globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?
20.3.2011 v 11:43
Zdravím všechny!

Jsem zde naprostý nováček, motorkare.cz čtu pravidelně už nějaký ten měsíc, ale otázky na mou odpověď jsem zde nedostal. Motorky zbožňuji, konečně mám místo i finance na řidičák + motku.

Je sebevražda jít si ihned dělat řidičák na neomezenou, když jsem jel na moto jen jednou v životě (babeta ). Jde mi o to, aby síla motorky v autoškole nebyla pro mně smrtelná. Je zde někdo, kdo také dělal hned skupinu A? Další důvod proč si chci udělat tuto skupinu je ten, že mentálové nahoře chtějí dát hranici na 24 let a mně je 21, nebude se mi chtít čekat další 3 roky, jelikož chci nějaké cestovní enduro kolem 35kW (nejspíš BMW).

Díky Vám moc a radu a snad moc nespamuju .
Anketa: Jak to vidíte vy? :-D
Jsem debil.
3%
8
Bude to težký, ale dáš to.
11%
30
Bude to težký a nedáš to.
1%
2
V pohodě!
86%
236
Předchozí
1 2 3
Následující

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 13:54 | Nahoru | #61
Neměl by být problém. Oni ty motorky v autoškole stejně jedou max.80 (aspon u dváci na mělníku) , stačí jim říct.., ale určitě je lepší si pujčit nebo trénovat rozjezdy někde sám.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 15:52 | Nahoru | #62
Já šel taky rovnou do Ačka. Když se mě instruktor ptal co jsem řídil, že chci rovnou neomezenou odpověděl jsem mu popravdě, že nic. On na mě "jel jsi někdy na kole?" já "no jasně" on "tak to není vůbec podobný" Na dotaz, zda při první jízdě zkusit radši nějakou menší mi řekl, že ne, že když si dělám neomezenou, tak prostě budu rovnou na velký (no velký - kawa ER5 ) - a to se z jeho garáže vyjíždí na silnici kde je 70kmph Každopádně nevim o autoškole, kde by testovací mašina byla hustokrutej hektolitrovej supersport - všude to bude +- 50kW

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 15:59 | Nahoru | #63
cipisalfa - cau, minulou sezonu jsem byl ve stejny pozici, je asi motorky jsem toliko nemiloval A uplne v poho predtim jsem sedel ve 14-ti na fichtlu a na jeden kvalt jezdil po louce pak nic a 24 letech jsem do toho sel. V autoskole jsem nahlasil, jsem velkej chlap takze rovnou na 500ccm, zadnej problem jen se u toho musi myslet.

Prvni motorka cestovni enduro bmw, 37kw a pohoda. Jestli budes chtit nejaky info tak mi pisni pm

good luck

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 18:16 | Nahoru | #64
Nečetl jsem to celé, ALE mám osobní zkušenost.

24 let - papíry hned na velkou (k čemu si dělat na malou ... jezdit můžu na čem chci ... ale dělat papíry dvakrát? ).
V autoškole to jestli jedeš na 250/500 jsem rozdíl poznal jen v kultivovanosti chodu a v tom, že do kopce nezpomalovala ... pohod, nebyl žádný problém :).

Původně jsem myslel, že budu mít 250 když jsem to řešil tka po pár měsících padla volba na 35kw motorku - viz profil. Je v pohodě, krásně ovladatelná atd :).
Při třetí jízdě jsem skončil v poli, při 4. mi krásně klouzlo kolo ... nemám to zažitý, neumím brzdit atd. ...atd. ... stalo by se mi to určitě na silnější i slabší motorce. Ale na silnější by to mělo fatální následky ...
Pro info - do pole jsem zahučel asi v 15 km/h ... prostě jsem nezatočil jak bych chtěl a vjel do protisměru a do pole. S klouznutím předního kole .. brzdil jsem přední, byl tam prach a šup ... bylo to v zatáčce. Teď vím, že jsem měl spíš brzdit decentně zadní no ... (v reálu to vím, ale až ta chyba mi to tak nějak vreje do paměti). Bohužel ... chybami se člověk učí a čím více zkušeností získám nepříjemnými situacemi, tím to bude lepší a lepší . Snažím se dávat si pozor ... ale i tak to není tak bezpečně, jak jsem si naivně myslel . Aspoň že mám chrániče ... tak t v případě pádu nebude tak hrozné . Zatím jsem to tedy ustál a nespadl ... ale nečekal jsem ty překvapení, že budou tak rychle následovat ... jsem zvědavý co bude dál ;o) ... a to se držím, kdybych se nedržel, tak i na to mém strojku mě seškrabujou už ze stromu nebo z auta .

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 18:56 | Nahoru | #65
Zvládneš to

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 19:03 | Nahoru | #66
Taky jsem přesedlal ze Simsona na Xt600 Tenere.....teď XTZ 750 (přeci jen na dálky je to nesrovnatelně pohodlnější)a když nebudeš ze začátku jezdit jako pr..xxx tak se to dá v pohodě pomalu naučit....dodnes o sobě vím že nejsem brusič kolen,protože na to jsem srab tak mám radši S10 kde je pohodlnej posez,žádná superdivočina se s tím slonem nedá,přeci jen skoro čtvrt tuny ukočírovat v lese je docela záhul,ale jsem naprosto spokojenej..
A jestli si myslíš že s ní nikdy neflákneš tak to je veliký omyl... Ale chybama se člověk učí.Prostě si pomalu zvykat zkoušet a co tady někdo psal o motoškole na autodromu apod,svatá pravda pořád je se co učit..

1 reakcí na tento příspěvek Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 19:59 | Nahoru | #67
Njn. Enduro. Kolik měříš? Stáva se nezkušeným motorkářům. Všichni chtějí být drsní chlapíci na endurech. Výška 160 cm a enduro je jejich sen. Nerealizovatelný. Problém nastává při zastavení. Kua....šmátram nohou a zem nikde. Pak si pro prdel všem.
Další mínus endura. Ve většině případů .... (snad až na jedno anglický cestovní enduro) jsou endrura 1 nebo 2 válce. Pro začátečníka nic moc. Prostě motor je tvrdej jako kráva. Blbě tam kopneš kvalt a letíš. Takže zase nic.
Hele kámo, nic proti tobě. Klíďo začni hned jezdit na velkých mašinach, ale ne na endurech.
Kup si nějakýho otlučnýho 4 válcový naháče. Horneta nebo baňdoura. V první, roce fakt neřeš žádnou voňavku. Lehneš a věř, že to tak bude (není za co se stydět, je to úděl motorkáře). Bude tě pak daleko méně srát, že si položil mašinu otlučenou ze všech stran, než vyvoněnou rok starou R1 (v tomto případě mluvím z vlastních zkušeností).
V krátkosti vše.
Jinak přeji mnoho úspěchů s ŘP sk. A a málo pádů ...... Pokud možno lehkých.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 20:20 | Nahoru | #68
Ridicak na A bez ometzeni neni problem - nikde v autoskole te neposadej na 150hp mašinu. Většinou to je vyšeptaná čtyřválcová šestka typu XJ Diversion a tak pokud nebudeš extremne neschopný a zbrklý, v klídku uděláš. Podstatné je co se bude dít až se otrkáš a budeš na svém - ale to je jiný příběh. Takže HURÁ DO AUTOŠKOLY!

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 20:43 | Nahoru | #69
Jo jo přesně jak tu psaly střelci přede mnou vubec se toho neboj mluvím z vlastní zkušenosti jezdil sem na fíkovi to mi bylo cca do 18let pak osobák a v 24letech šup rovnou na rf 900 pokud máš rozum strach a zapnuty mozek jsi na nejlepší cestě přežít i když bohužel i hodně těch co měly zapnutý mozek už tu není Tak hodně štěstí a štastných kilometru

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 20:48 | Nahoru | #70
to zvladnes i ja nikdy nesedela na moto a delala jsem si papiry rovnou na velkou masinu. Hned jsem osedlala Dragstara a ted po par letech prikoupila dalsi stroj na daleke cesty. V autoskole te nauci zaklady a pak uz jen jezdit a jezdit preji vzdy stastny navrat a hodne ujetych km

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 22:52 | Nahoru | #71
Nevěř názorům, že ONI nikdy nic nepotřebovali a že jen idiot jde do školy, ono je to totiž obráceně.

přesne tak lepsi si to poradne v klidu otukat nez na to jednou sednout a pak udelat nektere lidi neštastnyma (rodiče, přatele,kamarady,atd.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 21.3.2011 v 23:00 | Nahoru | #72
pokud si nepořídíš hned nějakou ostrou mrchu, tak to bude v pohodě, taky jsem začínal na klidný kawě a až po čase jsem s plnejma kalhotama sedl na sradíka

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 00:29 | Nahoru | #73
Ahoj,
přidám svůj názor na řidičák. Udělal jsem to samé a šel rovnou do neomezené kubatury. Není to o tom jaký má člověk řidičák a ani ne tak o tom jak silnou máš motorku. Zabít se můžeš i třeba na stopětadváce – každá motorka jezdí smrtelnou rychlostí.
Jasně když si uděláš řidičák a koupíš si sto koňovou motorku a budeš chtít zkusit co to umí, tak se asi zabiješ. Když si koupíš sto koňovou motorku a bude ti stačit pocit, že na to ta motorka má, tak to podle mě bude lepší.
Je to jak píší ostatní na motorce se jezdí hlavně hlavou a ta hlava musí za jízdy myslet za všechny ostatní kolem a myslet na to co by se mohlo stát. Naštěstí je net plný toho na co si dát pozor a motoškol kde se člověk přiučí víc taky už jsou.
Jak píšeš. Máš řidičák na auto, tak určitě víš jaké to je když je kolem tebe motorka a jak snadně ji člověk nechtěně může přehlídnout a ruku a srdce když sedíme na motorkách tak si myslíme, že se vejdeme a protáhneme. Holt když sedíme v autech tak je to jiné a proto na morkách se tomu musíme přizpůsobit. Ale to určitě znáš.

Já si říkám, že každá vteřina o kterou přijedu domu později může být vteřina co mi zachránila život.
Ježdění na motorce je nádhera a dá se to jen těžko k něčemu přirovnat. Přeji ti hodně šťastných kilometrů na dvou kolech!

A ještě si dovolím jeden komentář. Jestli uvažuješ o BMW F 650 GS tak za sebe říkám, že tím se chyba udělat nedá. Endura od BMW jsou víc silniční motorky než lecjaká klasická silnice. Sám jezdím R1200GS a můžu to jen potvrdit. Na silnici je to opravdový feelingový skvost a do terénu to může taky když na to máš pneumatiky. A za sebe si myslím, že když osedláš BMW tak už se ti bude těžko hledat něco jiného

Měj se. Zdeněk.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 02:49 | Nahoru | #74
ja delal ridicak na neomezeny A s tim ze predtim sem jezdil jen na fichtlovi. a pohoda. pokud aspon trochu vis jak se radi apod. nebudes mit vetsi problem.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 05:52 | Nahoru | #75
parkrat jsem ridil pincka po poli. ridicak mam hned na neomezeno. v autoskole jsem jezdil prvne na 250ce a v pulce odjezdil jizdy na 600ce. Absolutne bych se toho nebal.

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 09:32 | Nahoru | #76
To mi neco pripomina! Zkusenosti babeta a hura autoskola! Pred prvnim nasednutim na 350 jsem se radsi zeptal, jak se na tom radi! :D A pohoda, zvladl jsem to, chce to klid a trpelivost.. takze smele do toho!

Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 10:49 | Nahoru | #77
Ahoj,

taky pridam moji zkusenost. Nikdy jsme nejezdil na ničem (ano 100m na fichtlovi) a ve 22letech jsem se rozhodl, ze bych si poridil motorku. Ridicak na auto uz jsem mel, znacky sem umel, takze jsem sel rovnou do neomezeneho Acka. Jezdil jsem na Suzuki GSX 750 se 100kg instruktorem a dalo se to (mam 172cm/75kg).

Na poradny nauceni jsme si ale poridil CBR125R a za rok presedlal na vyssi kubaturu.

(reakce na) Naprostý amatér, zvládne neomezenou sk.A?

Skvělá odpověď, děkuji! 22.3.2011 v 11:00 | Nahoru | #78
FishX3> Předpokládám, že nebude začínat na litru. Myslím si, že nemá cenu se s tebou o tom bavit. Pleteš 5. přes 9..
Jo a když si u toho. Dominátor byla moje první velká motorka. Kua svině tvrdá mi nakopla tak, že jsem se válel po pangejtech.
Dominátor byla 650ccm....... Pak Fazer FZS 600. To bylo úplně něco jiného. Prostě luxusní, předvídatelný motůrek. Pak FZ 600. Opět motor luxusní, klidnej a obecně i luxusně ovladatelná motorka. R1 ročník 2003. Tam už to chtělo zkušenosti. Jinak motor tvrdší, ale beztak snesl víc než ten posranej dominátor. Ovšem v 9 tis. nástávalo jakési peklo. Motor jako by chytil druhý dech. Přišlo, že se motorka snad trhá. No a teď R1 ročník 2006. Odvar..... V 10500 ot snad něco naznačuje, ale ...... Nevím. Čekal jsem od ní víc.

Tak zkušenosti mám.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist