globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:03 | Nahoru | #751

dakarista píše: A co to turbo zkusit dat nekam inam? Preci jen pro jezdeni by to bylo vhodnejsi

a jeste me napada, vzdyt staci jen zpetny ventil na tu vetev od nadrzky oleje. V motoru je vzdy jen minimalni hladina az zadna, preci jen ma motor suchou skrin



Turbo bohužel výš umístit nejde. Zpětný ventil nestačí, protože ten olej z turba nejde pod tlakem, takže to zpětný ventil ani neotevře. Ten olej se tlačí do sání i za chodu motoru, takže to není schopno přemoct ani tu malou výšku hladiny oleje. Zkrátka tam musí být naprosto volný odtok.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:04 | Nahoru | #752

FiZzeR píše: KedaR_K> zajeď na vrakáč, dost (né-li všecky) moderní foukaný motory maj elektrický čerpadlo na dochlazování turba...

A věděl by jsi co konkrétně to má?
edit: a myslím. že auta dochlazují vodou, ne olejem.
edit2: Napadlo mě několik variant. Čerpadlo ostřikovačů (nevydrží bežet hodinu v kuse, ani horký olej a umístit ho jinam nejde. Většinou není samonasávací). Benzinová membránová pumpa pro plnění karbců (tam mám zase obavy, že to nebude schopno něco tak hustého jako je olej přečerpávat). A poslední varianta, sehnat trochoidní čerpadlo z motorky a napojit ho přes převodovku na elektromotor, ale to je spousty práce s nejistým výsledkem.

Naposledy editováno 05.12.2012 16:12:47

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:18 | Nahoru | #753
Dochlazovani maj urcite dieselovy bawa..... Jestli vodou nebo olejem sem nezkoumal, ale tipnul bych olej, protoze tam jde do lozisek tlakovej a pripejka se tam...tzn se tim setri asi hlavne loziska...

U cerpadla z motorky bude problematicky na nej udelat nakej obal, casto totiz cast obalu tvori karter, jo a taky kdyz to zprevodujes uz toho asi taky moc nenasaje...

Co naky cerpadylko z 2t na primazavani? Jen takovej rychlej napad...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:31 | Nahoru | #754

assassin píše: Dochlazovani maj urcite dieselovy bawa..... Jestli vodou nebo olejem sem nezkoumal, ale tipnul bych olej, protoze tam jde do lozisek tlakovej a pripejka se tam...tzn se tim setri asi hlavne loziska...

U cerpadla z motorky bude problematicky na nej udelat nakej obal, casto totiz cast obalu tvori karter, jo a taky kdyz to zprevodujes uz toho asi taky moc nenasaje...

Co naky cerpadylko z 2t na primazavani? Jen takovej rychlej napad...


Teď jsem to narychlo zkoumal a k dochlazování se používá voda. 2T čerpadlo jsem taky řešil, ale má příliš malý průtok. Teď ještě koukám, že ty benzinová podávací čerpadla se používají i na olej, tak by to třeba mohlo fungovat VIZ odkaz .Ale je zde opět otázka s horkým olejem...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:36 | Nahoru | #755
KedaR_K> aha, já právě myslel, že se dochlazujou olejem, důvody viz assassin. a to vodní by použít nešlo?

... jinak za mě, vyhoď to turbo a dej tam konečně ten kompresor, to bude oproti tomu brnkačka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:37 | Nahoru | #756

KedaR_K píše: Turbo bohužel výš umístit nejde. Zpětný ventil nestačí, protože ten olej z turba nejde pod tlakem, takže to zpětný ventil ani neotevře. Ten olej se tlačí do sání i za chodu motoru, takže to není schopno přemoct ani tu malou výšku hladiny oleje. Zkrátka tam musí být naprosto volný odtok.



nejak mi to nedochazi...

Do turba mas snad tlakovej olej a ten jde tim padem i z turba? A tim padem ti to zpetnej ventil otevre, ale kdz pak stoji motor nepusti ti to z nadobky do turba olej... toz tak aspon logika

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:39 | Nahoru | #757

dakarista píše: nejak mi to nedochazi...

Do turba mas snad tlakovej olej a ten jde tim padem i z turba? A tim padem ti to zpetnej ventil otevre, ale kdz pak stoji motor nepusti ti to z nadobky do turba olej... toz tak aspon logika



no ale protože z turba nejde olej do "vany" samospádem, tak se mu tlačí přes těsnění (kolem hřídelky turba) do sání. chápenzí? otázka je, jestli je to normální (jestli není turbo v pánu)

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:45 | Nahoru | #758
Je to normální jev dočetl jsem se. Někde na foru borec psal, že se mu to tahá olej i když má turba jen 5cm na hladinou a nemá dostatečně tlustou hadici na odtok. Do turba jde olej sice pod tlakem, ale poté, co projde přes kluzná ložiska, vytéká jen "čurkem" a je totálně bez tlaku

Zde pěkná ukázka http://www.rbracing...inema/k1200test1.mov

Možná by ani nebylo špatné vyrobit něco takového
http://azbiketech.yu...ge-pump#.UL9tgYMTmSo


Naposledy editováno 05.12.2012 17:08:46

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 19:05 | Nahoru | #759
Jenze,kdyz to zdechnes,tak se ti to tam potlaci stejne.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 19:09 | Nahoru | #760

Murkin píše: Jenze,kdyz to zdechnes,tak se ti to tam potlaci stejne.

Pokud myslíš z nádržky oleje, tak proto tam bude zpětný ventil. Pokud myslíš to, co steče zpátky z hlavy atd., tak proto bych udělal pod turbem malinkou nádržku

edit: dokázal by někdo odhadnout, jaké množství oleje přečerpá trochoidní čerpadlo ze skůtra 4T 50cc ?

Naposledy editováno 05.12.2012 20:15:35

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.12.2012 v 16:58 | Nahoru | #761
Jestli Ti to teče i při vypnutým motoru,tak je asi něco špatně,protože zdravé turbo(jak na kluzných,tak na kuličkových ložiskách)to musí podržet. Jinak by Ti to kouřilo i za jízdy. Mě ještě na autě dost pomohlo odvětrání motorového prostoru(natažené do sání). Možná bys mohl protáhnout olejovou nárž tak,aby pak turbo bylo pod hladinou oleje a aby Ti to bralo olej na mazání odspodu. Turba se dochlazují jak vodou,tak olejem,ale stejně je lepší nechat motor točit,dokud turbo nevychladne natolik,aby nepálilo olej. Po ostřejší jízdě mám vždy turbo červené a ta voda to setíhá dochlazovat,začne vařit a vylítá přes víčko. Jo a ještě otázka:máš k tomu turbu restriktor? Každé turbo má daný určitý průtok oleje a pokud ho přesáhneš,tak Ti to bude tlačit do sání,nebo výfuku i nadále

Ještě pro příklad-moje benzínové 2.0t má spotřebu oleje cca 1l na 3000km. A to už je docela dost. Přitom mi turbo propouští minimum. Pokud by to bylo jek píšeš "normální" tak bys dolíval co týden.

Naposledy editováno 10.12.2012 17:06:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.12.2012 v 21:02 | Nahoru | #762
Keek> Tak to turbo je teď cca 30cm pod hladinou oleje, takže pochybuji, že to labyrinty udrží bez tlaku. Přívod oleje k turbu má 3mm. Nikde jsem kloudně nezjistil kolik to má být a tohle psal borec, co dával turbo na auto bmw.
Teď už to mám vyřešeno (ale zatím neodzkoušeno). Malinké trochoidní čerpadlo je napojeno přímo na kliku, tak jako to má ten na videu co jsem dával výše.

edit. Co si o tom myslíš? Jsou ty 3mm OK?

Naposledy editováno 12.12.2012 08:18:12

Aprilia RSV úpravy a tuning

20.12.2012 v 23:01 | Nahoru | #763
kdyby někdo náhodou... Aprilie na prodej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.12.2012 v 12:12 | Nahoru | #764
KedaR_K> nam rikali ve skole, ze turbo je mazany, resp. hlavne chlazeny primo od zubopvyho cerpadla, ze tam jde na prst tlusta hadicka bez tlakovy redukce... dycky vyhrozovali, ze turbo je k nicemu, ze kdyz ho nevychladis, vytecou bronzovy pouzdra a turbo pak vytahne olej z motoru a zadres..

..pokud je hadicka tlusta na prst, byt tlakova silnostenna.. bude tam asi voic nez 3 mm.. nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.12.2012 v 12:14 | Nahoru | #765
SPIJKER> Neni prst jako prst.... Nektery slecny maj hodne drobounky prstiky. Asi zalezi kdo vam tu latku vykladal...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.12.2012 v 12:15 | Nahoru | #766
pylot> mysleno prst dospelyho chlapa, ne palec, ani u nohy..

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

21.12.2012 v 23:50 | Nahoru | #767
Myslím,že ty 3mm budou akorát. Jinak rozměry restriktorů pro ta která turba by měly být k dohledání na stránkách výrobce. Jinak přívodní hadičku tlustou jako prst průměrného muže nemá ani Tatra,tak nevím jací odborníci na těch školách dneska učí

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.12.2012 v 14:27 | Nahoru | #768
Keek> tenhle tyden jsem zcela nahodou navstivil stredni a nahodou jsem dostal na nej i kontakt.. Zeptam se co tim myslel konkretne kdyz si vzpomenu.

Aprilia RSV úpravy a tuning

5.1.2013 v 20:11 | Nahoru | #769
já vytunil výfuk,místo nehomo akrapovice Mivv, upravenej svod z FZ1 a ten zvuk , uvidíme jak dlouho vydrží na dvouválci


Naposledy editováno 05.01.2013 20:12:51

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.1.2013 v 20:27 | Nahoru | #770

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.1.2013 v 18:31 | Nahoru | #771
creater> jooo, to vypadá pěkně

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

6.1.2013 v 21:12 | Nahoru | #772
vypadá a i zvuk je pěknej, ale hodně se ohřívá, jak je od zadního válce krátkej svod, tak nevím jestli se nepropálí, uvidíme

edit:písmenka

Naposledy editováno 06.01.2013 21:49:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.1.2013 v 16:55 | Nahoru | #773
creater> ajaj, jestli se ohřívá, tak často měnit vatu, jinak půjde karbon do kytek ;)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.1.2013 v 18:17 | Nahoru | #774
babynek> tak tak. carbon je sice opravdu nádherný, ale na dvouvál se víc hodí titan

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

7.1.2013 v 19:01 | Nahoru | #775
asi záleží na vkusu ja mám karbonový akrapy a vypadaj na tom docela obstojně a karbon taky docela drží v pohodě

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.1.2013 v 10:42 | Nahoru | #776
YOSH_BOY> ja "mel" taky karbonovy akrapy, nez jsem je propalil v Moste :).

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.1.2013 v 13:58 | Nahoru | #777
jojo, já ho měl otevřenej a vata je, ale jak je oválnej tak na těch bokách je od roury k plášti nevim, 1.5cm? asi, takže to moc neodizoluje... no uvidíme, koupil jsem ho sice za málo, ale mohl by chvilku vydržet akrapy byly bez vaty asi ne, že hořela i nálepka?

Naposledy editováno 09.01.2013 14:00:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.1.2013 v 14:33 | Nahoru | #778
creater> hele, už mám fígl... omotat rouru metrem skelný tkaniny (normál na laminování z OBI, nejhrubější co seženeš) a pořádně utahovat. Pak docpat a) ústřižkama skelný tkaniny pokud seženeš, čím delší vlákna tím líp, b) "chlupama", je to vata s dlouhejma vláknama, prodává ji třeba ACI.cz, a opět - pořádně udusat. Ta skelná tkanina co je s ní omotaná roura rozmělní ty nejsilnější pulzy, a ta vata okolo to už jen dotlumí a tak rychle se "nevytlouká".

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.1.2013 v 16:09 | Nahoru | #779
Jen s tím -pořádně udusat nesouhlasím- dusat se nemá

A skelná vata shoří taky,ale co třeba takovej kevlar,ten by vydržet mohl

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.1.2013 v 16:10 | Nahoru | #780

ManiaC píše: Jen s tím -pořádně udusat nesouhlasím- dusat se nemá

A skelná vata shoří taky,ale co třeba takovej kevlar,ten by vydržet mohl



Jenže pak to rychle shoří... Když ji udusáš, tak se vypálí jen trochu a pak povolí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist