globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motorka pro holku.
 
15.6.2010 v 16:38
Tak batůžek už se nechce jen vozit,ale chce něco pro sebe.
Osobně bych moc neváhal a koupil jí njákou petistovku.
Ale ty se jí vůbec nelíbí .Sv-čko mi na začátek nepříjde moc vhodný.Er-6 by prej jo.
Tak nevím ,máte njákej tip?
Co ta Er 6-ka na začátek?
Podmínkou je sedlo proklatě nízko.Máme jen metr a půl


Naposledy editováno 15.06.2010 16:38:48

(reakce na) Motorka pro holku.

20.6.2010 v 21:16 | Nahoru | #121

Majdali>baruš19> já ti nevím, ale motorka se musí i líbit ... z tvého příspěvku by jsme museli být asi natvrdlý úplně všichni když chceme jezdit i na něčem jiném??? Že se líbí Tobě a chceš se rýpat v motoru u motorky protože nejede a čekat až někdo zastaví (jak jsem se dočetla jinde) pak ano budiž tvoje volba, ale já radši něco co mě opravdu doveze kam potřebuji



Jak jsi přišla na to, že, Jawa nejede? Jawa s bezkontaktnim zapalováním jede i bez baterky. Jediný co potřebuje je čistej karburátor a vyčistit ho po zimě zvládne i mentál
Teď je konec června, na ty 3 měsíce ježdění dotyčnýmu jawa může stačit a pak už bude vědět, jestli chce něco do 25kW nebo víc. A Jawu pak prodá se ztrátou max. 1000Kč. Nehledě na to, že zrovna Jawa odpouští začátečnický chyby.

2 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku.

21.6.2010 v 12:00 | Nahoru | #122
tyvole jawu :D jdete nekam .. to je davno prezity veteran a rikejte si co chcete .. nekde to pak exne v pulce cesty a nazdar fakt to bude zabava na tom jezdit ;) premyslet o tom jestli dneska rano nastrtuju kdyz je trochu chladno atp...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

21.6.2010 v 12:45 | Nahoru | #123
trikpa> jaky pan takovy kram. Problem je jen v tom, ze vetsina jaw jsou vylitany potvory a malokdo je shopnej je spravit tak, aby spolehlive fungovaly. Me kejvacka nedovezla vlastne jen dvakrat. Z toho jednou to bylo z duvodu pichlyho kola a absence sady na lepeni a podruhy umrel spinac CDI od VAPE. Oboje se stejne tak muze stat i na rejzi. Jinak v podstate jen liju benzin a jezdim a to uz ma ta motorka 50 let. Takze tolik ke spolehlivosti.

Neresim jizdni vlastnosti. Ty jsou porad umerny dobe, kdy motorka vznikla, takze novejsi stroje jsou v tomhle samozrejme lepsi, a proto se taky vic hodi pro zacatecniky. JAWA je opravdu uz vicemene jen pro nadsence

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

21.6.2010 v 12:48 | Nahoru | #124

trikpa>tyvole jawu :D jdete nekam .. to je davno prezity veteran a rikejte si co chcete .. nekde to pak exne v pulce cesty a nazdar fakt to bude zabava na tom jezdit ;) premyslet o tom jestli dneska rano nastrtuju kdyz je trochu chladno atp...


A pozor,pán vypadá na experta!!?
Vsadím se,že bys koukal,jak jde libově jezdit na šikovné Jawce..
Ráno nemusíš nastartovat ani ty,určitě nebylo v manuálu tvojí motorky napsané: "nikdy se nepokazí"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

21.6.2010 v 12:49 | Nahoru | #125
_Hans_> presne jak si rekl .. pro nadsence ... samo ze kdyz si ji servisujes sam tak te muze vozit dobre .. ale clovek ktery si to kupuje na jezdeni a nevyzna se motoru se moc nepovozi ...

(reakce na) Motorka pro holku.

21.6.2010 v 13:14 | Nahoru | #126
JollyJoker> tak k tomu se neda nic rict :D .. proste jak muzete srovnavat veterana s novyma motorkama .. fakt trochu probrat z nostalgie ..

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku.

21.6.2010 v 13:46 | Nahoru | #127
Nevím jaký přínos pro začátečníka může mít jízda na jawě.
Je mi z toho smutno, ale musím konstatovat, že jawa je dnes už jen pro fanatické milovníky značky, pro sběratele veteránů a pro členy zájmového masochistického klubu.

(reakce na) Motorka pro holku.

21.6.2010 v 14:00 | Nahoru | #128

JollyJoker>určitě nebylo v manuálu tvojí motorky napsané: "nikdy se nepokazí"



Ale bylo, to je napsané v každém Honda manuálu A taky Hondy nemají servisku, protože ji nepotřebují

(reakce na) Motorka pro holku.

21.6.2010 v 15:21 | Nahoru | #129
trikpa> ja sem jen chtel ukazat, ze spolehlivost by nemel bejt hlavni duvod, proc nebrat jawu. Kdyz uz, tak jsou to ty jizdni vlastnosti.

BTW zajimalo by me jak by dopadlo porovnani, kdyby vedle sebe stala 30 let po polich nicena JAWA a stejne provozovana rejze

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku.

21.6.2010 v 16:52 | Nahoru | #130
to Hans:
Podívej se na stará XTéčka od Yamahy.
Koukni se, co píšou majitelé Africa Twin.
....

Hele - já jsem ten poslední, kdo by pomlouval starou Jawu. Umím se ale na věc podívat realisticky.

(reakce na) Motorka pro holku.

21.6.2010 v 17:20 | Nahoru | #131
650ccm> prave proto ze o rejzich vim kulovy se ptam. Kazdopadne jestli se nepletu, tak i nejstarsi africa je porad mladsi nez ta tricetileta jawa

Priznam ale, ze jsem predpokladal, ze pri stejne spatne (spis zadne) udrzbe budou obe motorky ve stejne mizernym stavu, ale klidne se necham ze sveho omylu vyvest

Motorka pro holku.

21.6.2010 v 18:44 | Nahoru | #132
tak stary japonci taky behaji jeste .. s tim ze asi u jawy uz toho servisu probehlo mnohem vic .. ale o to mi vubec neslo .. jak proste muze nekdo radit at si koupi radsi 30 let starou motorku misto 3 let stary a branit se tim ze ono to taky hezky jezdi ? .. tam je ta pointa .. jawa je fakt pro nostalgiky a sberatele...

(reakce na) Motorka pro holku.

21.6.2010 v 19:28 | Nahoru | #133

650ccm>Nevím jaký přínos pro začátečníka může mít jízda na jawě.
Je mi z toho smutno, ale musím konstatovat, že jawa je dnes už jen pro fanatické milovníky značky, pro sběratele veteránů a pro členy zájmového masochistického klubu.



Ale tady nikdo netvrdí,že jen na Jawě se dá naučit!! Jen tvrdím,že to zas tak hrozné není,jak tady někteří píšou a že není třeba nad ní ohrnovat nos.
Kdo má chechtáky jde do novější 125 nebo 250 a má klid,ale každý ty prachy nemá!!!!

1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro holku.

22.6.2010 v 09:21 | Nahoru | #134
No nevím. Na Jawě jsem projel různě země od Itálie až po Estonsko a nikdy se mi nic důležitého nevysralo. Jiní jeli se mnou na stejných Jawách a opravovali skoro každý den. Ale tam to bylo barvou motorky (žluté motorky jsou vysoce poruchové - statisticky ověřeno).
Přesto bych Jawu doporučil jen tomu, kdo má málo peněz, nebo nadšenci, co nemá obě ruce levé.
Ovladatelnost má Jawa sice výbornou, ale tah v nízkých otáčkách je u třindy prostě slabý a v náklonu se to v nerovných zatáčkách vlní. Vrtat se v tom jednou za čas musí. Pro začátek je to dobrý jen v tom, že to člověka donutí naučit se rozumět technice, takže později pro něj nebude úrdžba a opravy rejže žádný problém. A také nebude volat help u silnice kvůli každé blbosti, jako je uvolněný napínák rozvoďáku, nebo upadlý drát od benzínového čerpadla vstřikování, protože tyhle závady snadno odhalí a opraví příručním nářadím po cestě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

22.6.2010 v 10:12 | Nahoru | #135

Deadman>No nevím. Na Jawě jsem projel různě země od Itálie až po Estonsko a nikdy se mi nic důležitého nevysralo. Jiní jeli se mnou na stejných Jawách a opravovali skoro každý den. Ale tam to bylo barvou motorky (žluté motorky jsou vysoce poruchové - statisticky ověřeno).
Přesto bych Jawu doporučil jen tomu, kdo má málo peněz, nebo nadšenci, co nemá obě ruce levé.
Ovladatelnost má Jawa sice výbornou, ale tah v nízkých otáčkách je u třindy prostě slabý a v náklonu se to v nerovných zatáčkách vlní. Vrtat se v tom jednou za čas musí. Pro začátek je to dobrý jen v tom, že to člověka donutí naučit se rozumět technice, takže později pro něj nebude úrdžba a opravy rejže žádný problém. A také nebude volat help u silnice kvůli každé blbosti, jako je uvolněný napínák rozvoďáku, nebo upadlý drát od benzínového čerpadla vstřikování, protože tyhle závady snadno odhalí a opraví příručním nářadím po cestě.



Ano ano - na jawě 350 se začátečník naučí seřizovat ventily, hlídat rozvoďák, opravovat benzinové čerpadlo, ...
Také se skvěle naučí brzdit přední brzdou, používat kontra při bleskurychlých manévrech, klopit mašinu až na limit, ....

(reakce na) Motorka pro holku.

22.6.2010 v 10:46 | Nahoru | #136

650ccm>Ano ano - na jawě 350 se začátečník naučí seřizovat ventily, hlídat rozvoďák, opravovat benzinové čerpadlo, ...
Také se skvěle naučí brzdit přední brzdou, používat kontra při bleskurychlých manévrech, klopit mašinu až na limit, ....



Je třeba si uvědomit, že Jawa ztrácela na japonskou a ostatní konkurenci již v šedesátých létech. A to právě ovladatelnoctí, výkonem, spolehlivostí, ale i designem.
Argument, že se Jawy ničili na polích a jezdí dodnes, pro mě nemá žádnou váhu, spíše vypovídá o buranství některých uživatelů.
Jak píše 650 ccm, dnes tě Jawa nezasvětí ani do servisu. A porovnám-li třeba Jawu 350/639 se starou Yamahou RD 350, tak je to rozdíl k neuvěření

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

22.6.2010 v 12:50 | Nahoru | #137

650ccm>Ano ano - na jawě 350 se začátečník naučí seřizovat ventily, hlídat rozvoďák, opravovat benzinové čerpadlo, ...
Také se skvěle naučí brzdit přední brzdou, používat kontra při bleskurychlých manévrech, klopit mašinu až na limit, ....



Naučí tě strašně moc. Když 3x půlíš motor, dáváš dohromady převodovku, spojku atd, ladíš problémy v elektrice, karburátoru.... Tak pro tu techniku získáš cit, rozumíš tomu, co jak funguje a co je potřeba aby motor fungoval jako motor - musí být tlak, musí být co zapálit a něco to zapálit - pak už podobné drobnosti navíc, jako ventily a rozvoďák, ti jsou jasný už při prvním pohledu. Já musel rozpůlit rejži krátce po koupi, bez servisní příručky, protože jsem prostě musel a při pohledu na volnoběžku mi bylo jasný, jak má fungovat a proč nefunguje.
A jako že u motorky, které docházel až úplně došel benzín, přestože je ho v nádrži dost, tě napadne vytáhnout hadičku z karburátoru a kouknout, jestli ti z ní opravdu teče, tak tě u vstřikování napadne odmontovat přívodní hadičku vstřikovacích ventilů a zkusit, jestli po otočení klíčkem teče benzín, a jestli teče pod takovým tlakem, aby to přetlačilo ucpání prstem. Mě to u auta napadlo a zjistil jsem hned u silnice, že mi neběží čerpadlo. Zbytek jsem našel voltmetrem. Chce to mít technického ducha - toho je potřeba pěstovat, nejlépe už od dětství, a zajímat se o to, jak funguje to na čem jezdíš.
Je ale pochopitelné, že jsou lidi, kteří se nechtějí naučit rozumět technice. Ti ale ať si nic staršího 5ti let nekupují.
A používat kontra při manévrech? To používá každý, jen si to neuvědomuje. Zrovna v tomhle není mezi Jawou a stejně lehkou rejží rozdíl. Jezdím na obojím a příjde mi že se to ohládá zhruba stejně. Rozdíl je samozřejmě ve stabilitě, Jawa se kroutí, hlavně zadní vidle, aspoň se člověk naučí nezmatkovat, když se mu to v zatáčce rozvlní. Jawácký kotouč umí brzdit slušně i ve srovnání s malou rejží, jen to chce koupit slušné destičky (SBS, Goldfren S3), ale na mokru a bordelu si při necitlivém dávkování rozbiješ hubu i s bubnovkou.

Nikde ale nepopírám, že Jawa je vykopávka. Je to krám. Nicméně chudým začátečníkům, co mají v kapse jen 10 litrů, ji doporučuji. Začnou jezdit hned a nestane se jim, že se vysere něco, čehož oprava přesáhne cenu motorky. Vše je tam levné a tak jednoduché, že nic nezkurvíš, když to opravíš blbě. Za málo peněz a občasné hrabání se v tom vykoná velkou službu.
Stará rejže jede líp, ale údržba je náročnější na znalosti a je tam riziko drahé opravy. Například volnoběžka na mojí Hondu stojí v dílech desítku, a to ty díly už Honda nedodává, je nutno je schánět od zahraničních překupníků, co staré díly ze skladů Hondy skoupili. Výměna v servisu je dalších 5 litrů za práci, přitom to trochu zručný uživatel zvládne za večer včetně vyndání motoru z rámu a zpětné montáže. (můj rekord je za 4 hodiny)
Jako první motorku bych 20-letou rejži nikomu nedoporučil. Jsou hezké motorky s příjemným svezením a za málo peněz, ale je to už pro lidi, co se v tom umí hrabat, jinak vykrvácíš v servisu. Jsou to prostě staré vyběhané stroje a vyžadují údržbu podobně často jako Jawa.

Pokud má někdo 40 litrů v kapse, ať si koupí rejži (zhruba 10-letou) a učí se seřizování ventilů a synchronizace od zkušenějšího kamaráda. Na dovolenou na východ ale ať jezdí jen s kamarádem, co tu techniku už zvládá.

A nebo, pokud je to člověk, který technice rozumět nechce, chce jen jezdit s kartou asistenční služby v kapse a pravidelně cálovat nesmyslné prachy za servisní prohlídky, tak ať se prohne a koupí si něco vysloveně zánovního, co se po cestě vysere zřídka. Za 3 roky to pak prodá za čtvrtinu ceny nám, co si to umíme opravit.

No to jsem zase vyblil slohovku. Tak to dopadá, když kvůli kolegovi zrovna nemám v práci co dělat.

Jo a jestli si někdo pořád myslíte, že Jawa je nespolehlivý problematický krám, sežeňte si Dněpra. Ten vám ukáže, jak strašně moc jste se mýlili

Motorka pro holku.

22.6.2010 v 13:14 | Nahoru | #138
Nicméně v tomto tématu se jedná o motorku pro holku, takže až na pár čestných vyjímek půjde o případ, kdy se na staré motorce bude holka učit jezdit a její starej se bude učit tu techniku a servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

22.6.2010 v 13:26 | Nahoru | #139

Deadman>

No to jsem zase vyblil slohovku.



A stačilo napsat jen tohle Aby si získal technický cit, stačí rozebírat třeba sekačky, čerpadla atd. A někdo prostě nemá cit pro techniku vrozený, ten pak může dělat co chce.
Souhlasím s 650 ccm, že dnes ti praxe z oprav Jawáckých motorů moc k ničemu nebude

Motorka pro holku.

22.6.2010 v 16:49 | Nahoru | #140
Pro všechny.Jawu jsem jezdil.Po mustangovy parádní .
Ale přítulce jí nekoupím A:Nebudu jí trápit
B:Nebudu trápit v garáži sebe

To neznamená ,že proti Jawám něco mám.Ba naopak mít v garáži místo už tam njáká starší číza nebo jawa dávno je.Taková stopadesátka .............

Motorka pro holku.

22.6.2010 v 18:54 | Nahoru | #141
Jawa má zásadní výhodu, že se musíš naučit jezdit podle motorky, počítat s tim, že ne na každé krátké rovince předjedeš, ne že můžeš jezdit nalepenej na zadku auta před tebou. Na druhou stranu ti v začátcích odpustí zlozvyk z auta hamstnout na brzdu a jít do smyku
Proč jí doporučuju? Udržovanou koupíš za 10 000, budeš teď 3 měsíce jezdit a v zimě jí prodáš za 9 000. A po zkušenostech s timhle si vybereš, jestli chceš od další motorky sílu, rychlost, lehkou-těžkou. Já jsem se třeba zamiloval do jednoválců (po převrtání 250 na 290) a už šetřím na Savážku :) Jo a kdyby jawa místo současnejch věcí vyrobila retro s motorem podobným savážce, šel bych do toho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

22.6.2010 v 18:57 | Nahoru | #142

NickSlaughter>A stačilo napsat jen tohle Aby si získal technický cit, stačí rozebírat třeba sekačky, čerpadla atd. A někdo prostě nemá cit pro techniku vrozený, ten pak může dělat co chce.
Souhlasím s 650 ccm, že dnes ti praxe z oprav Jawáckých motorů moc k ničemu nebude


Tim si nejsem jistej, třeba když jsem na GN125 musel utěsnit kontakt neutrálu, zkušenosti se hodily. Vzal jsem kontakt z GSX100, trochu osoustružil, přidal těsnění a už to neteklo.

Motorka pro holku.

27.7.2010 v 20:35 | Nahoru | #143
Tak nakonec zvítězil Monster.Musím uznat ,že nejenom na začátek je to skvělá motka.
Je nizounká ,lehounká motor neublíží.Přítulka tvrdí ,že je to stejný jako na pitbiku jen trochu vyšší.Jedinej problém má ,že jí to nechci půjčit

Motorka pro holku.

2.8.2010 v 10:24 | Nahoru | #144
Kawa ER6 je vyhovující taky je moje první, lehká - 170kg, snadno ovladatelná, trošku svižnější, ale na to si v pravačce chytí grif. Jinak - mám 168cm a stejně to chtělo snížit, vyšlo to na 3.300,- spadlo to dobře o 5cm a dosáhnu oběma skoro na celá chodidla, stačí to

A rozhodně padáky, už se prodávají i origoš u Kawy (taková železa, ne jen špunty!), cena 3.800,- a můžu potvrdit, že vychytají naprosto vše! Plasty jsou OK, bez jediného škrábance, jen se mi vždycky ohne trochu spojka nebo brzda, podle strany, na kterou to zrovna padne

... si příště dočtu celý vlákno, sakra...

Naposledy editováno 02.08.2010 10:26:33

Motorka pro holku.

10.8.2010 v 21:44 | Nahoru | #145
Ahoj lidi, prosim prosim, nema nekdo manual nebo nejake info Jamaha Virago 250?? jsem na ni smaam,a jsem novacek.ma mto 14 dni doma, jeto nadherna moje holka, a tak bude potrebovat nejakou peci- poradte kde je co?treba vzduchovy filtr?jaky olej? a kolik? zaklad do azacatku-nema nekdo stazeny manual? nansla jsem nic---....ach jo,jsem odkazana na vas

[img]

Motorka pro holku.

10.8.2010 v 21:45 | Nahoru | #146
mos jsem ji zamilovala,starenku ,ale vek nic neznamena,ze,cim starsi,tim azkusenejsi

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

23.8.2010 v 06:47 | Nahoru | #147

exxxi>Tim si nejsem jistej, třeba když jsem na GN125 musel utěsnit kontakt neutrálu, zkušenosti se hodily. Vzal jsem kontakt z GSX100, trochu osoustružil, přidal těsnění a už to neteklo.



Co má soustružení společného s Jawou? Jak jsem psal, já také začínal na Stadionecj, Pionýrech, Jawách atd., ale ta praxe je mi dnes k ničemu. Pokud jsi zručný a rychle se učíš, zvládneš bez praxe starých křápů téměř cokoli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro holku.

23.8.2010 v 06:52 | Nahoru | #148

NickSlaughter>Co má soustružení společného s Jawou? Jak jsem psal, já také začínal na Stadionecj, Pionýrech, Jawách atd., ale ta praxe je mi dnes k ničemu. Pokud jsi zručný a rychle se učíš, zvládneš bez praxe starých křápů téměř cokoli



hm... z Jawy na Ducati... to jsi si teda pomohl

(reakce na) Motorka pro holku.

23.8.2010 v 08:25 | Nahoru | #149

NickSlaughter>Co má soustružení společného s Jawou? Jak jsem psal, já také začínal na Stadionecj, Pionýrech, Jawách atd., ale ta praxe je mi dnes k ničemu. Pokud jsi zručný a rychle se učíš, zvládneš bez praxe starých křápů téměř cokoli



Problém je v tom, že bez zkušeností je větší pravděpodobnost, že něco zkurvíš. Na jawě je většina oprav levná, takže tam ti to nebude tolik vadit jako na nějaký rejži.

(reakce na) Motorka pro holku.

23.8.2010 v 10:25 | Nahoru | #150

illMedvědGuzzin>hm... z Jawy na Ducati... to jsi si teda pomohl



Kdybys něco potřeboval, tak se zastav, třeba ti kladivem vymlátím zadřený píst z válce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist