globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: stžený závit, helicoil
zdar borci. potrebuju poradt. objevil jsem na motorce stržený závit. je to u šroubu co drží tělo hydraulické spojky. takže je to celkem neprijemne. spojka neoddeluje jak ma. potrebuju poradit jestli nevite o nejakem zpusobu jak to zpravit. misto na prevrtáni na vetsi zavit nemam. a menit celej blok motoru se mi fakt nechce.

taky jsem objevil vlozky helicoil plus tak jestli s tim mate nekdo zkusenosti uvital bych vase reakce :) dekuji

Naposledy editováno 17.03.2011 16:55:59

stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 17:25 | Nahoru | #1
Na helicoil musíš mít spešl závitník a takovej přípravek kterým tam tu vložku našroubuješ. Nic levnýho. Ale když jí našroubuješ tak máš jistotu že ten závit už nikdy nestrhneš.

1 reakcí na tento příspěvek stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 17:25 | Nahoru | #2
Sada helicoil se prodává za cca 1200 Kč,obsahuje přesný vrták,speciální závitník,přípravek k natočení vložky do závitu,přípravek k odstranění montážního nástavce ve vložce a několik vložek.Při pořizování dej pozor abys koupil sadu se správným stoupáním závitu.Práce je v podstatě velmi jednoduchá nicméně několik triků ti jí usnadní.Pro vrtání a řezání závitu v hliníku použij jako mazivo lněný olej nebo fermež lněnou což je totéž.Všechno ostatní ti bude hliník trhat a působit potíže.Nejdřív si zjednej prostor pro vrtání,někdy se vyplatí vyndat motor z rámu,vrtání má být kolmé.Vyvrtej díru,vyfoukej piliny,nasaď závitník(vratidlo si vypůjčíš u souseda)a zvolna vyřízni závit,nespěchej vyplatí se to.Vyfoukej piliny.Vložka je v podstatě ocelová pružinka s požadovaným profilem,ve spodní části má zobáček,který slouží k unášení vložky při šroubování do nového závitu,nasaď tedy vložku zobáčkem do zářezu v přípravku pro montáž a opět zvolna našroubuj vložku do závitu tak aby ti vložka nevykukovala ven (zvol správnou délku vložky) poslední úkon je odstranění montážního zobáčku,ten odlomíš snadno tím druhým přípravkem nebo i šroubovákem.Nezapomeň na vyfouknutí zobáčku ze závitu.Sám uvidíš,že je to jednoduchý a snadný.Všechno do sebe přesně zapadá a výsledek je,že máš závit několikanásobně pevnější než originál.Já to někdy dávám na exponovaný místa i preventivně.Hodně zdaru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 17:47 | Nahoru | #3

Duritio píše: Sada helicoil se prodává za cca 1200 Kč,obsahuje přesný vrták,speciální závitník,přípravek k natočení vložky do závitu,přípravek k odstranění montážního nástavce ve vložce a několik vložek.Při pořizování dej pozor abys koupil sadu se správným stoupáním závitu.Práce je v podstatě velmi jednoduchá nicméně několik triků ti jí usnadní.Pro vrtání a řezání závitu v hliníku použij jako mazivo lněný olej nebo fermež lněnou což je totéž.Všechno ostatní ti bude hliník trhat a působit potíže.Nejdřív si zjednej prostor pro vrtání,někdy se vyplatí vyndat motor z rámu,vrtání má být kolmé.Vyvrtej díru,vyfoukej piliny,nasaď závitník(vratidlo si vypůjčíš u souseda)a zvolna vyřízni závit,nespěchej vyplatí se to.Vyfoukej piliny.Vložka je v podstatě ocelová pružinka s požadovaným profilem,ve spodní části má zobáček,který slouží k unášení vložky při šroubování do nového závitu,nasaď tedy vložku zobáčkem do zářezu v přípravku pro montáž a opět zvolna našroubuj vložku do závitu tak aby ti vložka nevykukovala ven (zvol správnou délku vložky) poslední úkon je odstranění montážního zobáčku,ten odlomíš snadno tím druhým přípravkem nebo i šroubovákem.Nezapomeň na vyfouknutí zobáčku ze závitu.Sám uvidíš,že je to jednoduchý a snadný.Všechno do sebe přesně zapadá a výsledek je,že máš závit několikanásobně pevnější než originál.Já to někdy dávám na exponovaný místa i preventivně.Hodně zdaru



Nemá smysl kvůli jednomu strženému závitu kupovat celou sadu za 12 kil

Lucas93> Najdi si nějakou firmu, která se živí opravou hlav motorů, nebo nějakou soustružnickou, kovoobráběčskou firmu, přip. i v lepším motoservisu by ti to měli udělat...na GSX jsem měl stržené asi 3 závity na domečcích vačky, přes které drží ventilový dekl, pro jistotu jsem sundal všechny domečky a nechal jsem v nich udělat nové vložky, stalo mě to asi 3 kila
Nejlepší jsou stejně svorníky

2 reakcí na tento příspěvek stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 17:50 | Nahoru | #4
jo a kluci co tyhle opravy delaj casteji spis doporucovali zavitovy vlozky typu time-sert


zvlas na mista kde se to casteji rozebira, ze helicoil/v coil ma semtam tendenci se vysroubovat...

ale zrovna na tohle misto klido helicoil.. zkus autoservisy v okoli...

(reakce na) stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 17:57 | Nahoru | #5

assassin píše: jo a kluci co tyhle opravy delaj casteji spis doporucovali zavitovy vlozky typu time-sert


zvlas na mista kde se to casteji rozebira, ze helicoil/v coil ma semtam tendenci se vysroubovat...

ale zrovna na tohle misto klido helicoil.. zkus autoservisy v okoli...


Já používám helicoil vložky poměrně často a nikdy se mi nestalo že bych jí vyšrouboval s šroubem ven a ani se mi jí nikdy nepovedlo strnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 18:01 | Nahoru | #6

2stroke píše: Nemá smysl kvůli jednomu strženému závitu kupovat celou sadu za 12 kil

Lucas93> Najdi si nějakou firmu, která se živí opravou hlav motorů, nebo nějakou soustružnickou, kovoobráběčskou firmu, přip. i v lepším motoservisu by ti to měli udělat...na GSX jsem měl stržené asi 3 závity na domečcích vačky, přes které drží ventilový dekl, pro jistotu jsem sundal všechny domečky a nechal jsem v nich udělat nové vložky, stalo mě to asi 3 kila
Nejlepší jsou stejně svorníky

Jaký smysl potom má nakupování ostatního nářadí,to máš nafurt,nikdy nevíš co tě potká,já těch sad mám asi sedm různých průměrů a občas jsou potřeba.Nejvíc jsem na sebe naštvanej když něco dělám a zjistí se,že nemám třeba dlouhej torx a nejde to sundat a je neděle.Nebo stahováky - to pak mlátíš kladivem jak pitomej a řemeslo má svůj černý den.Je to věc názoru já bych motorku nikomu nesvěřil po zkušenostech z Mercedesu s plechovkou a různých dalších takymachrů si dělám všechno sám.

(reakce na) stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 18:06 | Nahoru | #7

assassin píše: jo a kluci co tyhle opravy delaj casteji spis doporucovali zavitovy vlozky typu time-sert


zvlas na mista kde se to casteji rozebira, ze helicoil/v coil ma semtam tendenci se vysroubovat...

ale zrovna na tohle misto klido helicoil.. zkus autoservisy v okoli...

ty vložky mají tendenci se vytáčet,když se vrtá a řeže závit bez lněnýho oleje,závit je potrhanej vložka uvolněná a nestabilní,při správný aplikaci při prvním dotažení šroubu se vložka napevno usadí v hliníku a už s ní nikdo nehne

stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 18:26 | Nahoru | #8
jj dik.. nekde jsem cetl ze uz existuje i sada ktera se da namontovat bez tech specialnich pripravku.. jestli ale chapu spravne tak musim stejne vyyvrtat novy zavit a do nej potom nasroubovat tu vlozku?

stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 18:27 | Nahoru | #9
čistě náhodou... když píše, že nemá dost místa na převrtání na větší závit, tak kde vezme místo na převrtání na Helicoil?

stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 18:39 | Nahoru | #10
no pokud není místo na převrtání většího závitu ani aby jsi tam mohl vsadit vložku Helicol tak buď vyvařit a udělat novej závit stejný velikosti,nebo zaplácat tekutým kovem (Bug by ti mohl poradit jakej) a opět udělat závit novej.
P.S. nahoď foto jestli tam opravdu není místo na novej závit

stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 18:44 | Nahoru | #11
a pokud kolegové mysleli tyto vložky,tak ti stačí koupit jen ty vložky,třeba ve Fabory je mají a přesnej vrták. závit uděláš běžným závitníkem a zavaděč s odlamovačem si uděláš sám z vhodné kulatiny. Při troše zručnosti vložku našroubuješ u tenkýma kleštěma,nebo vhodným šroubovákem

stžený závit, helicoil

Skvělá odpověď, děkuji! 17.3.2011 v 20:35 | Nahoru | #12
Loctite- Chemical metal. 2slouzkovy tmel.(cca 150 kc) ocistit poradne to "nahnacat" do te diry a po cca 15min. muzes vrtat a rezat puvodni velikost zavitu.( urcite si to predvrtej mensim vrtakem) Na hlinik jsem to pouzil nekolikrat a vzdy s uspechem

Naposledy editováno 17.03.2011 20:35:45

1 reakcí na tento příspěvek stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 20:50 | Nahoru | #13
tohle mi radil i otec.. tak to asi zkusim.. kazdopadne je to nejlepvnejsi :)tak to treba vyjde..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 23:00 | Nahoru | #14

Duritio píše: Jaký smysl potom má nakupování ostatního nářadí,to máš nafurt,nikdy nevíš co tě potká,já těch sad mám asi sedm různých průměrů a občas jsou potřeba.Nejvíc jsem na sebe naštvanej když něco dělám a zjistí se,že nemám třeba dlouhej torx a nejde to sundat a je neděle.Nebo stahováky - to pak mlátíš kladivem jak pitomej a řemeslo má svůj černý den.Je to věc názoru já bych motorku nikomu nesvěřil po zkušenostech z Mercedesu s plechovkou a různých dalších takymachrů si dělám všechno sám.



Tak to je věc názoru...závitové vložky nepotřebuju každý den, tak max. jednou za rok, i tom je moc. Potřeboval jsem je jednou v životě, narozdíl od imbusů, klíčů, rozbrušovačky, svářečky, vrtačky apod....nevím, ale připadá mi, že vyhodit 1200 za opravu jednoho závitu je trochu moc...jinak Japonci a jejich závity v hliníku jsou smutný příběh...3krát a dost, potom se závit ztrhne...

(reakce na) stžený závit, helicoil

17.3.2011 v 23:01 | Nahoru | #15
Lucas93> dej tam vložku, to bude jistota...dvousložkové lepidlo bude asi držet taky, otázka jak dlouho, vložka je jistota...

Naposledy editováno 17.03.2011 23:27:45

(reakce na) stžený závit, helicoil

18.3.2011 v 06:04 | Nahoru | #16

2stroke píše: Tak to je věc názoru...závitové vložky nepotřebuju každý den, tak max. jednou za rok, i tom je moc. Potřeboval jsem je jednou v životě, narozdíl od imbusů, klíčů, rozbrušovačky, svářečky, vrtačky apod....nevím, ale připadá mi, že vyhodit 1200 za opravu jednoho závitu je trochu moc...jinak Japonci a jejich závity v hliníku jsou smutný příběh...3krát a dost, potom se závit ztrhne...

souhlas,je to věc názoru,můj je jiný než většiny ostatních....

(reakce na) stžený závit, helicoil

18.3.2011 v 08:58 | Nahoru | #17

2stroke: ...jinak Japonci a jejich závity v hliníku jsou smutný příběh...3krát a dost, potom se závit ztrhne...


Jestli to nebude spíš tím, že český mechanik utahuje s velkou ráčnou v ruce a "s citem, přiměřeně", takže malé šrouby dorve na dvojnásobný moment, než je předepsaný Tím pádem se přetažený závit nastřihne a při příštím dotahování ho pak jde strhnout i šroubem v prstech.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka neštartuje, dusí sa KTM 125 SX ferdoo 5 12.3.2024 v 22:47 ja1
Prosím pomôcť pri určovaní roku tej... KTM 125 SX Djandn 27 21.2.2024 v 13:35 Djandn
Ktm sx 125 2003 tlmiče KTM 125 SX Djandn 2 19.2.2024 v 09:16 ktm525smerák
Staršia motorka z novými plastami KTM 125 SX Djandn 3 28.1.2024 v 19:51 MalejMazel
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein


TOPlist