globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nalozena motorka - pretizena?
 
28.7.2013 v 20:22
Zdravím,

poridil jsem kufr 36l na mojeho Horneta. Dnes jsem ho jel vyzkouset i s pritelkou a bohuzel mam z toho spatny pocit. Nevím asi jsem tlustej. ale jakmile jsem kufr nalozil, tak dobrej pocit z jizdy v prdeli. Odlehcene predni kolo, kdyz akceleruju tak se mi na chvilicku rozkmitaj riditka, kdyz je pustim na rovine tak se take hned rozkmitaj. To bych jeste prezil, ale v zatackach je to dost neprijemny. Vzhledem k tomu, ze v tydnu jedeme na dovolenou a na masinu prijdou jeste brasny, tak se dost bojim :D.

Prekpokladam ze asi nejaky tipy a triky co s tim neexistuji, maximalne tak dat do kufru co nejlehci veci.

PS: Kdyz jsem kufr sundal, tak vse v pohode.
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

30.7.2013 v 08:14 | Nahoru | #31
FishX3> njn střelec, to se v tobě nezapře

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

30.7.2013 v 09:50 | Nahoru | #32

KubaLC8 píše: 210


Nosnost 210kg? Tak to je asi nejvíc co jsem viděl. Většinou mají motorky kolem 190-ti kg,což jsou někdy dva lidi v motooblečení, a vše co naloží do kufrů je nadváhou...

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

30.7.2013 v 10:14 | Nahoru | #33

FishX3 píše: Hihi jsem měkký. 9mm luger ...ale i tak "dost"


No jako vím kolik váží bedna s tisícovkou lugerů, čtyřikrát tolik v topcase musí být zážitek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

30.7.2013 v 10:49 | Nahoru | #34

Kov píše: Nosnost 210kg? Tak to je asi nejvíc co jsem viděl. Většinou mají motorky kolem 190-ti kg,což jsou někdy dva lidi v motooblečení, a vše co naloží do kufrů je nadváhou...



fakt 210, 190 pohotovost a 400 celkova

Nalozena motorka - pretizena?

30.7.2013 v 12:31 | Nahoru | #35
Já mám i na fazeru max.zatížení 185kg myslím, vzhledem k tomu, že jen v kombě mám 109.... Ale na hornetu jsem měl narvaný boční brašny, přítelkyni a jelo se v pohodě, nikdy jsem teda nepozoroval takovýhle situace. A to jsem měl i převody do pomala, takže by se měla zvedat víc na záda. Ono taky něco udělá aerodynamika, já jel jednou s krosnou na zádech a nešlo jet víc jak 130, protože to se mnou prostě házelo.

1 reakcí na tento příspěvek Nalozena motorka - pretizena?

30.7.2013 v 16:51 | Nahoru | #36
Kdyz jsme u tech krosen, docela by me zajimalo chovani motorek strelcu co si na SS posadi na takovej malej bobik (cca 7cm pred zadni svetlo ) babu a ty vrznou na zada alespon 50l korsnu.
Krome toho ze to vypada hodne komicky tak to musi byt imnimalne o jeden zivot

Nalozena motorka - pretizena?

31.7.2013 v 11:45 | Nahoru | #37
to je přece normální, pokud máš hodně váhy vzadu(kufr+ženská) tak při akceleraci máš přední kolo úplně odlehčený to ti hází... Zvykej si chlape a pořádně přitvrď zadní centrál, to taky pomůže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

31.7.2013 v 14:45 | Nahoru | #38
KubaLC8> Když vidím jet na SS ve dvou na výlet do Evropy, tak si říkám, jestli to není najaká forma masochismu

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

31.7.2013 v 15:30 | Nahoru | #39
Kov> když tohle podstoupí i dva na 250ce, pak se nedivím už ničemu

Nalozena motorka - pretizena?

31.7.2013 v 17:19 | Nahoru | #40
Když se tady bavíte o té hmotnosti,tak já mám max.na nápravu 255kg.a celkovou 425kg.A co se týká těch jízdních vlastností,tak je si třeba uvědomit to,že některé motorky naložení zvládají lépe a některé hůře.V tvém případě jednoznačně přitáhnout centrál a popř.kousek snížit přední vidle aby se váha přesunula trochu dopředu.

Nalozena motorka - pretizena?

31.7.2013 v 19:21 | Nahoru | #41
předevčírem jsme přijeli z Fara (Portugalsko), jel jsem s přítelkyní celkem měla motorka 400 Kg, jel jsem s odlehčeným kolem 9 650 Km a dalo se to, taky se mi rozklepaly řidítka, měl jsem tři kufry, tankvak apod.. když jsem jel pomalu do zatáčky tak jsem taky cítil jak se klepou, jinak ve větších rychlostech na pohodu

Nalozena motorka - pretizena?

7.8.2013 v 09:01 | Nahoru | #42
Na bmw jsem přitvrdil pružinu a bylo vše v pohodě...R1100S jsem náklad prostě vůbec neřešil a hlavně to na jízdě nebylo téměř znát...dnes naložení opět řeším...

Nalozena motorka - pretizena?

11.8.2013 v 12:47 | Nahoru | #43
Mozna blbej dotaz, ale kdyz je moto hodne nalozena, je potreba taky povolovat retez? Prece jen se vic napina, ne?

1 reakcí na tento příspěvek Nalozena motorka - pretizena?

14.8.2013 v 15:12 | Nahoru | #44
Správně napnutý řetěz, jak udává výrobce, by měl pokrýt celý váhový rozdíl. Jedinný co ty by si měl udělat je přitvrdit tlumiče. Jinak se samozřejmě víc napíná, ale to neznamená že si ho ještě o nějaký cm víc povolíš :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

19.8.2013 v 07:29 | Nahoru | #45
Riddick> mne prave prijde hrozne napnuty, kdyz mam nalozenou motorku a jeste pritelkyni za zady :) diky za odpoved

Nalozena motorka - pretizena?

19.8.2013 v 09:02 | Nahoru | #46
Jestli to dobře napíšu, tak řetěz musí být napnuty tak, aby pokryl celý zdvih zadního kola, tedy i tehdy když je motorka nezatížená a zadní vidlice jde na doraz na nějaké muldě.

Při zatížení je řetěz více napnutý, to jo, ale jenom proto, že zadní vidlice už není na začátku zdvihu, ale uprostřed. A zadní náboj je nejdál od pastrku.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

19.8.2013 v 09:04 | Nahoru | #47
Zash> jestli je napnuty až moc, tak povolit, jinak trpí ložiska.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

19.8.2013 v 09:12 | Nahoru | #48

Roman2bk píše: Zash> jestli je napnuty až moc, tak povolit, jinak trpí ložiska.



No asi takhle, kdyz na tom sedim sam, tak retezem pohnu nahoru, pokud jsem ale nalozenej + pritelkyne, tak s nim ani nehnu.

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

19.8.2013 v 09:29 | Nahoru | #49
Zash> měl by to potvrdit ještě nějaký servisak, ale myslím že aspoň malá vůle nahoru/dolů by tam měla být vždy, jinak hrozí zničení ložisek...

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

19.8.2013 v 10:52 | Nahoru | #50

Roman2bk píše: Zash> jestli je napnuty až moc, tak povolit, jinak trpí ložiska.



ano, VZDY musis mit na řetězu vůli - je třeba dát bacha i na nerovnoměrně vytahaný řetěz kde ti v jednom místě může jít pomalu přes zuby jak je volný a jinde být proplý - každopádně proplý řetěz je pro ložiska smrt.

Naposledy editováno 19.08.2013 10:59:41

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

19.8.2013 v 10:56 | Nahoru | #51

Roman2bk píše: Zash> jestli je napnuty až moc, tak povolit, jinak trpí ložiska.

A taky-při nějakém větším zhupu pak dojde k napnutí řetězu,který vlastně chytne váhu celé motorky místo pérování. Tím jde řetěz rychle do kopru. Je to tak?

Naposledy editováno 19.08.2013 10:56:47

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

20.8.2013 v 21:15 | Nahoru | #52

KubaLC8 píše: fakt 210, 190 pohotovost a 400 celkova



Poradna motorka ma celkovou hmotnost 580 kg A podle manualu je urcena pro tri osoby a 100kg nakladu a jeste muze tahat maly polni delo

2 reakcí na tento příspěvek Nalozena motorka - pretizena?

21.8.2013 v 03:40 | Nahoru | #53
Blbost výrobce ví co tam píše, dodržuj jeho údaje a je to... Jak jsem psal, ta motorka má určitou nosnost, kde musí vydržet jak ložiska, tak řetěz. Napni to tak, jak píše výrobce. Pokud by si to chtěl povolit, hrozí ti, že při delší jízdě se řetěz stejně vytahá a na houpáku ti taky může hezky sesednout z rozety a minimálně ti to nepojede, v horším případně s tím dostaneš do nohou a rozbiješ si tlamu

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

21.8.2013 v 10:48 | Nahoru | #54

Riddick píše: Blbost výrobce ví co tam píše, dodržuj jeho údaje a je to... (

Pokud by se měly striktně dodržovat údaje o nosnosti motorek, tak nepotkáš na silnici motorku na které by jeli dva lidi a plnou výbavou. Jsme se ženou oba štíhlí lidi,na dovču sebou nevozíme zbytečnosti a i tak přetěžujeme motorku asi o 30kg

(reakce na) Nalozena motorka - pretizena?

21.8.2013 v 11:07 | Nahoru | #55
Riddick> - - jestliže nosnost nedodrží je logické že musí adaptovat i napnutí řetězu stejně jako odpružení atd (podle motky - u mne to resit nemusim ) jinak plati co pise KOV ... kdybch měl dodržet nosnost motky, tak jezdím sám ...a to mam mladou vcelku drobka

je to podobný výkřik mimo realitu jeko je dodržovat max rychlost a nosnost kufru - mrkni do topcase a zjistíš že ho přetěžuješ
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist