Foxdive - to bych moh bejt klidnej, přes 120 nepřeleze nikdy, tam už končí rozsah teploměru.
Naposledy editováno 22.06.2019 09:04:53
1 reakcí na tento příspěvek Přehřejvá se
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
karlos. píše: No vono nejde ani tak o to co vydrží nemrzka, jako spíš o to co vydrží motor, než se třeba zkroutí palice.
Kolem 100C v lete v koloně se pohybují vsechny motorky.
Kolik myslis ze jsi mel v lete v koloně teplotu motoru u vzduchace?
Foxdive: ses si jistej ze nemrzka ma vyssi bod varu nez voda?
1 reakcí na tento příspěvek Přehřejvá se
Naposledy editováno 01.01.2021 14:25:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
HMS píše: V kilu musi bejt termostat na plno otevřený, neni normální aby byla část chladiče v ten moment jen vlažná,samozřejmě diky nemrzce a přetlaku nic nevře.
Pri tom tlaku nevre ani cista voda.. ostatne u okruhovek kde je problem s chlazenim se casto pouziva jen destilka s inhibitorem koroze.
Jestli jsem to pochopil spravne tak pozna chladnejsi cast chladice pod vetrakem - predpokladam, ze pri stani na miste, tzn obeh neni nic moc kdyz se vodni cerpadlo sotva toci. Kdyby termostat neotviral, bude mu to ukazovat vysoky teploty i pri jizde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
assassin píše: Kolem 100C v lete v koloně se pohybují vsechny motorky.
Kolik myslis ze jsi mel v lete v koloně teplotu motoru u vzduchace?
Foxdive: ses si jistej ze nemrzka ma vyssi bod varu nez voda?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
Naposledy editováno 01.01.2021 14:25:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
Naposledy editováno 01.01.2021 14:25:40
Ono když jedeš fakt pomalu nebo stojíš v těchto vedrech na místě tak je to všecko ve vysokých teplotách, olej taky klidně ke 100 stupňům
1 reakcí na tento příspěvek Přehřejvá se
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
Naposledy editováno 01.01.2021 14:25:56
HMS píše: karlos.> Holt to není volkswagen aby to ukazovalo 80C i při 100C.Termostat uvaříš s teploměrem v hrnci,mezitím zkontroluješ vrtulku na pumpě,hadice a nakonec to propláchneš vodou a dáš novou nemrzku, práce na hodinu nebo dvě a máš klid,nebo se na to vyser a ono to nějak dopadne...
Asi takNěkdy jde vidět zkrz víčko chladiče jestli proudí voda, teoreticky by pumpu sundavat nemusel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
HMS píše: A bez vody jenom 180 :)
jo samotnej etylenglykol nejspis jo. druha vec je merna tepelna kapacita....
muzes mi to osvetlit s tim uplavem?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
Naposledy editováno 01.01.2021 14:26:15
HMS píše: assassin> To máš pravdu a proto se samozřejmě ředí,u běžných kapalin to zvýší bod varu při stejném tlaku o 5-8C ale jsou i spec.kde to umí o dost víc. S úplavem jde o pokles tlaku v proudící kapalině za překážkou ,nevím jak na moto ale na motorech nákl.aut je s tím dost problém kdy je chlazení je na hraně a do toho naserou egry, retardery...
jasny, bernoulli za to muze jen v chladicim okruhu bude v dusledku restrikci ten pokles tlaku realne docela malej, tzn pokud by se mela kapalina lokalne varit, je tam chyba v designu...
omezenej prostor, stovky koni a vsechny ty udelatka u nakladaku tvori podstatne slozitejsi system nez je chladici system moto.
cimz samo nezpochybnuju to co pises, je jasny, ze na rozdil od velke casti zde diskutujicich teorii ovladas
Naposledy editováno 24.06.2019 11:15:14
1 reakcí na tento příspěvek Přehřejvá se
foxdive píše: Jestli to bylo na me tak pardon nemyslím si že bych napsal nějakou hloupost
to s tema teoretickyma technickyma znalostma bylo obecne na diskutujici na tomto foru, ja jsem nepsal, ze pises blbosti... bod varu etylenglykolu/smesi jsem neznal, proto jsem se ptal... myslim, ze ten okruh je ale navrzenej pro bod varu vody, resp, ze musi fungovat i s vodou. 1atm pretlaku posune bod varu vody nekam ke 120C a tam by se spravne motor nemel dostat, resp prekrocit tuto teplotu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přehřejvá se
HMS píše: assassin>Zvýšení vlastní odlnosti varu chl. kapaliny se využívá zejména v úplavu pro zabránění vzniku parnich kapes a kavitace, chladič píše že je vlažný, ja bych na to mrkl.
A chladič píše že je vlažný v místě sahary když sepne, ne že celý
Mimochodem i 125 4T vodou chlazenou jsem ve městě dostával k červený ...ale ta se alespoň zchladila po několika rychlých metrech
Naposledy editováno 24.06.2019 14:49:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 | ferokulda | 67 | 26.3.2024 v 06:45 bazin. |
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
Žárovka Aprilia Pegaso 650 | Hondapcx125 | 6 | 3.3.2024 v 15:37 kokoška. |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 | arky | 4 | 3.11.2023 v 00:41 arky |