globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 22:07 | Nahoru | #481
KedaR_K> kdyz budes v te Francii, zkus jeste sledovat net a treba narazis na BV50. To je !VTG! turbo od Borga udelane pro Porsche biturbo (treba GT2 997). Cartridge je ze superslitiny nad 1100 stupnu. Treba budes mit velkou kliku a nekdo ho da na eBay po bouracce a nebude vedet jakou to ma cenu. Sam jsem ho nedavno videl. Nove je za dve ste tisic.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.9.2012 v 22:12 | Nahoru | #482
Dawe02> Tak to by už byla parádička .Budu to sledovat

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.9.2012 v 12:18 | Nahoru | #483
KedaR_K> jj, s timhle by ta motorka byla urcite slusne odladitelna.
Tohle je ono, ale ponekud drahe...

A tady dokonce obe dvojcatka.

Aprilia RSV úpravy a tuning

7.9.2012 v 15:25 | Nahoru | #484
nebude náhodou někdo objednávat z AF1racing?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.9.2012 v 22:41 | Nahoru | #485
KedaR_K> dnes se mi dostalo neco malickeho do ruky a hned jsem si na tebe vzpomnel:




TAKY DVOUVAL, bohuzel neni moje.

Naposledy editováno 07.09.2012 22:46:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.9.2012 v 23:27 | Nahoru | #486
Dawe02> Krása, do jakého stroje to je určený?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.9.2012 v 00:00 | Nahoru | #487
KedaR_K> to je nejspis univerzalni GT0632 (T6), mozna prototyp.


Potreboval bys ale stejne dve, kazde na jeden valec. Pak by to mohlo tech 180HP mit. Jedno je pro mensi objemy, motokary, zavodni sekacky, zavodni motorky, male cluny. Vazi ani ne 4 kg.

Naposledy editováno 08.09.2012 00:00:54

Aprilia RSV úpravy a tuning

8.9.2012 v 12:28 | Nahoru | #488
intercooler+ skoro dokončený airbox

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

8.9.2012 v 17:34 | Nahoru | #489
Existuje nějaký koeficient pro přibližný výpočet výkonu po naturbení.??? Při 100% účinnosti by to bylo cca 92kw x 1,6(0,6bar)= 147kw....?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.9.2012 v 21:29 | Nahoru | #490
KedaR_K> ne, nemuzes to pocitat jen z pressure ratio. celkova ucinnost neni 100%, musis brat v potaz density ratio a navic jsi omezen radou faktoru jak motoru (ventily, vstriky, bsfc, ve) tak kompresoru (surge,choke, ucinnost). jestli chces nekde zacit, zjisti si co nejvic parametru o svem dnesnim motoru.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.9.2012 v 17:20 | Nahoru | #491
Dawe02> Jaký je cca minimální vnitřní průměr hadice od turba do sání? Bude stačit 40-45mm. Obávám se, že větší tam nenarvu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.9.2012 v 17:34 | Nahoru | #492

KedaR_K píše: Dawe02> Jaký je cca minimální vnitřní průměr hadice od turba do sání? Bude stačit 40-45mm. Obávám se, že větší tam nenarvu.



to tam chces cpat takove prditko kdyz tam je 2x57mm ???

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.9.2012 v 17:52 | Nahoru | #493
KedaR_K> Spocitej kolik molu plynu ti projde motorem na 11000 otackach a pak spocitej kolik molu plynu protlacis trubici pri tlaku, kterej hodlas pouzit. Pokud dostatek tak dobry. Vecer sem k tomu kdyztak napisu vzorce, ale ted musim jet. Ale radsi si pockej na potvrzeni od dawa bo ja bych te nerad mystifidlikoval.

Aprilia RSV úpravy a tuning

9.9.2012 v 18:45 | Nahoru | #494
Kdybyste nasli nekde to turbicko co tu daval fotku dawe, za rozumnou cenu, tak dejte vedet, neco bych zkusil

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.9.2012 v 18:52 | Nahoru | #495

dakarista píše: to tam chces cpat takove prditko kdyz tam je 2x57mm ???


No pokud tam nic většího nenarvu tak nic jiného nezbyde. Pokud by to však nemělo vůbec fungovat, tak bych to musel nějak víc upravit.
Ale, bude tam 2,5 litrový airbox, takže by to částečně mohlo tu úzkou hadici kompenzovat...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.9.2012 v 23:44 | Nahoru | #496
KedaR_K> mensi prurez znamena vetsi ztraty (bude mensi flow) a taky to ovlivni cinnost kompresoru (to by bylo na dlouho).
Lepsi je co nejvetsi svetlost, co nejrovnejsi, kolena hladka. 45mm by nemuselo byt moc restriktivni vzhledem k tomu kolik kg tam potece.

assassin> chces to do nejakeho modelu? Ono nebude moc drahe, kolik bys dal?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.9.2012 v 23:47 | Nahoru | #497
Dawe: nemam vubec predstavu co to muze stat... 400ccm twin od suzuki... Jakoze pokus na nasbirani zkusenosti, nez testnu neco vetsiho...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.9.2012 v 23:49 | Nahoru | #498
assassin> To bys mel idealni, rating je do 80 nebo 90HP. Splasim ho odhadem za pet, sest stovek $.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.9.2012 v 10:51 | Nahoru | #499
dakarista> Tak co, nějaký novinky?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.9.2012 v 11:12 | Nahoru | #500

FiZzeR píše: dakarista> Tak co, nějaký novinky?



v celku ano... je pondeli 10.9

Aprilia RSV úpravy a tuning

10.9.2012 v 21:14 | Nahoru | #501

Aprilia RSV úpravy a tuning

10.9.2012 v 23:23 | Nahoru | #502
Potřebuju další radu . Jaký udělat vnitřní průměr toho napojení na hl. mazací kanál? aby se to turbo dostatečně mazalo, ale zároveň aby mi to nevzalo všechen olej pro motor .
Viděl bych to na 3mm?

Aprilia RSV úpravy a tuning

10.9.2012 v 23:43 | Nahoru | #503
Zalezi jaka loziska tam budou. Predpokladam ze to Uno s normalnim thrust a sleeve bearingy.
Pocitej ze potrebujes cca 4 bary na vstupu, podle toho nadimenzuj vstupni prumer. Regulator tlaku neni nutny ale kdyz bude jen lepe. Vystup musi mit znatelne vetsi prumer (olej za lozisky ma mensi tlak). Snaz se drzet vertikalni smer, pokud to jde. Tahle stara turba to potrebuji - vstup nahore. Vystup z turba ved do klikovky nad urovni hladiny a nesmi se nikdy ucpat. Pak olej protlacis do kompresoru a rikas si o velke problemy.

edit: jeste zkus koukat po turbu z Cromy turbo i.e. nejlepe Abarth. Nesmrtelny kus.

Naposledy editováno 10.09.2012 23:44:07

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.9.2012 v 23:43 | Nahoru | #504
a kde chces ten olej napichnout?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.9.2012 v 23:54 | Nahoru | #505
dakarista> na čidlo tlaku oleje

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

12.9.2012 v 20:32 | Nahoru | #506
FiZzeR> Jsou to oni? A né že mi je vykoupíte !!!
http://www.ebay.com/itm/390465621856?item=390465621856&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item5ae9908f60&vxp=mtr

edit: aha, tak toto jsou pravděpodobně 315cc

Naposledy editováno 12.09.2012 20:37:39

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.9.2012 v 15:19 | Nahoru | #507
Nazdárek borci.
Malej dotaz.Zkoušeli ste někdo jezdit na lepší benzín,třeba Verva100 nebo Shel Wpower racing?
Oproti standartní 95 je to hodně znát?A když motka jezdí normál na 95ku nebude z toho najednou nějaká náladová,nebo je to fuk?
Jde mi o to,že teď už se jí nechce od 220 moc zrychlovat a začíná se u toho "klepat".Nejvíc sem z ní dostal asi 237.Takže když si budu chtít vyzkoušet maximálku a naleju tam nádrž nějakýho "prémiovýho paliva" jestli to prostě poletí líp,nebo né?
A neposílejte mě hned do kopru,stejnak vám to tady nějak usnulo....

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.9.2012 v 16:53 | Nahoru | #508
turek> Zkoušel, placebo. Víc to stejně nepojede, s tím se smiř a šetři na BBK Ale dakarista je nějak zticha... Tak jsem zvědavej, jestli z toho někdy něco bude... Nebo jestli pojedem každej za sebe...

Aprilia RSV úpravy a tuning

15.9.2012 v 17:23 | Nahoru | #509
fizzer> zatim jsem se nedostal pro motor na experimenty a v praci je to nejake divoke... Takze pri nejhorsim to predam nekomu, kdo bude moct vyplaznout dvacku na pokus

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.9.2012 v 19:46 | Nahoru | #510
Hm,sem si to myslel.
Tak ale asi by pomohlo si pohrát s počtem zubů na řetězovce.Že bych třeba občas zařadil i šestku. Takhle jí stejně nedotočím.
Těm vašim plánům na přestavbu tady docela fandím,ale já bych šel cestou výkonějšího bajku.Nebo přimontoval 10 !!!!! litrovou nádrž na nitro.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist