1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
V první řadě bych ale zavolal tomu joudovi, co ti ho prodal. Podle zákona nese půlroční záruku na skryté vady. Jestli je to sytičem, tak když ti to prodával, měl už ohřátý motor (potom to totiž startuje dobře), takže tě vlastně podvedl.
To není tak jednoduché, prvně- stačí aby bylo ve smlouvě napsáno , že je skůtr prodáván "jak stojí a leží" , prodejce se tímto zříká jakékoliv zodpovědnosti a neuděláš s tím nic, ani se skrytou vadou. Druhou věcí je, jak bys vůbec chtěl takovou skrytou vadu dokázat a čím, prodejce řekne, že sis to udělal sám neodborným zásahem do karburátoru. Chyba byla v prvé řadě ta, že nebyla provedena důkladná kontrola u koupi...
1 reakcí na tento příspěvek Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
1 reakcí na tento příspěvek Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
Skrytá vada se dokazuje prostřednictvím znalce. Udělá posudek, řekne vada tam byla již při prodeji resp. koupi a nazdar.
Naposledy editováno 11.01.2010 14:02:34
Nicméně:
§ 501
Přenechá-li se věc jak stojí a leží, neodpovídá zcizitel za její vady, ledaže věc nemá vlastnost, o níž zcizitel prohlásil, že ji má, nebo kterou si nabyvatel výslovně vymínil.
a dal jsem si tu práci a vyhledal v zákoně, že nefungující sytič evidentně není skrytou vadou- nesplňuje podstatu skryté vady, protože tato vada mohla být zjištěna při prohlídce běžným, obvyklým způsobem. Jde tedy o vadu zjevnou a ta se, podle mě, stejně jako skrytá vada vylučuje § 501.
Ano dokazuje se soudním znalcem, nicméně u čísnkého skůtru asi nebude zrovna dvakrát rentabilní...
2 reakcí na tento příspěvek Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
Samozřejmě to že to nemá smysl si myslíme asi všichni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
S tím sytičem nesouhlasím, motocykl se má vyzkoušet, pokud možno, v maximální možné míře a fakt, že se kupující spokojil s tím, že motor zahřátý startuje, ale již ho nezajímalo jeho chování ve studeném stavu, je jen jeho problémem. Kontrola základních funkčních částí mtc. je dle mého názoru běžná praxe. Jiná situace by ovšem nastala, pokud by například v motoru byly jiné díly, než ty, které tam patří. Motor se běžně při koupi nepůlí, aby se vyloučila tato možnost, takže by se jednalo o skrytou vadu. Nefungující sitič je bohužel vada zjevná a nelze v tomto případě ani uplatnit nárok z odpovědnosti na vady.
Takhle to bohužel funguje, je třeba si motorku fakt proklepnout, bude to pro toho kluka ponaučení pro příště. Já jsem se už taky tak spálil...
Na druhou stranu je toto řešení, dle mého názoru, správné, to by se mohl každý ozhodnout, že po půl roce věc vrátí...
JyrkaFM>Nečetl jsem to, ale jestli byla baterie úplně prázdná, nedivil bych se, kdyby už byla po smrti. Že to točí neznamená, že to musí chytit. Zkus jinou baterii nebo pokud to má 12V rozvod, tak to nastartuj kabely z auta.
Skútr jde nakopnout, i když má prázdnou baterku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
JyrkaFM>neznamyScooterD>
S tím sytičem nesouhlasím, motocykl se má vyzkoušet, pokud možno, v maximální možné míře a fakt, že se kupující spokojil s tím, že motor zahřátý startuje, ale již ho nezajímalo jeho chování ve studeném stavu, je jen jeho problémem.
No nevím....jak bys to kontroloval? Čekal 2 hodiny, až bude motor úplně studený? Zvlášť když normální člověk ani netuší, že tam nějaký automatický sytič je nebo dokonce že se serou. Prodávající jistě dobře věděl, v jakém je skútr stavu, i když možná tomu taky odpovídala prodejní cena. Ale nakonec ten sytič je prkotina - stojí 400 a drží na 2 šroubech.
neznamyScooterD>předpokládám, že se bavíme o prodeji, ne o přenechání věci? Co se týče sytiče tak to je diskutabilní, stačí aby byl motor zahřátej a nikdo nic nezjistí....
Samozřejmě to že to nemá smysl si myslíme asi všichni
Tady pozor pojem stojí a leží je opravdu právní terminus technicus kdy bereš věc jako takovou se všemi vlastnostmi - prodávají se tam třeba zabavené nebo dražené věci kdy prodávajíc nezná stav a nechce nést odpovědnost ....no a nebo zná a právě proti nechce nést odpovědnost
osobně bych se nad smlouvou kde bude, že věc beru jak stojí a leží hooodně přemýšlel a musely by být hodně výhodná aby mě to přesvědčilo
Brouk_Pytlík>No nevím....jak bys to kontroloval? Čekal 2 hodiny, až bude motor úplně studený? Zvlášť když normální člověk ani netuší, že tam nějaký automatický sytič je nebo dokonce že se serou. Prodávající jistě dobře věděl, v jakém je skútr stavu, i když možná tomu taky odpovídala prodejní cena. Ale nakonec ten sytič je prkotina - stojí 400 a drží na 2 šroubech.
No jednoduše, zajistil, že se motor bude startovat studený. Pokud tomu tak není, tak jdu okamžitě pryč, přece jde o to vyzkoušet, zda všechno funguje ne? Pokud tě někdo při obhlídce vysloveně tahá za vlasy a dělá z tebe debila, tak fakt nemá cenu dál pokračovat....však není jediná.
Už jsem to jednou zažil, že jsem se jel podívat na jednu motorku, byl jsem tam čirou náhodou dřív, borec už vehementně vytahoval stroj ven a startoval, až jsem vylezl z auta a představil se, tak mu málem spadla brada. A ta motorka rozhodně napoprvé nechytla, když jsem ho sledoval ještě z auta .
Naposledy editováno 12.01.2010 14:25:04
1 reakcí na tento příspěvek Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
Podle toho, co popisuješ by si měli vzít maximálně za práci tak 7 stovek, víc ne, ale zase záleží, co to u toho uchycení chybělo, jak se tam lezlo, je to těžké odhadnout takhle od počítače...
1 reakcí na tento příspěvek Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
Naposledy editováno 13.01.2010 18:50:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
JyrkaFM>To není tak jednoduché, prvně- stačí aby bylo ve smlouvě napsáno , že je skůtr prodáván "jak stojí a leží" , prodejce se tímto zříká jakékoliv zodpovědnosti a neuděláš s tím nic, ani se skrytou vadou.
Naprostá blbost
Prodej nové i starší věci se řídí vždy podle Občanského zákoníku (pokud se nejdená o prdej mezi právními osobami/subjekty) a i na starší věc se vztahují všechny zákony na ochranu spotřebitele
Prodejce se nemůže zříct svých povinností a to ani tehdy, pokud s tím kupující souhlasí, takže i když je ve smlouvě napsáno, že prodejce neposkytuje žádnou záruku, tak je irelevantní, protože nemůže kupujícímu ubrat práva dána zákonem
To co píšeš "jak stojí a leží" je při prodeji naprostý nesmysl, jde "obchcát" jinak - prodat motorku na náhradní díly. V tom případě sice stále musí poskytovat u starší věci minimálně 6 měsíců záruku na skryté vady, ale už nikdy nedrží záruku na funkčnost celku Toho využívá spousta auto a moto bazarů..
Naposledy editováno 14.01.2010 07:15:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
C.J.>Naprostá blbost
Prodej nové i starší věci se řídí podle § 558 a násl. zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů a i na starší věc se vztahují všechny zákony na ochranu spotřebitele
Prodejce se nemůže zříct svých povinností a to ani tehdy, pokud s tím kupující souhlasí, takže i když je ve smlouvě napsáno, že prodejce neposkytuje žádnou záruku, tak je irelevantní, protože nemůže kupujícímu ubrat práva dána zákonem
To co píšeš "jak stojí a leží" je při prodeji naprostý nesmysl, jde "obchcát" jinak - prodat motorku na náhradní díly. V tom případě sice stále musí poskytovat u starší věci minimálně 6 měsíců záruku na skryté vady, ale už nikdy nedrží záruku na funkčnost celku Toho využívá spousta auto a moto bazarů..
Tak jsem si to na tvůj popud dohledal a částečně musím přiznat, že jsem se mýlil .
Přenechat věc, jak "stojí a leží" nelze aplikovat na věc jednoznačně a individuálně určenou, tedy např. na motocykl nebo auto. Ale lze aplikovat na věci určené úhrnně, například vybavení podniku. V takové případě se opravdu zcizitel zříká odpovědností za vadu. A to i vadu skrytou, protože § 501 to, dle mého soudu, udává jasně:
Přenechá-li se věc jak stojí a leží, neodpovídá zcizitel za její vady , ledaže věc nemá vlastnost, o níž zcizitel prohlásil, že ji má, nebo kterou si nabyvatel výslovně vymínil.
Podle mě to tak je, ale hádat se nechci, to ani v nejmenším .
Edit: Jo teď jsem koukl na tvůj příspěvek a § 558 OZ řeší uznání dluhu, asi jsi se někde přepsal...
Naposledy editováno 13.01.2010 20:55:23
Jak stojí a leží
Kupní smlouva na věc jak stojí a leží (angl. as is, něm. wie steht und liegt) podle § 501 občanského zákoníku je zvláštním podtypem kupní smlouvy, který vylučuje odpovědnost prodávajícího za vady věci, včetně vad skrytých. Takový obchod se řídí zásadou caveat emptor.
Prodávající ručí jen za to, že věc má ty vlastnosti, které o ní výslovně prohlásil nebo které si kupující ve smlouvě výslovně vymínil.
Toto ujednání je obvyklé při prodeji použitých věcí, např. automobilů, jejichž přesný stav není ani prodávajícímu objektivně znám. Prodávající se tak chrání před pozdějšími nároky kupujícího a kupující za tuto benevolenci požaduje nižší cenu, která v sobě zahrnuje risiko možných vad věci.
Prodej věci jak stojí a leží však nelze sjednat, je-li prodávajícím podnikatel, např. zastavárník nebo provozovatel autobazaru: takové smlouvy podléhají režimu smluv spotřebitelských a doložka podle § 501 ObčZ by byla neplatná.
1 reakcí na tento příspěvek Skůtr nestartuje ,i když má vše potřebné
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Recenze obchodu Kentoya Brno - Robi... Kentoya Twinshot 50, Kentoya Slide 125, Kentoya Lens... | Dzarmilka | 19 | 15.8.2019 v 21:26 Johny_Servis |
Cívka dobíjení Kentoya Sharky 50 Kentoya Sharky 50 | ZaZa23 | 2 | 17.11.2017 v 08:05 lopri |
Kentoya Sharky 50, dobrá motorka? n... Kentoya Sharky 50 | IziCzek | 0 | 15.4.2017 v 21:15 IziCzek |
Kentoya Sharky 50 2T - manuál? Kentoya Sharky 50 | sharkypilot | 1 | 24.6.2015 v 23:31 alesmoto |
1,8 kw ?? Kentoya Sharky 50 | nikola44 | 16 | 9.11.2014 v 19:24 o5zpět |