paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené
Zdravím, všechny motorkáře a příznivce ČSL strojů ,o)

Abych začal... Hodlám koupit motorku z druhé ruky.
Na co motorku chci? na ježdění do školy, cestování atp.
Nejsem závodní jezdec - tedy žádnej supersporťák ale spíš na cestování ,)

Volím Jawku 350/640 z hlediska stroje na naučení , jak základů jízdy, jelikož sem přece jen začátečník, tak i servisu, umět seřídit motor, rozebrat - složit, prostě nechci být žádná novopečená "rychlokvaška".
Ale i z druhého hlediska - je to přece jen moje první velké moto a hlavně je to naše značka ČSL - s kořenami v naší 1.republice, kterou já uznávám, ne tu naši post-demokracii (OT sorry).

A tudíž jsem hrdý na slávu Jawy, i když dnes trošku "ztrácící lesk"...netřeba dál rozebírat. Předem, říkám, že odpovědi na foru jsou ale velmi roztříštěné, proto bych chtěl založit vlákno kde to bude pěkně vše a polopatě.
Takže zpět k mému dotazu - Jak sem tedy řekl, jsem rozhodnut pro koupě Jawy 350/640, apropo se vás musím dotázat na :

1) Na co si dát pozor, při koupi tohoto ojetého stroje primárně(vím, dalo by se to najít ale ať to je pohromadě, něco sem o tom četl) a to stroj nastartovat za studena, následně za tepla, projet ho na všechny řadící stupně, jestli nejsou kolena výfuků "opálená", jestli neteče nějaká kapalina.., zkontrolovat brzdy,(změřit tak i skutečný počet najetých km, podle tloušťky předního kotouče), dále podívat se na rozetu, budíky jestli se neprotáčejí, ""správně"" točí(správně se točit asi nikdy nebudou - je to jawa...ale..), elektrika jestli funguje správně, vůle krku, kol, stojanu, no a to je tak základů.. samozřejmě dá se toho najít víc.Však ptám se, může někdo doplnit, nějakou zásadní věc - problematickou co se jawky týče, výše neuvedenou? co bych měl ještě zkontrolovat ? při koupi ?

2) Se musím zeptat na administrativní stránku, při koupi motorky.
Prolézal jsem zdejší forum, a napsal jsem si takový seznam co vše a v jakém pořadí musím udělat, z útržků roztroušených po různých vláknech.
Jelikož s tím nemám žádné zkušenosti, jsem odkázán na vás.
Tak tedy - je tento můj pořadník korektní ?

-> Sepíšu kupní smlouvu
-> podepíše ji kupující i prodejce
-> prodávající odevzdá klíčky a kopii zelené karty
-> já odjedu domů ( nevím jak, když na kupní smlouvu jet nemůžu, a malej tp si nechá prodávající...)
-> prodávající si nechá velký a malý TP a originální
zelenou kartu - jde na dopravní inspektorát, kde ve velkém TP změní (přehlásí) majitele
na adresu z kupní smlouvy. Malej TP prorazí (znehodnotí s dod.: platností 14 dní cca)
-> poté zajde na pojištovnu - kde s velkým TP zruší povinné ručení na prodávajícího osobu.
-> Následně pošle doporučenou poštou Velký a malý TP.
->
-> Kupující poté co obdrží velký a malý TP jde do pojišťovny, kde s techničákem
zaplatí pojistku.
-> Poté zajedu na evidenční kontrolu - kde zkontrolují č. rámu s TP
( můžu si zde nechat vystavit i novou STK!! kterou potřebuji na přihlášení stroje)
-> Jdu na dopravní inspektorát, kde jim odevzdám papíry a oni mi vystaví SPZ
na mou osobu a stroj.
-> Následně znovu zajedu na pojišťovnu kde mi vydají pojistku s novým číslem.
-> Závěrem přijedu na Dopravní inspektorát kde spolu s evidenčkou a pojistkou
přehlásím motorku na sebe.

3)Musím upozornit, že ještě nemám řidičák na A s omezením, závěrečky mě čekaj za dva týdny 16.5.2011.
Ale zázemí; garáž, odvoz, člověka který by se mnou projel evidenčku, atp.. mám.
Přemýšlím proto, jestli vzhledem ke komplikovanosti přehlášení motorky není lepší si to objezdit sám až budu mít ŘP. Jenže, upřímně, sem natěšenej a čekat se nechce, vím však, že jezdit nebudu, ale mohl bych začít na údržbě stroje, proměření a přípravu na sezonu..i když už asi dodatečně..:D, abych pak nejel a neupadlo mi zadní kolo jako u toho BWM 1150gs co tu je ve foru..


Všem děkuji za odpovědi - nechť slouží i jiným, děkuji předem také za jejich serióznost.


2 reakcí na tento příspěvek Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

3.8.2011 v 01:27 | Nahoru | #1
Mě ani nenechají se projet, to mám za trest, jedu a mrtvá srna na silnici, tak sem to nahlásil, (přece ji tam jen tak nenechám ležet..) , pak jedu a králík na silnic, přejedu do vedlejšího pruhu, králík taky, tak to zas vemu zpátky, a králík zas přede mě!
pak utekl, pak mi zas vběhne srna do cesty, ale ta narozdíl od zajíca s jistou elegancí, vstoupila na vozoku, já zabrzdil, ona se na mě koukla, přeběhla silnic, pak se ohlídla, a zmizela No já myslel, že vypustím kábl
Tak zas vymejšlet, no, napadlo mě vytvořit něco s lepším plněním válců, dva karbece, a třeba něco jako rotační šoupátko... viz.: tu , ale jak přemýšlím tak dospívám k názoru, že je to fakt na vytváření novýho motoru...

Edit!!!:
Tak dnešní vyjížďka přinesla smutné zprávy, jedu po dálnici ( průměrnou rychlostí 110-115 km/h)
doba jízdy asi 20 minut. Tak jedu, pořádně otestuju výbrus, (byl sem připravenej na vypnutí spojky) najednout motor vadne, (v asi 3 sekundách se vypl) okmažitě sem zmáčkl spojku, dojel ke krajnici, zajímavost, že okamžitě po vypnutí motoru, se rozsvítila kontrolka dobíjení, a benzín sem měl zavřený, což nechápu, protože sem ho pouštěl, otázka zdali jsem ho nohou vypl, nebo se uklepal je docela nepřípustná, takže sem ho asi musel vypnout automaticky podvědomě, ale ta kontrloka mi zůstává vyset hlavou. Zadní kolo se neseklo, ani známky po tom sem nezpozoroval.
Chvíli sem počkal (po kontrole, zadního kola + brzdy, předního kola + brzdy, veškerého el. příslušenství, a motor zkusil našlápnout, šel na druhé. Bez problému, šel vytůrovat (trošku samozřejmě, nedám mu plnej) Tak sem ho vypl, a pokračoval v kontrole alternátoru, kontaktů, konektorů, a kabelů)
Vše v pořádku, tak po vychladnutí motoru, pokračuji domů ( 13 km). Při rozjíždění šlo slyšet patrné intenzivní klepání, ve větší rychlosti už ne .
No, dojedu domů, nechám motor běžet, sundám helmu, dám hlavu k motoru, a protúruju, výsledek je ten, že slyším intenzivní, rychlé klepání, ( potišší i když slyšitelné, po ujetí oněch 13 km domů, zvuk, zdá se zeslábl)v oblasti válců ( nebo tam to alespoň moje ucho zaznamenalo)
můj nezkušený mozek mi říká, že by to mohli být ojniční ložiska, může to tím být? Mám tam klece s jehlami.
Mám okamžitě motor demontovat a zkontrolovat stav válců, nebo na tom můžu ještě nějaké záležitosti objezdit?
Ale v tomhle případě, nemýlím-li se, může dojít k narušení ložisek správně fungujících?

Naposledy editováno 03.08.2011 22:01:02

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

4.8.2011 v 13:49 | Nahoru | #2
xBaryk>
Ty zde píšeš, že chceš gs 500, nebo cb 500. Nevim, nevim. Jsou to supr mašiny,ale musíš
hodně hledat. Dnes na tom lítají mladí a ti těm motorkám nic nedarují. Každá druhá má
stočený tachometr. Napíší, že má najeto 20000, ale pravda je jiná. Na podobné CB 500
narazil kamarád a málem na tom vykrvácel. Díly těchto strojů jsou úplně jiná cenová
kategorie. Jawka má kvalitní i nekvalitní díly. Díly na třindy se dnes vyrábí v Polsku,
Maďarsku, Španělsku, Turecku a v ČR.
Tak si vyber. Já stál nedávno před karbecy z těchto zemí a i u našeho jikov na třindu.
Ten rozdíl byl patrný. Kdyby naši prodejci nebyly hajzlíci, tak je to o něčem jiném.
Zahraniční díly nemají téměř žádné označení a oni je prodávají za cenu českých dílů,
které jsou samozřejmě dražší. Uvažoval jsem stejně, ale upustil jsem od koupi japonce.
Přejdeš jen z bláta do louže pokud neznáš, majitele vybrané motorky. Já naštěstí sehnal
jawku mimořádně zachovalou, proto nic jiného nechci. Když vytrváš a dáš jawku 100% do kupy, tak se ti jawka odvděčí svou spolehlivostí. Ať koupíš jakoukoliv ojetinu, má vždy nějaké nedostatky. Zde je alespoň snadno odstraníš zá cenu dílů a odpadá ti cena za práci
v sevisu. Je to tvá volba, ale poctivě výbírej. Přeji ti, aby jsi našel supr stroj.

(reakce na) Koupě Jawy 350/640 a vše s tím spojené

4.8.2011 v 14:13 | Nahoru | #3
xBaryk>
Když jedeš, máš zapnutej klíček a chcípne ti motor, tak je přece jasný, že ti začne svítit kontrolka dobíjení
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist