paolo_novy Přidat reklamu

Téma: tunning motoru
4.1.2011 v 21:47
Mám dotaz k ladění motoru celkově. Jaké změny nastávají při namontováni kompletního laděného vyfukoveho systému (svody + ladak) a použití sportovního KN vzduchového filtru. Tedy co konkrétně motor dostává a zda-li při použití laděného vyfukového kompletu je nutno mít sportovní filtr případně upravenou řídící jednotku ? Slyšel jsem něco že bez řídící jednotky je možno po zbylých úpravach podpálit ventily.... jak tedy postupovat a co s čím kombinovat pro zachování životnosti motoru (celosvody + ladak již namontovány)

tunning motoru

4.1.2011 v 22:03 | Nahoru | #1
Zdarec.Mozna nebude potreba jinou řj.Urcite ale musis upravit bohatost smesi.A uplne nejlip to zjistis na brzde!Ja mam Termixi,k@n filtr,svody bez toho nadoru ale taky řj.Co vim bezpecne tak starty sou ted sto a jedna!Chtel bych na jare skocit do Olomoca na brzdu at vim co a jak.

1 reakcí na tento příspěvek tunning motoru

5.1.2011 v 00:28 | Nahoru | #2
zajímá mě co znamená to "TUNING" mohl by mě to nějak někdo osvětlit? když to slyším vybavuju si jen tuner v v radiotechnice - tuner - přijímač přijde mi to jako výraz dementa

(reakce na) tunning motoru

5.1.2011 v 00:31 | Nahoru | #3
350.632> tuning znamena ladeni od zakladu slova tune. Tuner oznacuje spise volic kanalu nez prijimac, to je receiver.

2 reakcí na tento příspěvek tunning motoru

5.1.2011 v 00:37 | Nahoru | #4
a co se teda "ladí"? vzhled

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tunning motoru

5.1.2011 v 00:47 | Nahoru | #5

350.632 píše: a co se teda "ladí"? vzhled


Třebas na Jawkách se dost často "tuní" karbec a předstih...

Ale pravda, tam se tomu říká jinak...

(reakce na) tunning motoru

5.1.2011 v 01:13 | Nahoru | #6
350.632> ladit /ve smyslu menit parametry pro zmenu podstatneho chovani/ se da mnoho veci, jak je u techniky zvykem. Tady bylo ocividne mysleno ladit spalovani.

1 reakcí na tento příspěvek tunning motoru

5.1.2011 v 07:20 | Nahoru | #7
Pokud se nepletu tak ucelem tebou jenovanych uprav je usnadnit plynum prochazet motorem. Kdyz das propustnejsi filtr tak motor je teoreticky schopnej nasat vic vzduchu a pres ty svody a koncovku je zase schopnej to snaz vyfouknout nez pres origo. Nejakou roli tam hraje dylka a tvar tech svodu kvuli rezonanci a setrvacnosti plynu ale v tom vazne nejsem odbornik. No a kdyz uz motorem prozenes vic vzduchu tak tam potrebujes dostat taky vic benzinu protoze jinak mas chudou smes. U motorek neni vaha vzduchu takze je treba zmenit vstrikovaci mapu. Ve vysledku prozenes motorem vic smesi ktera by mela mit optimalni slozeni. Toliko k principu.

(reakce na) tunning motoru

5.1.2011 v 16:15 | Nahoru | #8
pylot> diky

1 reakcí na tento příspěvek tunning motoru

5.1.2011 v 17:23 | Nahoru | #9
sportovní filtr nepotřebuješ, vliv na výkon většinou nemá a navíc může o něco hůř filtrovat než papírák.

tunning motoru

5.1.2011 v 19:00 | Nahoru | #10
tuning-zlepšení vlastnosti vozidla (výkonových, podvozek, atd)., Moding-vzhled

tunning motoru

5.1.2011 v 19:04 | Nahoru | #11
ono u té dukny jakožto cestáku to moc smysl nemá, za horentní sumu dostaneš navíc pár koníků... pokud chceš mermomocí "tunit", sežeň si rám 748 třeba, 1200ccm kit, nandej to na lamináty a dostaneš se na váhu cca 140kg a 120 koní. A to je už hodně slušný polítání

tunning motoru

5.1.2011 v 20:20 | Nahoru | #12
Nebo koupit Desmosedici a vrazit to firmě NCR Rossi ti pak bude muset uhnout v každým kole

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tunning motoru

6.1.2011 v 14:50 | Nahoru | #13

DMC.motobiker píše: Třebas na Jawkách se dost často "tuní" karbec a předstih...

Ale pravda, tam se tomu říká jinak...



tam je bohužel smutný když se do toho začne někdo takhle srát ale málo kdy se sežene nějaká v původnim stavu neupravená já mam 634 upravenou na 632 vepředu s maskou a hranatym světlem

(reakce na) tunning motoru

6.1.2011 v 15:52 | Nahoru | #14

Stev píše: sportovní filtr nepotřebuješ, vliv na výkon většinou nemá a navíc může o něco hůř filtrovat než papírák.



no nevim, termix do prodava v sade i s filtrem....a vseobecne-pokud se menej i svody, tak se doporucuje i filtr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tunning motoru

6.1.2011 v 16:02 | Nahoru | #15

350.632 píše: tam je bohužel smutný když se do toho začne někdo takhle srát ale málo kdy se sežene nějaká v původnim stavu neupravená já mam 634 upravenou na 632 vepředu s maskou a hranatym světlem


Ale já nemyslím tunění předstihu či karbce na Jawách za účelem zvýšení výkonu , já mám na mysli tunění předstihu a nebo karbce za jedním jediným základním účelem - aby to vůbec jelo a nehádalo se to!

1 reakcí na tento příspěvek tunning motoru

6.1.2011 v 16:16 | Nahoru | #16
Jinak ještě k té Multošce, laďáky a svody mají vždycky jeden hlavní účel - zvýšení výkonu , a jeden vedlejší - lepší zvuk! Ale musíš to brát jako komplet , což většinou znamená průchodnější filtr, laďáky + svody a k tomu i nová palivová mapa... Takže podle mého když nahodíš jenom laďáky, tak to nejen že nepřidá nic výkonu, ale nejspíš to pojede i o něco málo hůr (změní se / negativně / průběh výkonu) a za předpokladu, že dáš i ty filtry, může se stát, že motor bude mít chudší směs a bude se přehřívat - pak se v extrémních okolnostech mohou podpálit i ty ventily atd... Takže když pomineme, že tunění dvouventilu od Ducati asi nemá moc smysl , tak být tebou bych si hlavně nejdřív ujasnil, co od toho vlastně očekáváš?!

Pokud ti jde čistě jen o pořádnej zvuk, pak bych to asi řešil tak, že bych na ř. jednotku ani nesáhnul a nechal bych tam i ty původní filtry, a jednom bych vyměnil koncovky výfuků, a to ideálně bez svodů... Pak bych se projel, a snažil bych se poznat, jestli se nějak změnil průběh výkonu a jestli tam není někde nějakej velkej propad! Druhá možnost je kompletní úprava, což jsou ty laďáky i svody, filtry a hlavně i ř. jednotka (nevím jak to má Multoška, ale na starších SBK od Ducati se mění celej čip s mapou a na novějších se to zase už přehrává přímo v té jednotce) , a pak nejlíp někde na brzdě odladit bohatost směsi a hotovo! Tím můžeš získat lepší průběh výkonu a pár koníků k dobru (počítej ale tak max. 5 - 10 a to nejspíš hlavně ve vyšších otáčkách ), takže záleží jen na tobě, jestli ti to všechno za to vůbec stojí... Jo a ta bohatost směsi by se měla udělat i v tom prvním případě , ale pokud to neuděláš, nejspíš ti to projde i bez většího rizika poškození čehokoliv...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tunning motoru

6.1.2011 v 18:46 | Nahoru | #17

DMC.motobiker píše: Ale já nemyslím tunění předstihu či karbce na Jawách za účelem zvýšení výkonu , já mám na mysli tunění předstihu a nebo karbce za jedním jediným základním účelem - aby to vůbec jelo a nehádalo se to!


k tomu stačí člověk co ko tomu má vztak a ne debil

(reakce na) tunning motoru

6.1.2011 v 21:01 | Nahoru | #18

350.632 píše: k tomu stačí člověk co ko tomu má vztak a ne debil


Rád si s mašinou hraju a mám k ní vztah , ale čeho je moc...

Bohužel na Jawě se to časem přejí , jelikož za to nestojí!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tunning motoru

6.1.2011 v 21:32 | Nahoru | #19
DMC.motobiker> dik ! svody a koncovky vyfuků už jsou namontovány od koupě (ARROW) tak dotaz byl tak celkově k naslednému serv.intervalu ...jaký teda ten vzduchový filt koupit a jaká jsou rizika při tomhle vylepšování....o koně vůbec nešlo....spíš teda o zvuk...a taky asi víc o životnost, proto po vaších radách zakoupím origo filtr a svody i vyfuky ponechám laděné.....

(reakce na) tunning motoru

6.1.2011 v 21:40 | Nahoru | #20

rockparadise píše: DMC.motobiker> dik ! svody a koncovky vyfuků už jsou namontovány od koupě (ARROW) tak dotaz byl tak celkově k naslednému serv.intervalu ...jaký teda ten vzduchový filt koupit a jaká jsou rizika při tomhle vylepšování....o koně vůbec nešlo....spíš teda o zvuk...a taky asi víc o životnost, proto po vaších radách zakoupím origo filtr a svody i vyfuky ponechám laděné.....



hele jestli uz tam mas komplet laufy-tak pores budto jinej chip nebo PC3 a odladto na brzde, ponevadz to pojede o dost hur (propady ve vykonu, ucukany v nizsich otackach)nez s origo

(reakce na) tunning motoru

6.1.2011 v 21:42 | Nahoru | #21
rockparadise> Tak bych to asi řešil také , a pokud to navíc dáváš do nějakého servisu, tak jim když tak řekni, ať ti tam hned i seřídí tu bohatost směsi po výměně filtrů / pokud to tedy nedělají standardně, což by asi měli / a máš úplně vystaráno...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati Multistrada 1000ds: spatne s... [1, 2, 3] Ducati Multistrada 1000 JamesM 67 Včera v 08:56 Rychardi
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... JamesM 0 4.5.2024 v 23:07 JamesM
Ducati - diagnostika - reset servis... Ducati Multistrada 1000 Zbyša 13 15.11.2023 v 19:08 rob456
Kolínko Ducati Multistrada 1000 MAJK_TORTELINA 13 2.7.2023 v 13:46 assassin
Centrální stojan Multisranda 1000 Ducati Multistrada 1000 -KAR- 1 9.4.2023 v 08:16 Milo_CBR900RR


TOPlist