globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK
17.10.2014 v 10:19
Zdravim kolegove, potreboval bych radu, pac uz jsem s napady v koncich.
Jawa 250/559 panelka, r.v.1964, karburator 2926SBD13b bez sitice, nedrzi volnobeh.
Predstih, odtrh nastaven, karburator komplet rozebran,vycisten,vyfoukan, zpet namontovan, serizen dle navodu,svicka nova 14C, baterka fungl nova, motor po vybrusu a repasy.
Chyta celkem bez problemu a dokud se nevyjede benzin z plovakove komory,tak drzi volnobeh.
Pak asi dochazi benzin a zacne to chcipat.Staci nacupovat a zase se to probere a volnobeh drzi.
Plovak kontrolovan, neni praskly,krasne plove .
Divny je,za kdyz uz se s tim rozjedu, tak to drzi otacky,za jizdy necuka.Jen kdyz zastavim, za chvili chcipne.
Jak uz jsem psal, karburator, trysky,srouby, serizeny dle navodu.
Nejake napady???
Diky moc Tomas.

Naposledy editováno 12.05.2015 13:54:59

1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 10:34 | Nahoru | #1
neseká se ti ten plovák ?

1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 13:02 | Nahoru | #2
Jenom taková teorie - Hlavní tryska je níž než tryska volnoběžná, tudíž lze docílit takové hladiny v karburátoru, že hlavní tryska je ponořená a volnoběžná ne. Při jízdě to nemá až tak zásadní vliv, ale volnoběh je neseřiditelný. Tím, že zmáčkneš cepák ponoříš ručně plovák níž, čímž uvolníš jehlový ventil a nateče ti tam víc benzínu a potom to funguje jak má. Zkus zvýšit hladinu v plovákovce (mohl jsi při mnotáži drbnout do plováku a teď to blbne). Já si myslím, že je to tím. A nebo ještě jedna teorie, a sice: Když jsem repasoval mimo jiné i karbec na své MZtě, tak jsem ani za boha nebyl schopen seřídit volnoběh. Po dlouhém kurvování jsme zjistil, že jsem v obchodě dostal o 2 čísla menší volnoběžnou trysku (52 místo 54). I takovýhle malinkatý rozdíl měl za následek neseřiditelnost karburátoru. To by ale nevysvětlovalo, že to s nacepováním jede jak má. Ale pokud teda nepomůže zvýšit hladinu v karbecu, tak se mrkni na ty trysky.

1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 17.10.2014 v 19:24 | Nahoru | #3
Omlouvám se, myslel jsem si, že to má plovák vedený ne na trnu, ale na otočném bodě (vygooglil jsem si typ karburátoru a nákres, abych si byl jistej co je to zač) Podívej se, jestli na opěrných bodech soustavy plovák/jehlový ventil, případně ještě cokoli mezi tím, není něco navíc. Naletovaný plíšek, kapka cínu... Jinak ten trn, po kterým jezdí plovák, je v jakým stavu? Nesmí se to vůbec nikde, v žádné poloze zadrhávat. Případně, pokud máš k dispozici soustruh, tak sjeď průměr toho trnu tak o půl desetiny. A ještě mě napadá jedna věc, stejnej problém jsem řešil na fanticovi. Jemně se mi přechlastával karburátor, když jsem vyřadil a pustil plyn, tak chvilku držel volnoběh hezky, ale pak se uchcala svíčka. Zjistil jsem, že mi špatně těsní jehlový ventil. Takže za jízdy, kdy je úbytek benzínu větší, to dávalo do plovákovky benzínu správně, ale při zavřeným plynu se to přechlastávalo. Zkus toto: Vyndej karburátor z motorky, vyšroubuj dekl plovákovky, vyndej plovák, zajisti (třeba drátkem), aby byl jehlovej ventil uzavřenej, vyšroubuj odkalovací šroub a pusť tam benzín. Nesmí jít ani kapka. Jo a ještě, předpokládám, že máš tu verzi, kde je plovák na trnu, a trn není jeho součástí. Pokud je plovák součást trnu, tak je dost možný, že ty dosedací plochy jsou vymačkaný a netěsní to.

Naposledy editováno 17.10.2014 19:32:28

1 reakcí na tento příspěvek chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2014 v 07:20 | Nahoru | #4
zasekávajíci plovák , pokud by to byl tvůj případ se ti když stojíš sekne a když jedeš tak se otřesama rozhýbe.... ale to bude spíš pičovina... maš am filtr na benzín ? že by se ti ta volnoběžka třeba ucpávala ? a pak jak to protáhneš tak resp proleješ tak se pročistí a valí dál... já nevím, taky je dost možný že to bude jawakledba...

E: to přechcávaní mě taky napadlo ale říkal, že ventil je v oukeji...

Naposledy editováno 18.10.2014 07:23:52

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2014 v 10:56 | Nahoru | #5
to by všechno dělal spiš pravej opak... volnoběh by jel a při jízdě by to zdechalo... škoda že si tak daleko, takoví věci chce věčinou vidět na místě a bývaj to hrozný kktiny...

chcipe jen na volnobeh,za jizdy OK

Skvělá odpověď, děkuji! 18.10.2014 v 12:41 | Nahoru | #6
hele, ještě jeden nápad - hadičkovou metodou před odkalovák si přesně změř hladinu v karburátoru. Někde v nějakých tabulkách určitě bude, jaká tam má být.
Téma je zamknuto


TOPlist