globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení SV 650 - dobíjí málo, přesto všo OK
Ahoj!

Chtěl bych se zeptat, co s dobíjením. (SV 650 1999).
Dobíjí to málo, na volnoběh to tak tak vyleze na 14 V, při zapnutých světlech a 5.000 ot. slabých 13 V.

Všecko jsem měřil a všecko je OK! Přesně podle návodů! To mě štve, kdyby aspoň nějaká hodnota ulítla někam mimo, tak vím, čím to je...

Multimetr mi ukazuje:
- odpor mezi fázemi alternátoru 0.9 - 1.1 ohm
- na volnoběh napětí mezi fázemí 20-30 V, 5.000 ot. 80-90V, všecky stejně.
- ampéry mezi fázemi - jsem kolem 10-12 A všude.
- "propustnost" + na baterce s + na regulátoru a - na baterce s - kolem 0.05 V

Jediné co možná neumím změřit, jsou ty hodnoty testování diod v regulátoru. V propustném směru mi multimetr ukazuje "500", to je 0.5 V? V závěrném směru neukazuje nic (otevřený obvod, bez spojení), přitom ve všch návodech píšou min. 1.5 V.

Takže dotaz:
Může to být alternátorem? V manuálu Suzuki SV píšou ten odpor mezi fázemi 0.2 - 0.55 ohm, já mám 1.1. Ale i v návodu zde je do 1.0 ohm, na Motoride.sk dokonce až do 2 ohm. A multimetr pípá, jako normálně uzavřený obvod (multimetr nezaregistruje ani ten odpor).
To je 0.5 ohmu a 1.0 takový rozdíl??? Může se to projevit až při zátěži, že ten odpor vzroste? Mám změřit odpor při běžícím motoru (jde to)?

A druhý dotaz:
Co to měření diod v regulátoru? Že mi mutimetr nic neukázal v tom závěrném směru. Může to mít nějaký význam?

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení SV 650 - dobíjí málo, přesto všo OK

Skvělá odpověď, děkuji! 29.6.2011 v 10:21 | Nahoru | #1
altik bude ok, to mereni diod v regulatoru je vicemene k nicemu, malokdy tam bejvaj KO ty diody... tohle dela regulator... na TL a starsich GSXR na tenhle jev funguje takovej trik.. muzes to zkusit...

vystup z regulatoru (obvykle 4 piny - 2x + a 2x -) spojis plusy do sebe a minusy do sebe a privedes primo na baterku....(samo nejlepe pres pojistku, ale na pokus muzes i rovnou)

ten IC v regulatoru u suzuki meri kdovico a kdovijak a proste jak se postupem casu udelaj v kabelovym svazku prechodaky tak si takhle zacne vymejslet... ono totiz z toho regleru to jde do pojistek, pak pres vsechny spotrebice zpatky na baterku....

regulatory jako vape a ignitech si reguluji asi nejak jinak, takze kdyz to vymenis tak prestoze duvod nefugovani puvodniho jsou prechodaky ve svazku tak funguji i v puvodnim zapojeni... ty origo suzuki ale nebyvaj KO, kdyz se prehodej do motorky co nabiji ok (nejsou prechodaky tak velky) tak obvykle makaj ok....

zkus. pokud se to nezlepsi, je to nejspis regler no.... a k poznamce "vsechno je ok, vse podle navodu" no ok je vystup z altiku, z regleru je vystup spatnej (v manualu je limit 13,5v) takze podle manualu to ukazuje na vadnej regler
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist