globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru
Zdravím pánové,
předčasný konec sezony pro mě a já se pomalu pouštím do generálky motoru - nemáte někdo konexe nebo tip na lidi nebo firmu, která je mi schopná vyvážit klikovou hřídel pro dva válce + rotor alternátoru ( nejspíš vyvážit samotnou kliku a potom rotor nasazeny na klice ) - mám právě podezření na nevyvážený rotor.

Od tématu ještě dotaz - když je motor vybavený vyvažovákem - jak to je s vyvážením hřídele ( bude tomu vadit, nebude tomu vadit )

Všude po Brně po servisech dostávám kontakty ale tam mě řeknou, že dělají jenom čtyřválcové kliky ( tak nevím )
Díky




vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 2.9.2018 v 10:38 | Nahoru | #1
Marně si lámu hlavu, jak chceš u tohoto twinu vyvažovat klikovku, navíc když o nevyvážených silách a momentech a způsobech vyvažování nic nevíš.
Nejdřív k několika tvým poznámkám. Klikovka čtyřválce se zalomením po 180° se vyvažuje samotná. V podstatě jde jenom o dovyvážení nerovnoměrně rozložených hmot opracovaného odlitku nebo výkovku. Velikost protizávaží na jednotlivých ramenech je daná konstruktérem, a pak technologií výroby, která je u odlitku či výkovku relativně nepřesná, ale u čtyřválce to zas až tak moc nevadí, protože nevyvážené momenty prvního řádu zde nejsou. Naopak tříválec musí mít momenty prvního řádu přesně vyvážené protizávažím na klikovce a proto jsou klikové hřídele nejmodernějších tříválců kompletně obrobené.
U twinu s klikami po 180° jsou nevyvážené momenty prvního řádu. V principu je motor vyvážený jako dva částečně vyvážené jednoválce (oba tyto jednoválce stejně) a a na vzniklé momenty prvního řádu se použijí vyvažovací hřídele, které se otáčejí obráceně proti klikovce. Na motorkách se pro jednoduchost používá jen jeden hřídel, takže ani tady není vyvážení 100%. Protizávaží vyvažovacího hřidele musí být podle následujícího obrázku.

Správná poloha vyvažovacího hřídele na GS je vidět v manuálu. Protože osa válců není kolmá k dělicí rovině karterů, tak v případě, že kliky budou natočené do osy válců, vyvažovací hřídel je proti karterům trošku pootočený. Odstraněním vyvažovacího hřídele se vyvážení motoru jenom zhorší.

Pokud je vyvažovací hřídel v jiné poloze, zkontroluj Woodruffovo pero a pružiny na spojce hřídele.


Naposledy editováno 02.09.2018 10:44:27

vyvažování klikové hřídele a rotoru alternátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 2.9.2018 v 11:46 | Nahoru | #2
Takže pokud někdo neladil protizávaží na klikovce flexou, nebo nepootočil vyvažovacím hřídelem, další nevyvážené síly můžou vznikat na koši spojky, celé spojce, nebo rotoru generátoru.
Rotor je relativně kompaktní kus hmoty a musel by chybět magnet, aby to vibrovalo.

Excentricitu samotného rotoru nepředpokládám, ale mohlo dojít k ohnutí krajního čepu klikovky. Házení čepu poznáš hodinkama, když dáš klikovku na podpěrky v místě ložisek. To by nebylo dobré, protože by to znamenalo i vychýlení čepu v místě ložiska a uložení by v provozu dlouho nevydrželo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 7 Dnes v 15:21 ViraxRider
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf


TOPlist