2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
XTeZeto píše: se divím že se tu ještě neukázal někdo,kdo si tou nabíječkou vše nabije a pak ji vrátí aby dostal zpět peníze a další rok to udělá před sezónou znovu.Taková půjčovna zadarmo.
vidíš to mne ani nenapadlo! Ale fakt je, že u lídla by asi vrácení prošlo kdežto u cteku by tě prodejce s největší pravděpodobností vyfakoval..... tedy pokud by ten ctek neměl chybku. Ale i tak... reklamační řízení, 30 dní v tahu, nic si nenabíju, pak možná výměna za jiný kus, který vlastně ani nechci. Prostě samý problémy . Kdežto k lídlu přijdeš s paragonem a nabíječkou a odcházíš s pětikilem na pivo . Kurva ale s mým vozo-moto parkem a četností nabíjení bych se nalítal jak kokot. To se na to radši vyseru a nechám si je k použití. Až se podělaj, tak to budu řešit a možná dám za pravdu místním malovačům čertů na zeď . Ale jestli nejsou ty fotky z některého příspěvku výše fotomontáž, tak se není čeho bát neb lídl a ctek v tomto případě téměř jedno jest. A kdo to nepozná ať si zajde k vočnímu. Nebo ne!! Ať si každý koupí co chce když už máme tu demograciji
4 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Mircez píše: Nevím no gelovku bych se stím bál :D Může mi tu někdo potvrdit že sní nabíjel gelovou baterku do motorky a je v poho ? Já vím že je to tam napsané ale i tak
a máš opravdu gelovku anebo klasickou AGM a říkáš jí gelovka? Ale v zásadě je to jedno libovolná "chytrá-pulzní" nabíječka to zvládne. A na této konkrétní lidlovce uvádějí i AGM i gel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
EDIT
Tak jsem napsal vlastně to stejný o 3 min. později.
Já stále nechápu co všichni maj s těma gelovkama.
Já bych to teda do motorky nechtěl. Myslím pravou gelovku.
Naposledy editováno 20.01.2014 21:45:40
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
jsem také jeden z těch co koupili již zmiňovanou nabíječku z lídlu.
Je to má první a proto bych se chtěl zeptat. Mám baterku z Varadera, původní. Je na ná napsáno VRLA, což jsem si zjistil, že je tedy bezúdržbová (AGM). Má kapacitu 6.4Ah. Nabíječka má 4 programy nabíjení. Nevím ale na který ji mám připojit. Jelikož u programu s piktogramem motorky je psáno "pro nabíjení 12V baterií s kapacitou nižší než 14Ah" zde je psán navíjecí proud 0,8A, zatímco u režimu s piktogramem vločky je psáno "pro nabíjení baterií 12V s kapacitou 14Ah-120Ah při nízkých teplotách nebo na nabíjení AGM baterií". Který z program mám vybrat ? Hlásí mi to, že mám baterii nabitou na 12.9V a mělo by to být v udržovacím režimu, ale na který z programů jí nabíjet ?? Předem děkuji za odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
fockewulf píše: Idiot je podle me ten,kdo do tematu o Lidl nabijecce pise naprosto nesmyslne srovnani nabijecek s auty nebo ten,kdo vlozi test,aniz by v tomto testu byla byt zminka o tom,co je predmetem tohoto threadu s odkazem na to,ze sice nema srovnani, ale je mu hned jasne,co je "citigo a co superb".
Zamysli se nad tim,nez priste zacnes chrlit pejorativa.
Reagoval sem na Viraga ktery se ptal v cem MUZE byt ta drazsi nabijecka lepsi. Aby bylo jasne proc to pisu, Viraguv post jsem citoval. Krome konkretnich tvrzeni jsem to podlozil testem v cem MUZE. Myslim si ze je to pro tema prinosnejsi, nez tvoje placani. Howgh.
Já mam obě ale kdybych si měl koupit znova a obě za stejnou cenu, myslím stejnou cenu třeba 800 kč za každou, tak jasně vyhrává Ctek 5.
Dokáže probudit polomrtvý aku. U lídlovky se to někomu povedlo až za půl hodiny, mě se to nepovedlo bez připojení dalšího zdroje.
Ctek po zapojení v krátké době naběhne na 14,2V. Lepší rychlejší kvalita nabíjení. Hlídá baterku v udržovacím režimu a další vychytávky dle nabíjecího režimu popsaný v návodu.
Lídlovka je taková gumovější. Dlouho jí trvá než dosáhne správného nabíjecího napětí. Ona to napětí neustále zvyšuje a po dosažení 14.4V se přepne a jede znova v nabíjení s menším proudem. Si myslím, ten proud jsem neměřil.
Ona tu baterku nabije taky ale je to takové trošku odfláknuté. Proti tomu Cteku. Na funkci to ale nemá vliv.
Lídlovka ale jasně vede s cenou. A ten poslední model s voltmetrem nemá konkurenci. Byl jsem se na ní dnes mrknout. Žádnou rozbalenou tam ale neměli. Překvapilo mě v návodu kde píšou, že dokáže oživit i hluboce vybitý akumulátory. Nevím přesně jak to bylo formulovaný.
Ale říkal jsem si, že ta nabíječka by jistě stála za to jí koupit a zkusit. Počkám na druhé kolo v březnu.
Naposledy editováno 21.01.2014 06:06:41
2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
(tak nabíječka doma , už maká jen se chci zeptat zpočátku se ozývalo přerušované pískání , teď už je slyšet jen když si k ní dám ucho. dělá to někomu taky ?)
zawy píše: na minulý stránce jsem se ptal jestli to někomu píská. někdo nic ?
(tak nabíječka doma , už maká jen se chci zeptat zpočátku se ozývalo přerušované pískání , teď už je slyšet jen když si k ní dám ucho. dělá to někomu taky ?)
nedělá
4 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Dobrá cena,dodělej doma
JARDA-001 píše: Tenký krycí plastík i pískání si opravíš za pár korun,jako v minulosti mikrospínač,popřípadě zapískej na šikovného souseda,který samozřejmě nemá nic na práci a on to opraví.
Dobrá cena,dodělej doma
jenže já myslím samotné LCD, ptorože právě krycí plast neplní svou fuknci jak by měl :D
Každopádně ukončené nabíjení je odfláklé - na minulou verzi jsem se mrknul a hned jsem věděl nabíjí a nebo už je nabito. Tady musím "přečíst" display a zjistit zda se tam něco hejbe a nebo už ne. Nebo mi něco uniklo, jak to rozpoznat.
2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Dneska ráno na displeji nabíječky 13.6V, a stále by měla běžet pouze v udržovacím módu, protože v nabíjecím by blikala baterie která nyní neblikala, že se jako nabíjí. Podle návodu.
Baterie vydávala zvuky jako kdyby vařila. Pískala, odfrkávala si ale nafouknutá nebyla. Bylo to velmi tiché. Přesto si myslím že to není úplně OK!
Odpojeno, chvíli ponecháno v klidu a baterie má 12.8V - to je OK.
Připojena nabíječka co se bude dít. Nabíječka se hodila zřejmě opět do udržovacího módu, ale na na displeji opět 13.4V. Zřejmě zase nabíjela na plno. Odpojeno a nevím zda je to nějaká vada nabíječky.
Dodávám, baterie byla v pořádku. Skoro nová a nikdy s ní nebyl problém a doufám že mi jí LIDL nabíječka nezku...!!!
foto 12.8V pouze zapnutá bez navolení funkce
foto 13.4V po zapnutí a navolení funkce moto - (dle návodu by to měl být udržovací režim, protože znak baterie nebliká) - ptám se proč nabíjí když je na 100% nabitá? A v udržovacím módu tolik? Jsem z toho zmatenej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
JARDA-001 píše: Tenký krycí plastík i pískání si opravíš za pár korun,jako v minulosti mikrospínač,popřípadě zapískej na šikovného souseda,který samozřejmě nemá nic na práci a on to opraví.
Dobrá cena,dodělej doma
Píšeš mimo včera jsem ji koupil a srovnal se starou nabíječkou absaar co mám doma a stála 3 krát tolik. Za ty peníze je Lidlovka bezkonkurenční.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Tady jde o funkce nabíječky. Proč nabíjí i v udržovacím módu tolik, když je evidentně baterie na 100% nabitá. A tím pádem ji zřejmě asi přebíjí? Jak sem psal, nejsem znalec a ty zvuky co vydává baterka jsem ještě nikdy neslyšel. Z toho jsem usoudil že je přebíjená nebo tak něco.
Naposledy editováno 21.01.2014 09:37:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
vykuchanej píše: Blesk90> na motorce mi to dává i 14.5, o tom se teď ale nebavím.
Tady jde o funkce nabíječky. Proč nabíjí i v udržovacím módu tolik, když je evidentně baterie na 100% nabitá. A tím pádem ji zřejmě asi přebíjí? Jak sem psal, nejsem znalec a ty zvuky co vydává baterka jsem ještě nikdy neslyšel. Z toho jsem usoudil že je přebíjená nebo tak něco.
¨
v pohodě, nabíčka Bosh C5 mi při recovery pěkně ´´provařila´´ baterku tak ono při dobíjení není důležití napětí ale proud a ten na nabíječce nevidíš a k tomu ona dobíjí inmpulzivně, a jak víš, že takovou sťávu neudržuje stále? Když jsem měl půjčenou bosh tak mě na udržovačce držela stále 13,7V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
vykuchanej píše: Proč nabíjí i v udržovacím módu tolik, když je evidentně baterie na 100% nabitá. A tím pádem ji zřejmě asi přebíjí?
Mám k tomu dvě poznámky, které Tě snad trochu uklidní:
1)
Tou "evidentností" bych si nebyl tak jistý...
Ten nejnovější model nabíječky UltimateSpeed s LCD sice nemám, takže nevím, jak (a jestli vůbec) je u něho signalizován stav "plného nabití", ale mám předchozí ("pouze" LEDkový) model, a tam to rozsvícení se LEDky signalizující "nabití" neznamená 100% nabití akumulátoru (jako že by se do něho už víc natlačit nedalo), ale spíš jen to, že jestli člověk spěchá, tak už klidně může nabíječku odpojit a akumulátor provozovat jako "nabitý" - i když z hlediska jeho kapacity a s ohledem na jeho aktuální stav, stáří, sulfataci elektrod atd. je nabitý zhruba tak na 80%.
Čili pokud se nabíječka neodpojí, řízené nabíjení ještě dále pokračuje, ale kvůli bezpečnosti a nepřebíjení už jenom relativně malým proudem zabraňujícím plynování.
2)
Mám v praxi odpozorováno (odzkoušeno a odměřeno), že v tom posledním dlouhodobém čistě udržovacím cyklickém režimu (viz fáze č. 6 a 7 na níže přiloženém obrázku) kolísá svorkové napětí připojenéno akumulátoru od koncových cca 14.4 V do minimálních cca 12.8 V, kdy v nabíječce zase cvakne "relátko" a nabíječka zase začne akumulátor tím malým proudem dobíjet - v souladu s informacemi výrobce v návodu resp. dle nabíjecího schématu na obalu.
Pozn.:
Té spodní hranice se ale "v dostupném čase" dosáhne pouze u starších akumulátorů nebo u akumulátorů ve špatné kondici (a to může být třeba i nový akec ponechaný omylem nebo z nepořádnosti majitele dlouhodobě vybitý).
Naopak u zcela bezvadných (typicky zánovních) akumulátorů může klesnout jejich svorkové napětí naprázdno (bez zátěže) řekněme pouze na zhruba 13.2 až 13.0 Voltu, kde se pak může držet mnoho dní i týdnů. Naproti tomu u akumulátorů před smrtí může jejich svorkové napětí naprázdno klesnout klidně třeba až na 12.5 V nebo i ještě níž, a to dokonce už i po pár desítkách sekund od ukončení nabíjení.
___
Když tak tady máš schéma nabíjecího režimu 14.4 V koncového napětí a max. nabíjecího proud 3.8 A:
Naposledy editováno 21.01.2014 13:43:40
JARDA-001 píše: Tenký krycí plastík i pískání si opravíš za pár korun,jako v minulosti mikrospínač,popřípadě zapískej na šikovného souseda,který samozřejmě nemá nic na práci a on to opraví.
Dobrá cena,dodělej doma
jardo ty seš jak malej jarda Kup si lidlovku a pak sem napiš jak se líbí/nelíbí, ale takhle ? Nebo můžeš třebas založit form "nadšených obdivovatelů cteka" abys nemusel číst forum o lídlovkách. Já nevím. Ať si každej svoje prachy utratí za co se mu líbí. Někdo je proleje, někdo prokouří a někdo si koupí lídlovku. Zkus si stoupnout před hospodu a agitovat o škodlivosti chlastu a ať radši pijou minerálky.
vykuchanej píše: Baterie vydávala zvuky jako kdyby vařila. Pískala, odfrkávala si ale nafouknutá nebyla. Bylo to velmi tiché. Přesto si myslím že to není úplně OK!
Lépe vypovídající by bývalo bylo skutečné svorkové napětí (máš přesnější multimetr? mohl jsi to změřit?) a teplota nabíjeného akumulátoru - nenapadlo Tě na něho aspoň přiložit dlaň a tu teplotu odhadnout, třeba jen porovnáním s teplotou lidského těla?
Když tak zkus to příště vysledovat, pokud by se to opakovalo...
Bez potřebných přesnějích informací je těžké to takto na dálku hodnotit a jednoznačně vyloučit/potvrdit problém. Na druhou stranu je celkem normální, že když je něco nové nebo poprvé, tak člověk všemu věnuje (logicky) o dost větší pozornost, a někdy dokonce i slyší trávu růst...
P.S.
To není nic proti Tobě - ta krabička za pár stovek je, stejně jako CTEK a spousty dalších, jenom běžný spotřební elektrotechnický výrobek pro hobby používání, a samozřejmě nelze zcela vyloučit, že se nějaký právě zakoupený kus ke smůle svého nového majitele nemusí chovat tak, jak si ho ve fabrice přáli vyrobit.
Naposledy editováno 21.01.2014 14:25:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Ozzy_ píše: Reagoval sem na Viraga ktery se ptal v cem MUZE byt ta drazsi nabijecka lepsi. Aby bylo jasne proc to pisu, Viraguv post jsem citoval. Krome konkretnich tvrzeni jsem to podlozil testem v cem MUZE. Myslim si ze je to pro tema prinosnejsi, nez tvoje placani. Howgh.
pokud děláš marketing, tak OK, máš za 1 MŮŽE, AŽ...oblíbené slova marketingu. Krom toho Virago psal "Já tak nějak furt nechápu, proč je ten Ctek o tolik lepší"
To je taky test jako prase ti povím, prázdné fáze jako:
"Nejdůležitější část testu se věnovala kvalitě nabíjení a tomu, jak nabíječka umí udržovat baterku v dobré kondici." jsou absolutně NIC neříkající, asi stejně tak, jako když řeknu, že Škoda Yeti je nejlepší auto na světě, protože v TopGearu mu na střeše přistál vrtulník.
ale když tady lidi mají problémy ze čtyř módů: 6V-MOTORKA-AUTO-"ZIMA" vybrat ten správný pro nabíjení motorky, tak se vlastně ani ničemu nedivím.
Tvůj přínos tím testem byl nulový to radši zkušenosti několika desítek lidí, co nemají Voltmetry, než takové testy
Naposledy editováno 21.01.2014 14:15:07
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |