globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Zdarec,
chystám se dělat spojku a popravdě jsem nenašel vlákno, kde by někdo popisoval "nástrahy" :)

Spojka mi bere až na konci, ale to není nic proti ničemu. Při zvedání na zadní dojde k masivnímu prokluzu a de facto není možno motku zvednout. Prokluz jsem začal vnímat i při razantním startu. Na konci spojkovaní dojde k "cuku" a spojka je hlučná při zmáčknutí páčky na volnoběh. Proto ji budu muset rozdělat. Štelovat už není kam.. Pokud s tím máte někdo zkušenost, budu rád za rady..

(Transalp 650 r.v.2004)

Dík TM

EDIT: Během diskuze se probralo více než spojka. Ve vláknech je info o brzdách, oné spojce, tlumičích atd..

Naposledy editováno 09.01.2014 12:26:43

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2013 v 18:02 | Nahoru | #1
nic na tom není, jen budeš mít možná problém povolit matku na spojkovém koši, pokud ho budeš sundávat a chtít dát nový ložisko třeba. Hlavně si ho nešprajcuj nějakým šroubovákem nebo tak podobně, už tu bylo pár lidí co pak brečeli že maj vyštíplej kus karteru ....já jí povolil utahovačkou vzduchovou

u těhlech motoru je ta spojka po nějakých těch KM hlučnější.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2013 v 19:44 | Nahoru | #2
NO vono u alpa s tema mekejma prednima vidlema to vetsinou jde na doraz. Ale zvedej si jak chces, ja to obcas pro radost zvednu taky.
Na spojce niz zvlastniho neni, dobre popsany je to v haynsovi ale i v klasickym servisnim manualu. Hlavne si zmer pruziny nez je tem das zpet jestli jsou OK + rovnost lamel.
Novy lamely NEZAPOMEN dat pres noc do oleje at ti nacucaj.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 21.10.2013 v 17:26 | Nahoru | #3
Měl jsem to samí a Lamely se tak nějak skoro vysypaly, spojka mi zabírá furt na konci a není kam štelovat, ale neprokluzuje, pokud se ti povede aby zabírala o něco níže tak můžeš dát echo jak jsi to udělal, já to mám sice na konci radši, ale může se to někdy hodit umět posunout

Jinak zvedat Alpa na zadní na silnici mi přijde teda zajimavý :D. Sice jsem taky zkoušel jestli to jde, ale s tím ultra těžkým čumákem když to není na progresech to nemá zas tolik výkonu, aby se to dalo jemně položit zas na zem, v terénu docela chápu proč se to dělá..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 21.10.2013 v 18:46 | Nahoru | #4

ThomsonMotorson píše: ok, jasně, rozumím. Ty plechy lze rovnat nebo jsou teplem natažený a mění se za nový? Nemám je rovnou vzít s lamelama? Cenu jsem nezjištoval.



Plechy nenarovnas, proste bud jsou OK nebo novy.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 21.10.2013 v 20:41 | Nahoru | #5
jediný štelování je u páčky a pokud to máš už na max vyšroubovaný tak jedině ta spojka, nebo taky vytahaný lanko

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2013 v 00:06 | Nahoru | #6
Nevím jak novější Hondy, ale starší mají spojku utaženou korunkovou maticí. Pokud je to utažený hodně, tak jediný čím to povolíš je Hondí korunkový ořech. Některý spojky jsem povolil samodomo udělaným trubkáčem, ale na jednu jsem si musel koupit ten klíč, protože trubkáč nabroušený z obyč materiálu to nevydržel.

Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2013 v 00:08 | Nahoru | #7
Jo a hřídel zajistíte proti otáčení třeba tím, že tam našlapete nejvyšší kvalt a zablokujete zadní kolo.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2013 v 09:23 | Nahoru | #8
Opravdu nemáš možnost seřízení lanka i dole u motoru??? Mít na páčce alespoň 1 cm vůli je nutnost, jinak může dojít k prokluzování i u "zdravé" spojky.

Občas spojka začně proklouzovat nikoliv kvůli opotřebeným lamelám, ale kvůli teplotou zdeformovaným plechům.

Spojkový koš bude na hřídeli zajištěný velkou maticí, která má v jednom místě do drážky v hřídeli rozkleplý okraj. Nejlepší je nějakým šťourátkem ten okraj narovnat, zařadit pětku, zadupnout brzdu a rázovou utahovačkou matici povolit. Další možností je zpátky zašroubovat všechny šrouby pružin s přidáním velkoplošných podložek = přitáhnout všechny pružiny. Pak mezi kola primárního převodu vrazit nějaký měkký klínek. No a velká ráčna s nástavcem dílo dokoná :)

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2013 v 10:56 | Nahoru | #9
K těm brzdám - určitě nové hadice, pokud je to takové gumové (dělá se to většinou po 10 ti letech u každé motorky). K tý spojce bych to určitě posuzoval jestli je zralá na výměnu podle toho kolik má nalítáno, já si myslím že u traňdáka to bude kolem +/- 60 tkm. A to doprovází i zvuky od spojky. Jinak si určitě někde stáhni servisní manuál (to je základ), je stejný pro afru i XL 600, 650 V.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2013 v 19:53 | Nahoru | #10
ThomsonMotorson> Po vsech ruznych pokusech , hlavne nebrat goldfren S3 smes, koutouce sezrany za 10 tkm .
Pouzivam EBC mekkou smes pro offroad. Nebo EBC standard

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2013 v 23:19 | Nahoru | #11
http://www.motorkari...y-stahnout&scr=0 tento človíček ho má, přišlo mi to jako nejlepší co se k tý motorce dá sehnat (v dnešní době google překladače). Ach jo.. jak jsem se rád v alpíkovi šťoural.. :)
Jinak třeba kotouče, desky, možná asi tu spojku bych bral jako spotřebák u týhle cestovní motorky, asi i u jiný. Já s organikou goldfren sem byl spokojenej (se sintrem to píská jako liazka). Poptával sem u nich i pancéřky, ale byla to celkem pálka.. na GSo jsem udělal velký nákup tady.. Můžeš si k ježíškovi z placaté země nechat poslat veliký balííík :) http://www.wemoto.c...1_v2_transalp/00-02/ teda nevim jestli sem můžu dávat takto odkaz, ale asi jo. Spíš bych to bral jako doporučení, určo o tom každý ví (ty jo proč maji v dílech ventily??? předpokládám že tam sou líní lést i servisáci). Spojka je cena uplně v klidu.. navíc takový pohodový přístup k té spojce.. ach jo :)
Jinak k těm hadicím, 2 roky je serviska výměny brzdovky (takže 10 let je u nás naprosto běžné) a ty hadice gumový by se prý měly měnit po 10 ti letech, jelikož to začne gumovatět (vezmeme v potaz, že všechen spotřebák máš už vyměněný nebo v rámci mír a váh - desky, kotouče. No já si koupil hadice před dvěma rokama na GS, ale mám je pořád v krabici, brzdí to hůř a hůř, ale zatim dobrý, prý není ani problém, že to nebrzdí, ale že dochází vevnitř unvitř tý hadice k tvorbě jakoby kapes, který potom fungujou jako membrány a dokážou po zabrždení se zaháknout a brzdit jakoby dál, aniž bys chtěl.. tak to odkouří desky.. a tak.. No znám jen jednoho člověka kterýmu se to stalo.. ale na zadní, tak asi v pohodě (kdo ví jestli to nebylo ABS)..

Edit: jo a pokud budeš něco objednávat, tak ber i podložku pod výpušťák chladící kapaliny k pumpě

Edit: vodní pumpě..

Naposledy editováno 24.10.2013 23:22:32

1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2013 v 23:37 | Nahoru | #12
No a když jsem se rozepsal, tak ještě téma samo pro sebe jsou přední vidle.. Já do nich koupil před rozebráním progresy od TT.. no bylo to teda po tom sice super, ale když sem to sundal a vypustil "olej", tak v jednom bylo míň a nahoře byl povolenej takovej ten šroub, takže si myslím, že díky tomu fungoval tak 1 a půl tlumiče.. Nicméně, jsem měl asi nejdřív tlumiče bez pořizování progresů a zkusit jak to funguje po regeneraci :)
Ale tak každý má svůj přístup.. Nicméně si myslím, že je výhoda mít garáž, rozhodit to zkouknout to a až pak teprve investovat do kravin, protože ta motorka je už v originálu hodně dobrá a ty prachy by měly spíš skončit v nádrži.. hmm nebo taky ještě ložisko do krku.. taky udělá hodně.. ale neni to žádná silnička a hlavně aby to jelo :)
je mi uplně jasný jak dáváš TA kouř.. taky sem mu dával, člověk se z toho litra rozmazlí.. o to zábavnější to je pak na TA.. :) tak snad vše..

2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650

Skvělá odpověď, děkuji! 8.1.2014 v 18:22 | Nahoru | #13
Sice asi pozdě, četl jsem půl stránky.

Docházelo k prokluzu spojky při přeřazení na další kvalt při plným plynu. Pomáhalo jedině mírně ubrat plyn, tím se opět spojka sepla a poté zas bylo možné akcelerovat. Při rozborce se vyměnili pružiny a problém odezněl.

postimg.org/image/67a8nz7pp/][img]http://s30.postimg.org/67a8nz7pp/2011_03_01_UT_0003.jpg[/img postimg.org/image/tk8a6hnt9/][img]http://s30.postimg.org/tk8a6hnt9/2011_03_01_UT_0004.jpg[/img

Edit. Plechy i lamely byly rozměrově OK, ač plechy měli duhové zbarvení. Pružiny byly mám vzato mimo toleranci.

Naposledy editováno 08.01.2014 18:24:20
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist