globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová nebo starý železo
Zdravím přátelé. Jak začít. Před desti lety jsem sedlal FZS 600. Skvělá motorka, potom přišlo stěhování, rodina, absence garáže, šla z domu.
Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.

Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.

Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování

3 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2020 v 20:02 | Nahoru | #1
projedu se na hodne motorkach, jak novejch tak starejch. Jak na uplne novych strojich tak i na hodne starejch zelezech.

Nova motorka je super. Vse funguje jak ma, jizda je jista, brzdy brzdi, tlumice perfektni, tuhost ramu prikladna a proste super...toto je nova motorka.
Ale kdyz jedu na nejake nove masine tak se obcas pristihnu ze jen jedu a vlastne me jizda moc nebavi.

Stara motorka...nebrzdi, nesviti, netroubi, odvozek jak zvejkacka, ram je taky jak z gumy, razeni nepresne, cukani na plynu, ruzne pazvuky, smrady zkratka spoustu veci kolem. A osobne me stare motorky vyhovuji vic. Na nich se mi nestane ze bych vypnul a jel takzvane na autopilota, nemam potrebu si pustit hudbu do sluchatek, zkratka jizda je jizdou, ne jen presunem z bodu A do bodu B.

Duvod je prosty, nove motorky jsou tak perfektni, ze pri legalnich rychlostech se na ni proste jezdec nudi. Aby se zacal bavit, tak musi zrychlit a to vyrazne nad povolene limity a o to ja zrovna nemam zajem,
U stare motorky je to o tom, ze jedes 100km/h a mas motorky plne ruce, nohy a hlavu prace aby jsi ji obrazne recneo udrzel na silnici, takze zazitek z jizdy je zde intenzivni tak jako dyz na nove masine jedes 150+

Takze po zkusenostech jsem zvolil cestu staryho zeleza a musim rict, ze ted jsem si pohral s CX500 a je to vazne usmevne na takovem stroji jezdit. Strejne tak XS400 co mam predelanou.

Ale i u stareho stroje je jedno vvelke ALE

mas prostor, vybaveni a zkusenosti na to aby jsi udelal na stare motorce servis?
Pokud ne, tak jdi cestou nove masiny. Protoze ti vlastne nic jineho nezbyva, stara motorka vyzaduje servis, znalosti a schopnosti majitele odhalit pripadnou zavadu vcas nez dojde k totalni destrukci. Myslet si, ze vse vyresi u stare motorky servis je liche. Servisak na tvoji motorce nejezdi, nepozna jestli je tam neco spatne nebo ne. Starej stroj se musis naucit poslouchat a kdyz se neco zmeni tak to hned resit. Necekat az se to projevi.... Toto je nevyhoda stareho stroje. Ale ja osobne bych nemenil a ne ze bych na to nemel. Ale proste nove motorky me neoslovuji a to nejsem zadny starec.
preju ti dobrou volbu a spoustu paradnich kilaku za riditkama.



Naposledy editováno 23.10.2020 20:07:30

(reakce na) Nová nebo starý železo

23.10.2020 v 20:27 | Nahoru | #2
cuir> děkuji, chápu, co tím chceš říct.

(reakce na) Nová nebo starý železo

25.10.2020 v 13:40 | Nahoru | #3
cuir>

Naposledy editováno 25.10.2020 13:41:54

(reakce na) Nová nebo starý železo

26.10.2020 v 19:55 | Nahoru | #4

cuir píše: projedu se na hodne motorkach, jak novejch tak starejch. Jak na uplne novych strojich tak i na hodne starejch zelezech.

Nova motorka je super. Vse funguje jak ma, jizda je jista, brzdy brzdi, tlumice perfektni, tuhost ramu prikladna a proste super...toto je nova motorka.
Ale kdyz jedu na nejake nove masine tak se obcas pristihnu ze jen jedu a vlastne me jizda moc nebavi.

Stara motorka...nebrzdi, nesviti, netroubi, odvozek jak zvejkacka, ram je taky jak z gumy, razeni nepresne, cukani na plynu, ruzne pazvuky, smrady zkratka spoustu veci kolem. A osobne me stare motorky vyhovuji vic. Na nich se mi nestane ze bych vypnul a jel takzvane na autopilota, nemam potrebu si pustit hudbu do sluchatek, zkratka jizda je jizdou, ne jen presunem z bodu A do bodu B.

Duvod je prosty, nove motorky jsou tak perfektni, ze pri legalnich rychlostech se na ni proste jezdec nudi. Aby se zacal bavit, tak musi zrychlit a to vyrazne nad povolene limity a o to ja zrovna nemam zajem,
U stare motorky je to o tom, ze jedes 100km/h a mas motorky plne ruce, nohy a hlavu prace aby jsi ji obrazne recneo udrzel na silnici, takze zazitek z jizdy je zde intenzivni tak jako dyz na nove masine jedes 150+

Takze po zkusenostech jsem zvolil cestu staryho zeleza a musim rict, ze ted jsem si pohral s CX500 a je to vazne usmevne na takovem stroji jezdit. Strejne tak XS400 co mam predelanou.

Ale i u stareho stroje je jedno vvelke ALE

mas prostor, vybaveni a zkusenosti na to aby jsi udelal na stare motorce servis?
Pokud ne, tak jdi cestou nove masiny. Protoze ti vlastne nic jineho nezbyva, stara motorka vyzaduje servis, znalosti a schopnosti majitele odhalit pripadnou zavadu vcas nez dojde k totalni destrukci. Myslet si, ze vse vyresi u stare motorky servis je liche. Servisak na tvoji motorce nejezdi, nepozna jestli je tam neco spatne nebo ne. Starej stroj se musis naucit poslouchat a kdyz se neco zmeni tak to hned resit. Necekat az se to projevi.... Toto je nevyhoda stareho stroje. Ale ja osobne bych nemenil a ne ze bych na to nemel. Ale proste nove motorky me neoslovuji a to nejsem zadny starec.
preju ti dobrou volbu a spoustu paradnich kilaku za riditkama.



Amen.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT Alda156 67 21.4.2023 v 22:59 oondra2
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT sardel 39 6.10.2021 v 06:52 MilanTST
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT dundee5 3 21.5.2021 v 11:23 dundee5
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT Alceste 13 18.5.2018 v 14:18 Alceste


TOPlist