globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.

Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

17.3.2012 v 19:58 | Nahoru | #1
Je jaro…3.3.2012 jsem Triumpha po prvé vyvezl ven a projel. Zatím jen prvních 10km po městě, ale i tak se dá usoudit, o čem to asi bude. Projev tříválcového motoru je bohužel hodně podobný čtyřválci. Na druhou stranu se chová velice předvídatelně a poslušně. Síly dole má na rozdávání a celkem v klidu by se s ním dalo jezdit do 5tis.ot./min. Nic necuká, nevibruje a vše funguje na 100%. Převodovka je sametová, její chod mi připomíná skříně BMW. Posez je jako na klasickém nakedu. Pohodlný, se sportovně zalomenýma nohama a po dvou DUCATI je potřeba zvyknout si na pořádně bachratou nádrž. Brzdy ještě nejsou sedlé, a tak je jejich nástup dost mdlý. No MONOBLOCKY to nejsou. Co je velký skok dopředu je chod spojky, rozjezdy a jízda po městě. Tam, kde jsem se na STEETFIGHTEROVI trápil, jedu na Speed Triple s naprostou jistotou a klidem. V motoru nic neklepe, necvaká, plasty ani páčky nevržou a celkově motocykl působí velmi kvalitně, až japonsky. Uvidíme až s ním vyrazíme na otevřené silnice…

17.3.2012 Dnes první „řádná“ vyjížďka na novém stroji. Podotýkám, že stále v zajížděcím režimu, konkrétně do 5tis.ot./min. Posez je vynikající. Kdybych zavřel oči, myslím si, že jedu na „starém“ Tuonu. Podotýkám ještě jednou, že tento test nebude příliš objektivní, ale bude to spíše srovnání s mými bývalými stroji, tedy aprilia Tuono 1000R (07) a DUCATI Streetfighter 1098S. Ochrana před větrem je překvapivě dobrá, SF na tom byl o poznání hůře, Tuono dost podobně. Výkon motoru nebudeme zatím srovnávat. Táhne velice pěkně a i na šestku zrychluje prakticky od volnoběhu neuvěřitelně! Párkrát jsem tam hledal sedmý kvalt. Je fakt, že brutální nárust výkonu jako tomu bylo u testastretty se zatím ani v těch 5tis. nekoná, ale uvidíme co Speed předvede, až mu dáme „pod vocas“ po zajetí. Ergonomie tedy výrazně pohodlnější než na DUCATI. Co mi trošku vadí , jsou delší dráhy řazení. Přeci jen titěrné páčky na Streetfighterovi a jeho tvrdá a krátká převodovka mi seděla víc. To je ale otázkou zvyku. Jinak převodovka je sametová a rychlosti padají jako nůž do másla. A to doslova. V tomto Speed předčí svoje dvě rivalky. Řazení samotné je lehčí než u Aprilie i DUCATI. Jízda je daleko pohodovější, motorka se mě nesnaží shodit na každé nerovnosti, ale podvozek je dost pevný na to, aby se nenechal vyvést s míry ve větších náklonech, na brzdách či tehdy, když pilot začne tlačit na pilu. Tak to mám rád. Žádná žvýkačka ale pěkně pevné sportovní šasi. Opět srovnatelné spíše s Tuonem, komfortnější a klidnější než na SF. Brzdy si už trošku sedly a brzdí o něco lépe než stejné třmeny na Aprilii, ovšem do brutálního zákusu monobloků mají daleko. Alespoň si tak brzo nenabijem držku. Když Speed Tripla shrnu jako jeden celek, dovolím si tvrdit, že se jedná o sportovně zaměřeného naháče, který je ovšem na druhou stranu i trochu pohodlný a nenutí svého jezdce atakovat nelegální rychlosti jen pro to, aby jízda na něm dávala smysl. Ovšem když je potřeba, umí vystrčit růžky a zle zatopí nejednomu kapotovanému superbiku! V Hinckley mají ode mě pět hvězdiček!
Triumph závěr…
V porovnání s mými předešlými dvouválcovými bestiemi je krapet "hodnější" a jeho "funky factor" je tímto nepatrně snížen. Mám na mysli sólo střelbu na okreskách s kvalitním povrchem. Ovšem všude jinde (utažené zatáčky, vracáky, horší povrch, jízda se spolujezdcem, delší trasy, průjezd měřeným úsekem, jízda v koloně,...) všude tam exceluje a své dva předchůdce svojí univerzálností zastiňuje! V Hinckley mají ode mě pět hvězdiček!
Nemá sice takový brutálně sexy look jako Streetfighter a ani není tak sportovně laděný jako Tuono. Chybí mu dusot dvouválce a brutální projev dvouválcového agregátu. Na druhou stranu své dvě rivalky předčí svými schopnostmi, svou univerzálností, kvalitním zpracováním a život s ním bude snadnější.
Řekl bych že tentokrát to byl svazek z rozumu, zatím co DUCATI je čistě emoční a nepraktická záležitost. Něco jako hodná, ikdyž krásná a poslušná manželka a nebo rozežraná a rajcovní milenka!?

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 17.3.2012 v 20:06 | Nahoru | #2
pekne napisana

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

17.3.2012 v 20:31 | Nahoru | #3
to same pisou v casakach asi na tom neco pravdy bude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

17.3.2012 v 20:52 | Nahoru | #4
CBiker9> Já vím, že jsem nevypotil nic světoborného. Tak alespoň budiž Vám tento "minitestík" důkazem, že i novináři hodnotí objektivně a že jejich srovnáváky nejsou jen zaplacená reklama, ale praktické a mnohdy i pravdivé rady budoucím majitelům těchto krasavců...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

17.3.2012 v 22:29 | Nahoru | #5
drippera> zrovna dneska jsem si položil otázku co dál po SV a jelikož sem neměl možnost se svézt na ss 6tce jen na 9tkovy čtyřválu a to nebylo nic moc tak si pokládám otázku jestli je pravou cestou tuono nebo triple

naneštestí tahle otzka pro mě nebude do příští sezóny aktuální

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

17.3.2012 v 22:34 | Nahoru | #6
co po sv no tak 650 x 2 = 1300 minimalně

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

17.3.2012 v 23:17 | Nahoru | #7
Ja si porad myslim ze best bylo to tuono.

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 02:37 | Nahoru | #8
ovšem možná až příliš velký soupeři pro tyhle tři jsou odzdola Street Triple R a odshora Tuono V4 APRC

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 18.3.2012 v 06:13 | Nahoru | #9
Pekne,fajne a dobre

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 07:38 | Nahoru | #10
kulik> Kulíku to máš jednoduché. Jestli jsi si zamiloval dvouválce, jdi do Tuona. Jestli chceš "univerzálnější" a hodnější motorku s dostatkem síly, a nebo chceš vyzkoušet něco jiného, jdi do Speeda. Ideální se na obou projet a potom si udělat úsudek sám. Každopádně ani u jedné z nich nešlápneš vedle.

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 12:29 | Nahoru | #11
Já si asi tu Ducárnu budu muset koupit, abych zjistil, jestli fakt při jízdě žere ty děti kolem silnice

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 12:36 | Nahoru | #12
drippera> jak sem psal tuhle sezónu se mě to netýká valim červnu do améru a vracim se v půli září takže na sv letos musim vydržet, akorát teda doufám že mě někdo nechá svézt na tuonu a triplu , fightra nepočítám na toho nebudou love - ten by byl asi první v žebříčku u mě

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 20:00 | Nahoru | #13
Dnes ještě jeden poznatek. Ukrojil jsem dalších 300km a dovolil si otáčky poslat krátkodobě i na 7 tis.ot./min. Speed triple nemá nikde výrazný výkonový nárust. Takový ten kopanec (známý u čtyřválců) se zde nekoná. Brutální nástup dvouválce (testastretta) ve středních otáčkách taky ne. Tím ovšem nechci říct, že by Triumph nejel. Během několika málo okamžiků svítí na budíku 170km/h a vy ani nevíte jak. Jeho zátah je lineární a mocný. Chvílema jsem si připadal jako na GSX1400 (tu jsem mimochodem taky vlastnil) ze které někdo ovšem ubral tak 160 kilo! Jeho 135PS je dostatečných, no netvrdím, že mi těch 155 na SF nějak vadilo.
Každopádně, v čem má Speed navrch je fakt, že ze mě udělal jaksi nechtěně o jeden level lepšího jezdce. Průjezdy zatáček byly plynulé a snad i rychlejší. Důvod? Nemusel jsem se tolik soustředit na motocykl jako takový, ale stačilo dobře trefit stopu a Triumph vše ostatní vyřešil za mě. Když vzpomenu na ten samý úsek jetý na streetfighteru, jízda vyžadovala mnohem více práce, soustředění, trefit kvalt, otáčky, rychlost a stopu. Zavřený plyn znamenel hák ze zadu a mnohdy jsem zbytečně před zatáčkou ztratil rychlost, naopak přechod do akcelerace v náklonu doprovázený mocným škubnutím taky nic moc. A nedej bože trefit nějakou nerovnost a cuknout nechtě plynem. Okamžitý zásah DTC (level6) za mě vyřešil nejednu krizovku. Na Triplovi nic podobného není, ale ono to ani není potřeba. Všechno dělá tak nějak samozřejmě a v klidu.
Zkrátka a dobře Speed Triple je na takové to "domácí ježdění" lepší. Pokud bychom se pohybovali na super kvalitních silnicích s dobrým výhledem a v rychlostech nad 170km/h, měla by DUCATI navrch. O tom žádná. Otázkou zůstává, v jakých rychlostech jsme schopni se na našich silnicích pohybovat.
Asi ještě nějdem tak dobrý pilot, abych ze STREETFIGHTERA dostal maximum a jízdu si v klidu užíval. Na Speedovi to jde. Hold každý mají něco. Co nabídne Triumph nezvládá s takovou samozřejmostí DUCATI a naopak. Tam, kde Speedovi dochází dech, Streetfighter nastupuje. Tuono je někde mezi nima. Asi blíž ke Triumphovi. Ovšem co se týče obdivných pohledů, dotazů kolemjdoucích a otočených hlav, nemá SF konkurenci. A to se taky počítá!
HOWG!
Jo a ještě jeden postřeh. Ze Streetfightera mě bolely ruce, taky mě zas bolí prdel. Tak nevim, co je lepší... :D


Naposledy editováno 18.03.2012 20:22:06

2 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 20:54 | Nahoru | #14
ja bych to střelil a zkusil neco jinyho...

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 21:48 | Nahoru | #15
dejf.> já taky třeba tohle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 22:38 | Nahoru | #16

drippera píše: ... Převodovka je sametová, její chod mi připomíná skříně BMW. ...



smajlikcohroznekouliocima

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

18.3.2012 v 23:16 | Nahoru | #17
drippera> Prave jsi mi ujasnil ze speed tripla nechci.

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 06:41 | Nahoru | #18

Peacemaker píše: smajlikcohroznekouliocima

No jooo, toršku se to vylučuje. Měl jsem na mysli toto. Řazení je přesné a jemné, ovšem dlouhý chod páky a občas takové to "lupnutí" mi připomíná skříně Baworáků...

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 06:41 | Nahoru | #19
dejf.> A co například?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 06:42 | Nahoru | #20
pylot> Dle vkusu každého soudruha. Důvod???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 08:53 | Nahoru | #21
drippera> Pokud bychom se pohybovali na super kvalitních silnicích s dobrým výhledem a v rychlostech nad 170km/h, měla by DUCATI navrch.

Pylot už ho nechce, protože jsou u nás všude kvalitní silnice a jezdíme jak hovada

Naposledy editováno 19.03.2012 11:57:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 11:30 | Nahoru | #22

MilanTST píše: drippera> Pokud bychom se pohybovali na super kvalitních silnicích s dobrým výhledem a v rychlostech nad 170km/h, měla by DUCATI navrch.

Pylot už ho nechce, rotože jsou u nás všude kvalitní silnice a jezdíme jak hovada



Tak ono je potřeba brát ty moje "moudra" samozřejmě trošku s nadhledem. Dobře víme, jak to doopravdy je. Někdo brečí, že nemůže na nahaté šestistovce dojet do Chorvatska a můj tchán, nebožtík to zvládal 2x ročně na skůtru ČZ175!!!!!!
Jestli už náhodou nejsme tak trošku rozmlsaní, že jo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 11:59 | Nahoru | #23
drippera> proberem ty moudra na sraze u Ševči

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 15:15 | Nahoru | #24
MilanTST> OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 15:33 | Nahoru | #25

drippera píše: pylot> Dle vkusu každého soudruha. Důvod???

No dole to nema ten tvrdej projev dvouvalcu, nahore to nema kopanec ctyrvalce a motorka udela pul veci za tebe, hrozne moc odpusti a jezdit na ni je strasne jednoduchy. Co by me na tom sakra mohlo bavit?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 16:17 | Nahoru | #26

pylot píše: No dole to nema ten tvrdej projev dvouvalcu, nahore to nema kopanec ctyrvalce a motorka udela pul veci za tebe, hrozne moc odpusti a jezdit na ni je strasne jednoduchy. Co by me na tom sakra mohlo bavit?



Nemluvíte náhodou o Hondě?

Takhle se muj speed vůbec nechová, pořád se mi zvedá na zadní, zatáčky chce projíždět rovně, a ten motor má sílu jak bejk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 16:29 | Nahoru | #27

MilanTST píše: Nemluvíte náhodou o Hondě?

Takhle se muj speed vůbec nechová, pořád se mi zvedá na zadní, zatáčky chce projíždět rovně, a ten motor má sílu jak bejk

No z toho popisu od dippery co je vejs mi to tak prislo. Nudna, sterilni a skvele fungujici motorka....

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 17:05 | Nahoru | #28
pylot> jenže on to zajíždí, divil bych se že by ten novej podvozek tak změnil chování. Motor je stejnej, jen poupravená palivová mapa a motor je v rámu trochu víc nakloněnej

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 17:54 | Nahoru | #29
Hoši, abyste to špatně nepochopili. Já ho stavím hlavně vedle Streetfightera! Kdo by na Speeda vlezl po Hondě CB1000R nebo po Fazeru FZ1N ten by byl jistě unešený emocemi a projevem tříválce. je to zase úplně jiná káva. Já tu motorku zatím nevytočil nad 6500 ot./min a on jede i tak hustokrutě, akorát nemá ten výbušný vrch některých čtyřválců (on tak táhne vlastně pořád) a chybí mu ten brutální zátah konkrétně mojí TESTATSRETTY (podotýkám, že mů SF měl "racing" řídící jednotku, otevřený filtr, termignoni a na zadním kole 150PS!) Podvozkově je Speed na normální ježdění mnohem lepší, na okruhu by možná dostal na prdel, ale jeho šasi není tak tvrdé a uskákané, jako měl SF. Ovšem o nic míň přesnější! Motorka se nehoupe, nežvejká a letí jako po kolejích. Je na něm zkrátka jednodušší jízda než na zdivočelém SF. Tím ovšem nechci říct, že je sterilní či nudný. To chraň bůh. Co se týče projevu a zážitků, je na tom podstatně líp než výše jmenované rejže akorát DUCATI je v emocích ještě o krapet dále. Nic víc a nic míň.
Brzdný účinek motoru není tak brutální jako u dvouválce a já na něm za těch prvních pár km udělal daleko míň jezdeckých chyb, než na streetfighterovi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

19.3.2012 v 19:13 | Nahoru | #30

MilanTST píše: Nemluvíte náhodou o Hondě?

Takhle se muj speed vůbec nechová, pořád se mi zvedá na zadní, zatáčky chce projíždět rovně, a ten motor má sílu jak bejk



taky jsem v tom svýho speeda ale vůbec nepoznával ,
jestli soudruzi v Hickley tý 2011 nesebrali ten chuligánskej projev

myslím že to Dripera dopíše až bude moct pořádně točit ,
vždyt přes 6tis otáček ten třívál krásně kopne
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist