globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení jehly karburátoru
29.5.2011 v 14:26
Mam dotaz ohledně jehly v karburátoru typu Jikov 2855.Jehla má tři zářezy.Na první jsem zajížděl motor po GO.Na druhý jezdím teď a jde mi o význam třetího zářezu, tedy jde o ten, kdy je jehla nejvíce dole.Jaký je význam toho zářezu a jaký má vliv na chod motoru(výkon,spotřeba,atd).Nikde se mi to nepodařilo zjistit.
Předchozí
1 2
Následující

Nastavení jehly karburátoru

29.5.2011 v 14:35 | Nahoru | #1
jehla bude nejvejš takže směs bude nejbohatší

Nastavení jehly karburátoru

29.5.2011 v 16:07 | Nahoru | #2
jezdim odjakživa s jehlou nejníž

Nastavení jehly karburátoru

29.5.2011 v 17:19 | Nahoru | #3
Jde mi o význam toho zářezu a jaký to má vliv na chod motoru.

Nastavení jehly karburátoru

29.5.2011 v 17:35 | Nahoru | #4

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení jehly karburátoru

29.5.2011 v 19:59 | Nahoru | #5
na záběh nejvejš pak můžeš zkusit nejníš rozjeď to pomalu až na plnej plyn a ke konci nesmí pžestat táhnout nebo vynechávat, pak jí musíš zvednout o zářez, ale nejníž se nedává hrozí zadření doporučujou 2. zářez

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení jehly karburátoru

29.5.2011 v 21:00 | Nahoru | #6
Standardně, dle továrního nastavení, je vždy v nejnižší poloze, tzn. 1. zářez shora. Jezdím tak a no problem, spotřeba od 3,5-5,5 litrů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

31.5.2011 v 07:41 | Nahoru | #7
KRAFTWERK> Hrozí zadření?Z jakého důvodu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

31.5.2011 v 07:43 | Nahoru | #8
JyrkaFM> Já jezdím za 3,8-4,2 a to jezdíme stále ve dvou.Spotřeba 5,5 se mi teda moc nelíbí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

31.5.2011 v 09:09 | Nahoru | #9
Tommy872> Záleží na způsobu, jak měříš. Ujetou vzdálenost měřím cyklokomputerem, ten má přesnost odhaduji min. 97%. Množství paliva neměřím, jenom tankuji vždycky plnou na stejnou hladinu (u 640tky po kořen hřbetu v nádrži). Takhle natankuji vždy stejně, přesnost bude asi +-100 ml. Takovým postupem docílíš relativně přesného změření spotřeby. Pokud bys měřil podle origo tachometru, tak ten má přesnost 8-10%, i když by mělo platit 1 otáčka náhonu = 1 metr ujetý, tak u mě tomu tak nebylo a lítalo to přes 10%, tzn. tachometr ukázal více. Při nájezdu 400 km to máš už 40 km, což je hodně a spotřeba pak lítá klidně +- 0,5 l.

Normálně jezdím kolem 4 litrů, pokud to ale ženu na plný plyn po dálnici třeba 150 km, tak mi na nádrži spotřeba vyletí i na 5,5 l. Tam už to žere jako tank no. Navíc mám dvoukomory, které by měly mít spotřebu o 0,5 l vyšší.

(reakce na) Nastavení jehly karburátoru

31.5.2011 v 10:00 | Nahoru | #10
JyrkaFM> Tak s tacho problém nemám, ten mi ukazuje stejně jako zmínění cyklo.A spotřebu jsem měřil hlavně množstvím paliva.Je pravda, že si dvoukomoráky vezmou o něco víc šťávy, ale zase oproti doutníkům je ten výkon s nimi přece jen lepší.

Co se dálnice týče, tak víc jak 120 tam nejezdim, protože pak je Třinda fakt dost "nenažraná".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

31.5.2011 v 18:31 | Nahoru | #11

Tommy872 píše: KRAFTWERK> Hrozí zadření?Z jakého důvodu?


z důvodu chudé směsi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

31.5.2011 v 18:58 | Nahoru | #12
KRAFTWERK> Ale houby. Pokud se bavíme o motoru 638 a o karbecu, který je osazován standartně, tak tam je jehla na 1. zářezu shora továrně a motor se nekouše. Klidně ti ukážu svíčky, jakou mají barvu...

(reakce na) Nastavení jehly karburátoru

31.5.2011 v 19:58 | Nahoru | #13
JyrkaFM> Ano, motor 638 a standartní karbec...Zkusím nastavit jehlu na ten první zářez a najezdit nějakou stovku kilometru a uvidím, co to udělá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

3.6.2011 v 20:08 | Nahoru | #14

JyrkaFM píše: KRAFTWERK> Ale houby. Pokud se bavíme o motoru 638 a o karbecu, který je osazován standartně, tak tam je jehla na 1. zářezu shora továrně a motor se nekouše. Klidně ti ukážu svíčky, jakou mají barvu...



ano pokud je osazen továrně tak zadření nehrozí, já měl hlavní trysku 80, tam zadření hrozilo, nebo spíše než zasření propálení pístu, seřízení karburátoru je na jawamanii v sekci technika a na spoustě jinejch míst když dáš googlovi seřízení karburátoru jawa 350/638 tak ho určitě najdeš.
Spotřebu vám závidi mám 7,6 litrů. Doufám že je to těma netěsnícíma výfukama, o dvoukomorákách uvažuju, protože klingerity v rovných nic nevydrží

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

4.6.2011 v 07:53 | Nahoru | #15
Aroš: Spotřebu vám závidim mám 7,6 litrů. Doufám že je to těma netěsnícíma výfukama, o dvoukomorákách uvažuju, protože klingerity v rovných nic nevydrží [/quote]

Kdysi ještě s původním tlumičem jsem měl místo klingeritu plechový kolečka. Dovnitř jsem to naklepl, vyndat to šlo zase jedině vyražením z druhé strany. Ale ani to nezacinkalo...
Taky jsem zkoušel něco jako absorbční tlumič s vatou... časem to nasáklo mastnotou a jednoho dne při průletu obcí Dolany ze schůze veteránů se otočím a nevěřím - do červena žhavý konec výfuku... Mastnota v jednom chytla Od té doby mám na jednom vypálený chrom...

Pokud máš 7,6 při běžné jízdě, tak to je fakt moc. Ale nevím, kolik na to budou mít vliv výfuky... podle mě seriové jsou moc utlumené. Jedou líp vespod - to asi jo, ale při vyšších otáčkách si myslím (nevidím do toho), že plyny nestačí odcházet. Myslím, že to pak narušuje vyplachování tím, že je tam prostě přetlak ve výfuku a ten motor to dusí. Mě se to sice posuzuje hůř, protože mám jiné sání, ale když jsem dal nové koncovky s novejma klingeritama, tak šly po pár km dolů, asi po 5ti. Vůbec mi to nejelo.
Jawa v serii není vůbec nějaký technologicky dotažený stroj, takže když někdo říká V továrně to odzkoušeli, tak tak je to nejlepší, tak tak to samozřejmě není, protože hrají roli limity (emise v případě jawy asi ne , ale hluk..) a co nejlevnější výroba.
Bohužel - pokud jde o potěšení z úprav, asi na tom nebudeme nikdy tak, jako třeba majitelé triumphů z těch let... Máme nedokonalý základ, který se obtížně vylepšuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

5.6.2011 v 20:41 | Nahoru | #16
laďa prášil> no mě to tedka z výfuků lije uplně všude, koleno-motor, koleno-výfuk, a vložky sou taky pryč, já tam tak před rokem vyřezal kolečka z plechu a dal je před klingerity aby vydržely dýl, ale byl to omyl, klingerity v háji a jedu jak když se sype železářství. Co se týká mojí jízdy tak to moc nešetřím, jezdim brzda plyn a po rovinkách přes 100. Kamoš má SV 1000, zatim ho v zatáčkách nandám protože si na ni ještě nezvykl, ale jawu nešetřim ono po tom co sem ji konečně spravil si to ten motor celkem vychutnává, zase ji nepřetáčim. Jinak co se týká ladění výfuků tak to nejni sranda. Náhodou sem natrefil na jeden článek, kde borec experimentoval s tím, že vyhazoval jednotlivý klingerity, vliv na spotřebu podle něj značný okolo litru. Až mi skončí škola tak na to vlítnu a uvažuju o tom že si skusim udělat ty dvoukomoráky, plánek na ně mám. Kupovat je nebudu je to peněz jak želez.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

5.6.2011 v 20:56 | Nahoru | #17


De facto každý plánek pro výfuk jednoduchého dvoutaktu vypadá podobně.......... a jak vypadá výfuk 638-40? nemá zadní kužel, ale kolmou stěnu... Když někdo řekne - v továrně to tak navrhli, tak je to tak nejlepší.....tak je to úsměvné

Jinak tady je link na program na tvorbu rozvinutých kuželů, ale nezkoušel jsem ho ještě
http://thekneeslider...one-layout-software/

(reakce na) Nastavení jehly karburátoru

5.6.2011 v 21:27 | Nahoru | #18
laďa prášil> dik za program, ale spíš bych potřeboval aby mi to někdo stočil z plechu, zatim mě nák s tím co mám dostupný nenapadá jak udělat jednotlivé kužely

Naposledy editováno 05.06.2011 21:28:45

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení jehly karburátoru

5.6.2011 v 21:57 | Nahoru | #19
Tak stáčečku mám, takže dík za plánek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

6.6.2011 v 13:25 | Nahoru | #20
laďa prášil> nemáš za co, stáčečku máš válcovou, nebo přímo do kužele ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení jehly karburátoru

6.6.2011 v 13:28 | Nahoru | #21
Ároš> No, jenom válcovou, klempířskou, ale lepší, než nic. Ono se to poddá, když na to

(reakce na) Nastavení jehly karburátoru

6.6.2011 v 13:34 | Nahoru | #22
laďa prášil> tak válcovou má kámoš, napadlo mě to stočit do válce, pak sestříhnout na požadovaný rozměr (rozložení toho kužele) jednu stranu bodnout a tu druhou dotáhnout, ale medová práce to nebude, jinak asi plech 1mm

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení jehly karburátoru

6.6.2011 v 13:49 | Nahoru | #23
No, obvykle se to dělá tak, že si vystrihneš šablonu či vzor z papíru, překleslíš a stáčí se už ten polotovat, je tu někde vlákno, jak někdo dělá repliku GP 500, tam je to názorně vidět¨. ono se to přizpůsobí, částečně jde povolit obvykle jedna strana na stáčečce a pak taky rukou táhne na jedné straně víc - a je to. doladí se to na vhodném trnu. Měkčí plech se neláme. Je tu někde vlákno, jak někdo dělá repliku GP 500, tam je to názorně vidět,¨.

(reakce na) Nastavení jehly karburátoru

6.6.2011 v 14:11 | Nahoru | #24
laďa prášil> vlákno nemůžu najít, asi neumim hledat

(reakce na) Nastavení jehly karburátoru

6.6.2011 v 17:10 | Nahoru | #26
laďa prášil> eště mě napadla jedna věc, na tlumič je sice jen 20 cm, ale komora by rozměrem téměř souhlasila, půlka rozměru tam chybí ale jsou stejný jak u dvoukomoráku

Nastavení jehly karburátoru

6.6.2011 v 17:51 | Nahoru | #27
Samozřejmě uvažuješ přibližně správně...

Nastavení jehly karburátoru

20.6.2011 v 19:43 | Nahoru | #28
Pak dej hlavně vědět jak to pojede..

Nastavení jehly karburátoru

4.12.2013 v 13:44 | Nahoru | #29
JEHLA JAWA SPEEDWAY
Máte někdo tip na výrobu těchto jehel do karburátoru? Série by byla asi 200 ks ročně.
Dík za odpověď
Ota

Naposledy editováno 04.12.2013 13:49:49

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení jehly karburátoru

17.7.2014 v 08:49 | Nahoru | #30
Já jsem měl celou dobu jehlu uprostřed . Nechtělo mi to pořádně táhnout odspodu .. Stačilo jen velmi málo. Poštelovat trochu bohatost a jehlu posunout o jeden zářez nahoru tj. 2. žářez odshora. Jede jako drak.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist