Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12
Bludevil píše: Jak říkám, mně to přijde jako rozhodnutí ve stylu "soud se při svém rozhodování nenechal zmást ani platnou legislativou". Prostě tam dle mě zcela absentuje příčinná souvislost mezi vznikem škody a změnami na vozidle. Zvlášť když to vyloučil i znalec. To jako soud rozporoval závěry znaleckého posudku? Nebo si svévolně rozhodl, že ho nevezme v potaz? Viděl bych to asi spíš na nějaké to "mazivo v soukolí" od pojišťovny.
tezko rict co v tom je, ale tech pripadu je fakt hodne. mozna ze je to exemplarni potrestani, ale i tak je to draha sranda...2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Daart píše: tohle je presne pripad co jsem tu zminoval, jen jsem nemohl najit anonymizovane rozhodnuti soudu
A ten soud přece rozhodoval nikoliv o viníkovi nehody (tam je jiná guma z obliga), ale o právu pojišťovny požadovat po klientovi část škody z důvodu porušení smluvních podmínek (provoz vozidla nezpůsobilého k provozu).
Protože peníze jsou až na prvním místě, tak se stát bojí úplně zbytečně těch domnělých vraků na silnici. Co kdyby odchylky od sériového stavu posuzoval technik pojišťovny a nikoliv akreditovaná zkušebna? Prostě přijdu do pojišťovny uzavřít POV a nahlásím jim, že oproti sériovému stavu mám jinou zadní gumu a upravený zadní nosič? Technik by na to kouknul, zdokumentoval a měl tři možnosti: 1) schválil bez navýšení pojistky, 2) schválil s určitou přirážkou či spoluúčastí při určitých typech nehod nebo 3) neschválil = nepojistil? Pojišťovna hradí škody, ale zároveň potřebuje klienty. Tak si nejlépe ohlídá, aby nekryla nebezpečné úpravy, ale zároveň je ochotná připojistit zvýšené riziko. Nebude tak odmítat klienty pro formální nesmysly - například mám v TP uvedenou maximálku 165 km/h a zároveň rychlostní index gum H (210 km/h). Když tam namontuji T (190km/h), tak jsem logicky i fyzikálními zákony v pořádku (rychlejší gumy než motorka), ale po právní stránce nemám na silnici co dělat a pojišťovna by mě uvařila i za na vedlejší auto spadlou motorku na parkovišti
Naposledy editováno 22.02.2016 08:20:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Macomen0 píše: Bludevil> Tak ten tlak pojišťoven bude jde o prachy, a prodejci aut to samé pořád nás masírují jak jezdíme starými auty. A´t mi nikdo netvrdí že můj 10 letý Passat je méně bezpečný než ty jejich moderní korejce atd. Když to vidím tak mi přijde že to železo dělají z rýže nebo co.
Naprosto souhlasím, vidím za tím taky jen tohle...
Ale ono s kvalitama pašíku bych byl taky opatrnej, produkci koncernu bych nevěřil ani pozdrav
daart> Může na tom něco být, snaha o exemplární potrestání právě v duchu téhle doktríny. Znechucení právem u mě zas o kousek povyrostlo...
vilemx píše: Protože peníze jsou až na prvním místě, tak se stát bojí úplně zbytečně těch domnělých vraků na silnici. Co kdyby odchylky od sériového stavu posuzoval technik pojišťovny a nikoliv akreditovaná zkušebna? Prostě přijdu do pojišťovny uzavřít POV a nahlásím jim, že oproti sériovému stavu mám jinou zadní gumu a upravený zadní nosič? Technik by na to kouknul, zdokumentoval a měl tři možnosti: 1) schválil bez navýšení pojistky, 2) schválil s určitou přirážkou nebo 3) neschválil = nepojistil? Pojišťovna hradí škody, ale zároveň potřebuje klienty. Tak si nejlépe ohlídá, aby nekryla nebezpečné úpravy, ale zároveň je ochotná připojistit zvýšené riziko. Nebude tak odmítat klienty pro formální nesmysly - například mám v TP uvedenou maximálku 165 km/h a zároveň rychlostní index gum H (210 km/h). Když tam namontuji T (190km/h), tak jsem logicky i fyzikálními zákony v pořádku (rychlejší gumy než motorka), ale po právní stránce nemám na silnici co dělat a pojišťovna by mě uvařila i za na vedlejší auto spadlou motorku na parkovišti
Fajn nápad Dokonce bych řekl že by mohl STK suplovat jako celek. Ať si každý zváží, co je ještě na autě bezpečné a co ne, čistě z hlediska kalkulu potencionálního rizika. Je tam zároveň boj o klienta, takže pokud bude fungovat tržní prostředí a ne kartel, tak by se do celého rozhodování o technickém stavu vrátil rozum a logika.
Naposledy editováno 22.02.2016 08:17:36
vilemx píše: Protože peníze jsou až na prvním místě, tak se stát bojí úplně zbytečně těch domnělých vraků na silnici. Co kdyby odchylky od sériového stavu posuzoval technik pojišťovny a nikoliv akreditovaná zkušebna? Prostě přijdu do pojišťovny uzavřít POV a nahlásím jim, že oproti sériovému stavu mám jinou zadní gumu a upravený zadní nosič? Technik by na to kouknul, zdokumentoval a měl tři možnosti: 1) schválil bez navýšení pojistky, 2) schválil s určitou přirážkou nebo 3) neschválil = nepojistil? Pojišťovna hradí škody, ale zároveň potřebuje klienty. Tak si nejlépe ohlídá, aby nekryla nebezpečné úpravy, ale zároveň je ochotná připojistit zvýšené riziko. Nebude tak odmítat klienty pro formální nesmysly - například mám v TP uvedenou maximálku 165 km/h a zároveň rychlostní index gum H (210 km/h). Když tam namontuji T (190km/h), tak jsem logicky i fyzikálními zákony v pořádku (rychlejší gumy než motorka), ale po právní stránce nemám na silnici co dělat a pojišťovna by mě uvařila i za na vedlejší auto spadlou motorku na parkovišti
hele to by asi pojistovny zacaly rychle krachovat kdyby potom automaticky plnily. netvrdim ze by to nebylo super, ale v nasem state kde se snazi kazdy urvat nejvetsi kus toho, co muze, by to nemelo sanci2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Bludevil píše: Samozřejmě, co stát, to trošku něco jiného, ale nikde to tam tuším nedotáhli ani na dohled k českému absurdistánu. A opravdu jsem tam neviděl, aby silnice byly plné životu nebezpečných vraků, jak se nás příznivci regulací snaží přesvědčit, že by to vypadalo bez STK. A stejně tak ty světla, to mi přijde jako trošku blbost, nikdy mi nepřišlo že by jejich světla oslňovala byť jen o málo víc než EU. (Michodem, v tom případě ať mi nědo vysvětlí, jak homologací prošly xenony v X5, X6? To když jede v protisměru tak nevidím prostě nikdy ani kulový, obecně se to týká skoro všech BMW s xenonama...). A to ty US světla vídám docela často, vzhledem k tomu že jedno auto doma je americké SUV.
Je to tak, zase na druhou stranu-nějak si fakt neuvědomuju, že bych na silnici kdy potkal vozidlo, které by závažným způsobem ohrožovalo okolí.
Mně stejně ale pořád uniká ta "lobby" výrobců aut - přece 3 tisíce navíc za převod a trochu přísnější TK nepřiměje nikoho s auty v cenové hladině 0-70 000(možná až 100 000)Kč aby si koupili funglovku...možná tohle amíci pochopili už dávno.
fockewulf píše: Je to tak, zase na druhou stranu-nějak si fakt neuvědomuju, že bych na silnici kdy potkal vozidlo, které by závažným způsobem ohrožovalo okolí.
Mně stejně ale pořád uniká ta "lobby" výrobců aut - přece 3 tisíce navíc za převod a trochu přísnější TK nepřiměje nikoho s auty v cenové hladině 0-70 000(možná až 100 000)Kč aby si koupili funglovku...možná tohle amíci pochopili už dávno.
Když nad tím tak přemýšlím, jediné případy co mě kdy na jiném vozidle ohrožovaly nesouvisely přímo s tím vozidlem ale upevněním, nebo spíš neupevněním jejich nákladu. Jejich samotný technický stav- nikdy.
A s tím druhým, v tom máš asi pravdu. Je to prostě jistá forma sociálně-ekonomického uvažování. Sebereš lidem možnost přepravy, asi se ti nebudou dopravovat do zaměstnání. Kupodivu tím pádem budou nezaměstnaní a na dávkách. V USA je to zjevně nežádoucí stav, u nás naopak velmi žádoucí. Proč, to mi nějak uniká...
fockewulf píše: Mně stejně ale pořád uniká ta "lobby" výrobců aut - přece 3 tisíce navíc za převod a trochu přísnější TK nepřiměje nikoho s auty v cenové hladině 0-70 000(možná až 100 000)Kč aby si koupili funglovku...možná tohle amíci pochopili už dávno.
Ale ono se to nabaluje. Před pár lety jsem dost dlouho nemohl prodat auto za dvanáct, protože by kupec musel zaplati tři litry za EKO. No a protože mě to moc netrápilo, tak jsem odkládal nákup jiné ojetiny. A protože jsem půl roku nekoupil jinou ojetinu, odkládal nákup funglovky i tehdejší majitel mého současného auta. Prostě se to plus mínus řetězí. Tři, pět nebo deset lirů není v ceně nového auta žádná darda, ale má za následek, že se v dole horomadí horníci
Naposledy editováno 22.02.2016 08:39:04
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Slávek-TDM píše: Macomen0> bursikovne / "ekologicka" dan je jen dalsi z neprimych dani, kterou nas ti smejdi oblazujou. Schvalne si nekdy zkuste napsat, kolik takovych dani je. Za kazdej prd na urade zaplatis poplatek. Za psa platis poplatek. Za auto platis PR (jehoz cast jde do fondu prevence = dalsi dan). Pak tu mame DPH, spotrebni dan a pak prime dane - dan z prijmu, dal pojisteni zdravotni a socialni (a jeste + jednou tolik zaplati zamestnavatel), a dale dedicka a darovaci dan, dan z nemovitosti.... K tomu povinne STK a emise, evidencni prohlidka. A nakonec jako facka spotrebitelum poplatek k cene energie za obnovitelny zdroje. K posrani A furt nemaji dost, ale ja uz toho mam dost...
Nezapomeň na nejnovější vymoženost - povinná kontrola kotlů na TP - od letoška, každý 2 roky. Cena je cca 1.000,- vočí, týká se to nejmíň 0,5 mil. kotlů = 1/4 miliardy ročně!
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
charlie.vtx1800 píše: Nezapomeň na nejnovější vymoženost - povinná kontrola kotlů na TP - od letoška, každý 2 roky. Cena je cca 1.000,- vočí, týká se to nejmíň 0,5 mil. kotlů = 1/4 miliardy ročně!
No tyvole, tohle jsem uplne propasnul Hned jsem zjistoval, kolik maji jednotlivy kotle u mych rodicu a otec bohuzel bude muset investovat. Jedna se o zarizeni nad 10kW (teda zatim, jsem si jistej, ze to ti zmrdi budou snizovat). Pokuta za nedodrzeni je teda fakt mastna. Opet erari nekomu hrajou do kapsy. Bude treba vyvodit osobni zodpovednost jednotlivych zmrdu. Tim samozrejme nikoho nenabadam (nazdar velky bratri).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Bimbo-ze-Žižkova píše:
Bubraku, kde si sehnal tu samolepku kde bijes ochmatavace basebolkou? Koukal jsem ti na to u Dewwila.
cau, trochu mi to tu uteklo, tak se k tomu dostavam az ted
tu samolepku mi vytisk kamos co ma reklamku a tiskne samolepky normalne, cili sem mu jen poslal tenhle obrazek a on mi to vytisknul ze znamosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Bubrak-ZX10R píše: cau, trochu mi to tu uteklo, tak se k tomu dostavam az ted
tu samolepku mi vytisk kamos co ma reklamku a tiskne samolepky normalne, cili sem mu jen poslal tenhle obrazek a on mi to vytisknul ze znamosti.
samolepy.com/eshop/varovne-stitky-c-35_67_93.html
Hlemýžď_007 píše: K tem US svetlum. Jejich světla mají jinou světelnou stopu, mají jine předpisy a obecne US potkavacka je nastavena tak aby ridic viděl víc, což znamená větší oslneni protijedouciho ridice. Je to dane odlišným způsobem provozu ( menší hustota mimo města, sirsi rovne silnice atd). Takže US světlo více oslnuje a pro provoz v Evropských poměrech a hustotě provozu je nevhodné. Z toho duvodu tu nesmí být. A je v poradku, ze ti je nepovoli. Parkrat za mnou jela amerika s xenonama a s evropskym pojetim je to nesrovnatelne. Oslnovalo to jako prase oproti evropskym xenonum. U Halogenu to je podobne, oslnuji zkratka vic. Dále jsou tam odlisne pragrafy kolem serizeni světel (horizontální serizovani stopy je z výroby zaslepene a zákazníkovi nepřístupné. Proste důvody proč Us světlo do Evropy ne chápu. Červený blinkry by mi nevadilo, ale legální taky nejsou a chápu, ze te s nimi technik nesmí pustit.
Hele sorry ale to sou kraviny, v US jsem jezdil a oslnovani se tam nedeje ne proto ze sou rovnejsi silnice, v obci jsou silnice uplne stejny, okresky uplne stejny kde ti jede za zadkem auto uplne naprosto stejne. Jestli te oslnovala amerika, tak to mel jen blbe serizeny (ano serizovat to nejde z kabiny, ale musi se primo na svetle pod kapotou), moje amerika (mam us verzi Mustanga 99) rozhodne neoslnuje a to co me oslnuje jsou normalni bezny homologovany evropsky svetla u Skody Fabie, ktery oslnujou uz z vyroby. Takze to ze oslnujou US auta je absolutni kravina.
Majklos píše: samolepy.com/eshop/varovne-stitky-c-35_67_93.html
tyjo supr, ac anglicky je to takovy vic na urovni ale dobry vedet
6 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Ale k tématu Rancher pomalu bude mít více info jak my na těch stk. A to jsem myslel že jsme jediní pacienti co furt něco zjištují.
A zhrnul bych to takhle :
Padáky a rámy aby nešly přes šířku,
Světla a blikny pokud možno homoloE,
Stupačky a sicny podle míst k sezení,
Žádné ostré hrany
Gumy ráfky podle TP
Barva stejná jako v TP hoši na to zapomínáte je za to béčko
Nad 2002 výrobní štítek bez výjimky.
Pokud mě někdo doplní otázkami budu rád.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Slávek-TDM píše: No tyvole, tohle jsem uplne propasnul Hned jsem zjistoval, kolik maji jednotlivy kotle u mych rodicu a otec bohuzel bude muset investovat. Jedna se o zarizeni nad 10kW (teda zatim, jsem si jistej, ze to ti zmrdi budou snizovat). Pokuta za nedodrzeni je teda fakt mastna. Opet erari nekomu hrajou do kapsy. Bude treba vyvodit osobni zodpovednost jednotlivych zmrdu. Tim samozrejme nikoho nenabadam (nazdar velky bratri).
jo a hlavne je to takova picovina, protoze to ze kotel na uhli kouri je obvykle stejne dany tim jak vtom kdo topi.
Tohle je proste akorat dalsi blba buzerace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Macomen0 píše: Slávek-TDM> Mě to nepřipomínej, tři komíny jeden kotel na tuhý přestavba a plyňák ,to je asi dvaapůl v řiti ročně jen tak za dobrý pocit.
Ale k tématu Rancher pomalu bude mít více info jak my na těch stk. A to jsem myslel že jsme jediní pacienti co furt něco zjištují.
A zhrnul bych to takhle :
Padáky a rámy aby nešly přes šířku,
Světla a blikny pokud možno homoloE,
Stupačky a sicny podle míst k sezení,
Žádné ostré hrany
Gumy ráfky podle TP
Barva stejná jako v TP hoši na to zapomínáte je za to béčko
Nad 2002 výrobní štítek bez výjimky.
Pokud mě někdo doplní otázkami budu rád.
¨
Ahoj,jde mě o štítek,mám motorku RV:1995,dotažená z Italie(tedy neměla štítek) u nás je poprvé registrovaná 2015-otázka-musím mít štítek?
díky za odpověd.