globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tuhá spojka GS500E
Ahoj všem!
Pořídil jsem GS 500E, která cca 8 let stála. Po prvotní výměně oleje a vyčištění karburátorů beží motor velice tiše a hezky. Výkon nekolísá, vše funguje zhruba jak má. Teď k problému - enormě ztuha jde spojka. Pod krytem malého hnacího kolečka řetězu byl neskutečný sajrat od maziva na řetěz a dalších nečistot. Byl od toho i hodně zaneřáděný mechanismus, který tlačí na spojkovou osičku. Ten jsem vyčistil a seřídil chod (do té doby měla páčka asi půl své dráhy mrtvý chod). Tady mám první dotaz - neměla by být mezi mechanismem a osičkou spojky kulička (jako měl pionýr či jiné Jawy)? EDIT: našel jsem nákres, kulička tam být nemá (mezi osičkou č. 20 a mechanismem č. 24 - viz obrázek dole). Tuhost spojky se nezměnila, akorát po seřízení má páčka vůli zhruba jak má mít, jenže zabírá na posledním milimetru před úplným puštěním páčky. Při pouštění páčky mi i přijde, že se páčka nevrací tak rychle, jak jsem byl zvyklý u jiných strojů - ne že by nějak vázla, jde plynule, ale pořád jakoby ztuha (na obě strany). Za jízdy spojka neklouzala na žádný z převodových stupňů. Rozebral jsem spojku a přikládám fotky. Pod pružinkami lamel jsem žádné přidané podložky nenašel, čili kutilem to nejspíš napadené nebylo. Lamely jsou neslepené. Plechy nejeví známky spálení, drážky mají. Tak se to jeví alespoň mně. Přikládám fotografie, jestli si je zde může prohlédnout někdo, kdo tomu rozumí a případně mi navrhnul, čím by daný problém mohl být. Díky moc za věcné připomínky.























































Naposledy editováno 11.03.2016 07:27:32

1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 17.3.2015 v 10:47 | Nahoru | #1
Tužší chod spojky je u GS500 normální. Ale zaměřil bych se hlavně na lanko - klidně se může stát, že uvolněné klouže v bowdenu volně, ale našponované, jak začne dřít o stěny bowdenu, teprve začne drhnout - je to docela těžké identifikovat. Motorka je teda zaprášená pěkně, moje poslední vypadala podobně, když po bouračce stála 6 let odstavená a neježděná (v Německu). Ale jestli stála 8 let na dešti, tak každopádně se zaměřit na bowden, čep páčky (také může drhnout až "pod zátěží") a zkontrolovat vše ostatní na mašině - GS500 má (na dnešní zvyklosti) docela obsáhlý mazací plán, který bohužel prakticky nikdo nedodržuje. Takže po osmi letech na dešti a bordelu tam bude průserů asi docela dost.
Kdybys chtěl něco o GS500 prodiskutovat, můžeme se klidně spíchnout u Kadajče, nebo kdybys potřeboval něco přímo u motorky, klidně se mohu stavit v Žirce.
Pružiny, plechy i lamely vypadají v pohodě, případně vymačkané zuby v drážkách koše a unašeče by nezpůsobily tuhý chod, ale neplynulý záběr a škubání při rozjezdu. Leda by mohla tuhý chod způsobit ještě váznoucí vypínací tyčka, ale že by se přidřela ve svém vedení, s tím jsem se zatím nesetkal, možná ještě, že by vázla na ztvrdlém guferu (ale to už by skoro na 100% propouštělo olej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 Včera v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano


TOPlist