globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.


Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:21 | Nahoru | #241
t_freedom> Čim větší Kuba Tůra? Co máš proti Kubajzovi?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:24 | Nahoru | #242

Stev píše: tak v 21 už je docela načase



na papiry to nejezdi woe....v 15ti prodas siflona, za ty samy keše koupis staryho farose...a pak teprve zacina poradna sranda...

na podlitry se báby nechytaj

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:30 | Nahoru | #243
Sleeper1> tak když už nic jinýho nezabralo je potřeba trochu prodloužit, to jo ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:32 | Nahoru | #244
Stev> a vo tom to je.... dostanes hustou IMAGE + metrovy pero.... a ted mi nekdo vysvetlete, proc bych mel jako nadrzenej teenager zacinat na podlitru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:33 | Nahoru | #245

Stev píše: Sleeper1> tak když už nic jinýho nezabralo je potřeba trochu prodloužit, to jo ...



to je uplne jinak.. normalne mas kolem sebe 2 tri ctyri baby ktery te chtej a tim padem je to v jednadvaceti jasna volba.. ktera se od tebe proste ceka.. prodas syflone.. a jdes do staryho faryka, nebo aspon do devitky ninjy.. akorat pak je tezky ten napor ustat.. protoze stihnout za tejden 9 slecen, a mas teprve sobotu rano... uz je proste zahul..

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:34 | Nahoru | #246

Sleeper1 píše: Stev> a vo tom to je.... dostanes hustou IMAGE + metrovy pero.... a ted mi nekdo vysvetlete, proc bych mel jako nadrzenej teenager zacinat na podlitru



co ti to nalahly? .. kolem podlitrovejch kundoplachu bych chodil velkym obloukem hlavne aby si nekdo nemyslel ze je to moje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:46 | Nahoru | #247

SPIJKER píše: ) akorat pak je tezky ten napor ustat.. protoze stihnout za tejden 9 slecen, a mas teprve sobotu rano... uz je proste zahul..



toť!

a ted at si kazdej sahne do svedomi....zacinali jste s holkama s maloobjemovou vaginou a postupne jste prechazeli na vyssi kubatury? myslim, ze ne, pac byste byli za peďáky....tak tu po nikom nechtejte, aby se z nej stal moto-pedofil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:51 | Nahoru | #248

Sleeper1 píše: toť!

a ted at si kazdej sahne do svedomi....zacinali jste s holkama s maloobjemovou vaginou a postupne jste prechazeli na vyssi kubatury? myslim, ze ne, pac byste byli za peďáky....tak tu po nikom nechtejte, aby se z nej stal moto-pedofil



genau!

a ja bych jeste varoval i pred mensim nez plnym poctem valcu.. polomotor (V2) je taky slepa vyvojova vetev... a ta hrstka co u toho zustala to nahrazuje zvysenym zdvihovym objemem a masivnima investicema do marketingu

(coz me v sobotu privedlo ke koupi krasny xerox kosile.. )

Naposledy editováno 11.07.2011 15:53:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:55 | Nahoru | #249
SPIJKER> kawafilní košile je hezčí...

e: mimochodem, ja jsem v praci taky za tezkyho hustaka s yamaha racyng pyco woe!

Naposledy editováno 11.07.2011 15:56:19

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 15:57 | Nahoru | #250

Sleeper1 píše: SPIJKER> kawafilní košile je hezčí...

e: mimochodem, ja jsem v praci taky za tezkyho hustaka s yamaha racyng pyco woe!



tak jasne.. kawa jje aktualni model na rok 2011 a hlavne maji kawy plnej pocet valcu..

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 16:02 | Nahoru | #251

NickCarter píše: Uprimne, nepochopil jsem to tve prirovnani s penezi...



jeste kdyz vezmu ty kluky cos videl jet prostredkem 180-200.. tak si dovolim k tomu pridat fakt, kterej jiste vis.. ale na 200 tacho se da rozhulakat i lecjaka GS500E.. a uplne kterakoliv sestkapocinaje CBF, pres starou GSX-F, ER-6 a nevim jaky dalsi az po R6R..

jen pro pripomenuti, ze objem motoru nesouvisi primo s touhou po zivote ci smrti..

EDIT:
ja si treba CHÉho velice vazim jako myslitele a světlonoše.. protoze vnasi svetlo do mezilidskych vztahu a varuje mlady kuky pred nebezpecnejma zubama ostrilenejch vyzilejch slecen.. alle s jeho nazorem na zacatek se neztotoznuju protoze jsem sam hned po jawach jezdil na litru, i kdyz starym a tezkym.. ale i tak jeste dnes jede 270 tacho a padnul jsem az mnohem pozdeji kdy uz si hodne lidi myslelo ze jsem docelasikovnej ridic..

nerikam ze je to nejlepsi reseni pro kazdyho, ale pokud se nekdo ma zabit na motorce protoze je magor, a ma-li na litru s plnym poctem valcu (ctyrvalcovem.. ) 100% sanci ze se zabije, nebo rozseka.. tak na sestce ktera jede 200+ (tedy kazda) ma sanci 96% a zbytek je jen o zdravym rozumu dotycnyho pilota kterej zacina krotit to stado zvirat holyma rukama jen v rukavicich..

a videl jsem uz spoustu lidi se hodne zle posekat na pionyrech...

Naposledy editováno 11.07.2011 16:08:19

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 16:44 | Nahoru | #252
Koukam, ze jsem vam chlapci zalozil pekne vlakno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 16:53 | Nahoru | #253
NickCarter> tak je potreba vysvetlit, o cem to cele motorkareni je

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 16:55 | Nahoru | #254

NickCarter píše: Koukam, ze jsem vam chlapci zalozil pekne vlakno



to jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 16:56 | Nahoru | #255

Sleeper1 píše: NickCarter> tak je potreba vysvetlit, o cem to cele motorkareni je

no, jak to tak ctu, pak je dobre ze tu gumu mam silnejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 16:58 | Nahoru | #256

NickCarter píše: no, jak to tak ctu, pak je dobre ze tu gumu mam silnejsi



tak to rozhodne..!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 17:00 | Nahoru | #257

SPIJKER píše: tak to rozhodne..!

Ted jeste aby byl odpovidajici tlak...

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 17:01 | Nahoru | #258

NickCarter píše: Ted jeste aby byl odpovidajici tlak...



jestli mas silnou gumu tak ony uz si reknou samy.. to jde jak tepla kudla maslem..

3 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

11.7.2011 v 23:54 | Nahoru | #259
Četl jsem ty Vaše příspěvky a nestačím se divit kolik zkušených a chytrých motorkářů jezdí
a přesto nás hodně končí na kratší, nebo delší dobu na lůžku.
Je určitě lepší začínat na něčem slabším o to už ale nejde. Pokud se týká jízdy nedá se
u začátečníka spoléhat na hlavu - občas nám hlavu oblbnou i jiné věci než holky.
Většina to přece zná - je rozdíl jet 130 starou škodovkou, nebo třeba audi. Ve škodovce
hlava říká to je rychlost, v audi nic moc. Stejné je to u motorky u menších objemů vysoké
otáčky upozorňují na vyší rychlost u větších objemů - já třeba točím při 140km/h 4000 ot/min. žádný zvukový upozornění, pohoda . najednou zatáčka a řešíš co, brzdit,klopit, obojí... Takže občas se podívat na tacho, kolik že to jedu.
Jezdit, ze začátku jednoduché trasy- zvyknout si na stroj, váhu,brždění, akcelerace.
Rovné dlouhé úseky, měnit rychlost, brzdou, ubráním plynu a zase zrychlovat, řazení.
Když umím prudce zabrzdit a akcelerovat bez toho abych vysel na řidítkách jak vlající
prapor, otočit motorku na malém prostoru, seženu zkušeného kolegu a začne se zatáčkama.
Začátečníci nikdy to netrénujte bez někoho zkušeného,můžete získát zlozvyk, kterého se těžko
budete zbavovat. Před výjezdem by mněl slovně vysvětlit ideální stopu, změna těžiště, práci
s plynem, atd.Na trasu by mněl vyjet první a při bezpečné rychlosti předvádět průjezdy zatáček a přitom výrazně ukazovat změnu těžiště. Začátečník by měl jet v jeho stopě a kopírovat pohyby.Později by se mněli pozice vyměnit a pohledem ze zádu kontrolovat chyby začátečníka. Zastavit vysvětlit chyby a znovu. Někdy maličkost, jako je natočení hlavy,rozhoduje jestli tu zatáčku dáte, nebo ne.Nedá se sem všechno napsat o technice jízdy, ale je to jenom návod jak začít.Druhá fáze pak je jak se chovat v provozu na co si dát pozor.Kdy to můžu rozjet a kdy to musím držet na uzdě.Jezdím už 40. let a mezi motorkama jsem vyrůstal, jezdil můj otec, já, moje děti a budu učit i vnučku.Rádi jezdíme
rychle, ale s rozumem a zatím se nám nic vážného nestalo.Přeji všem hezké počasí, kvalitní
silnice a hodně šťastných kilometrů.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 00:01 | Nahoru | #260
aro.boss> vcelice rozumna slova...!

jenze ja kdybych dostal v 21 letech do ruky cokoliv se 70+ konma, nevbim zda bych tady jeste byl. Znal jsem jen plnej a co to da a maximalni rycchlost zatackou a nejpozdejsi mozny brzdeni. Pro me tzreba byl litr kteryho jsem se bal mozna bezpecnejsi, nez nejakej hodnej kocourek.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 06:48 | Nahoru | #261
aro.boss> Diky, krasne se to cte...

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 07:50 | Nahoru | #262
Zdravím. Jak říkám, svět se posunul o kus dál. Nevím, jestli je zrovna přínosem to, že je dnes vše mnohem více dostupné a možnosti takřka neomezené. Já si například rád vzpomínám, jak se holky (hodně kdysi) neskutečně lepily na Simsona, jakou jsem měl ještě předtím obrovskou radost z pionýra, jak se mi splnil toužebný sen, když jsem si koupil emzetu....
...myslím, že právě tohle nás některé obohatilo a jsem za to velmi vděčný.

...a ještě... holky se lepěj skoro na každou motorku, naštěstí většina z nich stále ještě maximálně rozpozná, jestli se jedná o motorku nebo auto (nemyslím tím holky z branže)

Tak zatím...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 09:47 | Nahoru | #263
Warin71> to se pletes...uz na zakladce holky poznaji silnou=rychlou motorku dle nasledujicich parametru: tlusta guma na zadnim kole, velke R (popr. RR) doplnenym cislem 1 / 1000 na kapote a sily vyfuku, samozrejme cim vic polepu a prouzku, tim lip...

tyto pozadavky proste urcuji dalsi smer dane situace s mladou žábou

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 09:55 | Nahoru | #264
Sleeper1> Jen můj názor a zkušenosti, každý podle svého. Měj se fajn a mnoho úspěchů....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 10:02 | Nahoru | #265
Sleeper1> čest Slipikluk už tady zase házíš moudra jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 10:06 | Nahoru | #266
Sefo> tak musim to kukům vysvetlit, at si taky neco uzijou

e: mimochodem mel jsi bejt s nama v SO na SBK, jsme se Spajkym sbirali kontakty na umbrellagirls jedna radost

Naposledy editováno 12.07.2011 10:09:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 10:28 | Nahoru | #267
Sleeper1> jo jo, celkem kundézní, co jsem viděl v telce já o víkendu lítal po šumavě a balil místní baculky :) kurva tam jsou silnice, to nechápu, nula aut, samej vingl

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 10:52 | Nahoru | #268
Sefo> tak zni to dobre, ale pro nas uz je to kotel km..
vsak doraz nekdy na sever => Zel.Brod - Korenov, tam to je regulerni autodrom

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 10:56 | Nahoru | #269
Pokud Vám jde o chytání holek kluci, tak nejlíp uděláte když si motku kupovat nebudete
a ten balík peněz co vám zbyde budete na diskotéce u baru vytahovat až budete něco platit.
Ručím Vám, že se to kolem vás bude rojit jak kolem žádný motorky.
Dnes jsou děvčata už brzy zmoudřelá a ví co je síla peněz, víc než síla motoru. Taky
brzy zjistí že motorkář strká peníze do své motky a ne na dárky pro ně.
jen ať se Vám daří jak na motorce, tak i u holek.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

12.7.2011 v 11:18 | Nahoru | #270
aro.boss> tady se obavam, ze hustej litr udela vic, jak nejaka tequilla bodyshot

nicmene balit babovky na prachy umi kazdej amater. neni nad to, kdyz ti patnacka na vyjizdce plati benal + obed

jinak taky preju hodne zdaru do Semil..., jsem tam stravil nekolik báááječných studenských lét...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist