1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639
Lišák96 píše: Děkuji za odpovědi a názory. Rozhodně nejsem žádný mlaďoch, je mi 46 let a koupil jsem si jí na sváteční ježdění a na výlety. Prostě jsem si udělal radost i trochu starost. S tím jsem jí kupoval. A stála 25 tisíc.
Za 25 s papírama, pokud vypadá aspoň trochu slušně to byl dobrej kauf
Naposledy editováno 20.03.2021 12:43:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639
Ani na český kardan ..vlastně, vzduchový filtr jsem vyměnil. Je fakt, že to žere jak tank, když se s tím vydám na výlet s ostatními na Japoncích.
Při pomalé jízdě sice nežere, ale zase se zasírají svíčky (pak ale stačí protáhnout ostře a zase je chvíli klid).
]
Naposledy editováno 21.03.2021 00:12:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639
krokoš>souhlasím s tebou, až na motor. Na výkon 17kW je s ním příjemné jezdit. Nemusí se furt otravně vytáčet, aby to jelo. Nechá si hodně líbit, není ucukaný a po městě s ním lze jezdit jen do 2k rpm. Taky problém s vibracemi nemám. V čem je největší problém je ta převodovka, to je katastrofa. Jízdní vlastnosti nebudu zas tak moc komentovat, ale nikdy jsem nedostal do úzkých kvůli podvozku. RD350 je někde jinde, ale taky kolik nová stála, kolik na to dneska stojí díly, kolik je schopná najet (to by mě zajímalo)? Je to dneska spíše leštěnka než na denní ježdění. Jen je škoda, že ty jawy jsou tak drahé, fakt neví, co za to chtějí.
Lišák96 píše: Děkuji za odpovědi a názory. Rozhodně nejsem žádný mlaďoch, je mi 46 let a koupil jsem si jí na sváteční ježdění a na výlety. Prostě jsem si udělal radost i trochu starost. S tím jsem jí kupoval. A stála 25 tisíc.
Tak za tu cenu by fakt 2 hondy nebyly sorry.....nevypadá to špatně ale CB 500 jsem koupil cca před 5 lety ještě líp najel jsem na ní asi 30t km a opravy 0 jen spotřebák gumy atd. žárovka v př svetle je ješte made in Japan.... Taky už nejsem žádný mlaďoch,ta Jawa za tu cenu jde ,ale nechci smrdět od benzínu,Jako "mlaďoch" jsem si s těmi stroji užil dost......
2 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639
vyzkoušíš, uvidíš.. když tě to nebude bavit, vždycky to můžeš poslat dál a za peníze, za který se to dá prodat, koupíš bezproblémový stroj - třeba toho japonce...
dave-lister píše: Tady můžeš koupit za třetinu ceny Jawy Hondu CB 500. I když tohle je asi dost mrákota, pořád to bude lepší svezení než na Týneckém zázraku.
Tak ta v tom inzerátu to už bude dobrrá "vrána",ale dokazuje to že se jedná o kvalitní stroj,ktrý hodně vydrží.......
Wenca24 píše: Pěkná Za ty prachy rozhodně dobrý kup!
vyzkoušíš, uvidíš.. když tě to nebude bavit, vždycky to můžeš poslat dál a za peníze, za který se to dá prodat, koupíš bezproblémový stroj - třeba toho japonce...
Navíc pokud se něco zásadně nezmění.Ji narozdíl od CB500 prodá i s možným mírným ziskem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639
Díky za radu!
Že je směs bohatá mi došlo, ale bral jsem to jako výhodu, že nepropálím písty.
Nicméně, když jsem po celkem normální jízdě napočítal spotřebu na 8 l/100km - říkal jsem si, že seženu porevolučně na 640 osazovaný Bing.
Také proto, že dnes jsou díly na trhu pochybné kvality - co se jen tváří jako díly.
Jestli se TWN osvědčil - není důvod ho neosadit
.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639
Jinak spolehlivost je taková, jak se o to majitel stará.
Minulý rok 3500km v Rumunsku bez závady. Spotřeba cca 4,7l/100km a pohoda. Tento rok, jestli to otevřou a budou peníze, tak se jede Nordkapp
Co se týče spolehlivosti, je to přesně tak, že jak se o motorku staráš, tak ona tak jezdí. V mládí jsem se v Jawce vrtal z nadšení, často, ladil jsem a vylepšoval... a podle toho to jelo, nebo nejelo. Když jsem vše pochopil a naučil se, tak teď jsem pořešil jen opravdu přínosné vylepšení, známé problémy a jezdím a jezdím a všechno funguje. Výkon je více než dostačující, rám také dostačuje, po změně uložení v krku a zadní kyvce je více než dobrý a nemám si na co stěžovat.
Karburátor mám DellOrto, spotřeba menší není, hůře to startuje studené. Je podstatně lepší průběh výkonu/momentu, motor táhne jako ďas až k 6000ot, spojka 634 to za studena ani neudrží, proklouzne. Na to jsou ale vázané další věci na motoru.
Každopádně z mého pohledu se jedná o jednoduchou, robustní a spolehlivou motorku, s parádním charakterem motoru.
Jenže není pro každého. Občas vidím v jakém stavu je lidé mají, nerozumí tomu, ale vrtají se v tom a pak se diví, co to je za krám, že se to pořád sype.
Přeji Ti hodně zdaru.
2 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639
Před 20 lety to byla dobrá motorka. V dobrém stavu se dala koupit za 10 az 20 litrů (za 20 byly moderněji vypadající J640) zatímco nejlevnejší japonec typu CB500 byl v dobrém stavu okolo kila (tehdejších peněz = nikdo mladý si to nemohl dovolit) a za 50 se prodavaly naprosté vraždy v podstatě po smrti.
Na J639 se dalo normálně jezdit a cestovat.
Ale je to Jawa, takže vrtáš se v tom furt. Sice se málokdy něco posere tak, abys musel půlit motor, ale furt nějaké drobnosti, nikdy nefunguje perfektně.
A také je to jen designový facelift kejvačky J354 z 50. let. Motor do poloviny otáček nemá sílu, od poloviny otáček nepříjemně vibruje. 4 kvalty daleko od sebe, takže často jsi motor točil buďto málo nebo moc. Zadní vidlice se kroutí jako had. Jakýkoliv Japonec je o světelné roky dál.
Dnes si za stejné peníze nebo i levněji koupíš CB500/GS500/ER5, svezení nesrovnatelně lepší, spolehlivost perfektní. Koupit Jawu dnes nedává žádný smysl kromě nostalgie.
Moji Jawu mám furt v garáži. Když se chci projet vemu kteroukoliv jinou motorku co mám, protože si chci jízdu užít.
Vrtat se v tom furt nemusím, není důvod. A jestli se vrtám, tak jen že mě to baví a vylepšuji věci které mě připadají že bych mohl udělat lépe. Jinak ji sedlám také cca 25 let, natočeno hodně, nedojel jsem jednou, když praskla vidlička v převodovce. Naštěstí kousek od domova.
HornisGSX píše: Lišák96> cece v 46 bys uz mel mit rozum tata nad takovou hovadinou taky uvazoval....koupil jsem mu cb500
A chtěl ji? Nebo jsi ji chtěl jen ty a zašlapal tátovi sen?
Zvažil jsi to? Přemýšlel?
Naposledy editováno 26.03.2021 11:14:59
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/639
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639
Deadman píše: Na Jawe 639 jsem najezdil přes 100.000 km.
Před 20 lety to byla dobrá motorka. V dobrém stavu se dala koupit za 10 az 20 litrů (za 20 byly moderněji vypadající J640) zatímco nejlevnejší japonec typu CB500 byl v dobrém stavu okolo kila (tehdejších peněz = nikdo mladý si to nemohl dovolit) a za 50 se prodavaly naprosté vraždy v podstatě po smrti.
Na J639 se dalo normálně jezdit a cestovat.
Ale je to Jawa, takže vrtáš se v tom furt. Sice se málokdy něco posere tak, abys musel půlit motor, ale furt nějaké drobnosti, nikdy nefunguje perfektně.
A také je to jen designový facelift kejvačky J354 z 50. let. Motor do poloviny otáček nemá sílu, od poloviny otáček nepříjemně vibruje. 4 kvalty daleko od sebe, takže často jsi motor točil buďto málo nebo moc. Zadní vidlice se kroutí jako had. Jakýkoliv Japonec je o světelné roky dál.
Dnes si za stejné peníze nebo i levněji koupíš CB500/GS500/ER5, svezení nesrovnatelně lepší, spolehlivost perfektní. Koupit Jawu dnes nedává žádný smysl kromě nostalgie.
Moji Jawu mám furt v garáži. Když se chci projet vemu kteroukoliv jinou motorku co mám, protože si chci jízdu užít.
Výstižně napsané......ono dnes je taky jiný provoz než před lety a pokud chybí výkon je problém předjet i kamion řeči o tom že to nebo ono stačí je nesmysl je to i o bezpečnosti.Je to stejné jak když bych tvrdil jaké je Š 120 skvělé auto......a že nic jiného vlastně nepotřebuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639
Někoho dojedeš a teď nevíš, jestli je to neumětel a nebo má třeba jenom slabší chvilku či telefonuje a nebo něco hledá...Chvilku za ním jedeš a čteš ho - je blbý někoho předjet a pak ho zdržovat... když po cca kilometru poznáš, že to je neumětel a naskytne se dlooouhá rovinka, podřadíš za tři a s obrovským kraválem a s vydatným přísepěním kouřových efektů se dostaneš před něj...trojku ještě podržíš, abys získal odstup, pak dáš čtyři a při pohledu do zpětného zrcátka trošku zpytuješ svědomí, že jsi ho tak nakrmil vypálenýma usazeninama z výfuku... Naštěstí ale jenom chvilku, protože pak si uvědomíš, že jestliže někdo s dnešním autem v dnešním provozu jezdí tak pomalu, že ho předjede i jawa, trest si zaslouží
Jinak má Deadman samozřejmě pravdu, že v dnešní kupovat jawu nemá čistě ekonomicky moc smysl...i když v tomhle případě (25 za pěknou devítku) to úplně neplatí...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/639
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |