globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Materiál a výroba padáků.
21.3.2012 v 18:38
Zdravím, dostal sem nápad...
A sice na výrobu padáků, vím, že si je můžu koupit ale radost z vlastní práce je nad všechny koupené výrobky, a taky cenově doufám mě to vyjde lépe..

Nechci aby to přesáhlo cenu padáků již hotových, a navíc nechci jen dva ale tři (třetí na výfuk, jelikož si ho docela cením a přečnívá rovinu motorky.

Přístup k soustruhu nemám, ani k většímu zázemí, tak bych to chtěl splácat doma - alespoň to zkusit.

K materiálu:
Jednoduše přemýšlím o jednom válečku (větším) z jedné strany uzavřeným, z uzavřené strany díru pro šroub, do toho ještě jeden váleček (menší) a mezi ně silon + do toho menšího.

Asi takto (sory za kvalitu, malování, nic lepšího doma nemám........


Rozměry si seženu.. Můj dotaz zní kde můžu sehnat tyto materiály a v jakém rozmezí se pohybuje jejich cena ? A mohl by tento můj výtvor vůbec fungovat ?
Díky.

Naposledy editováno 21.03.2012 18:42:34
Anketa: ?!?!
Zkusit to.
26%
12
Koupit už hotový.
74%
34

Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2012 v 18:42 | Nahoru | #1
tycovina cerny polyamid 40mm metr kolem 700.....
ser nato a kup si je treba RUTAN.CZ
a co tam das za sroub asi vis nic o vsem....

Naposledy editováno 21.03.2012 18:43:58

Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2012 v 21:47 | Nahoru | #2
Si to představujete jak Hurvínek válku.. Jak už byl zmíněno, obrať se na Rutana a kup si již hotový výrobek, vyjde tě to MNOHEM levněji než se s tím za 1) dupat a za 2) to bude fungovat. Což tvé samodomo na 100% nebudou, protože nebudou mít pravou tuhost/měkost, budeš je mít přišroubované šroubem, co najdeš v garáži ,z čehož plyne, že při pádu se buď ohne nebo zlomí a jsi bez padáku, nebo s předimenzuješ a vyrve se ti to i s kusem rámu..

http://www.rutan.cz/

Bohužel u CBR 600F budeš muset vyvrtat otvor skrz kapotu. Jak píše Rutan na svých stránkách, nikde jinde protektor nepřiděláš, pokud má mít nějaký význam..

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2012 v 22:32 | Nahoru | #3
Myslím, že většian lidí prvně uvažuje jak si je vyrobit svépomocí.. Je to logické, vypadá to jednoduše, prostě kus nylonového špalku a hotovo.. Ale ona to je celkem věda..

Takže jsem nakonec rád koupil hotové padáky od Rutana, v sadě bylo naprosto vše, co jsem potřeboval pro montáž, takže byly namontovány za pár minut..



Rutan to má vážně vychytané do detailu U tebe to bude složitější, protože musíš upravit kapoty.. Ale opět - přímo od Rutana si můžeš objednat "vykrajovák" a máš to bez starostí

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2012 v 20:55 | Nahoru | #4
xBaryk> budeš muset neco vyklohnit, a potom to kvalitně vyflákat a koumat kde byla chyba.. jelikož Rutan když začínal pořád z nečím flákal o zem tak už má koumání za sebou a to víš že ti to zadarmo nepošle.. vývoj to je to nejcenější

1 reakcí na tento příspěvek Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 25.3.2012 v 22:12 | Nahoru | #5

(reakce na) Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 21:12 | Nahoru | #6

Attim píše: To nemá smysl, ti co už to dělají mají většinou vychytaný umístění případně materiály a tvary, tohle bude jen pokus-omyl, bez přístupu ke strojnímu obrábění to nebude hezký a o funkci bych taky pochyboval.

Mě teda padáky značky Homebastl zachránili celej bok gixéra - obyčejne soustružnickej polyamid a skrz něj šroub - tady je ta svinská zrada, šroub tam je jemnozávit a takovej imbus stojí pytel zlata(v jednom obchodu se spojovacíma materiálama říkal, že by jeden takovej šroub vyšel na cca 300Kč) - šestihran se stejným závitem stojí 50Kč, takže je třeba na šestihran navařit imbusovou hlavu
Kdybych si to nechal vytočit ofiko od někoho, co má NC soustruh, tak by mě vyšel jeden padák na cca 100 + cena šroubu - je to o tom dílenským zázemí

Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 26.3.2012 v 22:19 | Nahoru | #7
Já teda taky nevidim moc špatnýho na domácí výrobě padáků,pokud je člověk trochu zdatnej a má přístup k soustruhu a dalším technologickým zařízením... Můžeš se kouknout na mé motorky v profilu,na které jsem si vytvářel padáky...

Nezapírám,abych se dopracoval k chtěnýmu výsledku tak to stálo moc hodin přemýšlení o nejlepším způsobu umístění,zvolení optimální délky padáku atd. tak jsem minimálně 2x převýšil částku hotových padáků od Rutana a proto,když někdo shání padáky tak mu ho rovnou doporučim (nemám čas,abych zase zkoumal 3hodiny vhodné umístění kvůli jedné NEPROVĚŘENÉ sadě pro kamaráda) . Co mě vedlo k výrobě padáku na CBR: 1) Nebyl jsem smířenej s vrtáním kapot ač jsem věděl,že se jedná o nejlepší způsob pro CBR. 2) Zkoumal jsem padáky od RD mota jejich řešení mě nenadchlo,velká páka na dural. desku. Nakonec jsem zvolil způsob vyfrézovaných podkoviček na vzpěru rámu a na nich umístěn padák. Byly vyzkoušený při lowsideru v rychlosti 80km/h a motorka utrpěla pouze jediný škrábanec a to mě nutilo k lehčí inovaci (další + pro Rutana za jeho crashtesty-to je k nezaplacení...) .

Materiál a výroba padáků.

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2012 v 21:14 | Nahoru | #8
kdysi jsem si dělal padáky na Yamaha FZX 750 ze slitiny dural hliník a přišrouboval pevnostním šroubem,dokonce jsem je nechtěně testnul a zafungovaly jen se trochu ohnuly,a byly i pohodlné při delší jízdě což jsem vyzkoušel na dovolené při které jsem najel 3000 km. V té době Rutan na trhu ještě nebyl a dnes bych to asi řešil zakoupením u Rutana, ale radost nad vlastním výrobkem plně chápu



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist