globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová nebo starý železo
Zdravím přátelé. Jak začít. Před desti lety jsem sedlal FZS 600. Skvělá motorka, potom přišlo stěhování, rodina, absence garáže, šla z domu.
Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.

Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.

Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 12:36 | Nahoru | #1
Zkus mrknout i na triumph thruxton 900.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 12:58 | Nahoru | #2
650ccm> Me asi velikost nevadi, mam 190 a jako medvěd na kole vypadam na vsem.

Nikdy jsem na ni nejel, ale libi se mi a chtel bych ji pro tatu. Jsou lidi co si chválí tu novou ne-jawu 350 - ze jede dost. Ty sis tusim taky pochvaloval cb250 - jede to snad min nez ta?

Jinak ten RE se mi libi taky.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 15:04 | Nahoru | #3
ukaž mi motorku, která není rozmar.... já říkám, že motorka jsou ty nejvyhozenější prachy na světě. Jenže málo platný, na kuchyňskej lince nebo na novej střeše si to tak neužiješ, co si budem povídat.
Muj názor: když to finanční situace umožní a neohrozí to životní úroveň rodiny, není nad čím váhat a vzít novou. V tomto bordelu, kde koupě ojetiny je velmi často obchod s podvodníkem, je to hlavní důvod. Pak je tu protiargument - jak už někdo napsal: na znovuzískání "formy" je možná lepší nějakou vránu, u které tolik nemrzí odřeniny, a pak tu funglu.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 16:13 | Nahoru | #4
Já loni koupil RE Interceptor 650, loni ještě stál 169k a nelituju toho.
(krom toho teď už se dají koupit zánovní kousky pod 150k, 5-10k km je akorát zajetá)
Když člověk vezme, že dneska lidi bez mrknutí oka vysolí 50-80k+ za elektro/KOLO), tak to zas tolik peněz není.
Na Continentalu GT jsem nejel, ale už od pohledu mi přišla jízdní pozice s řídítky dole trochu nepohodlná, vzhledem k tomu že mám 192cm.
Za rok jsem najel asi 3500km, protože to prostě taky mám jen na letní vyjížďky za hezkého počasí
Nejsem žádnej mechanik, takže jsem nechtěl žádnou starou vránu do který nevidíš.
Krom toho se mi plastový 10-20 let starý motorky ani moc nelíbí.
Ještě jsem koukal na Ducati Scrambler, ale 300k už se mi zdálo moc, i když jsem ho občas viděl zánovního lehce přes 200k.

Naposledy editováno 23.10.2020 16:20:27

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 16:52 | Nahoru | #5
Někteří, vracející se k moto, volí Hondu NC 750 X. Pohodlná, spolehlivá, hodná motorka za dobrou cenu. Žádný trhač asfaltu, minimální spotřeba. Chce to sednout a vyzkoušet. Já si šel zkusit, téměř rozhodnutý, Yamahu Supertenetku 1200 a skončil u Hondy 1200 Crosstourer, který stál vedle. Po projetí obou jsem na místě změnil názor a už 3 roky jsem maximálně spokojený. Přeji dobrý výběr.

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 17:45 | Nahoru | #6
Na Enfieldech je nutný se svézt. Část lidí neskutečně iritujou a část jim propadne. Tak zjistit, v jaký skupině jsi ty

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:04 | Nahoru | #7
A další příspěvek ve stylu "občas se nějak nudím, tak si myslím, že bych si moh najít nějaký hobby, tk co kdybych zkusil motorkaření, je to teď dost v módě. Poraďte, jakou si mam koupi motorku, já o tomto hobby nic nevím"... Už z tvého dotazu je zřejmé, že se o motorky nezajímáš, takže už tím si odpovídáš, abys to pustil k ledu. Vyser se na to, pořiď si psa nebo zkus rybaření, fitness, vem za ty prachy raději rodinu k moři, motorky nejsou nic pro tebe, nic ve zlém.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:29 | Nahoru | #8
Všechno je to o tom, jestli ti ten pocit novosti stojí za 200 tisíc a s tím ti tady nikdo neporadí. Jo a parkovat motorku 50 km od domova je kravina.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:31 | Nahoru | #9
tobě bude stačit nějaká dobrá ojetina,stejně toho moc nenajezdíš

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:37 | Nahoru | #10
Řešil jsem před rokem totéž. Chtěl jsem po mnoha letech zase začít jezdit a cestovat na motorce. U mě je tedy jiné, že ten čas na to mám. Řešil jsem jestli novou nebo starší. Šel jsem do nové hlavně kvůli spolehlivosti a co si uděláš, to máš. Teď ji mám rok a jsem spokojený. Za rok jsem najel 27 tis. km.

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 18:55 | Nahoru | #11
Ja to tak neberem...
Rozmar je v podstate vsetko,ked nesedis v nejakom klastore na 3 kilometrovej hore niekde v Nepale a kolo hlavy ti nelietaju kolibrici osmicky...

Clovek si ma dopriat vsetko na co ma...Sme tu len raz..ako moja mama hovori prepozicani,takze taku kravinu ako moto uplne v pohode vyries ako to citis...
Kup si novu,ked ta nesere ako bude starnut,alebo si kup staru,ked ta nesere,ze obcas mozno nieco opravis....

Naposledy editováno 23.10.2020 18:56:02

1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 19:13 | Nahoru | #12
zase na druhou stranu, s novou motorkou si neužiješ to "dobrodružství" až budeš odhalovat co a kde předchozí majitel/-lé dojeb** a zkurv**, připravíš se i o mnohdy náročné (nejen časově) shánění nedostupných ND apod. jj...stará vrána je někdy fakt na infarkt, ale když se ti podaří dobře koupit (lacino / málo jetej stroj), kterej není samá elektronika a pochromovanej plast, je to docela výhra. Obvzlášť, když ty fabriky ještě vyráběly v Japonsku a né v tramtárii jako dnes.

3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 20:02 | Nahoru | #13
projedu se na hodne motorkach, jak novejch tak starejch. Jak na uplne novych strojich tak i na hodne starejch zelezech.

Nova motorka je super. Vse funguje jak ma, jizda je jista, brzdy brzdi, tlumice perfektni, tuhost ramu prikladna a proste super...toto je nova motorka.
Ale kdyz jedu na nejake nove masine tak se obcas pristihnu ze jen jedu a vlastne me jizda moc nebavi.

Stara motorka...nebrzdi, nesviti, netroubi, odvozek jak zvejkacka, ram je taky jak z gumy, razeni nepresne, cukani na plynu, ruzne pazvuky, smrady zkratka spoustu veci kolem. A osobne me stare motorky vyhovuji vic. Na nich se mi nestane ze bych vypnul a jel takzvane na autopilota, nemam potrebu si pustit hudbu do sluchatek, zkratka jizda je jizdou, ne jen presunem z bodu A do bodu B.

Duvod je prosty, nove motorky jsou tak perfektni, ze pri legalnich rychlostech se na ni proste jezdec nudi. Aby se zacal bavit, tak musi zrychlit a to vyrazne nad povolene limity a o to ja zrovna nemam zajem,
U stare motorky je to o tom, ze jedes 100km/h a mas motorky plne ruce, nohy a hlavu prace aby jsi ji obrazne recneo udrzel na silnici, takze zazitek z jizdy je zde intenzivni tak jako dyz na nove masine jedes 150+

Takze po zkusenostech jsem zvolil cestu staryho zeleza a musim rict, ze ted jsem si pohral s CX500 a je to vazne usmevne na takovem stroji jezdit. Strejne tak XS400 co mam predelanou.

Ale i u stareho stroje je jedno vvelke ALE

mas prostor, vybaveni a zkusenosti na to aby jsi udelal na stare motorce servis?
Pokud ne, tak jdi cestou nove masiny. Protoze ti vlastne nic jineho nezbyva, stara motorka vyzaduje servis, znalosti a schopnosti majitele odhalit pripadnou zavadu vcas nez dojde k totalni destrukci. Myslet si, ze vse vyresi u stare motorky servis je liche. Servisak na tvoji motorce nejezdi, nepozna jestli je tam neco spatne nebo ne. Starej stroj se musis naucit poslouchat a kdyz se neco zmeni tak to hned resit. Necekat az se to projevi.... Toto je nevyhoda stareho stroje. Ale ja osobne bych nemenil a ne ze bych na to nemel. Ale proste nove motorky me neoslovuji a to nejsem zadny starec.
preju ti dobrou volbu a spoustu paradnich kilaku za riditkama.

Naposledy editováno 23.10.2020 20:07:30

(reakce na) Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 30.10.2020 v 19:52 | Nahoru | #14
StrangerPetr> Domluv se v Brně V RE na zapůjčení a pořádně to projed než to koupíš. Jinak já sháněl oblečení pro mladýho a v Brně v Bonmotu jsem nakoupili skoro všecho.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT Alda156 67 21.4.2023 v 22:59 oondra2
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT sardel 39 6.10.2021 v 06:52 MilanTST
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT dundee5 3 21.5.2021 v 11:23 dundee5
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT Alceste 13 18.5.2018 v 14:18 Alceste