globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Není olej jako olej ?
Jaký používáte motorový olej, zaleží podle vás na značce či ne ?
Platí podle vás pravidlo dražší olej = kvalitnější olej ???

Já používám v Hayabuse olej Motul 5100 Ester. Kupuji vždy stáčený za 210KČ/L.
Anketa: Jaký olej je ten nejlepší pro vašeho mazlíčka ?
Olivový řeckého původu
20%
35
Doporučený výrobcem
15%
27
Nezáleží na značce, ale na parametrech oleje
58%
101
Moc tomu nerozumim, mechanik to za mě vyřeší
3%
5
Jsem blb, nikdy mě to nezajímalo :-(
4%
7

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 10:13 | Nahoru | #121

Já...>Tak to mi asi moc neporadíte jestli zůstat u YAMALUBE nebo přejít na MOTUL.



ja bych tam uplne v klidu nalil ten motul 5100 .. ten motor neni nic co by vyzadovalo neco extra.. a davat za olej 4kila za litr je ulet... zvlast za uplne obycejnej...

1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 10:18 | Nahoru | #122
Á sorry,přehlédl jsem to! XT. Omlouvám se,do té je 5100ka dobrej až dost,a seženeš ho pod dvě stovky. Dávat tam za 400kila olej je blbost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 10:23 | Nahoru | #123
Stev> Právě proto jsem byl s tímto ve výzkumáku. Některý hodnoty vím ještě z hlavy, jiný bych musel hledat. Tři roky už v olejích nedělám.
Důležitý je index viskozity - těch 155 je na polosyn. dobrý.
Při zkoušce NOACK podle CEC-L-40-A-93 je 15% trochu víc. Dobrá polsyn. by ho měla mít pod 13, lepší neplně syn. oleje, nebo plně syn. by měly být pod 10.

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 10:27 | Nahoru | #124
prackarr> už jsem myslel že to budu psát pořát dokola , jinak dík za názor

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 10:44 | Nahoru | #125

Já...>Leju YAMALUBE 4-FS 15W-50
specifikace: 10W-40 API SG
JASO MA M081 YMC 533
Cena je cca 410kč což se mi zdá dost.
Chtěl bych přejít při další výměně na MOTUL 5100 15W-50
Specifikace: API SG/SH/SJ/SL, JASO T 903 MA
Je to možné?



Nechci ti do toho kecat, ale olej YAMALUBE 4-FS 15W-50, určitě nemá "specifikaci 10W-40".

Pro XT660X je polosyntetický olej naprosto dostačující. Jen bych rád věděl, proč používáš olej SAE 15W-50?
Kupovat olej za 410/litr je vážně vcelku úlet.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 10:59 | Nahoru | #126

Aliante>Nechci ti do toho kecat, ale olej YAMALUBE 4-FS 15W-50, určitě nemá "specifikaci 10W-40".

Pro XT660X je polosyntetický olej naprosto dostačující. Jen bych rád věděl, proč používáš olej SAE 15W-50?
Kupovat olej za 410/litr je vážně vcelku úlet.



Evidentne proto ze mu to tam lejou v yamaze. A to delaji evidentne proto ze na nejdrazsim oleji maji nejvetsi marzi. Me taky do fazera cpali 10W50 castroll R4 superbike za 447l (sudovy ale dal se koupit ve flasce levnejs). Splet sem se samozrejme jenom jednou, priste jsem si privezl svuj motorex formula 4t 10W40 za 200kc/l.

V mazde (autoproblem, ale princip stejnej) totez, do podelany fiesty (mazda 121) cpali olej Castrol TXT Softec plus 5W-30 ze sudu za nejakych 350 kacek litr, a uplne spokojene jezdi uz dalsich 120 tisic km na Cartechnic KTX Turbo 10W-40 za kilo/litr :)

Kdyz si chce nekdo zaplatit za pocit ze "autu/masine" dela dobre, jeho vec. Casto jsou tyhle veci o pocitech. Ne ze by to s tim souviselo, ale spokojene jsem si jezdil na svy masine v presvedceni, ze mam nejlepsi stroj na svete ve skvelym technickym stavu. Kdyz mi na to v Moste skocil Halbich na prejimce tak prohlasil, ze mi predek naprd tlumi, a ze by udelal olej ve vidlich.

Jel sem na ty samy motorce, ale pocit prisernej, kdyz jsem mel najednou pocit ze je neco spatne. Pokud nekomu ten dobrej pocit udela drahej olej, jeho vec. Svym zpusobem to dokazu i pochopit. Ale na masine i na autech je spousta jinejch mist kam ty prachy napcat, a kde budou opravdu k necemu. Treba nezanedbavat brzdovku, mit poradny gumy, nejezdit s retezovkou pred smrti nebo s kotoucema jako ziletky.

No a zpatky k olejum, pokud se podrzite nejake rozumne znacky, a specifikaci, kupte libovolny olej max za 250 kacek a neudelate chybu.

Naposledy editováno 21.10.2009 11:02:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:08 | Nahoru | #127

Ozzy_>Evidentne proto ze mu to tam lejou v yamaze. A to delaji evidentne proto ze na nejdrazsim oleji maji nejvetsi marzi. Me taky do fazera cpali 10W50 castroll R4 superbike za 447l (sudovy ale dal se koupit ve flasce levnejs). Splet sem se samozrejme jenom jednou, priste jsem si privezl svuj motorex formula 4t 10W40 za 200kc/l.

V mazde (autoproblem, ale princip stejnej) totez, do podelany fiesty (mazda 121) cpali olej Castrol TXT Softec plus 5W-30 ze sudu za nejakych 350 kacek litr, a uplne spokojene jezdi uz dalsich 120 tisic km na Cartechnic KTX Turbo 10W-40 za kilo/litr :)

Kdyz si chce nekdo zaplatit za pocit ze "autu/masine" dela dobre, jeho vec. Casto jsou tyhle veci o pocitech. Ne ze by to s tim souviselo, ale spokojene jsem si jezdil na svy masine v presvedceni, ze mam nejlepsi stroj na svete ve skvelym technickym stavu. Kdyz mi na to v Moste skocil Halbich na prejimce tak prohlasil, ze mi predek naprd tlumi, a ze by udelal olej ve vidlich.

Jel sem na ty samy motorce, ale pocit prisernej, kdyz jsem mel najednou pocit ze je neco spatne. Pokud nekomu ten dobrej pocit udela drahej olej, jeho vec. Svym zpusobem to dokazu i pochopit. Ale na masine i na autech je spousta jinejch mist kam ty prachy napcat, a kde budou opravdu k necemu. Treba nezanedbavat brzdovku, mit poradny gumy, nejezdit s retezovkou pred smrti nebo s kotoucema jako ziletky.

No a zpatky k olejum, pokud se podrzite nejake rozumne znacky, a specifikaci, kupte libovolny olej max za 250 kacek a neudelate chybu.



to s tim olejem rika halbich vzdy... on by menil oil ve vsem kazdejch pul roku jako u zavodaku asi...

ale jak rikas, je to kseft...

1 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:09 | Nahoru | #128
Pánové, nechci nikoho urazit, ale řešíte tu pěkné kraviny. Když tam nalije třeba levný polosyntetický Cinol 10W-40, který je běžně k dostání do 100,- Kč/l a má poměrně vysokou specifikaci, tak to nedopadne hůře, než s nějakým Yamalube nebo Motulem. Někdy opravdu nevím, jestli někteří přispěvatelé tady skutečně věří tomu, co píší, nebo jen lakují z nevímjakých důvodů.

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:10 | Nahoru | #129

Itall>Pánové, nechci nikoho urazit, ale řešíte tu pěkné kraviny. Když tam nalije třeba levný polosyntetický Cinol 10W-40, který je běžně k dostání do 100,- Kč/l a má poměrně vysokou specifikaci, tak to nedopadne hůře, než s nějakým Yamalube nebo Motulem. Někdy opravdu nevím, jestli někteří přispěvatelé tady skutečně věří tomu, co píší, nebo jen lakují z nevímjakých důvodů.



jo s tim se da souhlasit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:13 | Nahoru | #130
Aliante>Tu specifikaci jsem si nevycucal z prstu je okopírovaná od prodejce ( www.mmb.cz ).
A jak píše Ozzy, servis Yamaha doporučil, tak jsem lil s doměním že mašinu prolejvám tím nejlepším co pro ní může být, ale vzhledem k tomu že měnim 2krát za sezonu, hledám proto něco levnějšího. A proč 15W-50? PROTOŽE JEZDIM FURT!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:13 | Nahoru | #131

Aliante>Nechci ti do toho kecat, ale olej YAMALUBE 4-FS 15W-50, určitě nemá "specifikaci 10W-40".

Pro XT660X je polosyntetický olej naprosto dostačující. Jen bych rád věděl, proč používáš olej SAE 15W-50?
Kupovat olej za 410/litr je vážně vcelku úlet.



ta specifikace bejva ruzna pro ruzny teplotni podminky.. v teplejch krajich vetsinou servisni manualy vyrobce doporucuji jinou specifikaci nez pro zimni apod... treba v lete je uplne fuk jestli nalejes 10W-40 nebo 20W-40 podle me...

to ze je zbytecny lejt "drahej" olej souhlas, k tomu uz sep psal vyse...

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:15 | Nahoru | #132
Ozzy_> Je mi vcelku jasný proč YAMALUBE 4-FS, ale nevím proč 15W-50? V doporučení výrobcem je 10W-40. Pochopím to, jestli mu bere olej, je hlučná, atd. Ale pokud s motorem nemá žádné problémy, tak bych se raději držel 10W-40.

S poslední větou bych zas tak moc nesouhlasil. Rozhodně bych se držel toho, používat oleje doporučené výrobcem stroje (ať už auta nebo motorky) a kolikrát se na cenu 250 Kč za lt v maloobchodní síti nedostaneš.

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:17 | Nahoru | #133

Já...>Aliante>Tu specifikaci jsem si nevycucal z prstu je okopírovaná od prodejce ( www.mmb.cz ).
A jak píše Ozzy, servis Yamaha doporučil, tak jsem lil s doměním že mašinu prolejvám tím nejlepším co pro ní může být, ale vzhledem k tomu že měnim 2krát za sezonu, hledám proto něco levnějšího. A proč 15W-50? PROTOŽE JEZDIM FURT!



kdyz jezdis hodne tak bych klido na zimu daval ten "ridsi" a na leto "hustejsi"...

v manualech bejva vetsinou neco jako tohle:
[img]

tzn moznost ruznych specifikaci pro ruzne teploty...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:24 | Nahoru | #134

Já...>Aliante>Tu specifikaci jsem si nevycucal z prstu je okopírovaná od prodejce ( www.mmb.cz ).
A jak píše Ozzy, servis Yamaha doporučil, tak jsem lil s doměním že mašinu prolejvám tím nejlepším co pro ní může být, ale vzhledem k tomu že měnim 2krát za sezonu, hledám proto něco levnějšího. A proč 15W-50? PROTOŽE JEZDIM FURT!



Koukal jsem na jejich stránky a máš pravdu, mají to tam blbě napsaný. Když mají v názvu 15W-50, nemůžou mít ve specifikaci napsáno 10W-40. Asi udělali soudruzi chybu, ale to se může stát.
PROTOŽE JEZDÍŠ FURT: asi tím myslíš i v zimě, tak tím spíš bys měl používat olej s nižší viskozitou.

Naposledy editováno 21.10.2009 11:26:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:29 | Nahoru | #135

assassin>ta specifikace bejva ruzna pro ruzny teplotni podminky.. v teplejch krajich vetsinou servisni manualy vyrobce doporucuji jinou specifikaci nez pro zimni apod... treba v lete je uplne fuk jestli nalejes 10W-40 nebo 20W-40 podle me...

to ze je zbytecny lejt "drahej" olej souhlas, k tomu uz sep psal vyse...



Právě proto je pro teplotní podmínky ČR, doporučený většinou výrobců 10W-40.

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:33 | Nahoru | #136

Aliante>Právě proto je pro teplotní podmínky ČR, doporučený většinou výrobců 10W-40.



kdyz kouknes na tabulku co sem dal o par prispevku vys, tak od -10C funguje dostatecne i olej 20w50 .. tady asi malokdo jezdi pri teplotach pod -10... navic ta spodni hranice - to 10W rika o tom jak se chova olej "studenej" tzn nez se zahreje, pokud vyjedu z garaze ktera ma 15C tak je fuk ze je venku -30.. stejne tam muzu mit klido 20W....

zase se v tom nesmi hledat moc velka veda... je to jenom volej....

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:33 | Nahoru | #137
Aliante> no zase to v tej zimě moc nepřeháním, protože sůl je svině a v -7 to na nějaký velký vejlety taky nejni, to tak zapařit si hoďku dvě na sněhu pak to umejt a sebe ohřát RUMem.

2 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:37 | Nahoru | #138
Mezi značkovým olejem za 200 a "značkovým" olejem od Lujze, jehož značka jinde než u lujze neexistuje, rozdíl je. Nevím jak v mazání, ale ve viskozitě výrazný rozdíl je. Oba oleje jsou "dle obalu" 10W40, přesto s tím levnějším je volnoběh za studena výrazně nižší.

Nicméně to není důležitá vlastnost, stejně mám pouze stroje s nezanedbatelnou spotřebou oleje, tak kupuju to nejlevnější co (údajně) splňuje specifikaci.

Vyjeťák dám kamarádovi, ten ho přefiltruje přes hadr a naleje do nádrže svýho auta. V obyčejným dieslu prý rozdíl mezi značkovým a levným olejem na výkonu ani startování nepozná

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:40 | Nahoru | #139

Deadman>Mezi značkovým olejem za 200 a "značkovým" olejem od Lujze, jehož značka jinde než u lujze neexistuje, rozdíl je. Nevím jak v mazání, ale ve viskozitě výrazný rozdíl je. Oba oleje jsou "dle obalu" 10W40, přesto s tím levnějším je volnoběh za studena výrazně nižší.

Nicméně to není důležitá vlastnost, stejně mám pouze stroje s nezanedbatelnou spotřebou oleje, tak kupuju to nejlevnější co (údajně) splňuje specifikaci.

Vyjeťák dám kamarádovi, ten ho přefiltruje přes hadr a naleje do nádrže svýho auta. V obyčejným dieslu prý rozdíl mezi značkovým a levným olejem na výkonu ani startování nepozná



kupoval jsem 20w-50 z louise na kterým bylo napsáno "mineral" a "universal" id aut po lodě a motorky konče. Pak jsem zkusil Motul 15w-50 myslím 5100 pak Ipone.

rozdíl = 0.

howgh.

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:44 | Nahoru | #140

assassin>to s tim olejem rika halbich vzdy... on by menil oil ve vsem kazdejch pul roku jako u zavodaku asi...



To je fakt, to jsem o nem taky slysel. Vcetne zkazky: "Takovej ten preziravej pohled jako ze je to uplne naprd jak on umi ... kdo vam na tom delal olej ? Odpoved: Vy. Najednou oblicej jak slunicko ... supr udelany " Pravda je, ze moje masina mela najetech 35 tisic (za 2 a pul sezony) a vymena oleje vazne pomohla. A reozdil mezi skocenim na svoji a na novou v showroomu jsem poznal i ja. Jakkoli kdyz jezdim porad na svy, nepozoroval jsem samozrejme vubec nic.

Ale o to vubec nejde, chtel sem na tom prikladu demonstrovat jak je to casto jen o pocitu, a ze tudiz dokazu pochopit ze to nekdo dela "pro pocit". Nic vic.

Naposledy editováno 21.10.2009 11:46:18

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:47 | Nahoru | #141
alesmoto> díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 11:47 | Nahoru | #142

Deadman>Mezi značkovým olejem za 200 a "značkovým" olejem od Lujze, jehož značka jinde než u lujze neexistuje, rozdíl je. Nevím jak v mazání, ale ve viskozitě výrazný rozdíl je. Oba oleje jsou "dle obalu" 10W40, přesto s tím levnějším je volnoběh za studena výrazně nižší.

Nicméně to není důležitá vlastnost, stejně mám pouze stroje s nezanedbatelnou spotřebou oleje, tak kupuju to nejlevnější co (údajně) splňuje specifikaci.

Vyjeťák dám kamarádovi, ten ho přefiltruje přes hadr a naleje do nádrže svýho auta. V obyčejným dieslu prý rozdíl mezi značkovým a levným olejem na výkonu ani startování nepozná



hele redi to naftou nebo tak neco? mam z TLka dost pixel s vyjetym a uz to neni kam davat, meneno nejdele po 6ti tis km.. takze jako novej... ze bych nakrmil nakyho ropaka:)

Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 12:37 | Nahoru | #143
já jsem koupil od prackarre stáčenej Motul Ester 5100 asi za 178kč litr, jemu věřím, že mě tam nestočil něco jiného. Je to prima olej, na léto dávám 15W50 na zimu 10W40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 13:05 | Nahoru | #144

assassin>hele redi to naftou nebo tak neco? mam z TLka dost pixel s vyjetym a uz to neni kam davat, meneno nejdele po 6ti tis km.. takze jako novej... ze bych nakrmil nakyho ropaka:)



Ne jezdí pouze na olej, na cokoliv co kde dostane. Pouze ho přefiltruje přes hadr. Jezdí na cokoliv co dostane, včetně hydraulického oleje. Když tomu chce dopřát dobré echt palivo, nalije tam použitej rostlinnej olej z friťáku. Zkoušel i starej žluklej rybí tuk z komunistických zásob, ale hodně špatně to startovalo. To auto nevidělo naftu hodně dlouho, se sudem hydraulickýho oleje v kufru jel do Chorvatska k moři, celníci na to docela vyvaleně koukali. Obyčejnej komůrkovej diesel s nechanickým vstřikovacím čerpadlem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 13:08 | Nahoru | #145

Deadman>Ne jezdí pouze na olej, na cokoliv co kde dostane. Pouze ho přefiltruje přes hadr. Jezdí na cokoliv co dostane, včetně hydraulického oleje. Když tomu chce dopřát dobré echt palivo, nalije tam použitej rostlinnej olej z friťáku. Zkoušel i starej žluklej rybí tuk z komunistických zásob, ale hodně špatně to startovalo. To auto nevidělo naftu hodně dlouho, se sudem hydraulickýho oleje v kufru jel do Chorvatska k moři, celníci na to docela vyvaleně koukali. Obyčejnej komůrkovej diesel s nechanickým vstřikovacím čerpadlem.



mazec, myslim ze moje 205 1,8d by to zkousla ... ale uz s ni jezdi jinej majitel.. ale dost mozna na neco podobnyho jak ho znam:)

k mori se sudem oleje je mazec... kdyby jel pres jince at se stavi, zbavil bych se nakyho vyjetyho oleje... ty voe to je recyklace, jen ekologove by se asi po...

(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 13:42 | Nahoru | #146
assassin> Je z Voznice, poblíž Mníšku p.B. takže je možný že ho znáš Recyklace je to ekologicky poměrně bezproblémová. Aktivisty typu Greenpiss, Duha, Matky... bych roztrhával přivázané každou končetinou za jiné auto

Naposledy editováno 21.10.2009 13:42:47

2 reakcí na tento příspěvek Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 15:08 | Nahoru | #147
Když jsme furt u těch olejů. Žádnej olej na světě nezmenší nadměrný opotřebení motoru vznilý při prudkým akcelerovaní studeného motoru, jízdu po zadním a turování před chcípnutím motorky. Což dělá drtivá většina motorkřů. Já teda ne. Mojí moto si vážím. Takže at tam dám jakejkoliv známej olej v ceně + - 250 ve specifikaco 10w-40 kč tak jsem v pohodě.
Můj názor. Jde hlavě o slušné chování k motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 15:11 | Nahoru | #148

Stev>alesmoto> Jde o to že když se podívám na technický list, nevím vlastně na co se zaměřit a která hodnota je správná a která ne. Třeba u Tebou zmiňované viskozity jestli brát index, nebo při různých teplotách, čím vyšší tím lepší, to samé u odpařování Noack ... V podstatě se v tom pořádně nevyznám. Tak kdybys to mohl nějak stručně okomentovat třeba na těchto číslech.

Test SAE 10W-40 SAE 20W-50

Vis @ 100°C (cSt) 15.2 18.6
Vis @ 40°C (cSt) 104.1 169.4
Viscosity Index 155 124
Spec Gravity @ 60°F 0.8715 0.8811
Density (lbs/gal) 7.26 7.34
Total Base No. 8 8 Flash COC (°C) 216 230
Pour Point (°C) max -33 -24
CCS cP (°C) 6200(-250C) 8400(-150C)
MRV TP-1 cP (°C) 38000(-300C) 28000(-200C)
Noack % off @ 250°C 15.0 7.3
Sulfated Ash, wt.% 0.80 0.80
Zinc/Phosphorus, wt.% 0.112/0.103 0.112/0.103
Calcium/Sodium, wt.% 0.182/0.052 0.182/0.052


neni prekvapenim, ze olej 10W40 ma zde vetsi viskozitni index. Prave proto je to 10W40... cim vetsi viskozitni index => tim vetsi rozsah teplot je potreba ke zmene viskozity => tim vetsi rozsah pouzitelnych teplot => tim vetsi podil (ne rozdil) mezi zimnim a letnim cislem. Vicestupnove oleje se vyrabi s ridkych (resp. malo viskoznich) zakladu aditivaci modifikatory viskozity, ktere olej zahustuji (resp. zvysuji viskozitu) pri vyssich teplotach. Jenze tato aditiva podlehaji degradaci... jedna se o dlouhe molekuly, ktere se vlivem teplot meni strukturu a rozbaluji se z klubicka; casem je strihaji zuby kol. Cim cistsi zaklad (prosty vosku napr.), tim vyssi viskozni index bez pouziti aditiv a tim mene aditiv je potreba. Synteticke (mene necistot) a esterove oleje maji vyssi VI od prirody nez ropne => treba dotovat je je mensi => mensi degradace s casem (z hlediska viskozity). Z hodnot pro novy olej se ale chovani v case nezjisti; zadouci je samozrejme udrzet VI co nejdele. Pro stejny zaklad by melo platit, ze cim nizsi VI, tim mene rychla bude jeho degradace (z hlediska viskozity).

Ty hodnoty viskozit v cSt (centiStrokes) udavaji kinematickou viskozitu (za jak dlouho olej protece pres testovaci aparaturu), pak je jeste dynamicka, ktera nezavisi na hustote oleje (hustota je to, co olej tahne v testovaci aparature dolu) - vznikne soucinem kinematicke (v zakl. jednotkach) a hustoty (protoze cim je hustota vetsi, tim se nameri kinematicka viskozita mensi, jelikoz tezsi olej rychleji stece). Spec Gravity je realtivni hustota (vuci vode),

K dalsim parametrum... Density je absolutni hustota, Total Base No je cislo udavajici alkalitu volnou pro neutralizaci kyseleho prostredi (cim vic zbyva pri provozu, tim lepe), Flash COC bude asi teplota vzplanuti (ne vzniceni), Pour point je bod teceni (minimalne teplota, pri ktere olej jeste tece nebo se da pumpovat), CCS a MRT maji jednotku cP (centiPoise), takze pujde o dynamicke viskozity (za odlisnych podminek), Noack udava ztraty pri odparovani v % hmotnoti (cim mene, tim lepe), Sulfated Ash je merny obsah (hmotnostni podil v %) sirneho popele (necistota - cim mene, tim lepe), Zinc/Phosphorus merny obsah latek na bazi zinku/fosforu (mazivostni prisady), Calcium/Sodium na bazi vapniku/sodiku (neutralizacni prisady). Normy v podstate udavaji limity pro tyto (a dalsi) parametry.

Toliko teorie pro zajemce... (a dodavam, ze nejsem profik v oboru oleju; vsechno jsem si v minulosti pozjistoval ze zajmu, takze za informace nerucim na 100% )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 15:11 | Nahoru | #149

adamosr1>Když jsme furt u těch olejů. Žádnej olej na světě nezmenší nadměrný opotřebení motoru vznilý při prudkým akcelerovaní studeného motoru, jízdu po zadním a turování před chcípnutím motorky. Což dělá drtivá většina motorkřů. Já teda ne. Mojí moto si vážím. Takže at tam dám jakejkoliv známej olej v ceně + - 250 ve specifikaco 10w-40 kč tak jsem v pohodě.
Můj názor. Jde hlavě o slušné chování k motoru.


(reakce na) Není olej jako olej ?

21.10.2009 v 15:31 | Nahoru | #150
Skalda> Na tom něco bude
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyroba ventilovych pruzin Honda XL 500 spilmik 7 12.4.2024 v 11:16 spilmik
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Pálí žárovky [1, 2] Honda XL 500 quix301 52 7.1.2024 v 01:19 quix301


TOPlist