Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
2.5.2011 v 22:04
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)
Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)
Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).
A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :
1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?
2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?
-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.
3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..
Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.
Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)
Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).
A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :
1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?
2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?
-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.
3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..
Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.
3 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Super, dík za info, teď sem tam volal, už tam asi nikdo nebyl, nikdo nebral telefon.
No, takže by bylo teoreticky možný, že bych tam přijel vymontoval moje koncovky, dal mu je, připratil, dostal by sem nový, namontoval a odjel zpátky?
Sice nevím, jestli bych tu cestu zvládl, (ta elektrika.. nejsem si tím zalepeným rotorem jistej..) ale určitě bych se do ní pustil.
5 dní není až tak moc, ale já bych asi jezdil, díky mé nedočkavosti, i bez koncovek, a to by nebylo to pravý ořechový Zítra si tam brknu a domluvím se.
Edit 28.7 : Tak sem volal Tkmotu, a řekl mi, že bohužel už na skladě nejsou, že v tuto chvíli už se jen upravujou koncovky zákazníka, a časový rozmezí abych počítal tak 14 dní. Takže s tím ještě počkám.
Edit:
Jo k tomu zapalování, no nechám tam zatím to původní Z-04, zatím měnit za 16tku nebudu, (kvůli ceně) nechám tam tohle zatím a uvidím, kdyžtak přikoupím jen ten rotor.
Edit: Mám takovej nesmysnej nápad, chci se zeptat jaké teploty jsou bežné ve válci, a při jakých teplotách můžu přidřít a poté při jakých teplotách zadřít, tedy jestli to jde měřit na válci?. Nebo se to takhle změřit nedá, a záleží to na vnitřních tepelných turbulencích a zmatcích co ve válci jsou?.
Dostal sem nápad, nesmyslný, zbytečný, ale o tom to není
Že bych si na válce přidělal tepelné senzory a vyvedl je na řidítka kde bych měl ukazatel teploty.. Předem říkám, že vím, že je to blbost, jde mi o ty teploty, a jestli se to takhle dá změřit. Díky za pochopení Vím, že aby mi to ale ukazovalo reálnou teplotu, tak bych ji napřed musel spočítat teplotu uvnitř válce, pak kolik se ztratí přenosem vložky na válec a podle toho rozdílu upravit nějaký ukazatel teploty aby to bylo objektivní, a to zas plácám nesmysly, protože na to nemám vědomosti, ale láká mě, že bych si něco takovýho udělal, jak to funguje u japonců?
Edit: A ještě se chci optat, jestli má někdo zkušenosti s tím, že dával do nádrže plovák, bo něco aby mi to měřilo, kolik mám ještě té vybuchovací kapaliny v nádrži ? Nevím jestli to je ale vůbec možné díky přepážce v nádrži.. By se možná musel upravit?..
Edit: Nemá někdo prosím, schéma spínací skříňky, chci vyměnit za tuhle (mám ji)
ale k tomu potřebuji to schéma, co kam zapojit, od bošáku se to docela liší, budu dál hledat, ale kdyby ho někdo měl, tak mu budu vděčnej.
V tom odkazu sice nějaký schémata sou, ale ani jedno mi nepasuje tohle (pravá půlka) je nejbližší, ale postrádám tam zapojení kontaktu 58.
Naposledy editováno 28.07.2011 20:13:32
No, takže by bylo teoreticky možný, že bych tam přijel vymontoval moje koncovky, dal mu je, připratil, dostal by sem nový, namontoval a odjel zpátky?
Sice nevím, jestli bych tu cestu zvládl, (ta elektrika.. nejsem si tím zalepeným rotorem jistej..) ale určitě bych se do ní pustil.
5 dní není až tak moc, ale já bych asi jezdil, díky mé nedočkavosti, i bez koncovek, a to by nebylo to pravý ořechový Zítra si tam brknu a domluvím se.
Edit 28.7 : Tak sem volal Tkmotu, a řekl mi, že bohužel už na skladě nejsou, že v tuto chvíli už se jen upravujou koncovky zákazníka, a časový rozmezí abych počítal tak 14 dní. Takže s tím ještě počkám.
Edit:
Jo k tomu zapalování, no nechám tam zatím to původní Z-04, zatím měnit za 16tku nebudu, (kvůli ceně) nechám tam tohle zatím a uvidím, kdyžtak přikoupím jen ten rotor.
Edit: Mám takovej nesmysnej nápad, chci se zeptat jaké teploty jsou bežné ve válci, a při jakých teplotách můžu přidřít a poté při jakých teplotách zadřít, tedy jestli to jde měřit na válci?. Nebo se to takhle změřit nedá, a záleží to na vnitřních tepelných turbulencích a zmatcích co ve válci jsou?.
Dostal sem nápad, nesmyslný, zbytečný, ale o tom to není
Že bych si na válce přidělal tepelné senzory a vyvedl je na řidítka kde bych měl ukazatel teploty.. Předem říkám, že vím, že je to blbost, jde mi o ty teploty, a jestli se to takhle dá změřit. Díky za pochopení Vím, že aby mi to ale ukazovalo reálnou teplotu, tak bych ji napřed musel spočítat teplotu uvnitř válce, pak kolik se ztratí přenosem vložky na válec a podle toho rozdílu upravit nějaký ukazatel teploty aby to bylo objektivní, a to zas plácám nesmysly, protože na to nemám vědomosti, ale láká mě, že bych si něco takovýho udělal, jak to funguje u japonců?
Edit: A ještě se chci optat, jestli má někdo zkušenosti s tím, že dával do nádrže plovák, bo něco aby mi to měřilo, kolik mám ještě té vybuchovací kapaliny v nádrži ? Nevím jestli to je ale vůbec možné díky přepážce v nádrži.. By se možná musel upravit?..
Edit: Nemá někdo prosím, schéma spínací skříňky, chci vyměnit za tuhle (mám ji)
ale k tomu potřebuji to schéma, co kam zapojit, od bošáku se to docela liší, budu dál hledat, ale kdyby ho někdo měl, tak mu budu vděčnej.
V tom odkazu sice nějaký schémata sou, ale ani jedno mi nepasuje tohle (pravá půlka) je nejbližší, ale postrádám tam zapojení kontaktu 58.
Naposledy editováno 28.07.2011 20:13:32
xBaryk>
Pneu kup určitě nový, i když ty starý mají ještě vzorek. Je zbytečný se vyválet kvůli pár korunám za nový pneumatiky. Jinak vypadá pěkně tvá motorka. Padák zkus srovnat za studena nebo bych koupil novej, zase tak velká investice to nebude. Jak to nahřeješ autogenem, je chrom v tahu. Tak ať ti to jezdí. Jo a vyměň rovnou olej, i kdyby ti rodejce říkal, že ho měnil. Plus bych kouknul na sekundární řetěz a rozetu. Promazat lanka apod., taková běžná údržba .
Pneu kup určitě nový, i když ty starý mají ještě vzorek. Je zbytečný se vyválet kvůli pár korunám za nový pneumatiky. Jinak vypadá pěkně tvá motorka. Padák zkus srovnat za studena nebo bych koupil novej, zase tak velká investice to nebude. Jak to nahřeješ autogenem, je chrom v tahu. Tak ať ti to jezdí. Jo a vyměň rovnou olej, i kdyby ti rodejce říkal, že ho měnil. Plus bych kouknul na sekundární řetěz a rozetu. Promazat lanka apod., taková běžná údržba .
xBaryk> řekl bych, že procházíš fází, kterou prošlo hodně z nás na jawách. Začínáš vymýšlet blbosti.... a za ukazatel paliva bys prodal babičku. Dobrá rada=kašli na to. Stejně nějaký čidla na válec - pokud máš správné písty, dobrý výbrus, tak to s vysokou pravděpodobností nikdy nezadřeš. Pokud ne, tak to s vysokou pravděpodobností zadřeš. Žádné čidlo tomu nezabrání. Pokud rozhodíš motor a bude mít stopy přidírání, tak se možná i zadře. Můžeš udělat korekci. Pokud se nepřidírá, asi to už bude ok na dlouho.
xBaryk> ahoj, jak píše láďa, jsou to blbosti, ale prošli jsme si tím asi všichni, ti, kteří to nevzdali jsou pak lidi jako je Jeník, lidi, kteří jsou vzorem pro všechny podobné nadšené jawaře
Měření teploty vzduchem chlazeného motoru je blbost, protože u jawy není možnost tu teplotu nějak objektivně změřit. Jiná teplota bude na čelní straně okrajů válců a jiná bude na zadní straně mezi oběma válci. A i kdybys taková čidla měl, nic by to o skutečné teplotě nevypovídalo. U některých jaw uvidíš teploměr ze škodovky, často s čidlem umístěným kdesi na hlavě. I já to tak měl na první jawě, kterou jsem kdysi koupil. A vím, že to byla jenom taková frajeřinka, nic víc.
Jiný případ je teplota motoru u kapalinou chlazeného motoru, pro budík na přístrojovce obvykle slouží čidlo, které měří teplotu chladící kapaliny. Takové měření je už přesnější, jelikož chladící kapalina tvoří samostatné oběhové medium.
Pak jde třeba měřit ještě teplota motorového oleje, na 4T motorky existuje taková náhrada olejové měrky, která má jednoduchý ukazatel. Ale u jawy zase nepoužitelné.
Plovák v nádrži je taky příliš zložitý, podívej se na Jeníkovy stránky, experimentoval s tím i Hejtmama z Mánie, není to vůbec jednoduché. Podle mě není problém občas kouknout do nádrže, po pár tankováních už zvládneš poměrně přesně odhadnout, kolik v nádrži zbývá.
Jako docela dobrou úpravu pro začátek považuji koupi digitálního tachometru na kolo, pakliže je dobře zkalibrován, měří rychlost velice přesně (přesněji než radary či GPS navigace), má denní počítadlo km, takže jednoduše můžeš odhadovat z něj, kolik benzínu zbývá. Stojí pár stovek a opravdu je to dobrá věcička. Doporučuji modely od zn. Sigma (např. 906).
Pokud chceš mít jistotu, že nezadřeš, tak zajížděj a až zajedeš, prožeň motorku několik desítek km po dálnici na maximální rychlost. Pokud vydrží, tak nezadřeš. Pokud zadřeš, začínáš na novo
Měření teploty vzduchem chlazeného motoru je blbost, protože u jawy není možnost tu teplotu nějak objektivně změřit. Jiná teplota bude na čelní straně okrajů válců a jiná bude na zadní straně mezi oběma válci. A i kdybys taková čidla měl, nic by to o skutečné teplotě nevypovídalo. U některých jaw uvidíš teploměr ze škodovky, často s čidlem umístěným kdesi na hlavě. I já to tak měl na první jawě, kterou jsem kdysi koupil. A vím, že to byla jenom taková frajeřinka, nic víc.
Jiný případ je teplota motoru u kapalinou chlazeného motoru, pro budík na přístrojovce obvykle slouží čidlo, které měří teplotu chladící kapaliny. Takové měření je už přesnější, jelikož chladící kapalina tvoří samostatné oběhové medium.
Pak jde třeba měřit ještě teplota motorového oleje, na 4T motorky existuje taková náhrada olejové měrky, která má jednoduchý ukazatel. Ale u jawy zase nepoužitelné.
Plovák v nádrži je taky příliš zložitý, podívej se na Jeníkovy stránky, experimentoval s tím i Hejtmama z Mánie, není to vůbec jednoduché. Podle mě není problém občas kouknout do nádrže, po pár tankováních už zvládneš poměrně přesně odhadnout, kolik v nádrži zbývá.
Jako docela dobrou úpravu pro začátek považuji koupi digitálního tachometru na kolo, pakliže je dobře zkalibrován, měří rychlost velice přesně (přesněji než radary či GPS navigace), má denní počítadlo km, takže jednoduše můžeš odhadovat z něj, kolik benzínu zbývá. Stojí pár stovek a opravdu je to dobrá věcička. Doporučuji modely od zn. Sigma (např. 906).
Pokud chceš mít jistotu, že nezadřeš, tak zajížděj a až zajedeš, prožeň motorku několik desítek km po dálnici na maximální rychlost. Pokud vydrží, tak nezadřeš. Pokud zadřeš, začínáš na novo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |