paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


1 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

31.7.2011 v 12:05 | Nahoru | #1
Sorry....ale s těmito představami raději nic nedělej, nebo jo...možná bude tvoje motorka něco jako Motorka Kutila Tima...... Je to zábavné, co dovede člověk v motoagonii vymyslet, ale začni (pokud už něco) tím, že si koupíš literaturu, něco o motorkách a motorech, všechno, oprvadu všechno co jsi schopný vymyslet a aplikovat, už někdo vymyslel. To, co se nepoužívá, se prostě neosvědčilo ce se používá, se vyrábí a prodává viděl jsi někdy motorku s větrákem z auta? ne. Viděl jsi motorku s vodním chlazením ano. Viděl jsi motorku se dvěma baterkama? ano Osvědčilo se to? neosvědčilo. Prostý postup.
a takhle když projdeš dostupnou literaturu, tak zjistíš, že jawa je ideální jednoduchý stroj, který může fungovat slušně i bez větráku z auta. V technické příloze časopisu Automobil kdysi popisovali test motokrosového motoru čz, myslím 250, který měli na brzdě a technik zapomněl oddělat kryt v kanéle vzduchu, který chladil motor. K zadření motoru došlo po 15 minutách plného výkonu. Tehdy o tom psali, aby demonstrovali schopnost dvoutaktu chladit motor směsí, přicházející do motoru sáním (protože jinak se tem motor neměl čím chladit). Takže pokud zadřeš jawu při běžné jízdě, NIKDY to není chyba toho, že by tam chyběl větrák z auta. Opravdu je ten problém VŽDY někde jinde. Běžnou jízdou myslím i jízdu na plný plyn po dálnici a téměř plný dlouhodobě.. ne na 1čku z kopce v plných točkách se zavíráním plynu. Kdybys chtěl zdolávat Alpy... možná nějaké vylepšení by se hodilo, ale to si přečti zápisy kluků, co tak jeli. Na starší motorky se dávaly plechy usměrňující vzduch, řekl bych že 640 s hliníkovými válci to nepotřebuje ani v Alpách... aspoň pokud jedeš solo.
že bych v každým žebru udělal důlek, použil žebra jako spirálu, a svařil je kusem hliníku, aby byli zakrytý a voda v nich mohla proudit. To si opravdu nedovedu ani představit... ale asi jsem toho málo přečet...
Tak je to ztráta času, chápu, ale tak neděli před obědem, když prší...

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

1.8.2011 v 02:55 | Nahoru | #2
lol to je mazec tadle diskuse tady :)

Trochu mi to pripomina moje mladi, kdy sem si predelal Mustanga na sportaka s bliknama z 350ky, nosicem ze Simsona a krytem fejfuku z naky sileny krosky a pridanym zadnim brzdovym svetlem ze skodovky. Mustang pak vypadal jak masina chudych ze zapadu, takovej krizenec jawy, Simsona, skladacky a sekacky na travu :). Kazdopadne takovy sileny napady a upravy cehokoli co se dalo jen trochu predelat jsem mel taky a nikdo mi to tenkrat nerozmluvil a ja si o nich myslel ze to sou jen zavistivi kreteni, co si to neumej sami vymyslet a predelat. Dneska vim ze to vsechno byly samy kraviny, ktery navic byly spise na skodu nez k uzitku a hlavne to byla neskutecna ztrata casu. Nesnazte se za kazdou cenu z toho udelat custom z budoucnosti. Jawa je krasna takova jaka je z vyroby.

Ted mam Jawu 639 a tak jak sem ji koupil, tak sem ji i nechal a tak ji i prodam, jediny co sem z toho vyhodil bylo naklapeni svetel a druhy riditka, protoze byla puvodne v policejni skole na vycvik novych adeptu skupiny A v jejich autoskole. Jediny co jsem musel vymenit byla celkem pochopitelne spojka, baterie a brzdovy desticky. Jinak do toho kupuju jen benzin a olej. Jawa je jednoduchy stroj, kde se porad neco deje, tim ted myslim ze se porad neco sere, ale to je prave ten duvod, proc ji nekteri lide nenavidi a jini miluji, protoze si to vetsinou sami a na miste opravi, coz se u dnesnich megamasakrackejch strojich uz moc rict neda.

Zavady a neduhy, ktere se na moji Jawahá projevily:

asi necastejsi ani ne zavada jsou vibrace motoru zvlaste mezi 60-80km/hod
Diky vibracim se mi jednou uplne rozpadl sytic. Nastesti nic nikde neupadlo a stacilo to zase slozit, sesroubovat a dotahnout a byl klid
dale diky vibracim se vyklepaly dva sroubky co drzej koncovku vyfuku a cely tlumic mi za jizdy vyjel a vypadl na vozovku, zrovna kdyz jsem jel v Praze v Letenskym tunelu. Zvuk sice znel jak z vytunenyho Harleje ale me nezbylo nez motku nechat za tunelem a pro ty streva z ty roury se vratit.
dale vytekani nespaleneho oleje mezi kolenem a vyfukem, zvlaste pak u praveho vyfuku
tezce trefitelny neutral mezi 1-2 a obcasne zarazeni druheho neutralu misto 4
piskajici predni kotoucovka i po vymene desticek
praskajici spojkove lanko, vcera jsem kupoval uz treti...
hodne poddimenzovany mechanismus v tachometru, ctyrhran v budiku se uplne vymlel takze to skoro nic neukazuje, pritom bovden je v pohode.
horka spatne startuje
pri desti voda zateka mezi sedlem a nadrzi do prostoru kde je baterie a prerusovac smerovych svetel.
nekdy spatne detekuje neutral - kontrolka se nerozsviti

Co mi na Jawe vyhovuje?

Jednoducha konstrukce
Padaci ram
V zime chytne na prvni naslapnuti
Jeste nikdy se nestalo, ze bych nedojel do cile. I kdyz se podelalo kdovi co, tak to slo jednoduse opravit a nebo aspon pomoci improvizace dojet napr u plynoveho lanka atd.
Charakteristicky zvuk, ktery ani po letech neomrzi...
Clovek za ta leta k tomu stroji ziska zvlastni citovej vztah, a ja doufam ze i podobnej budu mit pri prechodu na vyssi level :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist