1 reakcí na tento příspěvek Nové duše - všechny ztrácí tlak
otapa píše: Já řešil nějaký čas něco podobného na kole. Myslím bicykl -)) Foukal to jako debil , kupoval nové a pořád nic.Potom jsem šel za kamošem , co kola opravuje a prodává a řekl mi ať si koupím duše od Rubeny Náchod . Stály stejně jako čínský , byly dvakrát tak tluščí a vydržely držet tlak 3 x déle. Jestli ale dělají i duše na moto nevím ...
Jo, však to je Mitas...
2 reakcí na tento příspěvek Nové duše - všechny ztrácí tlak
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak
Mr.Dreamer píše: Já kupuju Dunlop a Pirelli a obojí drží bezvadně, ale stejně jsem větší fanda předělávání na bezdušáky, máš slušnou šanci snadné opravy, můžeš jezdit nižší tlaky, lépe se to přezouvá, nemáš co skřípnout při deformaci gumy a při nejhorším můžeš mít vždy po ruce duši, v případě většího poškození pláště .
Zkoušel jsem speciální těsnící 3M pásku, fungovala do přezutí pneu, při tom se shrnula, zkoušel jsem utěsnit špice v niplech a niply v ráfku lepidlem Megafix (obdoba Mamuta), asi rok a půl to těsnilo, pak to začalo ucházet, po té jsem se potupně vrátil k duším.
Prozraď nám, jakým způsobem to máš utěsněné a jestli je to dlouhodobě spolehlivé?
P.S. teď při běžném defektu hřebíkem utěsním teflonovou páskou ventilek v ráfku (namotám pásku na ventilek a podložkou s maticí přitáhnu k ráfku), nafouknu jako bezdušovku i s tím hřebíkem a když ten hřebík trochu těsní, tak můžu pohodlně dojet do místa opravy, když to uchází rychle, tak musím použít tu sračku na utěsnění defektu v bezdušovce.
Maxipes_Fík píše: Zkoušel jsem speciální těsnící 3M pásku, fungovala do přezutí pneu, při tom se shrnula, zkoušel jsem utěsnit špice v niplech a niply v ráfku lepidlem Megafix (obdoba Mamuta), asi rok a půl to těsnilo, pak to začalo ucházet, po té jsem se potupně vrátil k duším.
Prozraď nám, jakým způsobem to máš utěsněné a jestli je to dlouhodobě spolehlivé?
P.S. teď při běžném defektu hřebíkem utěsním teflonovou páskou ventilek v ráfku (namotám pásku na ventilek a podložkou s maticí přitáhnu k ráfku), nafouknu jako bezdušovku i s tím hřebíkem a když ten hřebík trochu těsní, tak můžu pohodlně dojet do místa opravy, když to uchází rychle, tak musím použít tu sračku na utěsnění defektu v bezdušovce.
Na špicový kola existuje nějakej bazmek kterej to utěsní, viděl jsem to na e-bay, ale stálo to dost peněz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak
Maxipes_Fík píše: Zkoušel jsem speciální těsnící 3M pásku, fungovala do přezutí pneu, při tom se shrnula, zkoušel jsem utěsnit špice v niplech a niply v ráfku lepidlem Megafix (obdoba Mamuta), asi rok a půl to těsnilo, pak to začalo ucházet, po té jsem se potupně vrátil k duším.
Prozraď nám, jakým způsobem to máš utěsněné a jestli je to dlouhodobě spolehlivé?
P.S. teď při běžném defektu hřebíkem utěsním teflonovou páskou ventilek v ráfku (namotám pásku na ventilek a podložkou s maticí přitáhnu k ráfku), nafouknu jako bezdušovku i s tím hřebíkem a když ten hřebík trochu těsní, tak můžu pohodlně dojet do místa opravy, když to uchází rychle, tak musím použít tu sračku na utěsnění defektu v bezdušovce.
Budget řešení je 3M páska + silikon, je důležité vzít tu tlustší 4412, plus dost dlouhou, aby objela celý ráfek, zdvojit na předělu a na ventilku. Ventilek co nejmenší, který jde do původního závitu. Vím o Outex a ještě jedné firmě, které dělají podobný systém, ale přesně pro toto určení, co jsem měl v ruce ráfky, na kterých to bylo, držely také dobře, ale posledně jsem nenašel nikoho v čechách, kdo by to měl a v zahraničí nikoho, kdo by to rozumně doručil, jména z hlavy nevím.
A pak na těžší terén mám Nuetech Tubliss, nebo jak se jmenují, prostě ten dvoukomorový systém, který drží patku pneu. Pokud by mě peníze nepálily, dal bych to na každou motorku (i když si teď nejsem jistý, jestli dělají 17, vím že mají 21,19,18. Každopádně to je zdaleka nejpokročilejší systém, umožní použít tlaky, které s dušema nejdou, je to strašný opruz nasadit, ale pak už jen radost používat .
Pokud bys to vyloženě plánoval pořizovat, můžu zkusit dohledat i tu třetí firmu, narychlo jsem našel ještě produkt BARTubeless, ty jsem ale naživo neviděl, strašně se to motá s tubless systémy pro cyklisty.
Pokud bys šel znovu DIY cestou, tak si také dej bacha, abys nekoupil galuskové ventilky :) .
1 reakcí na tento příspěvek Nové duše - všechny ztrácí tlak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak
Mr.Dreamer píše: můžeš jezdit nižší tlaky
Ja som vždy myslel, že primárnou výhodou duší je, že môžeš jazdiť nižšie tlaky s nimi - vzduch totiž pomáha držať tie bezdušáky. Ako to je pls?Mr.Dreamer píše: Budget řešení je 3M páska + silikon, je důležité vzít tu tlustší 4412, plus dost dlouhou, aby objela celý ráfek, zdvojit na předělu a na ventilku. Ventilek co nejmenší, který jde do původního závitu. Vím o Outex a ještě jedné firmě, které dělají podobný systém, ale přesně pro toto určení, co jsem měl v ruce ráfky, na kterých to bylo, držely také dobře, ale posledně jsem nenašel nikoho v čechách, kdo by to měl a v zahraničí nikoho, kdo by to rozumně doručil, jména z hlavy nevím.
A pak na těžší terén mám Nuetech Tubliss, nebo jak se jmenují, prostě ten dvoukomorový systém, který drží patku pneu. Pokud by mě peníze nepálily, dal bych to na každou motorku (i když si teď nejsem jistý, jestli dělají 17, vím že mají 21,19,18. Každopádně to je zdaleka nejpokročilejší systém, umožní použít tlaky, které s dušema nejdou, je to strašný opruz nasadit, ale pak už jen radost používat .
Pokud bys to vyloženě plánoval pořizovat, můžu zkusit dohledat i tu třetí firmu, narychlo jsem našel ještě produkt BARTubeless, ty jsem ale naživo neviděl, strašně se to motá s tubless systémy pro cyklisty.
Pokud bys šel znovu DIY cestou, tak si také dej bacha, abys nekoupil galuskové ventilky :) .
Nevím proč bych si měl kupovat galuskové ventilky?, mám mosazné, poniklované, šroubovací bezdušové ventilky s gumovým těsněním na čelní dosedací ploše a s maticí z vnější strany.
3M pásku jsem použil 4411 ta tlustší by tam zavazela ještě víc a lépe by se shrnula při přezouvání (jedná se o pneu Heidenau K60 Scout a ta zadní má ukrutně tuhé bočnice, nějaká radiální, měkoučká silniční galuska by se asi dala přezout i bez shrnutí pásky).
S tím lepidlem jsem jezdil bez duší asi rok a půl, než to začalo trochu ucházet.
O Tubliss jsem uvažoval, ale 17" se nedělá a při troše smůly se jistě dá píchnout i ta vnitřní duše.
Kdyby Alpina Raggi vyráběla kola na Tenerky (r. v. 2009), tak to by bylo řešení, i když dost drahé.
Na Outex jsem se teď díval, ale to je kurevsky drahá lepící páska (a ještě by hrozilo, že to zadrží celníci a budou vymáhat výpalné DPH) zase s rizikem, že se shrne při přezouvání. Outex
Ty máš v ráfku vyplétaného kola v otvoru pro ventilek závit?, já tam mám válcový otvor bez závitu (ona by se tam ta duše dost blbě šroubovala).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nové duše - všechny ztrácí tlak
Metric píše: Ja som vždy myslel, že primárnou výhodou duší je, že môžeš jazdiť nižšie tlaky s nimi - vzduch totiž pomáha držať tie bezdušáky. Ako to je pls?
Ten Tubliss ti přitlačí patku k ráfku po celém obvodu, proto tam můžeš nechat třeba 0.4atm a i když ti hrozí kopnutí ráfku, nestane se ti, že bys skřípnul/žvejknul duši.