bylo mi nedávno vyčteno, že běžně brzdím v náklonu. Chvilku sem si na to dával pozor, ale utažený zatáčkz se mi projíždí líp, když si na nájezdu přibrzdím zadní brzdou - motorka se tak nějak líp položí.
moje otázka zní: je tohle vyloženě zlozvyk, kterej by bylo lepší se odnaučit?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu
Jurawood>brzdit může tak abys nevystoupil s kružnice adheze.
Každopádně počítat s tím že při brždění působí síly který ti budou tlačit do řidítek na stranu kam to klopíš.
Klopíš-li na pravou (pravá zatáčka) bude ti působit síla na řízení a to ve směru doprava, čímž dochází k rovnání stroje. Obranou je zvýšení tlaku na pravé řidítko, nebo přitáhnutí levého (záleží na stylu)
je to presne tak, jak Jurawood pise. Osobne predni brzdu v naklonu pouzivam pomerne casto (nez mam polozeno do zatacky uplne), ale vetsinou ne tak silne, abych musel narovnavaci moment do riditek kompenzovat (jeho velikost zalezi na geometrii a hlavne na sirce predni pneumatiky). Na brzdeni v naklonu nevidim nic spatneho, pokud se to umi (nesmi se vystoupit z kruznice adheze, jak pise Jurawood).
Co se tyce vymacknuti spojky v naklonu, tak vyhoda je v eliminaci vsech podelnych sil (krome treni pneumatik o asfalt) a nevyhoda v tom, ze se rychle zmensi moment hybnosti vsech rotujicich dilu mezi motorem a prevodovkou (s ruznou reakci stroje/jezdce). Pepa Siler doporucuje (v 7. dile serialu Zivot v jedne stope) v krizove situaci v zatacce tu spojku vymacknout; me se tenhle zpusob prilis nezamlouva (radsi projedu zatacku v zaberu)... tohle bude subjektivni zalezitost (a taky podle chovani/konstrukce konkr. motorky)
Jo a každý máme ... i když si to nechceme někdy přiznat naučené nebo spíš navyklé zlozvyky při řízení. Ale to by bylo na jiné vlákno
1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu
Každá motorka se chová jinak, na mám 250kg veteránovi brzdím zadní v zatáčkách často, abych si pomohl, když to extrémně přežen us rychlostí, tak brzdím oběma, ale udržet motorku v náklonu je už dost náročné.
Ale každý stroje se chová jinak, na moderních motorkách mohu brzdit i v náklonu přední a motorka nemá snahu se rovnat, takže se dá úplně bez problému přibržďovat předkem. Ale je to určiět nebezpečnější než zadkem.. Podklouznutí zadku se dá ustát, podklouznutí předku se dá ustát jen s velkou dávkou štěstí..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu
Hejnoptaku>Mam dual, takze nerozlisuju predni a zadni, ale v zatacce si muzu dovolit hodne co se tyce brzd a pri rychli jizde brzdim v zatacce bezne pred opetovnym zrychlovanim.
Ano, na Blackovi se mi zatáčky jezdí výborně, strašně moc "odpustí" a v zatáčkách jde normálně brzdit bez narovnání motorky.
Každopádně do zatáček by se mělo jezdit takovou rychlostí, aby nebylo vůbec nutno brzdit
C.J.>Hejnoptaku>Mam dual, takze nerozlisuju predni a zadni, ale v zatacce si muzu dovolit hodne co se tyce brzd a pri rychli jizde brzdim v zatacce bezne pred opetovnym zrychlovanim.
Ano, na Blackovi se mi zatáčky jezdí výborně, strašně moc "odpustí" a v zatáčkách jde normálně brzdit bez narovnání motorky.
Každopádně do zatáček by se mělo jezdit takovou rychlostí, aby nebylo vůbec nutno brzdit
Takze si pred zatackou urcis rychlost, vjedes do zatacky a po projeti zatacky pridavas? A co delas kdyz se zatacka utahne? Klopit do nekonecna nejde.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu
Naposledy editováno 26.07.2009 01:13:04
vždy to mužeš víc položit
PetrBandit>osobně jsem to v praxi-v krizový situaci nezkoušel, ale je to rada od lidí, co hodně lítaj na okruzích
vypnutou spojkou se údajně motka srovná v tom smyslu, že ani netáhne ani motorem nebrzdí a prý se to dá takto položit víc než když pustíš plyn a brzdíš motorem - ale jak říkám, nezkoušel jsem to :
spojku bych nemačkal v zatáčce,hlavně ne u těžších motorek, kde tě ze zatáčky a náklonu vytahuje plyn!!!