Skvělá odpověď, děkuji!
13.2.2015 v 12:56
|
Nahoru | #2
Moc jasného toho z Tvého dotazu není... pokud mně paměť slouží, tak XT125 měla v předním světle žárovku Ba20d 35/35W, což opravdu není žádný zázrak, ale pokud jsi žárovku měnila a problém přetrvává - světlo na "dálku" svítí subjektivně méně, jak na "potkávačku", tak buď je v cestě napájení dálkového vlákna přechodový odpor (konektory, přepínač, patice...), takže dálkové vlákno je podžhavené, nebo (a to bývá častější příčinou) máš světlo rozštelované a svítí moc vysoko ("do stromů na veverky"). Pak potkávačka svítí spíš jako dálka (a oslňuješ protijedoucí řidiče) a při přepnutí na dálku pak světlo svítí "do stromů" a tak logicky je osvětlení vozovky menší.
Máš-li možnost, postav cca 5 metrů od zdi auto se správně seřízenými světly, posviť na zeď potkávacími světly, uvidíš tak "rozhranní" paprsku. Pak postav ve stejné vzdálenosti od zdi motorku, opět posviť na zeď potkávačkou a zkontroluj, zda rozhranní je ve stejné výšce, samozřejmě posunuté o rozdíl výšky světel auta a motorky nad zemí. Hned poznáš, na čem jseš.