chystám se dělat spojku a popravdě jsem nenašel vlákno, kde by někdo popisoval "nástrahy" :)
Spojka mi bere až na konci, ale to není nic proti ničemu. Při zvedání na zadní dojde k masivnímu prokluzu a de facto není možno motku zvednout. Prokluz jsem začal vnímat i při razantním startu. Na konci spojkovaní dojde k "cuku" a spojka je hlučná při zmáčknutí páčky na volnoběh. Proto ji budu muset rozdělat. Štelovat už není kam.. Pokud s tím máte někdo zkušenost, budu rád za rady..
(Transalp 650 r.v.2004)
Dík TM
EDIT: Během diskuze se probralo více než spojka. Ve vláknech je info o brzdách, oné spojce, tlumičích atd..
Naposledy editováno 09.01.2014 12:26:43
1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
u těhlech motoru je ta spojka po nějakých těch KM hlučnější.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Na spojce niz zvlastniho neni, dobre popsany je to v haynsovi ale i v klasickym servisnim manualu. Hlavne si zmer pruziny nez je tem das zpet jestli jsou OK + rovnost lamel.
Novy lamely NEZAPOMEN dat pres noc do oleje at ti nacucaj.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Jinak zvedat Alpa na zadní na silnici mi přijde teda zajimavý :D. Sice jsem taky zkoušel jestli to jde, ale s tím ultra těžkým čumákem když to není na progresech to nemá zas tolik výkonu, aby se to dalo jemně položit zas na zem, v terénu docela chápu proč se to dělá..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
ThomsonMotorson píše: ok, jasně, rozumím. Ty plechy lze rovnat nebo jsou teplem natažený a mění se za nový? Nemám je rovnou vzít s lamelama? Cenu jsem nezjištoval.
Plechy nenarovnas, proste bud jsou OK nebo novy.
1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Občas spojka začně proklouzovat nikoliv kvůli opotřebeným lamelám, ale kvůli teplotou zdeformovaným plechům.
Spojkový koš bude na hřídeli zajištěný velkou maticí, která má v jednom místě do drážky v hřídeli rozkleplý okraj. Nejlepší je nějakým šťourátkem ten okraj narovnat, zařadit pětku, zadupnout brzdu a rázovou utahovačkou matici povolit. Další možností je zpátky zašroubovat všechny šrouby pružin s přidáním velkoplošných podložek = přitáhnout všechny pružiny. Pak mezi kola primárního převodu vrazit nějaký měkký klínek. No a velká ráčna s nástavcem dílo dokoná :)
1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Pouzivam EBC mekkou smes pro offroad. Nebo EBC standard
1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Jinak třeba kotouče, desky, možná asi tu spojku bych bral jako spotřebák u týhle cestovní motorky, asi i u jiný. Já s organikou goldfren sem byl spokojenej (se sintrem to píská jako liazka). Poptával sem u nich i pancéřky, ale byla to celkem pálka.. na GSo jsem udělal velký nákup tady.. Můžeš si k ježíškovi z placaté země nechat poslat veliký balííík :) http://www.wemoto.c...1_v2_transalp/00-02/ teda nevim jestli sem můžu dávat takto odkaz, ale asi jo. Spíš bych to bral jako doporučení, určo o tom každý ví (ty jo proč maji v dílech ventily??? předpokládám že tam sou líní lést i servisáci). Spojka je cena uplně v klidu.. navíc takový pohodový přístup k té spojce.. ach jo :)
Jinak k těm hadicím, 2 roky je serviska výměny brzdovky (takže 10 let je u nás naprosto běžné) a ty hadice gumový by se prý měly měnit po 10 ti letech, jelikož to začne gumovatět (vezmeme v potaz, že všechen spotřebák máš už vyměněný nebo v rámci mír a váh - desky, kotouče. No já si koupil hadice před dvěma rokama na GS, ale mám je pořád v krabici, brzdí to hůř a hůř, ale zatim dobrý, prý není ani problém, že to nebrzdí, ale že dochází vevnitř unvitř tý hadice k tvorbě jakoby kapes, který potom fungujou jako membrány a dokážou po zabrždení se zaháknout a brzdit jakoby dál, aniž bys chtěl.. tak to odkouří desky.. a tak.. No znám jen jednoho člověka kterýmu se to stalo.. ale na zadní, tak asi v pohodě (kdo ví jestli to nebylo ABS)..
Edit: jo a pokud budeš něco objednávat, tak ber i podložku pod výpušťák chladící kapaliny k pumpě
Edit: vodní pumpě..
Naposledy editováno 24.10.2013 23:22:32
1 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Ale tak každý má svůj přístup.. Nicméně si myslím, že je výhoda mít garáž, rozhodit to zkouknout to a až pak teprve investovat do kravin, protože ta motorka je už v originálu hodně dobrá a ty prachy by měly spíš skončit v nádrži.. hmm nebo taky ještě ložisko do krku.. taky udělá hodně.. ale neni to žádná silnička a hlavně aby to jelo :)
je mi uplně jasný jak dáváš TA kouř.. taky sem mu dával, člověk se z toho litra rozmazlí.. o to zábavnější to je pak na TA.. :) tak snad vše..
2 reakcí na tento příspěvek Výměna spojky, tlumiče a brzdy-Transalp 650
Docházelo k prokluzu spojky při přeřazení na další kvalt při plným plynu. Pomáhalo jedině mírně ubrat plyn, tím se opět spojka sepla a poté zas bylo možné akcelerovat. Při rozborce se vyměnili pružiny a problém odezněl.
postimg.org/image/67a8nz7pp/][img]http://s30.postimg.org/67a8nz7pp/2011_03_01_UT_0003.jpg[/img postimg.org/image/tk8a6hnt9/][img]http://s30.postimg.org/tk8a6hnt9/2011_03_01_UT_0004.jpg[/img
Edit. Plechy i lamely byly rozměrově OK, ač plechy měli duhové zbarvení. Pružiny byly mám vzato mimo toleranci.
Naposledy editováno 08.01.2014 18:24:20
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp | Enamtide | 14 | 25.4.2024 v 20:06 H0racio |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |