taky jsem objevil vlozky helicoil plus tak jestli s tim mate nekdo zkusenosti uvital bych vase reakce :) dekuji
Naposledy editováno 17.03.2011 16:55:59
1 reakcí na tento příspěvek stžený závit, helicoil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stžený závit, helicoil
Duritio píše: Sada helicoil se prodává za cca 1200 Kč,obsahuje přesný vrták,speciální závitník,přípravek k natočení vložky do závitu,přípravek k odstranění montážního nástavce ve vložce a několik vložek.Při pořizování dej pozor abys koupil sadu se správným stoupáním závitu.Práce je v podstatě velmi jednoduchá nicméně několik triků ti jí usnadní.Pro vrtání a řezání závitu v hliníku použij jako mazivo lněný olej nebo fermež lněnou což je totéž.Všechno ostatní ti bude hliník trhat a působit potíže.Nejdřív si zjednej prostor pro vrtání,někdy se vyplatí vyndat motor z rámu,vrtání má být kolmé.Vyvrtej díru,vyfoukej piliny,nasaď závitník(vratidlo si vypůjčíš u souseda)a zvolna vyřízni závit,nespěchej vyplatí se to.Vyfoukej piliny.Vložka je v podstatě ocelová pružinka s požadovaným profilem,ve spodní části má zobáček,který slouží k unášení vložky při šroubování do nového závitu,nasaď tedy vložku zobáčkem do zářezu v přípravku pro montáž a opět zvolna našroubuj vložku do závitu tak aby ti vložka nevykukovala ven (zvol správnou délku vložky) poslední úkon je odstranění montážního zobáčku,ten odlomíš snadno tím druhým přípravkem nebo i šroubovákem.Nezapomeň na vyfouknutí zobáčku ze závitu.Sám uvidíš,že je to jednoduchý a snadný.Všechno do sebe přesně zapadá a výsledek je,že máš závit několikanásobně pevnější než originál.Já to někdy dávám na exponovaný místa i preventivně.Hodně zdaru
Nemá smysl kvůli jednomu strženému závitu kupovat celou sadu za 12 kil
Lucas93> Najdi si nějakou firmu, která se živí opravou hlav motorů, nebo nějakou soustružnickou, kovoobráběčskou firmu, přip. i v lepším motoservisu by ti to měli udělat...na GSX jsem měl stržené asi 3 závity na domečcích vačky, přes které drží ventilový dekl, pro jistotu jsem sundal všechny domečky a nechal jsem v nich udělat nové vložky, stalo mě to asi 3 kila
Nejlepší jsou stejně svorníky
2 reakcí na tento příspěvek stžený závit, helicoil
assassin píše: jo a kluci co tyhle opravy delaj casteji spis doporucovali zavitovy vlozky typu time-sert
zvlas na mista kde se to casteji rozebira, ze helicoil/v coil ma semtam tendenci se vysroubovat...
ale zrovna na tohle misto klido helicoil.. zkus autoservisy v okoli...
Já používám helicoil vložky poměrně často a nikdy se mi nestalo že bych jí vyšrouboval s šroubem ven a ani se mi jí nikdy nepovedlo strnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stžený závit, helicoil
2stroke píše: Nemá smysl kvůli jednomu strženému závitu kupovat celou sadu za 12 kil
Lucas93> Najdi si nějakou firmu, která se živí opravou hlav motorů, nebo nějakou soustružnickou, kovoobráběčskou firmu, přip. i v lepším motoservisu by ti to měli udělat...na GSX jsem měl stržené asi 3 závity na domečcích vačky, přes které drží ventilový dekl, pro jistotu jsem sundal všechny domečky a nechal jsem v nich udělat nové vložky, stalo mě to asi 3 kila
Nejlepší jsou stejně svorníky
assassin píše: jo a kluci co tyhle opravy delaj casteji spis doporucovali zavitovy vlozky typu time-sert
zvlas na mista kde se to casteji rozebira, ze helicoil/v coil ma semtam tendenci se vysroubovat...
ale zrovna na tohle misto klido helicoil.. zkus autoservisy v okoli...
P.S. nahoď foto jestli tam opravdu není místo na novej závit
Naposledy editováno 17.03.2011 20:35:45
1 reakcí na tento příspěvek stžený závit, helicoil
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stžený závit, helicoil
Duritio píše: Jaký smysl potom má nakupování ostatního nářadí,to máš nafurt,nikdy nevíš co tě potká,já těch sad mám asi sedm různých průměrů a občas jsou potřeba.Nejvíc jsem na sebe naštvanej když něco dělám a zjistí se,že nemám třeba dlouhej torx a nejde to sundat a je neděle.Nebo stahováky - to pak mlátíš kladivem jak pitomej a řemeslo má svůj černý den.Je to věc názoru já bych motorku nikomu nesvěřil po zkušenostech z Mercedesu s plechovkou a různých dalších takymachrů si dělám všechno sám.
Tak to je věc názoru...závitové vložky nepotřebuju každý den, tak max. jednou za rok, i tom je moc. Potřeboval jsem je jednou v životě, narozdíl od imbusů, klíčů, rozbrušovačky, svářečky, vrtačky apod....nevím, ale připadá mi, že vyhodit 1200 za opravu jednoho závitu je trochu moc...jinak Japonci a jejich závity v hliníku jsou smutný příběh...3krát a dost, potom se závit ztrhne...
2stroke píše: Tak to je věc názoru...závitové vložky nepotřebuju každý den, tak max. jednou za rok, i tom je moc. Potřeboval jsem je jednou v životě, narozdíl od imbusů, klíčů, rozbrušovačky, svářečky, vrtačky apod....nevím, ale připadá mi, že vyhodit 1200 za opravu jednoho závitu je trochu moc...jinak Japonci a jejich závity v hliníku jsou smutný příběh...3krát a dost, potom se závit ztrhne...
souhlas,je to věc názoru,můj je jiný než většiny ostatních....2stroke: ...jinak Japonci a jejich závity v hliníku jsou smutný příběh...3krát a dost, potom se závit ztrhne...
Jestli to nebude spíš tím, že český mechanik utahuje s velkou ráčnou v ruce a "s citem, přiměřeně", takže malé šrouby dorve na dvojnásobný moment, než je předepsaný Tím pádem se přetažený závit nastřihne a při příštím dotahování ho pak jde strhnout i šroubem v prstech.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka neštartuje, dusí sa KTM 125 SX | ferdoo | 5 | 12.3.2024 v 22:47 ja1 |
Prosím pomôcť pri určovaní roku tej... KTM 125 SX | Djandn | 27 | 21.2.2024 v 13:35 Djandn |
Ktm sx 125 2003 tlmiče KTM 125 SX | Djandn | 2 | 19.2.2024 v 09:16 ktm525smerák |
Staršia motorka z novými plastami KTM 125 SX | Djandn | 3 | 28.1.2024 v 19:51 MalejMazel |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |