paolo_novy Přidat reklamu

Téma: MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.
Zdravím. Má někdo nějaké dlouhodobější zkušenosti z MV Agustou F4 750 S? Řešil někdo nějaký problém, typičtější závada kromě toho, že je to ital? Asi nejspíš i drby a klepy.
Má někdo přibližnou představu co stojí provoz takovýhleho kousku mimo běžného servisu (olej + filtry). Přibližnou cenu dílů (nemyslím těch performance z katalogu, tu znám a je víc než exluzivní), ale běžnější díly podléhající výměně (ložiska do kol, řízení atp.).
Jak to jede/nejede už vím. Měl jsem tu čest. Spíš mě zajímá jak moc mě dokáže vycucnout finančně.

edit: Ještě jestli někdo máte nějaký odkaz na e-schop s čímkoliv užitečným na MV sem s tím.
Zatím jsem našel těhle pár odkazů:

Performance parts:
1. http://www.emotouk.com/mvagusta.htm
2. http://www.dinocorse.com/mv-agusta-f4

Manuály: http://my.agusta.us/

Katalogy náhradních dílů EOM: http://www.ducatiperformance.com/mv_agusta_oem_parts.php

No a ještě se skoro nikde nedá sehnat postřehy z jízdy. Takže pár zážitků z asi 15 km co jsem s ní absolvoval.

Motor a převodovka
Byla to první verze. Takže 126 HP při asi 13 500 rpm. Pod 4 tisíce prakticky nepoužitelný s vyjímkou jízdy na jedničku a dvojku. Pod 15 km/h se bez spojkování ject nedá. Provozní otáčky začínají až někde od 5 tis. 5 - 7 je takových na běžnou jízdu, ale moc točivého momentu tam není. Opravdu jízda je až od 9 - 10. Opravdu zatahuje až přes 10 tisíc. Potom omezovač nastoupí dost rychle, ale překvapivě jemně. Málem jsem si toho ani nevšiml. Nikdy jsem nejel se silniční šestkou (ten spodek bude asi jako modernější šestka), ale pokud to srovnám s bývalou ZXR 750, tak F4 je lepší asi až tak od 10 tis. otáček výš. Jo a zkoušel jsem předjet náklaďák na šetku z 90ti km/h a to se jí hodně moc nelíbilo. Po přidání plynu z těch cca 4 tis. chroptěla a ani se moc nechtěla rozjet.
Převodovka je řekl bych super. Řadí krásně jemně a tiše. Rychlosti dobře navazují. Dráhy řazení kraťoučký. Jen možná sekundární převod by mohl být o fous kratší.

Podvozek a brzdy
Odpružení je hodně moc tvrdý. Ale pořád se to dá. Oproti ZXR se řídí trochu snadněji, ale má dost podobný charakter. Jen na GSX-R 750 K2/3 se přesností a lehkostí ovládání asi nechytá. Ale i tu GSX-R jsem měl jen půjčenou a tak jsem o ní jel taky opatrně.
Brzdy sice vypadají, že zastaví náklaďák, ale bohužel ne. Předek je hodně tupej a účinek vypadá trochu jinak. Zadní brzda je tam je proto, protože musí. Tohle bylo asi největší zklamání. Nejspíš to byly ale jen špatné/mastné destičky.

Ergonomie
Hodně moc sportovní. Opět přirovnám k ZXR. Je možná ještě víc váhy na zápěstích a stupačky ještě výš a ještě subtilnější co se velikosti týče. Sedačka je polstrovaná jen minimálně. Zrcátka se mi bohužel nepovedlo naštělovat abych v nich něco viděl. Prostě na tomhle člověk jede třeba 80 a stejně má pocit, že jede a něco se děje. Podsedlový prostor pojme akorát orig. nářadí a lékarnu a nic víc. Ale tenhle charakter má prostě něco do sebe a líbí se mi to. Není to nudná motorka co jede tak nějak sama.

Vzhled
Každý ať si udělá názor jaký chce. Pro mě asi nejhezčí motorka za posledních 20 let.

Jo a berte to s rezervou. Nejsem zrovna super řidič, ale spíš mrdal.


Naposledy editováno 27.06.2011 15:58:56
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

22.5.2011 v 20:14 | Nahoru | #91

inkvizitorr píše: dva_hrnce> já vim, ale upřímně, jezdit měcíc ekonomicky v provozu a ject jeden den na drom, to sou jabka s hruškama. časem k tomu dojde každej rozumnej člověk, něž dát třiapůl kila za novou R1, je lepší to rozdělit na skůtra za 50 do města, 100 000 na okruhovku na drom, 150 za (chtěl sem napsat bandita ) ale napíšu nakeda na silnici a za pade pořídit volítanou krosku a seš vysmátej celej rok jak po pytlíku slušnýho skunku


Zas ale starat se o 4 motorky, to už je pěknej zápřah

1 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

Skvělá odpověď, děkuji! 22.5.2011 v 23:07 | Nahoru | #92
Poggy:
...žádnej spešl vercajk nepotřebuješ, krom vořechu na matici zadního kola a klíče na změnu geometrie v hlavě řízení, tam je excentricky uložený ložisko, takže si můžeš nastavovat úhel vidlice a stopu, hákovej klíč není nic neobvyklýho, ten náboj s ložiskem na fotce je ta obávaná součástka, ale vzhledem k tomu, že tenhle konkrétní Inkvizův bajk má nejasnou minulost, co se najetejch km týče a ložisko je ok, bych to neviděl tak dramaticky...určitě se ale vyplatí dodržovat utažení náboje předepsanym momentem, na kterej si teď nevzpomenu, bo mam v sobě třetí dvojitý mojito ...a jestli je to ložisko standartního rozměru běžně vyráběnýho některou z ložiskářskejch firem nevím, zatím nebylo potřeba, ale jak psal Inkviz, na e-bay je plná prdel krámů na tenhle bajk...určitě je ale potřeba nezanedbávat údržbu a všechno dělat radši dřív než později...třeba tenhle bajk byl absolutně bez ventilovejch vůlí, když to Inkviz přitáhnul, ale dobrý je, že třeba podložky pod hrníčky jsou stejný jako maj Suzuki...třeba blbý je, že napínák rozvoďáku je zepředu motoru, takže aby ses k němu dostal, musíš shodit svody...ale já jsem zmlsanej japoncema ...jinak je to prostě italská extrémně nepohodlná mrdka se svejma specifikama, ale obecně nic extra oproti japoncům...každopádně já bych si něco takovýho na normální ježdění nikdy nekoupil, to je jako si koupit na ježdění do JZD na vesnici Ferrari, ale to je samože můj pohled na věc, asi nejsem dost masochista na takovej bajk ...kdybys měl nějaký konkrétní dotazy, tak se ptej, odpovím, pokud budu vědět...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

23.5.2011 v 17:12 | Nahoru | #93
Jack82>
Finanční "polštář" mám si myslím slušný. Cca čtvrtinu ceny motorky. O pohodlí mi nejde. Na motorce necestuji a ročně najedu tak 2 tkm po víkendech čistě pro radost. Navíc jednoho fandu do MV mám 3 km a ten jezdí pro díly do fabriky a něco už se na MV asi našrouboval.

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

23.5.2011 v 17:19 | Nahoru | #94
Filous>
Pohodlí viz. výše. Čoveče už asi nic. Nářadí už jsem taky našel. Kdybych si na něco vzpomněl dám vědět. Jo a utahovací moment na zadním kole je hustej. 220 - 240 Nm. Jen nevím jestli tam není opačný závit. Hezkej obrázek s momentama, ale to je litr.





Toho ložiska v zadním kole se už taky nebojím. c.j. měl VFR s 90 tkm a mělo ložisko původní.
MV je dost odlišná co se komponentů týká. Hodně věcí je tam jinak. Viz. buzený alternátor, jednotka Weber-Marelli a k tomu relátka BOSCH. Komponenty umístěný jinde než obvykle, ale to je jen o zvyku.

Naposledy editováno 23.05.2011 17:20:28

MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

23.5.2011 v 23:59 | Nahoru | #95
znackuju

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

23.5.2011 v 23:59 | Nahoru | #96

Poggy píše: Jack82>
O pohodlí mi nejde. Na motorce necestuji a ročně najedu tak 2 tkm po víkendech čistě pro radost.



správnej přístup jednou jí chceš, neni co řešit neboj se toho

MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

25.5.2011 v 16:52 | Nahoru | #97
Tak jsem došel k závěru. Letos F4 nebude. Bude rozumnější si ještě rok počkat a něco přišetřit. Navíc by byla asi lepší originální verze 1+1 než upravovat mono na dvoumístnou a dolaďovat pár detailů.
Také jsem došel k závěru, že servis není tak hrozný jak jsem se doslechl. Běžný servis je vlastně skoro stejně drahý jak na japonských motorkách. Některé díly sice stojí víc, ale pokud to není originální díl není to nic extra drahého. Defakto to vyváží zas hodně levných věcí na e-bayi. Vlastně jen řetězovka a kotouče jsou dražší. Ložiska zas nejsou z cukru a něco vydrží. Takže pohoda. Ale vzhledem k mému nájezdu je tohle zbytečné řešit. Pokud nekoupím něco hodně jetého.
Kdyby bylo nejhůř. Čekací doba na originální díl je zhruba jeden měsíc a to už by bylo dražší. Ovšem pokud jí nepoložím a nebo pokud se něco nerozbije. To se koneckonců může stát u jakékoliv motorky.
Takže stačí vybrat pěknou, bez úprav, udržovanou a ideálně nepadenou. Což si žádá trochu více financí do začátku.

Díky za všechny podnětné příspěvky i rady mimo vlákno.

2 reakcí na tento příspěvek MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

Skvělá odpověď, děkuji! 24.7.2011 v 09:19 | Nahoru | #98
jenom pro zajímavost graf z brzdy, motor 750 2003, ignitech, jinak série

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

24.7.2011 v 10:03 | Nahoru | #99
inkvizitorr>
Díky. Lišila se mapa v jednotce nějak víc od série? Nemáš i graf s origo jednotkou?

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

24.7.2011 v 12:07 | Nahoru | #100
inkvizitorr> Když vidím ten graf, tak je mi jasné, že na silnici jedině litra...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

24.7.2011 v 17:03 | Nahoru | #101

Poggy píše: inkvizitorr>
Díky. Lišila se mapa v jednotce nějak víc od série? Nemáš i graf s origo jednotkou?



já už sem to právě koupil už s ignitechem, takže porovnání s origo jednotkou nemám, ale myslim že je to úplně zbytečný, tam neni s čim kouzlit a kdo chce z toho ždímat další osly, rovnou koupí litra

DMC: obávám se, že tahle motorka fakt neni na silnici ani v litrový verzi, kdo chce za každou cenu mv na silnici ať si koupí brutale, jináč samo ta 750 je na silnici naprosto nepoužitelná, páč něco se začíná dít až po 9000 ot... na vokruh s tim, tam to patří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

24.7.2011 v 17:07 | Nahoru | #102
inkvizitorr> To máš asi pravdu! Jinak tu F4ku máš fakt parádní!

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

24.7.2011 v 17:32 | Nahoru | #103
DMC.motobiker> pěkná byla když sem jí na jaře fotil teď už je takhle pěkná jenom z pravý strany ale přes zimu jí zas rozeberu a pude do novejch farbiček, tak bude zas najs

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

24.7.2011 v 19:46 | Nahoru | #104

inkvizitorr píše: já už sem to právě koupil už s ignitechem, takže porovnání s origo jednotkou nemám, ale myslim že je to úplně zbytečný, tam neni s čim kouzlit a kdo chce z toho ždímat další osly, rovnou koupí litra


Murkin dělal i doběhovou zkoušku nebo ztrátu výkonu mezi motorem a kolem zadal nějakým koeficientem. Nevíš?

(reakce na) MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

24.7.2011 v 20:16 | Nahoru | #105
Poggy> šmarjá nevim, řikal kolik to má kobyl a mě to stačilo , mu napiš a zeptej se ho sám

MV Agusta F4 750 S zkušenosti atp.

29.5.2013 v 21:01 | Nahoru | #106
Stejne je nej, jsem sni spokojen
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Koupím MV agusta F4 - koupeno, aneb... [1, 2] MV Agusta F4 1000, MV Agusta F4 312, MV Agusta F4 75... PETARDAK 49 18.2.2023 v 19:56 PETARDAK
Video Agostini - Pasolini MV Agusta F4 750 Retro 5 25.5.2009 v 19:57 Desmik


TOPlist