globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brždění v zatáčce, v náklonu
 
17.7.2009 v 08:20
dobre rano,
bylo mi nedávno vyčteno, že běžně brzdím v náklonu. Chvilku sem si na to dával pozor, ale utažený zatáčkz se mi projíždí líp, když si na nájezdu přibrzdím zadní brzdou - motorka se tak nějak líp položí.

moje otázka zní: je tohle vyloženě zlozvyk, kterej by bylo lepší se odnaučit?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 16:01 | Nahoru | #31

Jurawood>brzdit může tak abys nevystoupil s kružnice adheze.
Každopádně počítat s tím že při brždění působí síly který ti budou tlačit do řidítek na stranu kam to klopíš.

Klopíš-li na pravou (pravá zatáčka) bude ti působit síla na řízení a to ve směru doprava, čímž dochází k rovnání stroje. Obranou je zvýšení tlaku na pravé řidítko, nebo přitáhnutí levého (záleží na stylu)



je to presne tak, jak Jurawood pise. Osobne predni brzdu v naklonu pouzivam pomerne casto (nez mam polozeno do zatacky uplne), ale vetsinou ne tak silne, abych musel narovnavaci moment do riditek kompenzovat (jeho velikost zalezi na geometrii a hlavne na sirce predni pneumatiky). Na brzdeni v naklonu nevidim nic spatneho, pokud se to umi (nesmi se vystoupit z kruznice adheze, jak pise Jurawood).

Co se tyce vymacknuti spojky v naklonu, tak vyhoda je v eliminaci vsech podelnych sil (krome treni pneumatik o asfalt) a nevyhoda v tom, ze se rychle zmensi moment hybnosti vsech rotujicich dilu mezi motorem a prevodovkou (s ruznou reakci stroje/jezdce). Pepa Siler doporucuje (v 7. dile serialu Zivot v jedne stope) v krizove situaci v zatacce tu spojku vymacknout; me se tenhle zpusob prilis nezamlouva (radsi projedu zatacku v zaberu)... tohle bude subjektivni zalezitost (a taky podle chovani/konstrukce konkr. motorky)

(reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 17:19 | Nahoru | #32
Vilem> Pokud je čistý povrch a máš správně načtenou zatáčku není důvod v ní brzdit. Moje letitá zkušenost je mít odřazenej správnej kvalt k otáčkám včas před náklonem. Co nevytáhneš plynem už neubrzdíš. Jenomže co česká zatáčka to originál (navíc třeba s dírou, štěrkem, pískem nebo zaparkovaným náklaďákem). A pak nastupuje celá škála manévrů jak přežít. Brzdit pokud možno s narovnanou motorkou a vším co máš k dispozici. Předek víc, zadek míň. V náklonu to chce cit a znalost svých brzd a obutých pneu, nastavení tlumičů a především motky. Podle potřeby používám v zatáčce kombinaci všeho. Jak už tu bylo Hortenem řečeno, zadní brzda tě pokládá a přední narovnává. Spojku nevypínám, pokud nejdu do opravdu intenzivního brzdění. Kuchařka, jak jezdit zatáčky se dá dobře použít na okruhu. Na silnicích ti víc pomůže pravidlo kam nevidím - tam počítám se vším možným i nemožným a radši brzdím dřív, než později Výpočty odstředivých sil se dají aplikovat na ideální povrch, zakřivení a naklopení zatáčky. V běžném provozu, kdy kola skáčou po nerovnostech, mezi tím jsou vyjeté koleje a povrchu nemluvě je to výpočet s celou řadou neznámých. Takže jezdi tak, jak ti to vyhovuje.
Jo a každý máme ... i když si to nechceme někdy přiznat naučené nebo spíš navyklé zlozvyky při řízení. Ale to by bylo na jiné vlákno

1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 18:13 | Nahoru | #33
Mam dual, takze nerozlisuju predni a zadni, ale v zatacce si muzu dovolit hodne co se tyce brzd a pri rychli jizde brzdim v zatacce bezne pred opetovnym zrychlovanim.

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 19:06 | Nahoru | #34
Taky si v zatáčkách pomáhám zadní brzdou, motorka pak lépe zatáčí. Při použití se mi motorka okamžitě narovná - to využívám při střelbě, když jdu z náklonu do náklonu

Každá motorka se chová jinak, na mám 250kg veteránovi brzdím zadní v zatáčkách často, abych si pomohl, když to extrémně přežen us rychlostí, tak brzdím oběma, ale udržet motorku v náklonu je už dost náročné.

Ale každý stroje se chová jinak, na moderních motorkách mohu brzdit i v náklonu přední a motorka nemá snahu se rovnat, takže se dá úplně bez problému přibržďovat předkem. Ale je to určiět nebezpečnější než zadkem.. Podklouznutí zadku se dá ustát, podklouznutí předku se dá ustát jen s velkou dávkou štěstí..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 19:09 | Nahoru | #35

Hejnoptaku>Mam dual, takze nerozlisuju predni a zadni, ale v zatacce si muzu dovolit hodne co se tyce brzd a pri rychli jizde brzdim v zatacce bezne pred opetovnym zrychlovanim.



Ano, na Blackovi se mi zatáčky jezdí výborně, strašně moc "odpustí" a v zatáčkách jde normálně brzdit bez narovnání motorky.

Každopádně do zatáček by se mělo jezdit takovou rychlostí, aby nebylo vůbec nutno brzdit

(reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 19:48 | Nahoru | #36

C.J.>Hejnoptaku>Mam dual, takze nerozlisuju predni a zadni, ale v zatacce si muzu dovolit hodne co se tyce brzd a pri rychli jizde brzdim v zatacce bezne pred opetovnym zrychlovanim.

Ano, na Blackovi se mi zatáčky jezdí výborně, strašně moc "odpustí" a v zatáčkách jde normálně brzdit bez narovnání motorky.

Každopádně do zatáček by se mělo jezdit takovou rychlostí, aby nebylo vůbec nutno brzdit



Takze si pred zatackou urcis rychlost, vjedes do zatacky a po projeti zatacky pridavas? A co delas kdyz se zatacka utahne? Klopit do nekonecna nejde.

Brždění v zatáčce, v náklonu

17.7.2009 v 20:11 | Nahoru | #37
treba si prohledne zatacku nez do ni vjede a pokud do ni videt neni nebo ji nezna, tak pocita s tim ze se utahuje hodne nebo co dovoli jeji umisteni v terenu (oni zase silnicari zatacku s polomerem 10 m za rovinkou nepostavej ). Kdyz nad tim premyslim, ja jezdim tak minimalne z 80 % pripadu v zatackach, ktere jsem uz nekdy projel a pamatuju si je (resp. obzvlast pokud by se utahovaly z 200 m polomeru treba na 50)

1 reakcí na tento příspěvek Brždění v zatáčce, v náklonu

26.7.2009 v 01:09 | Nahoru | #38
vždy to mužeš ještě víc položit

Naposledy editováno 26.07.2009 01:13:04

Brždění v zatáčce, v náklonu

26.7.2009 v 01:10 | Nahoru | #39

(reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

26.7.2009 v 01:11 | Nahoru | #40

honza z hk>http://bikerpunks.com/mediaviewer/538/spectacular-racing-save.html
vždy to mužeš ještě víc položit

Brždění v zatáčce, v náklonu

28.7.2009 v 08:54 | Nahoru | #41
Dokud jedeš na suchu, no problem. Jakmile se ale dostaneš do situace, kdy pojedeš na mokrym nebo z jinýho důvodu klouzavym asfaltu (koneckonců stačí i kamínky nebo jiný svinstvo v zatáčce), zaděláváš si bržděním v náklonu na pěknej průšvih. Takže je to rozhodně zlozvyk, kterej by jsi se měl odnaučit.

(reakce na) Brždění v zatáčce, v náklonu

29.7.2009 v 13:17 | Nahoru | #42

PetrBandit>osobně jsem to v praxi-v krizový situaci nezkoušel, ale je to rada od lidí, co hodně lítaj na okruzích
vypnutou spojkou se údajně motka srovná v tom smyslu, že ani netáhne ani motorem nebrzdí a prý se to dá takto položit víc než když pustíš plyn a brzdíš motorem - ale jak říkám, nezkoušel jsem to :



spojku bych nemačkal v zatáčce,hlavně ne u těžších motorek, kde tě ze zatáčky a náklonu vytahuje plyn!!!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist