u tohoto motoru jsem narazil na problem ,ktery neni ojedinely a nenasel jsem na to na tomto serveru odpovidajici tema.
Jedna se o spravne nastaveni rozvodu u motorek DL,SV,TL-1000
Pokud se dodrzi postup v servisnim manualu
SV1000 - ENGINE
na strane 3-100 až 3-111,
tak ve vyslednem postaveni ktere je znazorneno na strane 3-111, nesedi postaveni vacek (znacky na vackach jsou zhruba o zub mimo rovinu hrany hlavy).
Resneim dostat vacky do spravneho postaveni na znackach je bud klikou neotocit o 360° tak jak se pise na strane 3-109, kdyz se prechazi po instalaci vacek predni hlavy na instalaci vacek zadni hlavy.
No a nebo klikou otocit podle pokynu na strane 3-109, ale pak je potreba zadni volnobezne kolo otocit opet znackou nahoru aby po instalaci vacek byly dle znacek na pozici.
nasel jsme k tomu i nejaka zahranicni temata.
Mate s tim nekdo zkusenosti ?
diky za smysluplne reakce.
http://www.tlzone.ne...-timing-correct.html
http://www.tlzone.ne...r-cylinder-cams.html
http://www.tlzone.ne...aft-positioning.html
1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
treba se tu ukazou..nechcu je vylozene otravovat zpravama...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
uz jsem dneska nakej unavenej, ale myslim, ze by se melo tocit o 360, jeste se nad tim zamyslim :D
Naposledy editováno 20.12.2017 17:18:35
Ja to chapu tak, ze nastavim rotor na F/T a volnobezne kolo na prednim valci dam na znacku. Pokud po usazeni retezu a napnuti retezu neni znacka v uzlabi zubu a je mimo, tak je potreba otocit rotorem (klikou) o 360° a znovu usadit volnobezne kolo na znacku.
Tohle funguje a jen jednou za 2 otacky kliky sedi volnobezne kolo na znacce.
Pak se s motorem nema tocit a ma se namontovat volnobezne kolo pro zadni hlavu.
Pak se daji vacky do predni hlavy, mase otocit rotorem o 360° tak, ze se znacka na volnobeznek kole zadni hlavy otoci smerem dolu a neni videt a maji se namontovat vacky pro zadni hlavu. Pokud to takto udelam, nikdy vacky pro zadni hlavu nesedi tak jak maji.
Pokud neotocim rotorem mezi instalaci vacek predni a zadni hlavy a tudiz mi volnobezna kola zustanou na znacce , tak pak tam vacky zadni hlavy usadim naprosto presne.
Pokud otocim rotorem mezi instalaci vacek predni a zadni hlavy tak se volnobezna kola otoci o pul otacky a znacky jsou schovane dole a neni na ne videt. Ale kdyz pak sundam retez z volnobezneho kola zadni hlavy a vratim ho zas na znacku, retez pak nasadim, tak vacky usadim opet presne.
Vysledek je ovsem ten, ze pokud dodrzim otoceni rotorem mezi instalaci vacek predni a zadni hlavy, tak pak to neni mozne usadit tak aby bylo vse na znackach podle manualu a vzdy neco bude mimo.
No a ted duvod proc to resim.
Mohl bych to dat tak jak to bylo...cili mimo znacky. Ale ja nevim jestli to nahodou neni spatne, jestli se v te motorce uz nekdo nehrabal a proste to nenastavil blbe. Protoze borec si mi stezoval uz driv , ze motorka je takova ucukana a jakasi divna. A tohle by bohlo bejt ono. Ze v tom nekdo byl,udelal to podle manualu a proste neresil.
No a proto jsem doufal, ze to nekdo resil. Obzvlast kdyz jsem o tom nasel zminky na zahranicnich forech a bude vedet jak je to tedy spravne. Jestli manual keca, ja si sedim na vedeni a nebo co s tim...
diky.
1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
axs píše: .......pak teprve namontovat vačky pro první válec ,otočit o 360 st. klikou a namontovat vačky na zadní v.
a tady je prave ten forek... kdyz otocim klikou v tomhle bode tak zadni vacky nedam na znacky. Zejtra to vyfotim a postnu to sem..
Ale dekuji za reakci.
1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
Takze nastavim si rotor na znacku F/T
Nasledne nainstaluju volnobezne kolo, tak aby sedelo na znacce (na kole jsou viditelne i bile carky na hrebenech dvou zubů, je to pro lepsi orientaci, protoze ryska na kole je schovana za ulozenim , kdyz je kolo nainstalovane a neni na ni videt. Proto se to orientuje podle udoli zubu, protoze to souhlasi s ryskou).
Pokud neni mozne dat volnobezne kolo na znacku a pri nainstalovani je vychylene na jednu nebo druhou stranu, tak je potreba otocit rotorem o 360° a nasledne znovu nainstalovat volnobezne kolo a nyni jiz bude sedet.
Foto volnobezneho kola.
obe tato volnobezna kola jsou naprosto stejna coz potvrzuje i stejne objednaci katalogove cislo (cili jejich pripadna zamena nic neresi).
foto nainstalovaneho volnobezneho kola predni hlavy
No a ted, pokud to dobre chapu se s motorem nema otacet o 360° a ma se nainstalovat volnobezne kolo do zadni hlavy. Tak aby byl dodrzen tento diagram, kde je jasne videt, ze obe volnobezna kola maji tu dirku co na nich je a co je u znacky smerem k horni hrane hlav.
Nainstaluji tedy volnobezne kolo do zadni hlavy a vypada to tato:
Lehce to nesedi, ale budiz...
Nicmene ted se maji nainstalovat vacky do predni hlavy. Ty sedi na ryskach naprosto perfektne.
Po instalaci vacek predni hlavy se ma otocit rotorem o 360°.
Tim se volnobezna kola otoci o 180° a znacky se presunou smerem dolu. Tak jak je ukazano v manualu na strane 3-109
Jenze kdyz tam dam vacky tak jsou takto mimo
pokud neotocim rotorem o 360° jak rika manual a tudiz nedojde k otoceni volnobeznych kol, tak vacky i na zadni hlave sedi paradne.
A je zvlastni, ze nejsem jedinej kdo to ma takto problem slozit aby to sedelo, ale zaroven jsou lide, kteri dodrzi postup v manualu a sedi jim to. Cili tak jak je psane na zahranicnich forech (viz odkazy v prvnim postu). Chyba v postupu v manualu nebude. Spise to vypada na vyrobni chybu pri skladani a oznacovani. Ale jak je to tedy v tomto pripade sprave?
diky za reakce.
assassin píše: cuir: co jsem mrknul do manualu - tak jak popisujes montaz toho "mezikola" na prednim valci, tak to uplne stejne udelas na zadnim - tzn natocit na znacku a musi sedet znacka na kole plus zubova mezera. pokud nesedi, otocis o 360....
to znamena, ze potom neresis , ze nedodrzis tento diagram ? Jistou logiku by to melo, to co rikas...
pokud by to takto bylo, (ze se nedodrzi ten diagram) tak pak by vacky sedely a je pravda, ze takto sedi o trochu lepe i volnobezne kolo na znacce.
Cili jsou lide, kteri ten diagram neresi a nemaji problem se slozenim, protoze si toho nevsimnou a pak jsou lide, kteri toto resi a pak maji problem s nesedicima rozvodama, protoze diagram v manualu je blbe namalovanej?
Kazdopadne by to znamenalo, ze ten co v motoru byl predemnou, tak to slozil spatne a vysral se na to, ze mu nesedi rozvody, protoze tak jak to ted nesedi me, tak tak to nesedelo, kdyz jsem to rozebiral.
Edit: jak vypadá napinak, snad jsem to někde neprekoukl, jestli je zajetej nebo vyjetej.
Naposledy editováno 21.12.2017 22:56:35
Nainstaluji tedy volnobezne kolo do zadni hlavy a vypada to tato:
Lehce to nesedi, ale budiz...
Nicmene ted se maji nainstalovat vacky do predni hlavy. Ty sedi na ryskach naprosto perfektne.
Po instalaci vacek predni hlavy se ma otocit rotorem o 360°.
Tim se volnobezna kola otoci o 180° a znacky se presunou smerem dolu. Tak jak je ukazano v manualu na strane 3-109
Jenze kdyz tam dam vacky tak jsou takto mimo
Natočil bych kliku na značku,nasadil obě vložená kola na značky, dal napínáky,protočil dvakrát motorem (ve směru ot) natočil na značku na klice a zkontroloval značky na kolech, pokud nesedí tak je potřeba přesadit na zubech.Potom zas protočit a znovu zkontrolovat,až to bude sedět, namontovat přední vačky,pokud sedí otočit jednou motorem dát zadní v. a musí sedět(podle mě jsou ty tvoje potřeba přesadit o půl zubu tzn.dole na malém kole)Pokud ne tak je vadnej řetěz, přední lišta, zkroucená spodní hřídel/volnej klínek,dlouhej válec (tuste těsnění)
JiriK84: diky za postreh, ale tocim spravne.
1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
1 reakcí na tento příspěvek DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
axs píše: Tak už si došel na to, že to má 1:2 jako součet dvou převodů?
tohle uplne nechapu co tim chces rict...zkus mi to vysvetlit .dik.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) DL, SV, TL-1000, rozvod - nesedi
axs píše: assassin> Co na tom obrázku nesedí,podle mě je o.k. I kdyby nasadil vložené kolo zad. válce na značku při klice otočené o 360° je přece jedno, jde jen o to aby mu to sedělo na značkách až je sedlý a napnutý řetěz, hlavně musí sedět vačky (a na správných značkách protože zadní nastavuješ na T předního válce).
ten diagram a nejen ten je proste zavadejici. Protoze v manualu je to malovane tak, ze obe vlozena kola jsou na znacce ve stejnou dobu, ale v praxi to tak neni. Aby vacky sedely, tak vlozena kola budou na znacky chodit stridave.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S | irmscher1000 | 10 | 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000 |
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom | Hlubas | 8 | 21.1.2024 v 15:00 jarekol |
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom | aldags | 6 | 20.1.2024 v 21:47 aldags |