globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan
 
30.8.2021 v 21:20
Když tak na internetu projíždím motorky různých značek tak jsem si všiml, že většina z nich nemá hlavní stojan. Zajímalo by mne, z jakého důvodu? Kdo má garáž, tak tam je hlavní stojan určitě lepší než boční, kdy motorka stojí šejdrem. Taky se líp manipuluje s koly. Při údržbě- zadní kolo se točí a při podložení rámu před motorem se točí zase přední. Možná je motorka na hlavním stojanu i bezpečnější. Taky zazimování... Je jasné, že těžké stroje už se na stojan těžce nahazují, ale do 200 kg to problém není.


Naposledy editováno 30.08.2021 21:22:30

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 08:45 | Nahoru | #91
vilemx> ..vsak tohle je taky model se dvema kulatymi svetly, r.v. 1991 (a central mely/maji vsechny s letmakem, 400 i 750)

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 08:51 | Nahoru | #92

Jarrinn píše: AveKT> docela hazardujes
staci, aby do toho nekdo nesikovne drcnul a rozleje se ti pivo.


Na to se musí dávat největší pozor !!! Taky by to šlo udělat bez toho pivka, ale to by nebylo ono.

1 reakcí na tento příspěvek Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 09:14 | Nahoru | #93
Jen zodpovědní a předvídaví motorkari mají hlavak.... no já se poměru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 09:21 | Nahoru | #94
MedWed> A navíc, namontovat si na motorku boční stojánek je znakem floutků, co provokují kapitalistickými manýry!

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 09:28 | Nahoru | #95
vilemx>...přesně, jsou to podporovatele EU a přijímači migrantů!

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 09:40 | Nahoru | #96
Jako argument pro centrální stojan kvůli údržbě je úplně mimo mísu.
Údržbu přece děláte doma v garáži, tak můžete mít externí stojan tam.
Má nulovou logiku ho vozit pořád na motorce
Jediný co beru, že na cestovním stroji na kterém jezdí někdo do zahraničí a potřebuje občas údržbu na cestě.

3 reakcí na tento příspěvek Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 12:51 | Nahoru | #97
Ty ale vycházíš ze své predikce, že každý má garáž a každý kdo má garáž, má dost místa na údržbu. Já třeba měl garáž na Vinohradech. Takovou tu komunistickou řadovku na stodvacítku. Tam bylo místo fakt akorát na auto, protože už ne stodvacítka a motorku. Zadkem jsem lízal vrata, když byla motorka na hlavním těsně u zdi. Na Pitový stojan bych jí prostě nedal.

No a teď mám garážové místo v podzemkách pod bytovým domem. Akorát na auto a za ním motorka. Pitový stojany už tam taky nedám, protože by jeden zasahoval do sousedního místa. Takže jsme zase zpět u situace, kdy by se ten hlavní stojan hodil. Z mého pohledu jsou pitový stojany další kus železa, který má omezenou upotřebitelnost a je to další krám na uskladnění. Každý to má jinak dle své situace a potřeb

Naposledy editováno 01.09.2021 12:53:40

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 13:11 | Nahoru | #98
jandaxx> To by se ti hodil i kufr s naradim, prezouvacka pneu, vana na olej atd. jako soucast motocyklu ne? Kdo nema garaz nebo nema v garazi misto tak asi nemuze doma servisovat motorku … docela jednoduchy

Ja nemam v garazi zvedak na auto, tak ho vozim do servisu … pritom kdyby nebylo blbe EU a elektromobility, mohli bysme mit zvedaky primo v aute a mohli bysme servisovat i v garazi kam se nic nevejde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 13:13 | Nahoru | #99
jandaxx> porušil si hlavné pravidlo, garáž je pre motorky, auto má stáť vonku, vonku = pred garážom. Auto je apriori určené stáť pred garážom v ktorom je pár motoriek. CHAPIŠTO!!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 13:15 | Nahoru | #100
jandaxx>
Přesně, jsou motorky na kterých si to nedovedu představit. Ale na spoustě jiných pokud někdo má tu potřebu tak je to příjemné. Jednou jsem si půjčil stojan od souseda a byl mi úplně k prdu protože jsem ho nemohl vzít za hrušku kardanu a za ní jsem se s ním nedostal. Pomohl jsem si trubkou skrz rám. I teď by se hodil aby motorka zabírala míň místa. Nechce se mi ale za něj dávat 5 kkč. Zvyk jsem si.
Ale Špajzlík v tom má jasno je to "úplně mimo mísu" a má to "nulovou logiku"

Naposledy editováno 01.09.2021 13:17:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 13:21 | Nahoru | #101
AveKT> Taky to jde resit tak, ze kdyz hlavni stojan chci tak si ho objednam pri nakupu nove moto, pokud kupuji jetou tak se podivam, jestli ten stojan ma a pokud ne jestli jsem ochotnej ho prikoupit nebo se radeji podivam po jine ojetine. Takhle to obvykle resi normalne uvazujici clovek.

No a nebo o tom proc na te ktere motorce stojan neni muzu zalozit tema na internetovem foru…

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 13:29 | Nahoru | #102
assassin> Vždiť tu jen tak kecáme . Kdybych ho fakt často potřeboval, koupím si ho. Radši jsem postavil větší garáž . Spíš mě občas pobaví ty názory typu: Takhle to mam já a tak je to nejlepší!

P.S.: Zrovna u mojí motorky, kdybych scháněl jenom se stojanem, tak ještě pořád jezdím na Jawě !

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 14:16 | Nahoru | #103
assassin> zásadní rozdíl údržby mnou požadované a Tebou vyjmenované je ve frekvenci potřeby a použití. Já mažu řetěz +- co 500 kilometrů. Olej měním jednou za rok, gumy zhruba taky. Čili čili čili, potřeba stojanu jako pomocníka má pro moji osobu násobně vyšší prioritu, než vyvažovačka a další. Jednou za rok dám motorku do servisu a ten pořeší. Kdežto řetěz mažu sám, zadní kolo - ráfek taky meju sám a to častěji než servis výše popsaný. Tedy priorita vlastnění stojanu je řekněme 6. Kdežto priorita vlastnění vyvažovačky a dalšího pokročilého vybavení je cca 88. Potřebuji pro každodenní provoz výrazně méně, než ten stojan. Ale jak jsem psal, pořešil jsem nákupem pomůcky z Ali, která úlohu stojanu pri údržbě částečně nahradí. Nejsem z absence stojanu nijak frustrovanán, když bych ho ale mohl mít, tak ho mám. Snad si rozumíme. Vysvětlil jsem technicky doufám jasně, bez nějakého rejpání či osobních invektiv

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 14:27 | Nahoru | #104
krokoš> To je ale jen výkřik bez znalosti situace:

1. Na ulici není příliš místa.
2. Mám auto rád, i když je služební. Nechci ho mít omlácené od negramotů, co neumí parkovat, nebo mají dojem, že ostatní auta mají dveře z pancíře a je tedy možno do nich dalšími dveřmi beztrestně mlátit.
3. Auto v garáži částečně funguje jsko zábrana rychlého ukradení motocyklu. Protože motocykl parkuje u zdi, před ním auto. Není to samospásné, ale určitě je větší problém odvézt motorku když musím vypáčit zámek auta nebo rozbít okénko, pak utrhnout zámek volantu, následně vytlačit auto (bez utržení zámku nelze, protože kola jsou natočená do rejdu a auto se stáčí ke zdi na pravé straně a vytáhnout na prasáka jiným autem taky nelze, protože není místo, než prostě přijet s dodávkou a motorku naložit. Navíc začne houkat alarm a ten se v garáži pod domem dost rozléhá a je slyšet i venku, protože v garážích jsou větrací okénka ven na předzahrádky.

Tolik v kostce, proč auto v garáži a ne na ulici

Naposledy editováno 01.09.2021 14:42:24

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 14:41 | Nahoru | #105
kerut> jandaxx píše: Do sedmého patra většina jezdí výtahem, lze ale samozřejmě šlapat pěšky.


do sedmyho patra se beha, jit "pesky" by byla dozivotni vostuda ?

Do sedmého patra se leze po hromosvodu. Běhají jen ti, co už od života nic neočekávaj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 14:55 | Nahoru | #106

jandaxx píše: krokoš> To je ale jen výkřik bez znalosti situace:

1. Na ulici není příliš místa.
2. Mám auto rád, i když je služební. Nechci ho mít omlácené od negramotů, co neumí parkovat, nebo mají dojem, že ostatní auta mají dveře z pancíře a je tedy možno do nich dalšími dveřmi beztrestně mlátit.
3. Auto v garáži částečně funguje jsko zábrana rychlého ukradení motocyklu. Protože motocykl parkuje u zdi, před ním auto. Není to samospásné, ale určitě je větší problém odvézt motorku když musím vypáčit zámek auta nebo rozbít okénko, pak utrhnout zámek volantu, následně vytlačit auto (bez utržení zámku nelze, protože kola jsou natočená do rejdu a auto se stáčí ke zdi na pravé straně a vytáhnout na prasáka jiným autem taky nelze, protože není místo, než prostě přijet s dodávkou a motorku naložit. Navíc začne houkat alarm a ten se v garáži pod domem dost rozléhá a je slyšet i venku, protože v garážích jsou větrací okénka ven na předzahrádky.

Tolik v kostce, proč auto v garáži a ne na ulici


Tak to je nejvíc, ještě snad pro větší zajištění složit před vrata garáže pod barákem 28tun 16/32 štěrku

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 16:27 | Nahoru | #107
kilo železa dnes stojí 7 korun a brzy bude za 9...to je hlavní důvod, drahé železo...aby se výrobce dostal s cenou pod 199 999,- Kč. musí šetřit na vstupech....

Naposledy editováno 01.09.2021 18:22:16

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 16:44 | Nahoru | #108
assassin> Něco na způsob zvedaku v autě jsem měl citrónu bx vozil jsem 4 dřevěné spalky správné velikosti stačilo packou zvednout auto do nejvyšší polohy, podložit a spustit.

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 18:28 | Nahoru | #109
tiez som robil barak tak ze auta stoja pod stanim (zastresene) a motorky maju vlasnu garaz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 18:51 | Nahoru | #110
"Tak to je nejvíc, ještě snad pro větší zajištění složit před vrata garáže pod barákem 28tun 16/32 štěrku"

Foustka> Proč nejvíc? Takhle se normálně parkuje. Motorka, před ní auto. Co jsi chtěl tou odpovědí sdělit? Že je nenormální zaparkovat motorku a před ní auto, které má alarm tak se při zamknutí aktivuje? Člověče, takhle to tam mají další dva a co chodím občas po hromadných garážích, tak hromada dalších. Prostě je to normální. Protože je motorka snadno ukradnutelná. Druhý důvod který člověku třeba dojde je, že se tím autem jezdí denně. S motorkou ne. Chápeš? Ty štěrku. Si myslíš, že jsi vtipný, bohužel tomu tak není. Jen Ti nedošlo, co jsem teď napsal. Nebo bys zaparkoval motorku před auto, se kterým jezdíš každý den, abys s ní dvakrát denně manipuloval? Asi ne viď?

Naposledy editováno 01.09.2021 19:43:44

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 19:03 | Nahoru | #111
Mnohem lepší je bydlet v místě, kde můžeš nechat odemcene auto před barákem, kde se nepohybujou fetky a jiné sracky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 19:08 | Nahoru | #112

assassin píše: jandaxx> To by se ti hodil i kufr s naradim, prezouvacka pneu, vana na olej atd. jako soucast motocyklu ne?



vsak to vsechno SeSe na motorce urcite ma, a ten kufr s naradim minimalne dvakrat, aby nemusel obchazet motorku dokola kdyz chce jinej vorech nebo klic

2 reakcí na tento příspěvek Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 19:08 | Nahoru | #113
TVL, tak takovou diskusi kolem stojanu jsem fakt nečekal.

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 19:23 | Nahoru | #114
drak0123> Já jo,ale až tak v lednu

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 19:33 | Nahoru | #115
drak0123> Já jo. A celkem se bavím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 19:40 | Nahoru | #116
kerut> Já nevozím žádnéj cajk. Mám jen lepící sadu s bombičkami, lepící spray, čelovku kdyby se něco vyjexxlo v noci a tenký pracovní rukavice. Z výbavy rezervní rukavice, rezervní šátek a kuklu. A vlhčené ubrousky kvůli rozpláclým mouchám na plégu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 19:54 | Nahoru | #117
jandaxx> ja vozim veci, ze mam skoro problem drzet rovnovahu.. ale vetsinou mezi tim vsim nebejva nic s cim by se dala opravovat motorka (pod sedelm mam nejakou sadu naradi co tam uz byla, a mozna lekarnicku...) ale je fakt ze mam castoo spacak a varic, takze kdyby neco, zakempuju a jaxe rika, rano moudrejis vecere zejo

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 20:22 | Nahoru | #118
Pekný večer, tu dedo chválenkár.

Pravekom, teda Stadiónmi a Pioniermi počnúc si robím údržbu sám.
Veď za komančov keby som dotlačil svojho Pinďúra do aftoservisu, vyhodili by ma, že ešte dnes letím...
Všetky moje motocykle mali centrálny stojan z výroby, až po Guzzi Nevadu 750 a tiež Hondu CBF 1000.

A potom prišla nová doba...
Stabiláčik (Honda VT 750 S) už teda centrálny stojan nemal, a ani súčasné Suzuki SV 650 S, ani Beta Urban 200 centrál už nemajú.
Tak zo šrotu k aktuálnej mašinke vždy niečo doma vyrobím, k údržbe sú to super pomocníci.
K stredovému zdviháku (vyrobeného z traktor-sedla ) som spravil aj adapter k SV-čku, môžem tak vyhodiť napr. obe kolesá naraz a ťahám s nima do pneuservisu. Doma totiž tubelessky neprezúvam.

Kým ale moje motocykle centrálne stojany mali, ani mi nenapadlo podobné chujoviny vyrábať.
Takto ale neviem odpovedať na otázku, či mi centrálny stojan chýba alebo nie...
Ale skôr nechýba.
Nakoľko si robím údržbu sám, na cestách som už cca 35 rokov žiadny problém z dôvodu zanedbanej údržby nemal. Pred 35 rokmi som totiž predal poslednú Jawu...



Naposledy editováno 01.09.2021 20:29:36

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 20:33 | Nahoru | #119
kerut> Tak když jedu na vícedenní trip, tak něco dalšího ano. Ale tohle je běžná výbava na motce trvale. Kukla se dá ztratit, šátek taky a rukavice promočit. Ještě teda ta lékárnička a pro jistotu i reflexní vesta. Za 31 let na dvou kolech se v provozu vysxxla je třinda. Jinak nikdy nic. Asi kvalita z JPN.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

1.9.2021 v 21:54 | Nahoru | #120

jandaxx píše: "Tak to je nejvíc, ještě snad pro větší zajištění složit před vrata garáže pod barákem 28tun 16/32 štěrku"

Foustka> Proč nejvíc? Takhle se normálně parkuje. Motorka, před ní auto. Co jsi chtěl tou odpovědí sdělit? Že je nenormální zaparkovat motorku a před ní auto, které má alarm tak se při zamknutí aktivuje? Člověče, takhle to tam mají další dva a co chodím občas po hromadných garážích, tak hromada dalších. Prostě je to normální. Protože je motorka snadno ukradnutelná. Druhý důvod který člověku třeba dojde je, že se tím autem jezdí denně. S motorkou ne. Chápeš? Ty štěrku. Si myslíš, že jsi vtipný, bohužel tomu tak není. Jen Ti nedošlo, co jsem teď napsal. Nebo bys zaparkoval motorku před auto, se kterým jezdíš každý den, abys s ní dvakrát denně manipuloval? Asi ne viď?


No mě to pobavilo, firemní auto parkuji před barákem, svoje doma za vraty, s klíčem, zamykat, točit někam kola, by se mně nechtělo,stejně jako s něčím šibovat abych vyjel s motorkou.

Naposledy editováno 01.09.2021 22:01:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist