globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
 
4.7.2011 v 22:00
Zdravím motorkáře a chtěl bych požádat, zvláště ty, co již mají zkušenosti, o rady ze života.

O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.

A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).

Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:

1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...

2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...

3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'

A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.

Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..

Všem předem díky.

Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.

Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.


Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 19:46 | Nahoru | #121
DusanHaya> Plnej souhlas stebou i s Lucky-Luke

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 20:00 | Nahoru | #122

farosak píše: DusanHaya> Plnej souhlas stebou i s Lucky-Luke



Díky

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 20:04 | Nahoru | #123
Minulý rok jsem přešel z Jawa 350 na FZS 1000 Fazer a vše je pouze o člověku. Je tedy jedno zda je to zrovna litr nebo pětikilo, i pětikoli umí zatopit tak jako litr. Přesto vše co udělá motorka je závislé od řidiče. Další kecy nemaj cenu a bežte radši jezdit.

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 20:05 | Nahoru | #124
Není to o stroji, i když nové litříky jsou agresivnější a nejsou tak tolerantní jako byla kdysi třeba CBR 900 RR. Já šel z Jawek po kratší přestávce rovnou na GPZ 900, CBR 1000, CBR 900 RR a jde o to jak funguje hlava. Starší kámošmi vždycky říkal: Woe až budeš mít pocit, že na tom umíš, tak uber tak na 50 km/h a vystup. Nabíješ si hubu míň, než když pojedeš s tím falešným pocitem dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 20:23 | Nahoru | #125

Racetiger píše: Není to o stroji, i když nové litříky jsou agresivnější a nejsou tak tolerantní jako byla kdysi třeba CBR 900 RR. Já šel z Jawek po kratší přestávce rovnou na GPZ 900, CBR 1000, CBR 900 RR a jde o to jak funguje hlava. Starší kámošmi vždycky říkal: Woe až budeš mít pocit, že na tom umíš, tak uber tak na 50 km/h a vystup. Nabíješ si hubu míň, než když pojedeš s tím falešným pocitem dál.


nevím jestli už to tu někdo psal,ale prostudoval bych Twist of the wrist 2. Je to tu na fóru i s přeloženou knihou.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 20:30 | Nahoru | #126

BigLeo píše: nevím jestli už to tu někdo psal,ale prostudoval bych Twist of the wrist 2. Je to tu na fóru i s přeloženou knihou.



Twist of the wrist 2 si poustim skoro kazdy den pred spanim :) ale ze by byla tady kniha? No super jdu hledat.

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 20:44 | Nahoru | #127
silnej stroj je pohoda když máš něco v hlavě koukni se na moje nohy tak to dopadá když to tam máš prázdný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 21:07 | Nahoru | #128

tigerbou píše: silnej stroj je pohoda když máš něco v hlavě koukni se na moje nohy tak to dopadá když to tam máš prázdný

No to je nadeleni...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 21:22 | Nahoru | #129
NickCarter> jak vidíš výše na obrázku hlava začátečníka je práznej harddisk zvolils kurefsky rizikovou variantu a teď půjde wo to, jestli se hlava dříf naplní nebo rozbije na zadním kole máš 100kw a na obou kolech ostrý brzdy - zejména f náklonu na špatným povrchu to chce zkušenosti, kerý nemáš a s motkou těchdle parametrů se to bude dost blbě učit pokud nejseš fantastickej přírodní talent, tak bruslíš po dost tenkým ledě

1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 21:27 | Nahoru | #130
Autore, jsi celkém starý43, vychováváš děti? KURwa tak už se neptej na pitčoviny a jdi jezdit a trénovat, Kurwa jsem starší a mámm cebro litr, a nenechávám si tady radit pitomcama
edit anebo jsi posera, tak ji radějí vyhoď

Naposledy editováno 05.07.2011 21:28:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 21:30 | Nahoru | #131

A-JE-TO píše: Autore, jsi celkém starý43, vychováváš děti? KURwa tak už se neptej na pitčoviny a jdi jezdit a trénovat, Kurwa jsem starší a mámm cebro litr, a nenechávám si tady radit pitomcama
edit anebo jsi posera, tak ji radějí vyhoď



Dnes to kvuli pocasi neslo ale zitra to snad vyjde.

Jo a s tema deckama, mam syna skoro 17 let

Naposledy editováno 05.07.2011 21:35:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 21:45 | Nahoru | #132

Che píše: NickCarter> jak vidíš výše na obrázku hlava začátečníka je práznej harddisk zvolils kurefsky rizikovou variantu a teď půjde wo to, jestli se hlava dříf naplní nebo rozbije na zadním kole máš 100kw a na obou kolech ostrý brzdy - zejména f náklonu na špatným povrchu to chce zkušenosti, kerý nemáš a s motkou těchdle parametrů se to bude dost blbě učit pokud nejseš fantastickej přírodní talent, tak bruslíš po dost tenkým ledě


Nechci být urejpanej a jako staršího a zkušenějšího si Tě vážím.
Jak bys výše uvedený příspěvek přeformuloval, pokud by se jednalo choppera s výkonem 45kW a řekněme ne zrovna ostrou brzdou na zadku???

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 21:46 | Nahoru | #133

NickCarter píše: Dnes to kvuli pocasi neslo ale zitra to snad vyjde.

Jo a s tema deckama, mam syna skoro 17 let

a dělál si syna sám,nebo ses ptál na netu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 21:54 | Nahoru | #134

Marek_Kuřim píše: Nechci být urejpanej a jako staršího a zkušenějšího si Tě vážím.
Jak bys výše uvedený příspěvek přeformuloval, pokud by se jednalo choppera s výkonem 45kW a řekněme ne zrovna ostrou brzdou na zadku???



choper má podstatně menší maximálku a tomu odpovídajicí míň účinný brzdy, kerý se líp dávkujou + véčko má jinej průběh krouťáku, riziko ztráty adheze je spíš při deceleraci než akceleraci, jako u silnýho 4V řaďáku koupil sis tu kawu aspoň s ABS?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 21:57 | Nahoru | #135

Che píše: choper má podstatně menší maximálku a tomu odpovídajicí míň účinný brzdy, kerý se líp dávkujou + véčko má jinej průběh krouťáku, riziko ztráty adheze je spíš při deceleraci než akceleraci, jako u silnýho 4V řaďáku koupil sis tu kawu aspoň s ABS?



Díky, zatím jsem nekoupil...
Jsem ve fázi výběru. A než vyberu, sháním veškeré možné relevatní informace.

M.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:00 | Nahoru | #136

Marek_Kuřim píše: Díky, zatím jsem nekoupil...
Jsem ve fázi výběru. A než vyberu, sháním veškeré možné relevatní informace.

M.



sorry - se si tě splet s autorem vlákna

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:08 | Nahoru | #137

Che píše: sorry - se si tě splet s autorem vlákna

zase si to překmbinoval

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:10 | Nahoru | #138

Che píše: TvojeGPS> a gdyž se ta motka seškrtí, tak se jí automaticky zúžej gumy, ubydou jí brzdový třmeny a hmotnost se sníží na polovinu??


To jsi ale trochu mimo mísu pane.
Šestka -120/70/17+180/55/17
litr -120/70/17+190/50/17 máš pocit,že + 0,5cm při akceleraci či deceleraci je na škodu???

Brzdy většinou stejné a to 4pístek vpředu
hmotnost-šestka cca 197kg
-litr cca +10kg
to je nějaký významný rozdíl???

TOHLE MI PROSÍM TEDY OBJASNI,DĚKUJI

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:15 | Nahoru | #139
DusanHaya> já sem nesrovnával šestiklo s litrem ale litr se škrceným litrem

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:18 | Nahoru | #140
Che> to jsem pochopil,proto jsem uvedl parametry šestky,jelikož po seškrcení litru tento jede jak horší/slabší šestka

Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:19 | Nahoru | #141
Ahoj, radit ti nebudu, nemám moc s čím. Podělím se s tebou jen o zkušenost z přechodu od YZF 750 na XJ 600. Podotýkám - s oběma de facto guvno najeto. Takže spíš pocitovka : 750 ss, tréma a velká opatrnost. Když jsem na to sedl - obrovskej resekt, motorka se pocitově chová že se jí to pomalu ani nelíbí. Pomalu těžkopádná, s vyšší rychlostí ztrácí svoji hmotnost a člověku přijde že je víc ve svém živlu. Svádí tě tak víc ji škádlit plynem, na to pozor, může tě to stát zdravej krupón. Každý neuvážený brnknutí do plynu je kopanec, zapomenout se a skopnout 2 kvalty dolů = vytržení z letargie ( i když nejde o dvouvál ). Připadá ti že jedeš pomalejc než jedeš..
Pak na XJ : Cesťák, je to hodná motorka. Pocitově lehčí, obratná, nezáludná. Postupný nárůst výkonu tě příliž ničím nezaskočí, při přehmatu lecos pobere. Nemáš to nutkání že tě svádí jet ryche, vyhovuje jí spíš piánko jízda. Přesto se s ní dá i rychle . Už první jízda bez trémy, na pohodu, více intuitivně. Široký řídíta ti dávaj pocit že ji máš víc v hrsti.
Moje shrnutí :
Na slabším cesťáku se víc pobavíš, pokocháš a při tom naučíš.
Na litru to bude chtít trochu sebekázně, více obezřetnosti a učit se, při tom se trochu pobavíš, neřku-li pokocháš.
Tak ať si rychle zvykneš, a je to více o tom bavení a kochání ti přeju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:23 | Nahoru | #142

Che píše: DusanHaya> já sem nesrovnával šestiklo s litrem ale litr se škrceným litrem

nevím,ale máš hovno skušenosti s motorkami obecně, snad jsi jen choperak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:28 | Nahoru | #143

A-JE-TO píše: nevím,ale máš hovno skušenosti s motorkami obecně, snad jsi jen choperak


to zas já si nemyslím,spíš někdo na litru mu přebral v mládí babu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 22:57 | Nahoru | #144
NickCarter>
Každý motorkář si musí uvědomit, že mašina umí zraňovat a většinou, jak je to dnes vidět
na našich silnicích zabíjet, společně s blbostí některých lidí.
Litrová mašina je supr, ale na začátek bych ji nevolil. Zkušenost se slabší kubaturou je
jedině předností, protože slabší a lehčí stroj se lépe na počátku zvládá. Zkušenost, kterou
během jízdy na slabší mašině motorkář nabere, se většinou pak zuročí na silném stroji.
Často právě zkušený motorkář vyvázne z obtížné dopravní situace lépe než nezkušený.
Není to bohužel pravidlo, protože v daných chvílích rozhodují faktory jako je čas, rychlost
atd. Litrové mašiny a silnější jsou fajn na cestování sportovní jízdu atd. Jenže u nás se
výkonostní potenciál nedá využít na tankodromech, kterým se v jiných státech říká silnice.
Mám jen tu zkušenost, že kluci, kteří to zkusí, nebo zkusili mají štěstí. Když štěstí
nemají, tak končí zmrzačení, nebo v dřevěných spacácích. Pracuji v transplantcentru a
starám se o lidi před a po transplantaci jater. Když vám tam přivezou na orgány 22letého
motorkáře s traumatem hlavy, udělá se mi z motocyklení nanic. Mimo jiné, jak to často bývá
nemusíme chybovat my motorkáři, ale stále častěji chybují řidiči aut. Proto je dobré být
za řidítky zodpovědný, ale je důležité dívat se kolem sebe a být pozorný. Když nyní jedu
na mašině, tak se chovám odpovědně a při jízdě myslím na svou rodinu a přitelkyni, která
na mě čeká. Protože, při kolizi neublížím jen sobě, ale také hodně i jim. Přeji všem
nekonečno bezpečně najetých km a krásné zážitky na mašinách. Jen proto přece jezdíme.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 23:04 | Nahoru | #145
DusanHaya> Ahoj duši. Rozdíl tam je. Teda mě napadly dva. Třeba i seškrcenej litr má pořád víc kroutáku než 600 ccm. Taky má těžší motor a tím pádem ho setrvačné hmoty tlačí víc ven ze zatáčky. Adamosr1

2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

5.7.2011 v 23:21 | Nahoru | #146
Nickcarter: Je toho moc. Začal bych zarážkou na plynu. Jak píší ostatní je to i o mozku. Pokud jedeš na motorce a poznáš že nemáš hlavu na to, abys někde nezkoušel rychlost atd tak to je vždy o hubu. Hlavně nedělat bordel a nějaký voloviny mezi auty. DO zatáček si najíždět pomaleji prostě pohoda. Já mám 24 let. Není to hodně, ale sám ted uznám že na litra nemám hlavu. Už jsem ustál tolik náznaků na smyk zadního kola že to nepočítám. Před jízdou si řeknu voe pojedu do 100 km/h. Né šup, zase na okresce 290 km/h. A zkoušky náklonů na silnici, která nedrží jak na okruhu. A ted tyto 2 roky bylo tolik krizovek, že to na podzim prodám. Protože jsem uznal že čeho je moc toho je příliš. Jak psal někdo o těch pytlech. Já jsem pytel že štěstím ještě asi uplně nevyčerpal. Jsem rád. Mám rád svoji holku, nechci přijít o práci atd. Nevím asi měknu, ale chci motorku která mě bude bavit ikdyž nepojedu nad 200 km/h a kolena po zemi. Tato to nesplnuje, nebo možná jo ale já na ní neumím jet normálně. Proto přestupuji do supermota. Ale pokud ti nedělá starosti jezdit jak člověk a v pohodě tak si ji klidně nech. Jen si musíš dost uvědomit, že každý kravení na silné motorce v provozu vždycky nese velké rizika. Rizika na silné mašině jsou, že víš že to má tolik koní a všecky je jednou zkusíš. A nedej bože ve špatnej čas. Mezi auty apod. Takže i s tím velkým výkonem pak rychle roste rychlost a už na obyčejných silnicích řešíš trable ve velkým kalupu. Abys pokud možno neudělal chybu tak hlavně kam nevidíš nejet rychle. Dávej si vetší odstup od aut atd.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

6.7.2011 v 06:50 | Nahoru | #147
adosmoto> Takže si vlastně normální adrenalinovej závislák a teď se chystáš na detox.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

6.7.2011 v 06:53 | Nahoru | #148
adosmoto> Diky, pekne napsane.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

6.7.2011 v 06:53 | Nahoru | #149

charlie.vtx1800 píše: adosmoto> Takže si vlastně normální adrenalinovej závislák a teď se chystáš na detox.

(reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)

6.7.2011 v 06:59 | Nahoru | #150

Dzeronimo píše: NickCarter>
Každý motorkář si musí uvědomit, že mašina umí zraňovat a většinou, jak je to dnes vidět
na našich silnicích zabíjet, společně s blbostí některých lidí.
Litrová mašina je supr, ale na začátek bych ji nevolil. Zkušenost se slabší kubaturou je
jedině předností, protože slabší a lehčí stroj se lépe na počátku zvládá. Zkušenost, kterou
během jízdy na slabší mašině motorkář nabere, se většinou pak zuročí na silném stroji.
Často právě zkušený motorkář vyvázne z obtížné dopravní situace lépe než nezkušený.
Není to bohužel pravidlo, protože v daných chvílích rozhodují faktory jako je čas, rychlost
atd. Litrové mašiny a silnější jsou fajn na cestování sportovní jízdu atd. Jenže u nás se
výkonostní potenciál nedá využít na tankodromech, kterým se v jiných státech říká silnice.
Mám jen tu zkušenost, že kluci, kteří to zkusí, nebo zkusili mají štěstí. Když štěstí
nemají, tak končí zmrzačení, nebo v dřevěných spacácích. Pracuji v transplantcentru a
starám se o lidi před a po transplantaci jater. Když vám tam přivezou na orgány 22letého
motorkáře s traumatem hlavy, udělá se mi z motocyklení nanic. Mimo jiné, jak to často bývá
nemusíme chybovat my motorkáři, ale stále častěji chybují řidiči aut. Proto je dobré být
za řidítky zodpovědný, ale je důležité dívat se kolem sebe a být pozorný. Když nyní jedu
na mašině, tak se chovám odpovědně a při jízdě myslím na svou rodinu a přitelkyni, která
na mě čeká. Protože, při kolizi neublížím jen sobě, ale také hodně i jim. Přeji všem
nekonečno bezpečně najetých km a krásné zážitky na mašinách. Jen proto přece jezdíme.



Díky, az zamrazilo ze tveho povidani. Mas narocnou praci, preji at se dari.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist