globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.9.2012 v 20:11 | Nahoru | #511
Turek> tak ono falko je koncepcne stejny motor, ale cele to funguje uplne jinak...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.9.2012 v 20:25 | Nahoru | #512

turek píše: Hm,sem si to myslel.
Tak ale asi by pomohlo si pohrát s počtem zubů na řetězovce.Že bych třeba občas zařadil i šestku. Takhle jí stejně nedotočím.
Těm vašim plánům na přestavbu tady docela fandím,ale já bych šel cestou výkonějšího bajku.Nebo přimontoval 10 !!!!! litrovou nádrž na nitro.



Souhlasím. Jak se změnou sekundáru (doporučil bych 16/43) tak s koupí silnějšího bajku... Největší přínos s nejmenší námahou a téměř nulovým rizikem, že ty prachy zahučej do kanálu

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.9.2012 v 20:37 | Nahoru | #513
Tak aby to nebylo tak mrtvý . Já dnes malinko upravil intercooler, aby se tam vůbec vešel a pracuje se na propojce pro mazání turba.
Jinak na cestě už je manometr, turbo a ignitech. To by mělo přijít v týdnu.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.9.2012 v 09:36 | Nahoru | #514

dakarista píše: Turek> tak ono falko je koncepcne stejny motor, ale cele to funguje uplne jinak...



vysvětlit prosím jak to funguje "jinak" díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.9.2012 v 12:14 | Nahoru | #515
KedaR_K> kdybys mel kam dat, tak se mi tu vali ze dvou projektu zbyle nerezove a male chladice voda-vzduch. Mohl bys je pouzit jako stage1 pred tim svym (predpokladam vzduch-vzduch) coolerem.

Naposledy editováno 16.09.2012 12:15:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.9.2012 v 12:50 | Nahoru | #516
Dawe02> Jak jsou velké? A jaká je účinnost oproti vzduch-vzduch, jestliže u něj se sražení teploty pohybuje v řádu desítek °C. Přeci jen voda má kolem 80°C....

edit. myslim, zda by úplně nešly vyměnit za ten co mám..

edit2: s místem je to samozřejmě dost špatný

Naposledy editováno 16.09.2012 12:59:50

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.9.2012 v 13:23 | Nahoru | #517
KedaR_K> Jsou male, hodim ty fotky. Zalezi jak moc a s jakou efektivitou ti bude tlacit kompresor. Samotna ucinnost vzduch-voda je cca 10x lepsi pri stejne velikosti chladice.
Pokud budes s teplotou nad 100degC tak je to hodne ucinne reseni, jinak ne kvuli te zminene teplote vody (ale da se pridat treba dalsi vzduchovy chladic na vodu pred vstupem na tenhle IC).

edit: uplne bych ten vzduch-vzduch nenahrazoval, ten ti to jiste dostane nize. Jde jen o to mu dat vstup co nejchladnejsi a chladit tedy vicestupnove.

Naposledy editováno 16.09.2012 13:24:25

Aprilia RSV úpravy a tuning

16.9.2012 v 13:41 | Nahoru | #518
Here we go.


Aprilia RSV úpravy a tuning

16.9.2012 v 14:49 | Nahoru | #519
Ovšeeeem, to vypadá moc hezky. Je to ale cca stejně velké jak teď ten můj intercooler. Vůbec zatím netušim, zda se tam vejde. To se uvidí, až tam bude turbo. Nechci aby nějak trčel vedle motorky, to by vypadalo hrozně.

Aprilia RSV úpravy a tuning

17.9.2012 v 23:07 | Nahoru | #520
Tady zmenšený intercooler. Příruby budou z hliníku spojené tvrdým pájením.


Naposledy editováno 17.09.2012 23:08:17

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.9.2012 v 19:26 | Nahoru | #521
Přidávám foto (fuj ta kvalita z mobilu) dalších dílů a samozřejmě (jak jinak) mám zase dotaz. Na tom turbu jsou celkem 4 díry pro olej, z toho na 3 jsou našroubované trubičky. Co je vstup a co výstup? Jak to poznám?
imgupload.sk/viewer.php

imgupload.sk/viewer.php

imgupload.sk/viewer.php

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.9.2012 v 19:42 | Nahoru | #522
KedaR_K> pokud to ma tvar jako hadicnik, tak to bude in.out chladici vody. Olej je vzdy do a z centerhousingu pres zavit.

edit: fotky nevidim, asi chyba u me ve firewallu. sorry

Naposledy editováno 20.09.2012 19:43:09

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.9.2012 v 19:53 | Nahoru | #523
Dawe02> Tak jsem to zapojení dohledal podle manuálu, akorát tam není směr proudění chladící kapaliny (asi to je jedno). No a pak jedna věc, snad se nejedná o problém. To turbo je teď uplně suchý. když zacpu otvor pro přívod oleje a fouknu do odvodu pro olej, vzduch uniká okolo kompresorové vrtulky. Je to v pr., nebo se to vytěsní až tam bude olej?

http://imgupload.sk/...ztdc5ipw4r6y0t8d.jpg
http://imgupload.sk/...ngkvw7dl10hr4yzv.jpg
http://imgupload.sk/...797lcwwfvc5yh21a.jpg

Naposledy editováno 20.09.2012 23:15:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.9.2012 v 10:13 | Nahoru | #524

turek píše: Nazdárek borci.
Malej dotaz.Zkoušeli ste někdo jezdit na lepší benzín,třeba Verva100 nebo Shel Wpower racing?
Oproti standartní 95 je to hodně znát?A když motka jezdí normál na 95ku nebude z toho najednou nějaká náladová,nebo je to fuk?
Jde mi o to,že teď už se jí nechce od 220 moc zrychlovat a začíná se u toho "klepat".Nejvíc sem z ní dostal asi 237.Takže když si budu chtít vyzkoušet maximálku a naleju tam nádrž nějakýho "prémiovýho paliva" jestli to prostě poletí líp,nebo né?
A neposílejte mě hned do kopru,stejnak vám to tady nějak usnulo....



Kámo to je divný, já na ní jel přes 250 určitě, myslím 257 a to sem vyměkl, než že by to nešlo....měl jsem tam jen chip a otevřený laufs.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.9.2012 v 11:11 | Nahoru | #525
Sefo> No,mě jede pěkně tak do 220.Pak už je to pomalejší,ale leze to nahoru.Ono tedy já sem zatím cíleně max nezkoušel,vždycky mě tak napadne jí roztáhnout ...
Vše mám origo,ale došlo mi,že vzduchovej filtr už trochu dýl nebyl měněnej.Mohlo by to mít až takovejdle vliv?Naposledy sem ho jen vyfoukával někdy na jaře,přišel mi ale ještě v pohodě.
Ale taky sem měl představu,že 250 to musí dát bez problému.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.9.2012 v 11:38 | Nahoru | #526
turek> Já měl KNko a Chip a musim uznat, že to bylo dost poznat, což je investice tak kolem 3 tis....doporučuju!

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

21.9.2012 v 19:45 | Nahoru | #527
No ten únik přes labyrinty bude snad OK po natlakování. Dawe, myslíš že bychom nějak pořešily ten aktuátor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.9.2012 v 20:49 | Nahoru | #528
KedaR_K> cau. Vsechny free servery s obrazky jsou problem (jsem momentalne za prisnym firewallem). To tesneni muze byt, to chce vedet jaky presne typ to je. Krouzky se chovaji tak jak pises ale jen v male mire, labyrint pusti vice bez tlaku...to da rozum. Musis zkusit. Aktuator poladime, ale chce to videt packaging abys ho tam dostal... hodi se ti asi vice linearni(uzke male telo cca 6x6x6cm a z nej rod az 15cm)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.9.2012 v 21:00 | Nahoru | #529
Dawe02> Takový by se tam určitě vešel

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

22.9.2012 v 23:43 | Nahoru | #530
turek> Nemáš to seškrcený? Aneb, to mě tak napadá, že to se v tomhle tématu ještě neprobíralo... mluvím teď o restrikci v sání... není to tak dlouho, co jsem ji viděl v jednom Tuonu...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.9.2012 v 00:17 | Nahoru | #531
KedaR_K> ok, to nejak poresime.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

23.9.2012 v 09:14 | Nahoru | #532
WenCa> Seškrcená by bejt neměla,ale bůhví jakou má minulost. Myslím,že ani v sání žádná restrikce není.Ona jde fakt docela pěkně do těch 220,pak je to horší.Zkusím mrknout na filtr,pokud se podaří našetřit(dvě děti,s jedním manželka na mateřský) půjdu do čipu a KN ka,jak radí Sefo.Případně jinej počet zubů na řetězovce.A nebo do Tuona.
Každopádně všem dík za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.9.2012 v 13:44 | Nahoru | #533
Nejake navrhy kam a jak zapojit do okruhu chlazeni turbo?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.9.2012 v 13:46 | Nahoru | #534
turek> na RSV byla moje maximálka 269kmh takže to je divný... jinak ten chip, laďák a filtr je opravdu znát jak píše sefo.

Naposledy editováno 27.09.2012 13:46:42

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.9.2012 v 13:53 | Nahoru | #535

KedaR_K píše: Nejake navrhy kam a jak zapojit do okruhu chlazeni turbo?



to máš vodou chlazený, jo?
nejspíš někam na konec okruhu, jinak ti to teplo od turba půjde vodou zpátky do motoru a zase vejfukem do turba... selskej rozum

Naposledy editováno 27.09.2012 13:53:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.9.2012 v 20:04 | Nahoru | #536

FiZzeR píše: to máš vodou chlazený, jo?
nejspíš někam na konec okruhu, jinak ti to teplo od turba půjde vodou zpátky do motoru a zase vejfukem do turba... selskej rozum

Jjde mi spis o komkretni zapojeni. Protoze se bojim, ze kdyz udelam vstup predcerpadlem a vystup za (nebo obracene), budou se ty vetve pretlacovat a nepotece tam nic

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.9.2012 v 20:05 | Nahoru | #537
e: 2x

Naposledy editováno 27.09.2012 22:18:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.9.2012 v 02:04 | Nahoru | #538

KedaR_K píše: Jjde mi spis o komkretni zapojeni. Protoze se bojim, ze kdyz udelam vstup predcerpadlem a vystup za (nebo obracene), budou se ty vetve pretlacovat a nepotece tam nic



Jaký větve? Normálně to zapoj "do série", vyškubni hadici co vede z motoru do chladiče, udělej vehement na turbo, a druhej šlahoun z turba do chladiče, ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.9.2012 v 09:32 | Nahoru | #539

FiZzeR píše: Jaký větve? Normálně to zapoj "do série", vyškubni hadici co vede z motoru do chladiče, udělej vehement na turbo, a druhej šlahoun z turba do chladiče, ne?



todle neni blbej napad, ale podle fotek mi prijde, ze to.turbo ma 3x mensi prurez trubek chlazeni. To by mohl pak odnest motor

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.9.2012 v 20:11 | Nahoru | #540

dakarista píše: todle neni blbej napad, ale podle fotek mi prijde, ze to.turbo ma 3x mensi prurez trubek chlazeni. To by mohl pak odnest motor

Presne tak, do serie to nejde. To vedeni vody v turbu ma prumer odhadem 12 mm
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist