Nicméně tu má jistě hodně lidí zkušenost, že nezůstane u stejné motorky dlouho, zvlášť menších objemů.
1 reakcí na tento příspěvek Honda, Kawasaki
Ninju 650 mám třeba já už 12tou sezónu, takže u japonských dvouválcových 650 rozhodně mohu doporučit nákup na dlouhodobé používání . Když to porovnám se svým 600 GSXR, tak ten dvouvál táhne dole mnohem více, ale zase když to roztočíš, tak to oproti 4hrnku je vydechlina. Co se mi ale na 650 líbí je ta triviální údržba a bytelná stavba. Nehoní se každé kilo, tak je s tím mnohem méně starostí, i když to občas někde položíš.
Pokud jde o kvalitu, jsou na tom všichni Japonci velmi podobně. Ale pokud jdeš vyloženě po silné motorce, nebál bych se sáhnout ani výš. Už přes 10 let má skoro každá motorka palivové mapy, takže není problém koupit něco 800ccm+ (Z900 a MT9 jsou super) a pokud to na začátek bude moc divoké, prostě to tam hodit mapu do deště. I ta šestka po půl roce ukáže své výkonnostní limity, někomu to nevadí, někdo ale začne znovu hledat silnější :) .
Dvacu už máš, 650 na můj vkus zbytečně těžká a neohrabaná.
Takže zbývá 300 nebo 500.
CB300 je lehoučká, hravá a jede dostatečně.
Pětikilo je podobný, spotřeba je podobná (rozdíl litr na sto), taky celkem hravá a hodná motorka.
Kawa 400 je něco mezi, ale ta ninja bude úplně nejmíň pohodlná.. pro mladého kluka ok, ve skoro šedesáti bych tohle docela zvážil..
Jinak ta CB300 jezdí za cca 2.7/100.
CB500 když dáš o dva zuby větší rozetu získá lepší pružnost na předjíždění a při klidné jízdě dokáže jet taky za 2.7, ale počítej spíš 3 - 3.5 při normálním používání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda, Kawasaki
Do 6 tis.ot to je hodný, skoro bych řekl zdechlejsi než ten dvouválec.
Pak to chytne saze, ale to už letíš na dvojku přes kilo, kopneš za tři a máš tam stopade.
Naopak pokud se bude soplit 90-100 na šestku, tak každé předjetí bud rozmyslet nebo jít o tři kvalty dolů. A při klidné jízdě se pod 5/100 nedostanes.
Mě ta 650 prostě vyhovuje nejméně, to už je mi ta ER6 sympatičtější, i když stejně jako 500 je v nízkých otáčkách nervózní a ve městě zas kolikrát řešíš, jestli půlit dvojku spojkou nebo tam cpat jedničku.
To pětikilo mi proti ER6 přijde v tomhle o fous lepší.
A 650 je to jedno úplně, dáš šestku, zavřeš plyn a ona jede 28km/h na volnoběh a neprotestuje..
Já bejt na jeho místě, tak se na tom všem svezu a neptám se ostatních
To je prostě kus tyče a na konci jsou nasazený gumy pod nohy.
Úplně jak Jawa21..
Tady zrovna dle mého ušetřili na nejméně vhodném místě, páč je to dost o hubu..
Naposledy editováno 13.08.2022 13:57:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda, Kawasaki
dva_hrnce píše: Mr.Dreamer> jenže cb650 je čtyřválec..
Do 6 tis.ot to je hodný, skoro bych řekl zdechlejsi než ten dvouválec.
Pak to chytne saze, ale to už letíš na dvojku přes kilo, kopneš za tři a máš tam stopade.
Naopak pokud se bude soplit 90-100 na šestku, tak každé předjetí bud rozmyslet nebo jít o tři kvalty dolů. A při klidné jízdě se pod 5/100 nedostanes.
Mě ta 650 prostě vyhovuje nejméně, to už je mi ta ER6 sympatičtější, i když stejně jako 500 je v nízkých otáčkách nervózní a ve městě zas kolikrát řešíš, jestli půlit dvojku spojkou nebo tam cpat jedničku.
To pětikilo mi proti ER6 přijde v tomhle o fous lepší.
A 650 je to jedno úplně, dáš šestku, zavřeš plyn a ona jede 28km/h na volnoběh a neprotestuje..
Já bejt na jeho místě, tak se na tom všem svezu a neptám se ostatních
Psal jsem japonské 650 DVOUVÁLCE , CB 650/hornet jsem nezmiňoval, určitě ta motorka je pro někoho dobrá, ale mě ten motor naprosto nesedne. Nikde není silnej, nikde není slabej. Jediná tahle cestovnější 4válcová šestka, která fungovala dobře ve vysokých otáčkách, byla F4, úžasný stroj. Nová CBR 650F pak byla hrozné zklamání, protože to úplně ztratilo tu dravost (pro někoho to je určitě bezva motorka).
Jinak ty 650 dvouválce, ať už V nebo řadové, dole táhnou skvěle. Pokud ti to netáhne plynule od volnoběhu, je s tou motorkou něco špatně. Jasně, nenajdeš tam plný výkon, ale o tom tady nemluvíme. Nedovedu si představit, že by CB 500 někoho déle než půl roku oslovovala svou "silou, sportovním projevem a mužností", to už i Ninja 400 je dravější. Proto jsem právě říkal, že možná i dvouvál 650 bude časem slabý, ale nic slabšího mi nedává smysl jako cokoli jiného, než mezistupeň.
Jinak souhlas, když je možnost si každou projet, je to nejlepší. Ale i když všechny sežene k vyzkoušení, bude těžké odhadnout, jaký pocit z nich bude mít za rok, jaký za 5. Kupovat si motorku na dlouhodobé používání je vždy záludné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda, Kawasaki
Jinak naprostý souhlas se vším, nic ve zlem, to jen ty jsi mu dal další alternativu a já jen upřesnil tento co chce je 4V.
Neříkám že netáhnou od volnoběhu, ale kdyz necháš spadnout řadový dvouvál na volnoběh na druhý rychlostní stupeň a pak to nakrmis, tak já osobně mám pocit, že se chce klikovce vyskočit ven.. ten 4V si tuhle situaci přebere úplně jinak.
Záludné to možná je, já si před 15 lety koupil moto na které jsem se předtím ani nesvezl a mám ji pořád, navíc mě pořád baví a popravdě nevím, za co bych to dnes vyměnil (pokud bych neměl zbytečných 500tis.Kč + a nechystal se objet svět na cenduru..
Ed: tobě možná nic slabšího smysl nedává, já bych ve věku 60+ na nějaké courani se okolo komína po okreskach zase asi nepotřeboval nic víc než tu CB500..
Ale to bude dost individuální, ty jsi závodník
Naposledy editováno 13.08.2022 14:47:18
dva_hrnce píše: Mr.Dreamer> jj, já vím že jsi psal dvouválce.. ale tazatel zvažuje CBR650 a to dvouvál není.
Jinak naprostý souhlas se vším, nic ve zlem, to jen ty jsi mu dal další alternativu a já jen upřesnil tento co chce je 4V.
Neříkám že netáhnou od volnoběhu, ale kdyz necháš spadnout řadový dvouvál na volnoběh na druhý rychlostní stupeň a pak to nakrmis, tak já osobně mám pocit, že se chce klikovce vyskočit ven.. ten 4V si tuhle situaci přebere úplně jinak.
Záludné to možná je, já si před 15 lety koupil moto na které jsem se předtím ani nesvezl a mám ji pořád, navíc mě pořád baví a popravdě nevím, za co bych to dnes vyměnil (pokud bych neměl zbytečných 500tis.Kč + a nechystal se objet svět na cenduru..
Ed: tobě možná nic slabšího smysl nedává, já bych ve věku 60+ na nějaké courani se okolo komína po okreskach zase asi nepotřeboval nic víc než tu CB500..
Ale to bude dost individuální, ty jsi závodník
No, já právě reagoval na požadavek "silou, sportovním projevem a mužností". Já nejvíce kilometrů za rok najedu na dváce skútru a tu samou 650 kawu mám už v garáži 12 let. Bral jsem to tak, že na Hondy koukal, protože je zná, ale ptal se i na další Japonce.
2 reakcí na tento příspěvek Honda, Kawasaki
Osobně bych začal třeba lehkou CB500x, což by suplovalo ten skůtr a umožnilo klidné cestování. K tomu nějakou nahotinu na zablbnutí, vypuštění přetlaku.
60 už mě taky bylo...
Více na: https://www.motorka...p;pgr=1#goto10465244
Copyright © Motorkari.cz
2 reakcí na tento příspěvek Honda, Kawasaki
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda, Kawasaki
Naposledy editováno 14.08.2022 01:45:46
Drtivá většina lidí co si koupí motorku v tomhle věku ji má jen proto, ptz chce, jezdí s velkým respektem a nikam se moc neposouvá. Čili poserpruhy i po pěti letech.. A na to mu ten Duke nebo CB500 (CB300) stačí až až.. A idiota potkáš i v protisměru, pak na výkonu nezáleží, spíš na tom, jak lehkou / těžkou motorku máš pod sebou a jak umíš reagovat..
Naposledy editováno 14.08.2022 06:38:04
Jestli toho moc nenajezdí, tak bych bral jednu mašinu zn. univerzál (levný provoz, rozumný výkon, možnost delší klidné jízdy a zároveň i dodatečnou výkonovou rezervu pro výše popsané situace). Tady je rozumným minimem něco jako Trident sport, Tracer, Versys, Vstrom.
Pokud by to měly být mašiny dvě, tak třeba i slabší cesťáček CB500X a k tomu naháče/polokapotu dle osobních sympatií s výkonem nad tou Hondou, aby to dávalo smysl.
Osobně bych na nové mašině nelpěl (ztráta hodnoty, nutnost drahých garanček, vyřešení případných reklamací a dovybavení motorky). Nebo si takhle ošéfovanou už koupíš v bazaru...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kontrolka mazání - výměna oleje [1, 2] Kawasaki Ninja 400 | Thomas18 | 35 | 19.4.2024 v 00:02 Weisner |
N400 neni priestor pre motolekarnicku [1, 2] Kawasaki Ninja 400 | Barbar23 | 44 | 6.3.2023 v 12:57 Maxipes_Fík |
Pomoc s výběrem moto pro ženu Kawasaki Ninja 650, Suzuki GSX-S750, Kawasaki Ninja ... | Prsk0 | 13 | 4.3.2023 v 17:04 Krleš70 |
Prva jadza na ninja 400 Kawasaki Ninja 400 | Barbar23 | 18 | 3.3.2023 v 19:50 Ozzy_ |
Zabehnutie N400 Kawasaki Ninja 400 | Barbar23 | 29 | 25.2.2023 v 17:55 marna |