globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??
22.10.2008 v 13:18
Ahoj,

taky jsem fandou KTM, vážně jsem uvažoval nad koupí 950 Adventure. V motobázi to každý chválí ale když mrknu na mezinárodní stránky, tak co kus to problém. Říkejte pravdu a nic se vám nestane. ta motka má super jízdní vlastnosti, nejlepší ale kvalitou třebas na BMw nesahá. Tak prosím objektivní příspěvky.
Anketa: Lejete do KTM 950 Adventure jen benzín a jezdíte?
ne
40%
28
přiměřeně(sem tam se něco posere)
17%
12
ano
43%
30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 16:12 | Nahoru | #61

ýbrc>prackarr> kua ty umíš aj slovenkyyy???



v kazdej vete chyba, takze nevie :)

1 reakcí na tento příspěvek Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 17:32 | Nahoru | #62
Reknu to asi takhle:kdyby delala Honda nebo Yamaha nebo Suzuki opravdu velky enduro s perfektnim podvozkem nesedlam asi KTM.Jenze tohle nikdy nebude,protoze kdyz udelaji velky enduro tak s posranym podvozkem za par kacek aby to moc nestalo.O motor ani tak nejde serou se vsechny akorat KTM je nejhezci a nejokoukavanejsi Big enduro na svete tak se o nem hodne mluvi .Jinak CRF bych si nechal libit,je spicova .A jak rika Prackar 990 do tezkyho terenu fakt neni i kdyz s tim jezdime kde co .

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 17:56 | Nahoru | #63

matuS>ýbrc>prackarr> kua ty umíš aj slovenkyyy???

v kazdej vete chyba, takze nevie :)



jojo to si myslí každej druhej čech že umí slovensky a prdku leda

Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 19:36 | Nahoru | #64
Tak ja do te sve liju taky jen benzin, a delam servisky, nikde nic nechcije, secko slape jak ma. Ono spis ten "obecny" nazor bude dan tim, ze si lidi neuvedomuji, ze velka cast produkce KTM jsou spis sportovni stroje nez spolehlive moto pro strejdu. Tomu odpovida vykon/vaha/podvozek, ale treab za vykon se samozrejme plati zivotnosti.

Ted si chci porizovat 690 Enduro a ted panove (co nemusite KTM), navrhnete nejakou alternativu se zhruba stejnym vykonem, 6ti rychlostma, takovym podvozkem a 138kg vahy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 19:49 | Nahoru | #65

matuS>
na čo je ti treba ostré crossky do premavky?
A napriklad Honda ti postaví na papiery aj CRF450R. Túto ponuku som mal v Horažďovicích..

napr aby som na tom mohol jazdit v tunise alebo lybii alebo aby som kvoli 10km nemusel motorku nakladat na prives a zasa skladat, aby som ju mohol dat na firmu a odpocitat dph.


DPH si můžeš odpočítat i u motorky,co nemá papíry.
Jde o to,zdůvodnit,na co ji máš FÚ.

Slovensky psát moc neumím,spíše mluvit,ale ty tomu psaní taky moc nedáš,a to je to tvoje mateřština..

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 19:51 | Nahoru | #66

Fanoš Rušicka>Reknu to asi takhle:kdyby delala Honda nebo Yamaha nebo Suzuki opravdu velky enduro s perfektnim podvozkem nesedlam asi KTM.Jenze tohle nikdy nebude,protoze kdyz udelaji velky enduro tak s posranym podvozkem za par kacek aby to moc nestalo.O motor ani tak nejde serou se vsechny akorat KTM je nejhezci a nejokoukavanejsi Big enduro na svete tak se o nem hodne mluvi .Jinak CRF bych si nechal libit,je spicova .A jak rika Prackar 990 do tezkyho terenu fakt neni i kdyz s tim jezdime kde co .


Však já vím Fanoši. Co my dva si budem povídat,známe se,né?

Na to,co máš za dachli jedeš stejně dost! Klobouk dolů.

1 reakcí na tento příspěvek Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 19:55 | Nahoru | #67
KTM 990: prvni rok jsem byl nadseny majitel-absolutne bez problemu ,pokud nechci vzpomenout spotrebu okolo 9 litru (pak jsem zainvestoval 1200 euro do Akrapu a padl na spotrebe na 7 litru v prumeru),propojeni nadrzi-pac mi 2x skoro shorela.. Druhym rokem a najetim 24000 km to peklo pak zaclo..Kdo to sledoval ,viii. Byla to motorka se kterou jsem se neodvazil dal jak 200km od baraku.Co vyjezd ,to 2-3 tydenni pobyt v servisu. Za 5 mesicu jsem najel 1200 Km !!!! Pac masina byla stale v servisu. Kdyby nebyla v zaruce a mel jsem vsechno platit ,tak bych ju skopnul do pangejtu ,bo bych nemel na chleba...
Od te doby ,co jsem presedlal ,tak jen jezdiima jezdiiim a jezdiiiiim a leju jen benziin.. Za 8000 km jsem nedolil jeste ani deci oleje. Masina si pekne seda a jede lip a liiip..O spotrebe se bavit nemusim-to vi kazdy. 33 litrova nadrz+ neco navic ,vydrzi na 627km !! a to se s tim nemazliim..Dneska bych uz nemenil ,protoze mam motorku ,ze kdyz me chytne rapl ,sednu a bez zauzlovaneho zaludku dam za vikend 25ookm a nemusim se bat ,ze me nekde necha..Krom toho odpadla pece o retez...

Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 20:08 | Nahoru | #68
Alexi, toto nie je forum o BMW!



Prackarr> a ako zdovodnis FU motorku na podnikanie bez moznosti ist na verejne komunikacie?

Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 20:11 | Nahoru | #69
NA presentaci a akce pro obchodní partnery. Dělá to tak spousta lidí.

1 reakcí na tento příspěvek Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 21:42 | Nahoru | #70
Jo Alexi se sevrenym zaludkem jezdim taky,ale to je prave ten adrenalin .I kdyby to peklo zacalo pri 20 tisicich tak do toho investuju aby zase jezdila .
Jinak Prackyn Děkuju snazim se.
Jo Alexi jizda s nadrzi jako hlava od slona mezi nohama mi nepripada moc sexy,ale na to tvoje prdeni po silnicich to je dobry .Jestli jeste tvrdis,ze projedes to sami s BMW co na KTM tak nekdy dojed na nejakou akci a my te povodime,myslim,ze hned zmenis nazor .Ale jinak vse

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 22:44 | Nahoru | #71
Alex GSX-R> a tak já myslel, že už tě ty chvalo/žalozpěvy přešly...

Všichni vědí, cos měl s KTM za trable, každej by byl nakrklej, ale jsem zvědavej, jaký eseje začneš sepisovat, až poprvé zazlobí BMW. To nechci ani domejšlet

Od začátku, co jsem čet skoro všechno cos psal o KTM vidím to co tys možná neviděl. Podle mě sis už tehdy koupil nevhodnou motorku. Kritéria typu ovladatelnost na dálnici v rychlostech nad 180km/h, ochrana proti dešti a větru v rychlosti kolem 180 km/h, Dojezd na nádrž x vysoká spotřeba a pohodový víkendový výlet ve dvou na 2.500km nejsou rozhodně přednosti LC8. Z těchto důvodů o ní sní asi málokdo a proto jsi možná dnes tak spokojenej s BMW. A já ti to přeju. Zároveň jsi ale sám nejlepší ukázkou a odpovědí na to, v čem jsou ty motorky tak rozdílný. O ježdění v terénu se ani nebavím.

Technický problémy, který tě následně s KTM potkaly s tvým špatným výběrem pochopitelně nesouvisí a byly asi poslední krabicí hřebíků do rakve na cestě ke změně značky...

Naposledy editováno 23.10.2008 22:48:29

1 reakcí na tento příspěvek Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

23.10.2008 v 23:07 | Nahoru | #72
Trošku alternativa k 690 Yamaha XT660Z. Sice těžší, ale trošku civilnější a na cestování asi určitě lepší. A držák to zřejmě bude také. Jen by mohla mít o válec navíc :o(. A s těmi doplňky od TT (viz vlákno na japoncích, ceny tedy dost vysoké) fešanda.

1 reakcí na tento příspěvek Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 02:16 | Nahoru | #73
Tak z posledních příspěvků jsem byl moudrej akorát jak píše prackarr,chvála.Že jsou KTM ostrý víme. Ale v motokrosu jezdí i Japonci,víme. Nevyhrává značka ale prachy a šikovný mechanici,víme.Že motka vydrží to co do ní dáváš a jak se s ní jezdí víme. Že by praskla halva válců a nebo kardan u BMW, nevíme. Když otočí R1 kolem stromu, tak praskne celá, víme. Objektivní věci nejsou:jezdim s KTM 2 roky a slouží,neměnil bych. tento člověk může nalítat vše po asfaltu a s baťůžkem. A nebo naopak a říct, že když jezdíš s KTM motokross tak se to sere. Jdu spát a věřim, že se mi ve sklepě přes noc nic nevysere Hlavně že nás to baví ne...

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 07:23 | Nahoru | #74

tkubik2004>Tak z posledních příspěvků jsem byl moudrej akorát jak píše prackarr,chvála.Že jsou KTM ostrý víme. Ale v motokrosu jezdí i Japonci,víme. Nevyhrává značka ale prachy a šikovný mechanici,víme.Že motka vydrží to co do ní dáváš a jak se s ní jezdí víme. Že by praskla halva válců a nebo kardan u BMW, nevíme. Když otočí R1 kolem stromu, tak praskne celá, víme. Objektivní věci nejsou:jezdim s KTM 2 roky a slouží,neměnil bych. tento člověk může nalítat vše po asfaltu a s baťůžkem. A nebo naopak a říct, že když jezdíš s KTM motokross tak se to sere. Jdu spát a věřim, že se mi ve sklepě přes noc nic nevysere Hlavně že nás to baví ne...



No ale ani tvé shrnutí závěrem mi nepřijde objektivní. To by tu ty přízpěvky museli opravdu psát jen ti, co KTM opravdu jezdí.
Prostě KTM máš sportovní stroj. Pokud ho někdo šetří a jezdí s ním jako s BMW, tak vydrží hodně.(mimochodem o posraných kardanech je toho dost zde http://www.bmwgs.cz/f ) Pokud začneš využívat naplno možností které dává, musíš se o ni starat jako o závodní stroj. Kdyby byla třeba Octavia VRC volně prodejná za rozumnou cenu a lidi by ji kupovali na ježdění do práce a na dovču do Chorvatska, tak se budeme všude dočítat, co je to za krám a že se sere......................

1 reakcí na tento příspěvek Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 08:00 | Nahoru | #75
O tom to je, já využívám své CBR 600 (110) koníků na max a ta motka najela 45tis. jen s výměnou rozvodáku a napínáku a servisní údržby. Jezdim dost často záda a někdy jako prase. Mimo terén!! samo.Byl jsem s ní všude možně po evropě a nikdy nic. I offroadík jsem proložil Až mi někdo stejnou věc řekne o KTM začnu je uznávat jako motorky pro cestování a ne sportovní náčiní, tam jejich využití chápu. Slyšim jen furt měnění spojkových válečků, vodní pumpy a sem tam nějaká záslepka. Což je to co nechci a radši koupim méně výkonou motku radši BMW F 800 gs(vůbec netušim jestli se to bude srát). Ale chci jen jezdit. rozebírat a hýčkat si můžu veterána. Ne Konzumní stroj. I když do obýváku na zimu si vylupnout cesťáka s plnou polní :o)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 08:02 | Nahoru | #76

prackarr>matuS>
na čo je ti treba ostré crossky do premavky?
A napriklad Honda ti postaví na papiery aj CRF450R. Túto ponuku som mal v Horažďovicích..

napr aby som na tom mohol jazdit v tunise alebo lybii alebo aby som kvoli 10km nemusel motorku nakladat na prives a zasa skladat, aby som ju mohol dat na firmu a odpocitat dph.
DPH si můžeš odpočítat i u motorky,co nemá papíry.
Jde o to,zdůvodnit,na co ji máš FÚ.

Slovensky psát moc neumím,spíše mluvit,ale ty tomu psaní taky moc nedáš,a to je to tvoje mateřština..



NO JO ALE MĚ NUDÍ PSAT SPISOVNĚ VÍŠ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 08:07 | Nahoru | #77
tkubik2004> Tak to máš pavdu, jestli chceš hlavně cestovat tak si kup BMW, dopadl bys jako Alex, je zbytečné si kupovat KTM a nevyužít její teréní potenciál. Kdybych chtěl jenom cestovat tak bych šel taky do bawora, to je u mě bez diskuze

1 reakcí na tento příspěvek Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 08:20 | Nahoru | #78
Ať nemusim zakládat další vlákno, jaký jsou rozdíly mezi BMW 1150 gs a verzí adventure. (myslim ty úpravy, které se nedají domontovat. roll over bar mi udělá mechanik za 1/3 ceny. takže nechci jen vysypat peníze za adventure ale myslim, že tam bude diametrálnější rozdíl. Proto ty ceny
Ale pěkný kusy sjem viděl za 5500 EUr. To moje max hranice na motku(zatim se tam vejde jen VFRko800 či BMW 1150 gs. Nesrovnatelné motky ale já se v tomto rozhoduju. každej máme nějakou úchylku.

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 08:20 | Nahoru | #79
dawka> věcné a stručné, moje řeč.

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 08:21 | Nahoru | #80
dawka> jo jinak s tím cestováním asi bez diskuze, jak říkáš, uvidíme jak se projeví ta 800 gs od BMW. Jinak do terénujsou jiné motky než KTM Adventure(v jiné váhové). Hodim nějaké superenduro či krosku do Tranzitu a tradá na pouštní bouře, asi tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 08:35 | Nahoru | #81

dawka>Takže se taky přidám. Ktm mám už druhou sezóku, předtím jsem měl DR 350. Závady občas jsou, ale jedná se většinou o maličkosti a nikdy jsem ještě nezůstal nikde trčet. (Teďkom mi třeba vystřelila záslepka, nějakého v tomto modelu nepoužitého čidla, mezi vyústěním kolen výfuku, cena 56 kč - záslepka, 12 kč - těsnění). Obecně se mi zdá servis KTM levnější než u Suzuki, servisuji v seete Ostrava. Můj názor na spolehlivost je takový, že s KTM se hodně jezdí v terénu a podle toho musí vypadat i servis. Adventure motorky všech značek jsou celkem složité stroje a když se snima jezdí v terénu tak zákonitě se něco časem opotřebí, uklepe, prodře a upadne .
PS: rači bych řešil u KTM spojkový váleček nebo propojil nádrže, než řešit u BMW ulomený kardan nebo proražené víko ventilu (obojího jsem byl svědkem)



... jistě jenže tady přesně dokládáš nespolehlivost KTM, protože zlomenej karadan nebo prodřený víko totiž nejsou skryté vady, nebo nedokonalost stroje, ale chyba jezdce.....

Naposledy editováno 24.10.2008 08:35:47

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 09:19 | Nahoru | #82
Fanoš Rušicka> Fanous,ty si proste jednicka Uz sa tesim na dalsie stretko. Trubik2004-Bmw800gs na take cestovanie,o akom si pisal sa moc nehodi...tiez som o nom uvazoval-kupil som KTM a zatial max spokojny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 09:20 | Nahoru | #83

ýbrc>prackarr>matuS>
na čo je ti treba ostré crossky do premavky?
A napriklad Honda ti postaví na papiery aj CRF450R. Túto ponuku som mal v Horažďovicích..

napr aby som na tom mohol jazdit v tunise alebo lybii alebo aby som kvoli 10km nemusel motorku nakladat na prives a zasa skladat, aby som ju mohol dat na firmu a odpocitat dph.
DPH si můžeš odpočítat i u motorky,co nemá papíry.
Jde o to,zdůvodnit,na co ji máš FÚ.

Slovensky psát moc neumím,spíše mluvit,ale ty tomu psaní taky moc nedáš,a to je to tvoje mateřština..

NO JO ALE MĚ NUDÍ PSAT SPISOVNĚ VÍŠ?



Ovšem toto nebylo na tebe,ale na matuse,víš?

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 09:22 | Nahoru | #84
LUKEGS> Částečně máš pravdu, ale to že je u GS1200 poddimenzovaný kardan a válce trčí do stran je taky lehce konstrukční záležitost.
Samozřejmě máš ale pravdu, že jezdec by měl znát svůj stroj (kde co trčí a tak) a tím pádem odhadnout situaci a poškození se vyvarovat, což v případě KTM a spojkového válečku jezdec neovlivní.

1 reakcí na tento příspěvek Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 09:43 | Nahoru | #85
Tak už se nám to pěkně kristalizuje, člověk to ví ale dkyž to druhej správně pojmenuje tak mu je to jasný. Motky se dělej, co o nich víš před koupí a na kolik přídeš věcí po koupi, gute

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 09:56 | Nahoru | #86

tkubik2004>Tak už se nám to pěkně kristalizuje, člověk to ví ale dkyž to druhej správně pojmenuje tak mu je to jasný. Motky se dělej, co o nich víš před koupí a na kolik přídeš věcí po koupi, gute


To je taky pravda...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 10:01 | Nahoru | #87
tkubik2004> GSA melo moznost pomalejsi jednicky (fajn do terenu), vetsi nadrz, vyssi zdvihy, lepsi tlumice, o jednu zasuvku umistenou u riditek vic, jednodilne sedlo (min pohodlne, ale mozna lepsi pro offroad). Vsechno ostatni je jen otazka designu a obecnych doplnku, ktere jdou namontovat i na GS. Jinak par GSA1150 je na [url=http://www.bmwgs.cz/url] k prodeji.

Jinak nevim proc se porad dokola lidi dohaduji nad spolehlivosti KTM. Tak to holt KTM neni tak spolehlive jako predposledni rada BMW. Nova rada BMW se KTM se velice rychle vyrovna. KTM je lepsi v offroadu, GS je zase pohodlnejsi na delsi streky po zpevnem povrchu.

Osobne si myslim, ze pindat o kvalite by meli jen majitele a ne ti co se nekde o necem doslechli. Normalni majitel BMW nebo KTM nebo obou znacek nema problem rict jo tohle je na hovno, tohle je super, tady se mi to vysralo atd. Nezapomente, ze je to konicek, neni to otazka hrdosti kdo na cem jezdi. Dokazu pochopit HD, ze se nebavi s ostanimi, protoze jsou proste jini a chteji se odlisovat, ale delat rozbroje nebo hledat neshody mezi lidma BMW vs KTM, kdyz navic ve vetsine skupin cestovatelu jezdi obe znacky spolu, je pitomost. Spis si myslim, ze nejvic stekaji vikendovi jezdici kolem komina, ktery maji potrebu presvedcovat ostatni na foru, ze nemaj malyho pindoura

Naposledy editováno 24.10.2008 10:04:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 10:12 | Nahoru | #88
JohnyT> pěkně napsaný, fakt(kdyby to bylo bez posledního odstavce tak lahoda :o)! Nevíš jak moc jsou ty zdvihy větší. Větší nádrž nepotřebuju, sedlo pro off road taky ne. Budu jezdit s přítelkou a delší cesty. Lepší tlumiče se vždicky šiknou ale jak řikáš. Já nechci kompenzovat finančně, GS a GSA 60 tis kč

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 10:37 | Nahoru | #89

prackarr>ýbrc>prackarr>matuS>
na čo je ti treba ostré crossky do premavky?
A napriklad Honda ti postaví na papiery aj CRF450R. Túto ponuku som mal v Horažďovicích..

napr aby som na tom mohol jazdit v tunise alebo lybii alebo aby som kvoli 10km nemusel motorku nakladat na prives a zasa skladat, aby som ju mohol dat na firmu a odpocitat dph.
DPH si můžeš odpočítat i u motorky,co nemá papíry.
Jde o to,zdůvodnit,na co ji máš FÚ.

Slovensky psát moc neumím,spíše mluvit,ale ty tomu psaní taky moc nedáš,a to je to tvoje mateřština..

NO JO ALE MĚ NUDÍ PSAT SPISOVNĚ VÍŠ?

Ovšem toto nebylo na tebe,ale na matuse,víš?



sorka

Naposledy editováno 24.10.2008 10:38:13

(reakce na) Proč chválíte KTM, myslím spolehlivost!!??

24.10.2008 v 11:32 | Nahoru | #90
tkubik2004> Hele co clovek to nazor. Osobne jsem s GS moc spokojenej, ale GSA se mi o trochu vic libi protoze vypada "vic adventure" ale myslim, ze za tech 60t budete mit s holkou dve super dovoleny s normalnim GS. Zalezi taky asi jak ses velkej, pokud mas 190cm tak GSA bude mozna lepsi volba, ja s 175cm jsem spokojenej s GS. Pro spolujezdce je urcite pohodlnejsi GS nez GSA, protoze GS ma pro spolujezdce samostatne sedlo. Velka nadrz je mozna dobra nekde kde nejsou benzinky, ale i se standrdni 21l mas dojezd pres 350km vzdy... Co se tyce tlumicu, tak dle lidi ktery tomu rozumi vic nez ja, nejsou tlumice otazkou pro cestovani ve dvou, ale spis pro jizdu v offroadu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 47 1.9.2021 v 09:06 zboto
Čím promazat konektory [1, 2] KTM LC8 950 Adventure Doubi8 37 29.4.2021 v 19:11 Doubi8
KTM 950 - Jak odvzdušnit hydraulick... KTM LC8 950 Adventure, KTM LC8 950 Adventure S brožík. 9 30.1.2021 v 16:28 xxxx1
Anakee Wild vs Karoo 3 BMW R 1150 GS, BMW R 1200 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 4 8.12.2019 v 18:14 Brůča.
Mazání motoru KTM LC8 950 Adventure sira 29 26.11.2019 v 21:47 kipo


TOPlist