zvětším tuhost předních tlumičů na KTM 450 exc výměnou oleje.Jsem trochu vetší a nechce se mi je dávat štelovat nějakému odborníkovy za těžké peníze.popřípadě jaký olej
Díky
Tim ze tam das hustsi olej docilis toho, ze vidlice bude pomaleji reagovat na utlum a odskok. Pocitove bude tvrdsi, ale bude spatne reagovat na nerovnostech. Nez tu vymenu oleje udelas tak dotahni na maximum nastavovani odskoku a utlumu a jed se projet. A presne tak pak ta vidlice bude fungovat kdyz tam das hustsi olej. Pokud budes spokojenej tak pak do toho jdi, ale myslim ,ze zjistis, ze vubec netusis co podvozek pod tebou dela a co chvili budes bojovat s masinou aby si nehodil drzku.
2 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče
Duritio píše: Tak predevsim tady motate dohromady dve ruzne veci a to odpruzeni a utlumeni. Zatimco tlumic ma za ukol likvidovat nezadouci odskok neodpruzene hmoty (kolo kotouce brzdice trubky) tak pruziny maji za ukol likvidovat nezadouci vibrace celeho motocyklu vyvolane jizdou po nerovnostech. Intenzita tlumeni se u nekterych tlumicu da serizovat a pokud tuto vyhodu nemaji lze zmenit viskozitu (hustotu olejje. Otazka je zda to prospeje nebo uskodi zameru tazatele. Tady mu asi nezbyde nic jineho nez system pokus-chyba. Bohuzel nevim o tom ze by nam v tomto smeru ukazal Jara Cimrman kudy cesta nevede. Pokud jde o odpruzeni je holym nesmyslem tvrdit ze pruziny se nemaji podkladat. Napriklad mercedes u modelu 124pouziva k doladeni komfortu podlozky pod pruziny o trech ruznych vyskach. Doladit podvozek motorky neni tak snadne jak se to jevi a je otazka zda to ma nejaky prakticky prinos u produkcniho motocyklu v beznem provozu. Taky si nedokazu uplne predstavit co by mi rekli v beznem servisu na tento pozadavek. Zrejme by mi nauctovali nesmysl a zvitezil bych v interni soutezi o blba roku. A lidi co dokazou odladit podvozek mota se vetsinou blbe hledaji a myslim ze jeste blbeji bych je ukecaval na ladeni podvozku u bezne motorky. Doporucuji najit si tu vlakna o nastavovani podvozku nasledne si vytvorit vlastni predstavu a rozhodnout se zda do toho jit. Je to jen muj nazor na vec. Osobne jsem si tim prosel a moto mam nastaveny k obrazu svemu. Preju hodne zabavy a hlavne uspech.
WTF? O čem jsi to teď tady mluvil ?
bud nemáš o nastavování tlumiču na terení motorce ani páru a nebo jsi tak chytrej, že jsme to prostě nepochopil. Jaka produkcní motorka ? A produkční tlumiče ? :D. Co sem pleteš mercedes, tím že podložím pružiny ztratím zdvih. Olej má samozřejmě vliv jak na tvrddost tak utlum.
Ad zakladatel tématu: Tlumiče nech udělat někomu kdo se v tom vyzná a je ti pobliz, nebo je pošli, stojí to za to. Raději mět rozladěnej motor než tlumiče.
Naposledy editováno 18.12.2014 11:38:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče
Jinak autor nám to oznamuje tak mu do toho nekecejte )
Naposledy editováno 18.12.2014 11:39:19
novej píše: Duritio> Chlape ty jsi úplně mimo, ty vůbec nemáš ponětí o čem to mluvíš
Jinak autor ná to oznamuje tak mu do toho nekecejte )
1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče
Nerikam ze vse co rikas je spatne - ale bud v tom mas malicko gulas a nebo to jen neumis podat...
Urcite je potreba rozlisovat funkci pruziny a tlumice - ale svym zpusobem se da jednim "nahradit" cast funkce druheho - pri prejezdu nerovnosti se pruzina zmackne a ulozi se do ni energie - kdyz se pruzina roztahuje - tlumic to brzdi a udela z pohybu pohyb plynulej... Kdyz je pruzina moc mekka, spotrebuje svuj chod uz treba na pulce nerovnosti a zbytek je rana do dorazu - tohle se da castecne eliminovat tvrdsim tlumenim primstlaceni - energie "nerovnosti" se castecne ulozi do zmacknuti pruziny a castecne se zbrzdi tlumicem - vidlice nechodi po dorazech - ale samo to zhorsi komfort a jizdni vlastnosti - takovehle nahrazeni spravne pruziny tlumicem je znouzectnost a rozhodne bych doporucil to na motorku jako je exc udelat spravne - tzn pruziny podle hmotnosti jezdce - neni to tak drahe a urcite to za to stoji...
Joraell píše: WTF? O čem jsi to teď tady mluvil ?
bud nemáš o nastavování tlumiču na terení motorce ani páru a nebo jsi tak chytrej, že jsme to prostě nepochopil. Jaka produkcní motorka ? A produkční tlumiče ? :D. Co sem pleteš mercedes, tím že podložím pružiny ztratím zdvih. Olej má samozřejmě vliv jak na tvrddost tak utlum.
Ad zakladatel tématu: Tlumiče nech udělat někomu kdo se v tom vyzná a je ti pobliz, nebo je pošli, stojí to za to. Raději mět rozladěnej motor než tlumiče.
assassin píše: Duritio : no serizeni "tuhosti" jaksi na centralu zadne motorky nenajdes - je to serizeni predpeti a kompenzuje se tim zatizeni motorky (zjednodusene) v zadnem pripade se ale nemeni tuhost pruziny - to je konstanta ktera vyplyva z materialu, poctu zavitu, prumeru a prumeru dratu ... To ze pruzinu hned od zacatku zatizis predpetim, nezmeni tyto parametry a tuhost je stale stejna.
Nerikam ze vse co rikas je spatne - ale bud v tom mas malicko gulas a nebo to jen neumis podat...
Urcite je potreba rozlisovat funkci pruziny a tlumice - ale svym zpusobem se da jednim "nahradit" cast funkce druheho - pri prejezdu nerovnosti se pruzina zmackne a ulozi se do ni energie - kdyz se pruzina roztahuje - tlumic to brzdi a udela z pohybu pohyb plynulej... Kdyz je pruzina moc mekka, spotrebuje svuj chod uz treba na pulce nerovnosti a zbytek je rana do dorazu - tohle se da castecne eliminovat tvrdsim tlumenim primstlaceni - energie "nerovnosti" se castecne ulozi do zmacknuti pruziny a castecne se zbrzdi tlumicem - vidlice nechodi po dorazech - ale samo to zhorsi komfort a jizdni vlastnosti - takovehle nahrazeni spravne pruziny tlumicem je znouzectnost a rozhodne bych doporucil to na motorku jako je exc udelat spravne - tzn pruziny podle hmotnosti jezdce - neni to tak drahe a urcite to za to stoji...
Spravne by se tohle nikdy nemelo stat a pruzina by vzdy mela mit vetsi zdvih nez ma pruzici element na kterem je pouzita...
Kazdopadne polovicata reseni ale ladeni hmotnosti posadky predpetim pruzin nebo utlumem jsou akceptovatelna u cestaku apod - sportovni motorka ala exc si zaslouzi udelat to spravne - a spravne reseni je pruzina odpovidajici hmotnosti jezdce. Nastaveni tlumicu je uz jina magie a dost se lisi podle preferenci jezdce, stylu a terenu - ale u te pruziny je to pomerne jasne dany.
Naposledy editováno 18.12.2014 17:31:49
1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče
Vysledek je ten, ze o dane problematice nic moc nevi, jen to co si nekde nacetl z internetu, ale praxi zadnou nema. Nebo pramalou.
pletou se mu zakladni pojmy s dojmy a kdyz uz se na jeho spatne vyjadrovani poukaze tak vzdy rekne, ze chybicka se vloudila. A kdyz se mu pak clovek snazi vysvetlit, ze to tak neni tak presne jako ty zacne vse banalizovat.
Coz je usmevne, protoze na jednu stranu se tvari jako velky neomylny a vsevedouci odbornik, na druhou stranu hodinky, holinky, vono je to jedno :D
Ale hlavne, ze si nas neopomel obstastnit svym vpadem do diskuse, ze motame dohromady dve veci :D
Presne takto se i ten znamy zapojuje do diskuse :D "ste uplni debili a netusite vo cem melete, jeste, ze jsem sel kolem , protoze JA to vim nejlepe :D :D a ted vsichni poslouchejte a budte na me radoby kecy zvedavi."
Take je u toho znameho hodne oblibene - "mam kamarada a ten to dela profesionalne, nebo zavodne a nebo se tim zivi a nebo o tom psal zaverecnou diplomovou praci, atd atd atd...
ale dik... pobavil si me :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední tlumiče
cuir píše: Duritio: mam jednoho znameho, hodne mi ho pripominas. Take placa pate pres devate, snazi se mluvit jak nejvetsi odbornik, pouziva pokud mozno zahranicni vyrazy a nedokaze se vymacknout jednoduse a tak aby to kazdy pochopil.
Vysledek je ten, ze o dane problematice nic moc nevi, jen to co si nekde nacetl z internetu, ale praxi zadnou nema. Nebo pramalou.
pletou se mu zakladni pojmy s dojmy a kdyz uz se na jeho spatne vyjadrovani poukaze tak vzdy rekne, ze chybicka se vloudila. A kdyz se mu pak clovek snazi vysvetlit, ze to tak neni tak presne jako ty zacne vse banalizovat.
Coz je usmevne, protoze na jednu stranu se tvari jako velky neomylny a vsevedouci odbornik, na druhou stranu hodinky, holinky, vono je to jedno :D
Ale hlavne, ze si nas neopomel obstastnit svym vpadem do diskuse, ze motame dohromady dve veci :D
Presne takto se i ten znamy zapojuje do diskuse :D "ste uplni debili a netusite vo cem melete, jeste, ze jsem sel kolem , protoze JA to vim nejlepe :D :D a ted vsichni poslouchejte a budte na me radoby kecy zvedavi."
Take je u toho znameho hodne oblibene - "mam kamarada a ten to dela profesionalne, nebo zavodne a nebo se tim zivi a nebo o tom psal zaverecnou diplomovou praci, atd atd atd... Klidne jdi do hajzlu i s tim tvym znamym k nicemu te nepotrebuju pane chytry....jen sem se snazil vysvetlit ze nema pravdu ten kdo pise nesmysly....hele chlapce je mi presne sedesat a svoje zavodni stotricitky jsem si stavel za komancu holejma rukama a na motorkach jezdim pres ctyricet let to si jeste nebyl ani spermii...tak laskave nikoho nenapadej prosim
ale dik... pobavil si me :)
Duritio píše: Klidne jdi do hajzlu i s tim tvym znamym k nicemu te nepotrebuju pane chytry....jen sem se snazil vysvetlit ze nema pravdu ten kdo pise nesmysly....hele chlapce je mi presne sedesat a svoje zavodni stotricitky jsem si stavel za komancu holejma rukama a na motorkach jezdim pres ctyricet let to si jeste nebyl ani spermii...tak laskave nikoho nenapadej prosim
jen pro prehlednost fora, tohle je tvoje reakce na muj post. Pocitac moc pouzivat neumis, budiz ti v tvem vysokem veku odpusteno :) Kazdej dela chyby, jak si sam rekl.
Ale prijde mi, ze jich delas nejak moc, na to za jakeho odbornika se vydavas.
1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče
Joraell píše: No jo ale tazateli toho moc neporadíš když mluvíš o koze a on o voze.
Coz je ale problem v podstate kazdeho technickeho vlakna tady - obcas mam trosku cukani to opravdu "moderovat" a mazat spatny nebo zavadejici rady - jenze zas taky se semtam utnu a smazal bych neco co treba bylo ok a ja sem to spatne posoudil...
1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče
Naposledy editováno 18.12.2014 22:54:03
1 reakcí na tento příspěvek Přední tlumiče
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 12 | 18.3.2024 v 16:44 krokoš |
Smazat prosim KTM EXC 450 | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 14:20 Tutor |
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Tutor | 0 | 7.3.2024 v 13:59 Tutor |
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F | Musilll | 1 | 28.2.2024 v 18:54 Norous123 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |