Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
2.5.2011 v 22:04
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)
Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)
Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).
A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :
1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?
2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?
-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.
3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..
Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.
Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)
Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).
A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :
1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?
2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?
-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.
3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..
Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.
Musíš posalt, úprava 1500Kč, musí je rozříznout, vypreparovat vnitřní labyrint, navařit trubku, dát vatu, zavařit, nalakovat.. V pondělí jsem poslal a v pátek byly zpět. A to jsem vlastně trval na úpravě mých vlastních (byly funglovky), jinak mi nabízel výměnou kus za kus. Se s nim domluv, ještě má na výměnu, myslím že jo.
3 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Super, dík za info, teď sem tam volal, už tam asi nikdo nebyl, nikdo nebral telefon.
No, takže by bylo teoreticky možný, že bych tam přijel vymontoval moje koncovky, dal mu je, připratil, dostal by sem nový, namontoval a odjel zpátky?
Sice nevím, jestli bych tu cestu zvládl, (ta elektrika.. nejsem si tím zalepeným rotorem jistej..) ale určitě bych se do ní pustil.
5 dní není až tak moc, ale já bych asi jezdil, díky mé nedočkavosti, i bez koncovek, a to by nebylo to pravý ořechový Zítra si tam brknu a domluvím se.
Edit 28.7 : Tak sem volal Tkmotu, a řekl mi, že bohužel už na skladě nejsou, že v tuto chvíli už se jen upravujou koncovky zákazníka, a časový rozmezí abych počítal tak 14 dní. Takže s tím ještě počkám.
Edit:
Jo k tomu zapalování, no nechám tam zatím to původní Z-04, zatím měnit za 16tku nebudu, (kvůli ceně) nechám tam tohle zatím a uvidím, kdyžtak přikoupím jen ten rotor.
Edit: Mám takovej nesmysnej nápad, chci se zeptat jaké teploty jsou bežné ve válci, a při jakých teplotách můžu přidřít a poté při jakých teplotách zadřít, tedy jestli to jde měřit na válci?. Nebo se to takhle změřit nedá, a záleží to na vnitřních tepelných turbulencích a zmatcích co ve válci jsou?.
Dostal sem nápad, nesmyslný, zbytečný, ale o tom to není
Že bych si na válce přidělal tepelné senzory a vyvedl je na řidítka kde bych měl ukazatel teploty.. Předem říkám, že vím, že je to blbost, jde mi o ty teploty, a jestli se to takhle dá změřit. Díky za pochopení Vím, že aby mi to ale ukazovalo reálnou teplotu, tak bych ji napřed musel spočítat teplotu uvnitř válce, pak kolik se ztratí přenosem vložky na válec a podle toho rozdílu upravit nějaký ukazatel teploty aby to bylo objektivní, a to zas plácám nesmysly, protože na to nemám vědomosti, ale láká mě, že bych si něco takovýho udělal, jak to funguje u japonců?
Edit: A ještě se chci optat, jestli má někdo zkušenosti s tím, že dával do nádrže plovák, bo něco aby mi to měřilo, kolik mám ještě té vybuchovací kapaliny v nádrži ? Nevím jestli to je ale vůbec možné díky přepážce v nádrži.. By se možná musel upravit?..
Edit: Nemá někdo prosím, schéma spínací skříňky, chci vyměnit za tuhle (mám ji)
ale k tomu potřebuji to schéma, co kam zapojit, od bošáku se to docela liší, budu dál hledat, ale kdyby ho někdo měl, tak mu budu vděčnej.
V tom odkazu sice nějaký schémata sou, ale ani jedno mi nepasuje tohle (pravá půlka) je nejbližší, ale postrádám tam zapojení kontaktu 58.
Naposledy editováno 28.07.2011 20:13:32
No, takže by bylo teoreticky možný, že bych tam přijel vymontoval moje koncovky, dal mu je, připratil, dostal by sem nový, namontoval a odjel zpátky?
Sice nevím, jestli bych tu cestu zvládl, (ta elektrika.. nejsem si tím zalepeným rotorem jistej..) ale určitě bych se do ní pustil.
5 dní není až tak moc, ale já bych asi jezdil, díky mé nedočkavosti, i bez koncovek, a to by nebylo to pravý ořechový Zítra si tam brknu a domluvím se.
Edit 28.7 : Tak sem volal Tkmotu, a řekl mi, že bohužel už na skladě nejsou, že v tuto chvíli už se jen upravujou koncovky zákazníka, a časový rozmezí abych počítal tak 14 dní. Takže s tím ještě počkám.
Edit:
Jo k tomu zapalování, no nechám tam zatím to původní Z-04, zatím měnit za 16tku nebudu, (kvůli ceně) nechám tam tohle zatím a uvidím, kdyžtak přikoupím jen ten rotor.
Edit: Mám takovej nesmysnej nápad, chci se zeptat jaké teploty jsou bežné ve válci, a při jakých teplotách můžu přidřít a poté při jakých teplotách zadřít, tedy jestli to jde měřit na válci?. Nebo se to takhle změřit nedá, a záleží to na vnitřních tepelných turbulencích a zmatcích co ve válci jsou?.
Dostal sem nápad, nesmyslný, zbytečný, ale o tom to není
Že bych si na válce přidělal tepelné senzory a vyvedl je na řidítka kde bych měl ukazatel teploty.. Předem říkám, že vím, že je to blbost, jde mi o ty teploty, a jestli se to takhle dá změřit. Díky za pochopení Vím, že aby mi to ale ukazovalo reálnou teplotu, tak bych ji napřed musel spočítat teplotu uvnitř válce, pak kolik se ztratí přenosem vložky na válec a podle toho rozdílu upravit nějaký ukazatel teploty aby to bylo objektivní, a to zas plácám nesmysly, protože na to nemám vědomosti, ale láká mě, že bych si něco takovýho udělal, jak to funguje u japonců?
Edit: A ještě se chci optat, jestli má někdo zkušenosti s tím, že dával do nádrže plovák, bo něco aby mi to měřilo, kolik mám ještě té vybuchovací kapaliny v nádrži ? Nevím jestli to je ale vůbec možné díky přepážce v nádrži.. By se možná musel upravit?..
Edit: Nemá někdo prosím, schéma spínací skříňky, chci vyměnit za tuhle (mám ji)
ale k tomu potřebuji to schéma, co kam zapojit, od bošáku se to docela liší, budu dál hledat, ale kdyby ho někdo měl, tak mu budu vděčnej.
V tom odkazu sice nějaký schémata sou, ale ani jedno mi nepasuje tohle (pravá půlka) je nejbližší, ale postrádám tam zapojení kontaktu 58.
Naposledy editováno 28.07.2011 20:13:32
xBaryk>
Pneu kup určitě nový, i když ty starý mají ještě vzorek. Je zbytečný se vyválet kvůli pár korunám za nový pneumatiky. Jinak vypadá pěkně tvá motorka. Padák zkus srovnat za studena nebo bych koupil novej, zase tak velká investice to nebude. Jak to nahřeješ autogenem, je chrom v tahu. Tak ať ti to jezdí. Jo a vyměň rovnou olej, i kdyby ti rodejce říkal, že ho měnil. Plus bych kouknul na sekundární řetěz a rozetu. Promazat lanka apod., taková běžná údržba .
Pneu kup určitě nový, i když ty starý mají ještě vzorek. Je zbytečný se vyválet kvůli pár korunám za nový pneumatiky. Jinak vypadá pěkně tvá motorka. Padák zkus srovnat za studena nebo bych koupil novej, zase tak velká investice to nebude. Jak to nahřeješ autogenem, je chrom v tahu. Tak ať ti to jezdí. Jo a vyměň rovnou olej, i kdyby ti rodejce říkal, že ho měnil. Plus bych kouknul na sekundární řetěz a rozetu. Promazat lanka apod., taková běžná údržba .
xBaryk> řekl bych, že procházíš fází, kterou prošlo hodně z nás na jawách. Začínáš vymýšlet blbosti.... a za ukazatel paliva bys prodal babičku. Dobrá rada=kašli na to. Stejně nějaký čidla na válec - pokud máš správné písty, dobrý výbrus, tak to s vysokou pravděpodobností nikdy nezadřeš. Pokud ne, tak to s vysokou pravděpodobností zadřeš. Žádné čidlo tomu nezabrání. Pokud rozhodíš motor a bude mít stopy přidírání, tak se možná i zadře. Můžeš udělat korekci. Pokud se nepřidírá, asi to už bude ok na dlouho.
xBaryk> ahoj, jak píše láďa, jsou to blbosti, ale prošli jsme si tím asi všichni, ti, kteří to nevzdali jsou pak lidi jako je Jeník, lidi, kteří jsou vzorem pro všechny podobné nadšené jawaře
Měření teploty vzduchem chlazeného motoru je blbost, protože u jawy není možnost tu teplotu nějak objektivně změřit. Jiná teplota bude na čelní straně okrajů válců a jiná bude na zadní straně mezi oběma válci. A i kdybys taková čidla měl, nic by to o skutečné teplotě nevypovídalo. U některých jaw uvidíš teploměr ze škodovky, často s čidlem umístěným kdesi na hlavě. I já to tak měl na první jawě, kterou jsem kdysi koupil. A vím, že to byla jenom taková frajeřinka, nic víc.
Jiný případ je teplota motoru u kapalinou chlazeného motoru, pro budík na přístrojovce obvykle slouží čidlo, které měří teplotu chladící kapaliny. Takové měření je už přesnější, jelikož chladící kapalina tvoří samostatné oběhové medium.
Pak jde třeba měřit ještě teplota motorového oleje, na 4T motorky existuje taková náhrada olejové měrky, která má jednoduchý ukazatel. Ale u jawy zase nepoužitelné.
Plovák v nádrži je taky příliš zložitý, podívej se na Jeníkovy stránky, experimentoval s tím i Hejtmama z Mánie, není to vůbec jednoduché. Podle mě není problém občas kouknout do nádrže, po pár tankováních už zvládneš poměrně přesně odhadnout, kolik v nádrži zbývá.
Jako docela dobrou úpravu pro začátek považuji koupi digitálního tachometru na kolo, pakliže je dobře zkalibrován, měří rychlost velice přesně (přesněji než radary či GPS navigace), má denní počítadlo km, takže jednoduše můžeš odhadovat z něj, kolik benzínu zbývá. Stojí pár stovek a opravdu je to dobrá věcička. Doporučuji modely od zn. Sigma (např. 906).
Pokud chceš mít jistotu, že nezadřeš, tak zajížděj a až zajedeš, prožeň motorku několik desítek km po dálnici na maximální rychlost. Pokud vydrží, tak nezadřeš. Pokud zadřeš, začínáš na novo
Měření teploty vzduchem chlazeného motoru je blbost, protože u jawy není možnost tu teplotu nějak objektivně změřit. Jiná teplota bude na čelní straně okrajů válců a jiná bude na zadní straně mezi oběma válci. A i kdybys taková čidla měl, nic by to o skutečné teplotě nevypovídalo. U některých jaw uvidíš teploměr ze škodovky, často s čidlem umístěným kdesi na hlavě. I já to tak měl na první jawě, kterou jsem kdysi koupil. A vím, že to byla jenom taková frajeřinka, nic víc.
Jiný případ je teplota motoru u kapalinou chlazeného motoru, pro budík na přístrojovce obvykle slouží čidlo, které měří teplotu chladící kapaliny. Takové měření je už přesnější, jelikož chladící kapalina tvoří samostatné oběhové medium.
Pak jde třeba měřit ještě teplota motorového oleje, na 4T motorky existuje taková náhrada olejové měrky, která má jednoduchý ukazatel. Ale u jawy zase nepoužitelné.
Plovák v nádrži je taky příliš zložitý, podívej se na Jeníkovy stránky, experimentoval s tím i Hejtmama z Mánie, není to vůbec jednoduché. Podle mě není problém občas kouknout do nádrže, po pár tankováních už zvládneš poměrně přesně odhadnout, kolik v nádrži zbývá.
Jako docela dobrou úpravu pro začátek považuji koupi digitálního tachometru na kolo, pakliže je dobře zkalibrován, měří rychlost velice přesně (přesněji než radary či GPS navigace), má denní počítadlo km, takže jednoduše můžeš odhadovat z něj, kolik benzínu zbývá. Stojí pár stovek a opravdu je to dobrá věcička. Doporučuji modely od zn. Sigma (např. 906).
Pokud chceš mít jistotu, že nezadřeš, tak zajížděj a až zajedeš, prožeň motorku několik desítek km po dálnici na maximální rychlost. Pokud vydrží, tak nezadřeš. Pokud zadřeš, začínáš na novo
vwkafer>
No, upřímně se koupit pneu zatím nechystám, peníze mi utíkají jiným směrem, ale vím, že bych měl.
Padák jsem včera srovnal tak, že jsem vzal asi metrovej pajcr, podložil rám gumou a zapajcroval a narovnal se. Akorád už ne jak předtím, v horních svorníkách se to křivý, a dole je padák taky trochu do V, nejlepší by bylo ho asi vymontovat a dát pod lis. Zatím to ale mám jaktakš srovnaný, takže se s tím poperu až na to bude čas.
Olej mám zatím převodovej, do vidlice a brzdy mám, ale ještě sem se do toho nedal.
Rozetu, sekundár, řetěz, kryt gumovej, a plastovej na sekundár, mám , vše nový.
Takže se to přemontuje.Lanka sou taky v plánu.
Dneska sem začal s designem, koupil sem parabolu H4, tak ještě plexi a hurá pryč s tím hranatým metačem světla
Plexi moc nešlo, oblítal sem asi 5 obchodů, a všude mi řekli, že ho buď vůbec nemaj, nebo je vyprodaný...
Zjistil sem, že mi blbne kontakt u svorníku předního světla ( světlo jednou nesvítí, drbnu do něj a zas jo) ty drátky sou tam nějaký moc vaklavý, jeden je napůl ubroušenej ( 30 červenej) tak nevím jestli nebudu ještě tahat kabely a překryplovávat.
E: jo blbej kontakt, vaklavej plíšek, kterýho se má dotýkat kontakt od žárovky, ale nedotýká grrr, slepeno provizorně epoxidem, zítra ho vymněím, jelikož sem zjistil, že na tu kulatou parabolu je jiná žárovka než na hranatou, resp. opačně.
Laďa Prášil a JyrkaFM>
Je mi to jasný, vím, že to sou blbosti, ale stejně si tím musím a chci projít a rád
Je mi ale jasný, že složitost tepla, výparů, turbulencí ve válci, a kdybych dal čidlo na stěnu válce, tak by se stejně muselo spočítat úbytek tepla z vložky a stěny, vytvořit tabulky (teplota x na stěně se rovná teplotě y ve válci),a stejně jak píšete bude na každým bodě jiná teplota, bych musel najít asi nejteplejší bod, a podle toho se orientovat, a naprogramovat mikroprocesor kterej by to převáděl.. ato asi nebude tak jednoduchý, musel bych na to mít znalosti..
Jak píšete, zvolím si to jako dlouhodobou prioritu, jestli mi to vydrží, tak se to za čas, až na to budu mít znalosti, třeba udělám..
K výbrusu, no, je to asi pravda, já už po tisíci zkouším jawku víc hnát, dohnal sem ji až na 130 km/h a dál už to šlo horko těžko, držel sem to takhle ale jen asi 5 minut.. to spíš bych musel zhubnout 30 kg, a odlehčit co to de .. Motor se ale nepřidírá, drží dobře, a že už toho zkusil, např.: s těma brzdama atd..
Tak snad bude držet.
Měl sem obavy z toho jehlovýho ložisko v kleci, ale to se ukáže až budu mít najeto xxxx tkm, tak snad vydrží, protože technicky v nejvyšších otáčkách, volný jehly budou lepší, bál sem se aby ta klec nepraskla.. nevím, ukáže čas.
JyrkaFM> Dík a vysvětlení jak je to u 4t..
Na konstrukci plováku jsem se ještě nedíval, ale určitě se na něj mrknu, a potom uvidím.
Digitální tacho mám od původního majitele, je to sigma teď nevím myslím 509?. mrknu na to, až půjdu k motorce, tak snad jen zkontrolovat přesnost, kdyžtak překalibrovat.
E: jo, je to sigma 509.
Naposledy editováno 29.07.2011 18:26:24
No, upřímně se koupit pneu zatím nechystám, peníze mi utíkají jiným směrem, ale vím, že bych měl.
Padák jsem včera srovnal tak, že jsem vzal asi metrovej pajcr, podložil rám gumou a zapajcroval a narovnal se. Akorád už ne jak předtím, v horních svorníkách se to křivý, a dole je padák taky trochu do V, nejlepší by bylo ho asi vymontovat a dát pod lis. Zatím to ale mám jaktakš srovnaný, takže se s tím poperu až na to bude čas.
Olej mám zatím převodovej, do vidlice a brzdy mám, ale ještě sem se do toho nedal.
Rozetu, sekundár, řetěz, kryt gumovej, a plastovej na sekundár, mám , vše nový.
Takže se to přemontuje.Lanka sou taky v plánu.
Dneska sem začal s designem, koupil sem parabolu H4, tak ještě plexi a hurá pryč s tím hranatým metačem světla
Plexi moc nešlo, oblítal sem asi 5 obchodů, a všude mi řekli, že ho buď vůbec nemaj, nebo je vyprodaný...
Zjistil sem, že mi blbne kontakt u svorníku předního světla ( světlo jednou nesvítí, drbnu do něj a zas jo) ty drátky sou tam nějaký moc vaklavý, jeden je napůl ubroušenej ( 30 červenej) tak nevím jestli nebudu ještě tahat kabely a překryplovávat.
E: jo blbej kontakt, vaklavej plíšek, kterýho se má dotýkat kontakt od žárovky, ale nedotýká grrr, slepeno provizorně epoxidem, zítra ho vymněím, jelikož sem zjistil, že na tu kulatou parabolu je jiná žárovka než na hranatou, resp. opačně.
Laďa Prášil a JyrkaFM>
Je mi to jasný, vím, že to sou blbosti, ale stejně si tím musím a chci projít a rád
Je mi ale jasný, že složitost tepla, výparů, turbulencí ve válci, a kdybych dal čidlo na stěnu válce, tak by se stejně muselo spočítat úbytek tepla z vložky a stěny, vytvořit tabulky (teplota x na stěně se rovná teplotě y ve válci),a stejně jak píšete bude na každým bodě jiná teplota, bych musel najít asi nejteplejší bod, a podle toho se orientovat, a naprogramovat mikroprocesor kterej by to převáděl.. ato asi nebude tak jednoduchý, musel bych na to mít znalosti..
Jak píšete, zvolím si to jako dlouhodobou prioritu, jestli mi to vydrží, tak se to za čas, až na to budu mít znalosti, třeba udělám..
K výbrusu, no, je to asi pravda, já už po tisíci zkouším jawku víc hnát, dohnal sem ji až na 130 km/h a dál už to šlo horko těžko, držel sem to takhle ale jen asi 5 minut.. to spíš bych musel zhubnout 30 kg, a odlehčit co to de .. Motor se ale nepřidírá, drží dobře, a že už toho zkusil, např.: s těma brzdama atd..
Tak snad bude držet.
Měl sem obavy z toho jehlovýho ložisko v kleci, ale to se ukáže až budu mít najeto xxxx tkm, tak snad vydrží, protože technicky v nejvyšších otáčkách, volný jehly budou lepší, bál sem se aby ta klec nepraskla.. nevím, ukáže čas.
JyrkaFM> Dík a vysvětlení jak je to u 4t..
Na konstrukci plováku jsem se ještě nedíval, ale určitě se na něj mrknu, a potom uvidím.
Digitální tacho mám od původního majitele, je to sigma teď nevím myslím 509?. mrknu na to, až půjdu k motorce, tak snad jen zkontrolovat přesnost, kdyžtak překalibrovat.
E: jo, je to sigma 509.
Naposledy editováno 29.07.2011 18:26:24
Laďa Prášil a JyrkaFM>
Je mi to jasný, vím, že to sou blbosti, ale stejně si tím musím a chci projít a rád
Bohužel - zkušenost je sice sdělitelná, ale nepřenositelná......
Je mi ale jasný, že složitost tepla, výparů, turbulencí ve válci, a kdybych dal čidlo na stěnu válce, tak by se stejně muselo spočítat úbytek tepla z vložky a stěny, vytvořit tabulky (teplota x na stěně se rovná teplotě y ve válci),a stejně jak píšete bude na každým bodě jiná teplota, bych musel najít asi nejteplejší bod, a podle toho se orientovat, a naprogramovat mikroprocesor kterej by to převáděl.. ato asi nebude tak jednoduchý, musel bych na to mít znalosti..
Jak píšete, zvolím si to jako dlouhodobou prioritu, jestli mi to vydrží, tak se to za čas, až na to budu mít znalosti, třeba udělám..
Kdybys řekl udělám vodou chlazený válce... tak to beru jak užitečný, Jestli se vážně chceš zabývat čičovinama jako vytváření tabulky.....OMG není to ztráta času. Je to velká a zbytečná ztráta času. Jawa jezdí i bez toho a i dobře. Nemá to přínos ve zlepšení. Kontrolka zadírání zatím neexistuje snad ani v GP 125, tak max. čidlo klepání pokud vím...
Je mi to jasný, vím, že to sou blbosti, ale stejně si tím musím a chci projít a rád
Bohužel - zkušenost je sice sdělitelná, ale nepřenositelná......
Je mi ale jasný, že složitost tepla, výparů, turbulencí ve válci, a kdybych dal čidlo na stěnu válce, tak by se stejně muselo spočítat úbytek tepla z vložky a stěny, vytvořit tabulky (teplota x na stěně se rovná teplotě y ve válci),a stejně jak píšete bude na každým bodě jiná teplota, bych musel najít asi nejteplejší bod, a podle toho se orientovat, a naprogramovat mikroprocesor kterej by to převáděl.. ato asi nebude tak jednoduchý, musel bych na to mít znalosti..
Jak píšete, zvolím si to jako dlouhodobou prioritu, jestli mi to vydrží, tak se to za čas, až na to budu mít znalosti, třeba udělám..
Kdybys řekl udělám vodou chlazený válce... tak to beru jak užitečný, Jestli se vážně chceš zabývat čičovinama jako vytváření tabulky.....OMG není to ztráta času. Je to velká a zbytečná ztráta času. Jawa jezdí i bez toho a i dobře. Nemá to přínos ve zlepšení. Kontrolka zadírání zatím neexistuje snad ani v GP 125, tak max. čidlo klepání pokud vím...
Bohužel - zkušenost je sice sdělitelná, ale nepřenositelná......
Nevím, snad to tak má a musí být, nad tím sem dlouho důmal, ale stejně, řekni někomu neklop tu zatáčku, jeď opatrně a na mokru zvlášť, jako říkali mě, ale oni za mě na té motorce nesedí, a já nikdy když pojedu opatrně, tak nebudu vědět co se stane, budu znát, jen nějakou teorii, která bez praxe nikdy fungovat nebude. Asi to tak má být, ale je pravda, že mi mladí bychom si měli brát k srdci víc...
Možná mi nebudeš věřit, ale nad tou vodou sem taky přemejšlel..
A dospěl sem k závěru, že než zvyšovat výkon na jawě, tak je lepší koupit japonce s tám výkonem, a pak při dost penězích, a volným času, předělávat jawu...
Měl sem takový ůžasně nesmyslný nápady, že bych v každým žebru udělal důlek, použil žebra jako spirálu, a svařil je kusem hliníku, aby byli zakrytý a voda v nich mohla proudit, někam přidělal čerpadlo, a chladič samozřejmě by se vešel před motor...
Nebo aspoň místo chladiče přidělat velkej větrák, ale to by musel být takovej větrák aby nahradil proudění vzduchu v nejvyšší rychlosti, zkrátka aby byl účinnější a výkonější, než proudící vzduch při jízdě na válce. A čím to budu napájet? Zasponzoruje mi to altík?...
Nebo alespoň odlít si větší hlavu..
A to je tak s celým motorem, Ať už kvalitu materiálů, tak konstrukci...
Zkrátka to je na vymyšlení motoru novýho..
Joo sny pěkný, ale zázemí na to žádný...
E: Dneska sem sehnal zadara, automobilovej větrák, takže šílenej nápad, asi by to nemělo cenu to tam rvát, myslíte, že by to stálo to za to zkusit? vím, že je to spíš experiment.. a asi k ničemu ale.. Napájel bych to asi druhou baterkou (mám starou), dobíjel bych ji externě, pokud by nestačil, což asi určitě nestačil obě baterky baterky dobíjet altík.. Případně bych spočítal největší odběr baterky primární, a zbytek bych nechal na dobíjení druhé..
Vypadalo by to ale asi strašně...
Naposledy editováno 30.07.2011 23:26:00
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Sorry....ale s těmito představami raději nic nedělej, nebo jo...možná bude tvoje motorka něco jako Motorka Kutila Tima...... Je to zábavné, co dovede člověk v motoagonii vymyslet, ale začni (pokud už něco) tím, že si koupíš literaturu, něco o motorkách a motorech, všechno, oprvadu všechno co jsi schopný vymyslet a aplikovat, už někdo vymyslel. To, co se nepoužívá, se prostě neosvědčilo ce se používá, se vyrábí a prodává viděl jsi někdy motorku s větrákem z auta? ne. Viděl jsi motorku s vodním chlazením ano. Viděl jsi motorku se dvěma baterkama? ano Osvědčilo se to? neosvědčilo. Prostý postup.
a takhle když projdeš dostupnou literaturu, tak zjistíš, že jawa je ideální jednoduchý stroj, který může fungovat slušně i bez větráku z auta. V technické příloze časopisu Automobil kdysi popisovali test motokrosového motoru čz, myslím 250, který měli na brzdě a technik zapomněl oddělat kryt v kanéle vzduchu, který chladil motor. K zadření motoru došlo po 15 minutách plného výkonu. Tehdy o tom psali, aby demonstrovali schopnost dvoutaktu chladit motor směsí, přicházející do motoru sáním (protože jinak se tem motor neměl čím chladit). Takže pokud zadřeš jawu při běžné jízdě, NIKDY to není chyba toho, že by tam chyběl větrák z auta. Opravdu je ten problém VŽDY někde jinde. Běžnou jízdou myslím i jízdu na plný plyn po dálnici a téměř plný dlouhodobě.. ne na 1čku z kopce v plných točkách se zavíráním plynu. Kdybys chtěl zdolávat Alpy... možná nějaké vylepšení by se hodilo, ale to si přečti zápisy kluků, co tak jeli. Na starší motorky se dávaly plechy usměrňující vzduch, řekl bych že 640 s hliníkovými válci to nepotřebuje ani v Alpách... aspoň pokud jedeš solo.
že bych v každým žebru udělal důlek, použil žebra jako spirálu, a svařil je kusem hliníku, aby byli zakrytý a voda v nich mohla proudit. To si opravdu nedovedu ani představit... ale asi jsem toho málo přečet...
Tak je to ztráta času, chápu, ale tak neděli před obědem, když prší...
a takhle když projdeš dostupnou literaturu, tak zjistíš, že jawa je ideální jednoduchý stroj, který může fungovat slušně i bez větráku z auta. V technické příloze časopisu Automobil kdysi popisovali test motokrosového motoru čz, myslím 250, který měli na brzdě a technik zapomněl oddělat kryt v kanéle vzduchu, který chladil motor. K zadření motoru došlo po 15 minutách plného výkonu. Tehdy o tom psali, aby demonstrovali schopnost dvoutaktu chladit motor směsí, přicházející do motoru sáním (protože jinak se tem motor neměl čím chladit). Takže pokud zadřeš jawu při běžné jízdě, NIKDY to není chyba toho, že by tam chyběl větrák z auta. Opravdu je ten problém VŽDY někde jinde. Běžnou jízdou myslím i jízdu na plný plyn po dálnici a téměř plný dlouhodobě.. ne na 1čku z kopce v plných točkách se zavíráním plynu. Kdybys chtěl zdolávat Alpy... možná nějaké vylepšení by se hodilo, ale to si přečti zápisy kluků, co tak jeli. Na starší motorky se dávaly plechy usměrňující vzduch, řekl bych že 640 s hliníkovými válci to nepotřebuje ani v Alpách... aspoň pokud jedeš solo.
že bych v každým žebru udělal důlek, použil žebra jako spirálu, a svařil je kusem hliníku, aby byli zakrytý a voda v nich mohla proudit. To si opravdu nedovedu ani představit... ale asi jsem toho málo přečet...
Tak je to ztráta času, chápu, ale tak neděli před obědem, když prší...
lol to je mazec tadle diskuse tady :)
Trochu mi to pripomina moje mladi, kdy sem si predelal Mustanga na sportaka s bliknama z 350ky, nosicem ze Simsona a krytem fejfuku z naky sileny krosky a pridanym zadnim brzdovym svetlem ze skodovky. Mustang pak vypadal jak masina chudych ze zapadu, takovej krizenec jawy, Simsona, skladacky a sekacky na travu :). Kazdopadne takovy sileny napady a upravy cehokoli co se dalo jen trochu predelat jsem mel taky a nikdo mi to tenkrat nerozmluvil a ja si o nich myslel ze to sou jen zavistivi kreteni, co si to neumej sami vymyslet a predelat. Dneska vim ze to vsechno byly samy kraviny, ktery navic byly spise na skodu nez k uzitku a hlavne to byla neskutecna ztrata casu. Nesnazte se za kazdou cenu z toho udelat custom z budoucnosti. Jawa je krasna takova jaka je z vyroby.
Ted mam Jawu 639 a tak jak sem ji koupil, tak sem ji i nechal a tak ji i prodam, jediny co sem z toho vyhodil bylo naklapeni svetel a druhy riditka, protoze byla puvodne v policejni skole na vycvik novych adeptu skupiny A v jejich autoskole. Jediny co jsem musel vymenit byla celkem pochopitelne spojka, baterie a brzdovy desticky. Jinak do toho kupuju jen benzin a olej. Jawa je jednoduchy stroj, kde se porad neco deje, tim ted myslim ze se porad neco sere, ale to je prave ten duvod, proc ji nekteri lide nenavidi a jini miluji, protoze si to vetsinou sami a na miste opravi, coz se u dnesnich megamasakrackejch strojich uz moc rict neda.
Zavady a neduhy, ktere se na moji Jawahá projevily:
asi necastejsi ani ne zavada jsou vibrace motoru zvlaste mezi 60-80km/hod
Diky vibracim se mi jednou uplne rozpadl sytic. Nastesti nic nikde neupadlo a stacilo to zase slozit, sesroubovat a dotahnout a byl klid
dale diky vibracim se vyklepaly dva sroubky co drzej koncovku vyfuku a cely tlumic mi za jizdy vyjel a vypadl na vozovku, zrovna kdyz jsem jel v Praze v Letenskym tunelu. Zvuk sice znel jak z vytunenyho Harleje ale me nezbylo nez motku nechat za tunelem a pro ty streva z ty roury se vratit.
dale vytekani nespaleneho oleje mezi kolenem a vyfukem, zvlaste pak u praveho vyfuku
tezce trefitelny neutral mezi 1-2 a obcasne zarazeni druheho neutralu misto 4
piskajici predni kotoucovka i po vymene desticek
praskajici spojkove lanko, vcera jsem kupoval uz treti...
hodne poddimenzovany mechanismus v tachometru, ctyrhran v budiku se uplne vymlel takze to skoro nic neukazuje, pritom bovden je v pohode.
horka spatne startuje
pri desti voda zateka mezi sedlem a nadrzi do prostoru kde je baterie a prerusovac smerovych svetel.
nekdy spatne detekuje neutral - kontrolka se nerozsviti
Co mi na Jawe vyhovuje?
Jednoducha konstrukce
Padaci ram
V zime chytne na prvni naslapnuti
Jeste nikdy se nestalo, ze bych nedojel do cile. I kdyz se podelalo kdovi co, tak to slo jednoduse opravit a nebo aspon pomoci improvizace dojet napr u plynoveho lanka atd.
Charakteristicky zvuk, ktery ani po letech neomrzi...
Clovek za ta leta k tomu stroji ziska zvlastni citovej vztah, a ja doufam ze i podobnej budu mit pri prechodu na vyssi level :)
Trochu mi to pripomina moje mladi, kdy sem si predelal Mustanga na sportaka s bliknama z 350ky, nosicem ze Simsona a krytem fejfuku z naky sileny krosky a pridanym zadnim brzdovym svetlem ze skodovky. Mustang pak vypadal jak masina chudych ze zapadu, takovej krizenec jawy, Simsona, skladacky a sekacky na travu :). Kazdopadne takovy sileny napady a upravy cehokoli co se dalo jen trochu predelat jsem mel taky a nikdo mi to tenkrat nerozmluvil a ja si o nich myslel ze to sou jen zavistivi kreteni, co si to neumej sami vymyslet a predelat. Dneska vim ze to vsechno byly samy kraviny, ktery navic byly spise na skodu nez k uzitku a hlavne to byla neskutecna ztrata casu. Nesnazte se za kazdou cenu z toho udelat custom z budoucnosti. Jawa je krasna takova jaka je z vyroby.
Ted mam Jawu 639 a tak jak sem ji koupil, tak sem ji i nechal a tak ji i prodam, jediny co sem z toho vyhodil bylo naklapeni svetel a druhy riditka, protoze byla puvodne v policejni skole na vycvik novych adeptu skupiny A v jejich autoskole. Jediny co jsem musel vymenit byla celkem pochopitelne spojka, baterie a brzdovy desticky. Jinak do toho kupuju jen benzin a olej. Jawa je jednoduchy stroj, kde se porad neco deje, tim ted myslim ze se porad neco sere, ale to je prave ten duvod, proc ji nekteri lide nenavidi a jini miluji, protoze si to vetsinou sami a na miste opravi, coz se u dnesnich megamasakrackejch strojich uz moc rict neda.
Zavady a neduhy, ktere se na moji Jawahá projevily:
asi necastejsi ani ne zavada jsou vibrace motoru zvlaste mezi 60-80km/hod
Diky vibracim se mi jednou uplne rozpadl sytic. Nastesti nic nikde neupadlo a stacilo to zase slozit, sesroubovat a dotahnout a byl klid
dale diky vibracim se vyklepaly dva sroubky co drzej koncovku vyfuku a cely tlumic mi za jizdy vyjel a vypadl na vozovku, zrovna kdyz jsem jel v Praze v Letenskym tunelu. Zvuk sice znel jak z vytunenyho Harleje ale me nezbylo nez motku nechat za tunelem a pro ty streva z ty roury se vratit.
dale vytekani nespaleneho oleje mezi kolenem a vyfukem, zvlaste pak u praveho vyfuku
tezce trefitelny neutral mezi 1-2 a obcasne zarazeni druheho neutralu misto 4
piskajici predni kotoucovka i po vymene desticek
praskajici spojkove lanko, vcera jsem kupoval uz treti...
hodne poddimenzovany mechanismus v tachometru, ctyrhran v budiku se uplne vymlel takze to skoro nic neukazuje, pritom bovden je v pohode.
horka spatne startuje
pri desti voda zateka mezi sedlem a nadrzi do prostoru kde je baterie a prerusovac smerovych svetel.
nekdy spatne detekuje neutral - kontrolka se nerozsviti
Co mi na Jawe vyhovuje?
Jednoducha konstrukce
Padaci ram
V zime chytne na prvni naslapnuti
Jeste nikdy se nestalo, ze bych nedojel do cile. I kdyz se podelalo kdovi co, tak to slo jednoduse opravit a nebo aspon pomoci improvizace dojet napr u plynoveho lanka atd.
Charakteristicky zvuk, ktery ani po letech neomrzi...
Clovek za ta leta k tomu stroji ziska zvlastni citovej vztah, a ja doufam ze i podobnej budu mit pri prechodu na vyssi level :)
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Předpokládám, že spojkový lano se ti škublo v páčce.. pokud neupadne nipl na konci, obvykle praská proto, protože se váleček v páčce na konci lanka neotáčí. Tím pádem je pi každém zmáčknutí lanko namáháno na ohyb, až začnou praskat dráty. N adruhém konci jsou užitečné dvě věci: Do válečku, kterým je lanko protažené a sevřené šroubem, dát nízký šroub nebo jen pár závitů a zaříznout, aby vznikla protilehlá opěra pro lanko. Jinak se sevřením deformuje a praská a vytáhneš ho z bovdenu ven, ale už ho tam pak nedostaneš , stačí jeden prasklý drátek. Je užiteční taky případně propilovat v bloku přístup k lanku tak, aby šlo vyndat i s automatem - když pak vyndáváš motor z rámu, není nutný lanku vůvec rozdělávat. Sice to není drahá záležitost - to lanko, ale zbytečná práce.
laďa prášil> jj lanko praska u packy az se casem cely roztrepi a pretrhne. Nejvic me stve ze diky tomu vzdycky ztratim ten kloboucek co je mezi bovdenem a tou packou a kvuli tomu musim kupovat cely lanko i s tim bovdenem. Je to uz blbe navrzeny z vyroby. Jak rikas valecek by se mel otacet aby lanko bylo porad v rovine a pak by to bylo nesmrtelny, ale asi neni tak snadny to vymyslet jak to udelat.
Děkuji všem zúčastněným za trpělivost a snahu poradit.
Asi máte pravdu, že jawa je dobrá i tak jak vyšla z továrny, ale já stejně budu vymejšlet a upravovat, čas ukáže se zda k lepšímu či horšímu.
laďa prášil>
Při čtení Tvého příspěvku sem dostal nápad, co takhle mezi nádrž a karburátor, přidělat soustavu kanálků vyústěnou chladičem - tedy směs by přicházela do válců chladnější, a zlepšilo by se tak celkové chlazení motoru .?....Určitě nejlepší řešení bude sehnat patřičnou technickou literaturou - což také udělám.
E: chci se zeptat, ten krabicovej kufr z jawy co mám na motorce asi nebude moc dobře aerodynamicky navrženej, tak se chci zeptat jestli byste mi nedoporučili nějakej jinej kvalitní ale cenově dostupnej kufr s dobře navrženou aerodynamikou, sice to už asi řeším blbost těch pár km/h.. ale přece, na jawce je znát každej km/h
Kdyby byli i boční tak by se možná dalo.
E: Ještě se chci zeptat na pancéřovou hadici, kvalitní za přijatelnou cenu, zdali nemáte nějaký tip jakou, nebo nevíte o nějakým obchodu v okolí 100 km od brna, díky.
Naposledy editováno 02.08.2011 02:17:30
Asi máte pravdu, že jawa je dobrá i tak jak vyšla z továrny, ale já stejně budu vymejšlet a upravovat, čas ukáže se zda k lepšímu či horšímu.
laďa prášil>
Při čtení Tvého příspěvku sem dostal nápad, co takhle mezi nádrž a karburátor, přidělat soustavu kanálků vyústěnou chladičem - tedy směs by přicházela do válců chladnější, a zlepšilo by se tak celkové chlazení motoru .?....Určitě nejlepší řešení bude sehnat patřičnou technickou literaturou - což také udělám.
E: chci se zeptat, ten krabicovej kufr z jawy co mám na motorce asi nebude moc dobře aerodynamicky navrženej, tak se chci zeptat jestli byste mi nedoporučili nějakej jinej kvalitní ale cenově dostupnej kufr s dobře navrženou aerodynamikou, sice to už asi řeším blbost těch pár km/h.. ale přece, na jawce je znát každej km/h
Kdyby byli i boční tak by se možná dalo.
E: Ještě se chci zeptat na pancéřovou hadici, kvalitní za přijatelnou cenu, zdali nemáte nějaký tip jakou, nebo nevíte o nějakým obchodu v okolí 100 km od brna, díky.
Naposledy editováno 02.08.2011 02:17:30
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
ty bláho, ty nezklameš..........
čau, mám dotaz, zítra se chystám na technickou a zajímalo by mě jestli má tahle jawa nějaké pojistky, jestli musím mít náhradní? a taky jak je to s lékárničkou, musí být na technické? budu potřebovat novou, když mám trvanlivost do 12-2011, a je dle vyhlášky 341/2002. dík
Naposledy editováno 02.08.2011 14:43:36
Naposledy editováno 02.08.2011 14:43:36
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Laďa prášil a bubuss>
Uvidíme
Funni>
Pojistku najdeš v takovým tom baculatým černým válečku v prostoru baterky na červeným (myslím kladným drátu) , ten váleček kroutivým pohybem rozpojíš a tam najdeš pojistku.
Náhradní pojistku mít taky musíš! Spolu s lékárnou a vestou, nevím jetli si četl toto
ale určitě ji voz. (Pro tvoje dobro..)
K technické : Hodně záleží na jakou půjdeš a na jakýho technika natrefíš, já jsme si třeba vybral (dle internetu a doporučení) technickou kde měli technici dělat minimální potencionální problémy, a taky, že jo. Přišel sem na technickou, (technická+evidenčka), zavezl sem moto do zkušebny, technik se letmo podíval na čísla, podíval se jestli mi svítí přední světlo, blinkry, zadní brzdový, potkávací, řekl mi, že z vidlice něco teče ať si to spravím, a nazdar, technická a evidenčka za 3 minutky úspěšně hotová . Ale nevím kam pojedeš na technickou Ty...
Naposledy editováno 02.08.2011 15:18:01
Uvidíme
Funni>
Pojistku najdeš v takovým tom baculatým černým válečku v prostoru baterky na červeným (myslím kladným drátu) , ten váleček kroutivým pohybem rozpojíš a tam najdeš pojistku.
Náhradní pojistku mít taky musíš! Spolu s lékárnou a vestou, nevím jetli si četl toto
ale určitě ji voz. (Pro tvoje dobro..)
K technické : Hodně záleží na jakou půjdeš a na jakýho technika natrefíš, já jsme si třeba vybral (dle internetu a doporučení) technickou kde měli technici dělat minimální potencionální problémy, a taky, že jo. Přišel sem na technickou, (technická+evidenčka), zavezl sem moto do zkušebny, technik se letmo podíval na čísla, podíval se jestli mi svítí přední světlo, blinkry, zadní brzdový, potkávací, řekl mi, že z vidlice něco teče ať si to spravím, a nazdar, technická a evidenčka za 3 minutky úspěšně hotová . Ale nevím kam pojedeš na technickou Ty...
Naposledy editováno 02.08.2011 15:18:01
xBaryk píše: Pojistku najdeš v takovým tom baculatým černým válečku v prostoru baterky na červeným (myslím kladným drátu) , ten váleček kroutivým pohybem rozpojíš a tam najdeš pojistku.
Náhradní pojistku mít taky musíš! Spolu s lékárnou a vestou, nevím jetli si četl toto
ale určitě ji voz. (Pro tvoje dobro..)
V originále je to jak píšeš (trubičková pojistka) ale hodně lidí nahrazuje to kulatý pouzdro hranatým na novější (nožové) pojistky. Tak si Funni radši zkontroluj, co tam vlastně máš než budeš pojistky shánět.
Dobře vědět, nová informace i pro mě.
Naposledy editováno 02.08.2011 17:58:58
A já budu mít další zevrubný dotaz:
Chci si upravovat budíky, inspiroval sem se Jeníkovou úpravou, avšak s mou vlastní designovou úpravou, návrh polepu si vytvořím sám a nakreslím v Cadu, plynou z toho ale jisté realizační problémy, musím návrh někde nechat vytisknout, dotaz č.1: Nevíte kde by se to dalo někde v okolí Brna nechat udělat? (Vytisknout na bílou folii + přelep UV folií)
Budíky si sám rozeberu, upravím, vytvořím diodové podsvícení( Jezdím často i v noci, takže ne jen pro parádu), zatemuju.
Při zpětné montáži už ale nezkalibruju, z toho plyne dotaz č.2: Použil bych firmu MOTEX, tam kde to dělal Jeník, ale vzhledem k vzdálenosti se chci zeptat jestli nevíte o nečem bližším? Někde kde by mi to zkalibrovali, v bližší vzdálenosti než je Praha? Díky.
A ještě jeden asi pro někoho s patřičnými znalostmi, velkoobjemový (350-500) dvoutakt asi nemá příliš šancí na projití norem, že? Samozřejmě jestli by se dal vymyslet nějaký katalizátor pro 2T, což asi nikdy pro2T nepůjde, že?
Naposledy editováno 02.08.2011 21:16:52
Chci si upravovat budíky, inspiroval sem se Jeníkovou úpravou, avšak s mou vlastní designovou úpravou, návrh polepu si vytvořím sám a nakreslím v Cadu, plynou z toho ale jisté realizační problémy, musím návrh někde nechat vytisknout, dotaz č.1: Nevíte kde by se to dalo někde v okolí Brna nechat udělat? (Vytisknout na bílou folii + přelep UV folií)
Budíky si sám rozeberu, upravím, vytvořím diodové podsvícení( Jezdím často i v noci, takže ne jen pro parádu), zatemuju.
Při zpětné montáži už ale nezkalibruju, z toho plyne dotaz č.2: Použil bych firmu MOTEX, tam kde to dělal Jeník, ale vzhledem k vzdálenosti se chci zeptat jestli nevíte o nečem bližším? Někde kde by mi to zkalibrovali, v bližší vzdálenosti než je Praha? Díky.
A ještě jeden asi pro někoho s patřičnými znalostmi, velkoobjemový (350-500) dvoutakt asi nemá příliš šancí na projití norem, že? Samozřejmě jestli by se dal vymyslet nějaký katalizátor pro 2T, což asi nikdy pro2T nepůjde, že?
Naposledy editováno 02.08.2011 21:16:52
Hele, viz pm-pokud se pustíš do vývoje nového motoru, jestli zvládáš cad třeba, budu ti fandit, a bude to rozumnější.. stačí jiné válce a spol.
Pokud jde o zatemování budíků, je snad pár frajerů, co to dokážou a nesprasí to, ale žádného neznám ser na to, udělej si podsvícení pod motor, pod blatník třeba, tam nic nekazíš...
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
No, upřímně to fakt vidím na novej motor, protože tam je tooolik věcí, který by se dali zlepšovat, že se divím, že jawa nevyráběla lepší motory, no, nedivím se, protože tuším co v jawě bylo za některý experty vývojekaziče, ehm vlastně celej systém byl vývojekazovej, no i lidma to je..ale třeba takovej svazarm by se dneska hodil, dneska si ho musím koupit, je to všechno proti všemu.. a dost, byl bych akorád nasranej zas, kdybych nad tím polemizoval...
Ty budíky: No, dobře to sem plácl hovadinu, tak bych to nechal sestavit např.: té firmě MOTEX, dle Jeníka..
Ale stejně mě to nedá, a zkusím to upravit,
Podsvícení pod blatník by bylo zajímavý
Tak a já se jedu projet, neboť mi z toho vymejšlení už vrabčí..
Naposledy editováno 02.08.2011 21:38:27
Ty budíky: No, dobře to sem plácl hovadinu, tak bych to nechal sestavit např.: té firmě MOTEX, dle Jeníka..
Ale stejně mě to nedá, a zkusím to upravit,
Podsvícení pod blatník by bylo zajímavý
Tak a já se jedu projet, neboť mi z toho vymejšlení už vrabčí..
Naposledy editováno 02.08.2011 21:38:27
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Mě ani nenechají se projet, to mám za trest, jedu a mrtvá srna na silnici, tak sem to nahlásil, (přece ji tam jen tak nenechám ležet..) , pak jedu a králík na silnic, přejedu do vedlejšího pruhu, králík taky, tak to zas vemu zpátky, a králík zas přede mě!
pak utekl, pak mi zas vběhne srna do cesty, ale ta narozdíl od zajíca s jistou elegancí, vstoupila na vozoku, já zabrzdil, ona se na mě koukla, přeběhla silnic, pak se ohlídla, a zmizela No já myslel, že vypustím kábl
Tak zas vymejšlet, no, napadlo mě vytvořit něco s lepším plněním válců, dva karbece, a třeba něco jako rotační šoupátko... viz.: tu , ale jak přemýšlím tak dospívám k názoru, že je to fakt na vytváření novýho motoru...
Edit!!!:
Tak dnešní vyjížďka přinesla smutné zprávy, jedu po dálnici ( průměrnou rychlostí 110-115 km/h)
doba jízdy asi 20 minut. Tak jedu, pořádně otestuju výbrus, (byl sem připravenej na vypnutí spojky) najednout motor vadne, (v asi 3 sekundách se vypl) okmažitě sem zmáčkl spojku, dojel ke krajnici, zajímavost, že okamžitě po vypnutí motoru, se rozsvítila kontrolka dobíjení, a benzín sem měl zavřený, což nechápu, protože sem ho pouštěl, otázka zdali jsem ho nohou vypl, nebo se uklepal je docela nepřípustná, takže sem ho asi musel vypnout automaticky podvědomě, ale ta kontrloka mi zůstává vyset hlavou. Zadní kolo se neseklo, ani známky po tom sem nezpozoroval.
Chvíli sem počkal (po kontrole, zadního kola + brzdy, předního kola + brzdy, veškerého el. příslušenství, a motor zkusil našlápnout, šel na druhé. Bez problému, šel vytůrovat (trošku samozřejmě, nedám mu plnej) Tak sem ho vypl, a pokračoval v kontrole alternátoru, kontaktů, konektorů, a kabelů)
Vše v pořádku, tak po vychladnutí motoru, pokračuji domů ( 13 km). Při rozjíždění šlo slyšet patrné intenzivní klepání, ve větší rychlosti už ne .
No, dojedu domů, nechám motor běžet, sundám helmu, dám hlavu k motoru, a protúruju, výsledek je ten, že slyším intenzivní, rychlé klepání, ( potišší i když slyšitelné, po ujetí oněch 13 km domů, zvuk, zdá se zeslábl)v oblasti válců ( nebo tam to alespoň moje ucho zaznamenalo)
můj nezkušený mozek mi říká, že by to mohli být ojniční ložiska, může to tím být? Mám tam klece s jehlami.
Mám okamžitě motor demontovat a zkontrolovat stav válců, nebo na tom můžu ještě nějaké záležitosti objezdit?
Ale v tomhle případě, nemýlím-li se, může dojít k narušení ložisek správně fungujících?
Naposledy editováno 03.08.2011 22:01:02
pak utekl, pak mi zas vběhne srna do cesty, ale ta narozdíl od zajíca s jistou elegancí, vstoupila na vozoku, já zabrzdil, ona se na mě koukla, přeběhla silnic, pak se ohlídla, a zmizela No já myslel, že vypustím kábl
Tak zas vymejšlet, no, napadlo mě vytvořit něco s lepším plněním válců, dva karbece, a třeba něco jako rotační šoupátko... viz.: tu , ale jak přemýšlím tak dospívám k názoru, že je to fakt na vytváření novýho motoru...
Edit!!!:
Tak dnešní vyjížďka přinesla smutné zprávy, jedu po dálnici ( průměrnou rychlostí 110-115 km/h)
doba jízdy asi 20 minut. Tak jedu, pořádně otestuju výbrus, (byl sem připravenej na vypnutí spojky) najednout motor vadne, (v asi 3 sekundách se vypl) okmažitě sem zmáčkl spojku, dojel ke krajnici, zajímavost, že okamžitě po vypnutí motoru, se rozsvítila kontrolka dobíjení, a benzín sem měl zavřený, což nechápu, protože sem ho pouštěl, otázka zdali jsem ho nohou vypl, nebo se uklepal je docela nepřípustná, takže sem ho asi musel vypnout automaticky podvědomě, ale ta kontrloka mi zůstává vyset hlavou. Zadní kolo se neseklo, ani známky po tom sem nezpozoroval.
Chvíli sem počkal (po kontrole, zadního kola + brzdy, předního kola + brzdy, veškerého el. příslušenství, a motor zkusil našlápnout, šel na druhé. Bez problému, šel vytůrovat (trošku samozřejmě, nedám mu plnej) Tak sem ho vypl, a pokračoval v kontrole alternátoru, kontaktů, konektorů, a kabelů)
Vše v pořádku, tak po vychladnutí motoru, pokračuji domů ( 13 km). Při rozjíždění šlo slyšet patrné intenzivní klepání, ve větší rychlosti už ne .
No, dojedu domů, nechám motor běžet, sundám helmu, dám hlavu k motoru, a protúruju, výsledek je ten, že slyším intenzivní, rychlé klepání, ( potišší i když slyšitelné, po ujetí oněch 13 km domů, zvuk, zdá se zeslábl)v oblasti válců ( nebo tam to alespoň moje ucho zaznamenalo)
můj nezkušený mozek mi říká, že by to mohli být ojniční ložiska, může to tím být? Mám tam klece s jehlami.
Mám okamžitě motor demontovat a zkontrolovat stav válců, nebo na tom můžu ještě nějaké záležitosti objezdit?
Ale v tomhle případě, nemýlím-li se, může dojít k narušení ložisek správně fungujících?
Naposledy editováno 03.08.2011 22:01:02
Funni>
Hlavně prosím tě nevypaluj. Chrom ti zmodrá a je po něm. Výfuky se dobře čistí perchlorem.
Ucpeš ho u kolene a naliješ tam ten humus. Před tím vyjmeš vložku. Ta se dá koupit nová.
U pana Růžičky ve Strašnicích stojí ale 200kč jedna. U jiných smluvních prodejců ND jawky
bude podobná.
Hlavně prosím tě nevypaluj. Chrom ti zmodrá a je po něm. Výfuky se dobře čistí perchlorem.
Ucpeš ho u kolene a naliješ tam ten humus. Před tím vyjmeš vložku. Ta se dá koupit nová.
U pana Růžičky ve Strašnicích stojí ale 200kč jedna. U jiných smluvních prodejců ND jawky
bude podobná.
toho jsem se právě bál, takže jsem je zatím vevnitř jen vytřel hadrou, vložky jsem vypálil, ale rozpadly se mi ty těsnění, takže bych asi zkusil koupit jen ty těsnění. jsou to tyhle ? jinak technická včera v pohodě a v pondělí dělám zkoušku na řidičák, už se těším až budu jezdit.
Naposledy editováno 04.08.2011 13:41:17
Naposledy editováno 04.08.2011 13:41:17
xBaryk>
Ty zde píšeš, že chceš gs 500, nebo cb 500. Nevim, nevim. Jsou to supr mašiny,ale musíš
hodně hledat. Dnes na tom lítají mladí a ti těm motorkám nic nedarují. Každá druhá má
stočený tachometr. Napíší, že má najeto 20000, ale pravda je jiná. Na podobné CB 500
narazil kamarád a málem na tom vykrvácel. Díly těchto strojů jsou úplně jiná cenová
kategorie. Jawka má kvalitní i nekvalitní díly. Díly na třindy se dnes vyrábí v Polsku,
Maďarsku, Španělsku, Turecku a v ČR.
Tak si vyber. Já stál nedávno před karbecy z těchto zemí a i u našeho jikov na třindu.
Ten rozdíl byl patrný. Kdyby naši prodejci nebyly hajzlíci, tak je to o něčem jiném.
Zahraniční díly nemají téměř žádné označení a oni je prodávají za cenu českých dílů,
které jsou samozřejmě dražší. Uvažoval jsem stejně, ale upustil jsem od koupi japonce.
Přejdeš jen z bláta do louže pokud neznáš, majitele vybrané motorky. Já naštěstí sehnal
jawku mimořádně zachovalou, proto nic jiného nechci. Když vytrváš a dáš jawku 100% do kupy, tak se ti jawka odvděčí svou spolehlivostí. Ať koupíš jakoukoliv ojetinu, má vždy nějaké nedostatky. Zde je alespoň snadno odstraníš zá cenu dílů a odpadá ti cena za práci
v sevisu. Je to tvá volba, ale poctivě výbírej. Přeji ti, aby jsi našel supr stroj.
Ty zde píšeš, že chceš gs 500, nebo cb 500. Nevim, nevim. Jsou to supr mašiny,ale musíš
hodně hledat. Dnes na tom lítají mladí a ti těm motorkám nic nedarují. Každá druhá má
stočený tachometr. Napíší, že má najeto 20000, ale pravda je jiná. Na podobné CB 500
narazil kamarád a málem na tom vykrvácel. Díly těchto strojů jsou úplně jiná cenová
kategorie. Jawka má kvalitní i nekvalitní díly. Díly na třindy se dnes vyrábí v Polsku,
Maďarsku, Španělsku, Turecku a v ČR.
Tak si vyber. Já stál nedávno před karbecy z těchto zemí a i u našeho jikov na třindu.
Ten rozdíl byl patrný. Kdyby naši prodejci nebyly hajzlíci, tak je to o něčem jiném.
Zahraniční díly nemají téměř žádné označení a oni je prodávají za cenu českých dílů,
které jsou samozřejmě dražší. Uvažoval jsem stejně, ale upustil jsem od koupi japonce.
Přejdeš jen z bláta do louže pokud neznáš, majitele vybrané motorky. Já naštěstí sehnal
jawku mimořádně zachovalou, proto nic jiného nechci. Když vytrváš a dáš jawku 100% do kupy, tak se ti jawka odvděčí svou spolehlivostí. Ať koupíš jakoukoliv ojetinu, má vždy nějaké nedostatky. Zde je alespoň snadno odstraníš zá cenu dílů a odpadá ti cena za práci
v sevisu. Je to tvá volba, ale poctivě výbírej. Přeji ti, aby jsi našel supr stroj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |