globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 22:28 | Nahoru | #241

ramlik píše: No já právě nevysedávám!
...myslíte, že všechny tyhle aspekty neberu v potaz? Víceméně je mě u zadele jaké číslo to ve výsledku bude, mě na tom jen vadí "démonizace" náklonu ala MotoGP.



demonizace? zkus se naklonit na tech 64 stupnu a vsadim se s tebou, ze lezis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 22:33 | Nahoru | #242

Veverčák píše: a presto muzete jet kazdy naprosto odlisne naklony ...

byl jsme v Brne na obou verzich motoskoly, vim jak to probiha .. a ze by se jezdilo rychle, na to zapomen



Hlavně myslet si, že s Versysem se tam dá jet rychle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 22:36 | Nahoru | #243

Krejza píše: Hlavně myslet si, že s Versysem se tam dá jet rychle



to je vzdycky relativni ... miluju situace, kdy pred zatackou jedu jako Rossi, uplne na krev, na posledni chvili fakt natvrdo zabrzdim, ze uz to nejde ani o metr pozdeji .. a kolem mne proleti nekdo fakt rychlej, zaradi nahoru, za chvili to sklopi a zmizi v dali

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 22:40 | Nahoru | #244

Veverčák píše: to je vzdycky relativni ... miluju situace, kdy pred zatackou jedu jako Rossi, uplne na krev, na posledni chvili fakt natvrdo zabrzdim, ze uz to nejde ani o metr pozdeji .. a kolem mne proleti nekdo fakt rychlej, zaradi nahoru, za chvili to sklopi a zmizi v dali



Tak přesně tohle Versys neumí. Pokud nejedeš na babetě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 22:51 | Nahoru | #245

Krejza píše: ...Vážně si myslíš, že Ti odpovím ano/ne na tuhle otázku?
Velikost poserpruhu je jediným indikátorem, a to hloubky náklonu. Nic moc důležitého, když se to vezme kolem a kolem.


Máš jako problém se mnou (ne)souhlasit, nebo v čem je problém? Je ta odpověď tak složitá? Vůbec nechápu tvůj postoj.
Já proboha nikde netvrdím, že jsou moje teorie pravdivé! Dyť o tom právě diskuze je snad, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 22:53 | Nahoru | #246

Veverčák píše: a presto muzete jet kazdy naprosto odlisne naklony ...

byl jsme v Brne na obou verzich motoskoly, vim jak to probiha .. a ze by se jezdilo rychle, na to zapomen


copak jsem někde řekl, že se jezdilo rychle?

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 23:01 | Nahoru | #247

ramlik píše: copak jsem někde řekl, že se jezdilo rychle?



no pokud si spravne pamatuju, argumentovals tu nejrychlejsi skupinou a ze se kazdou dvacku jelo rychleji nez predtim .

ale v zasade je to jedno. Ani nevim, jake jezdis naklony, jen tech 52 stupnu v kombinaci s fotkou gum, cos poslal, je proste nesmysl ..

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 23:10 | Nahoru | #248

ramlik píše: Máš jako problém se mnou (ne)souhlasit, nebo v čem je problém? Je ta odpověď tak složitá? Vůbec nechápu tvůj postoj.
Já proboha nikde netvrdím, že jsou moje teorie pravdivé! Dyť o tom právě diskuze je snad, ne?



Jo, mám. Ty chceš jasnou odpověď na otázku, na kterou tu odpoveď neznám. Ty jen teoretizuješ, bez špetky zkušenosti.

Podobnou odpověď jsi dostal od assassina a taky ti byla málo. Něco si načti, přemýšlej o tom, a pokud to nebude stačit, udělám ti i seminář z toho mála, co vím.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 23:11 | Nahoru | #249
co to furt melete za hovna o té rychlosti? byl jsi tam? jede se to na čtyry skupiny, rozdělené podle rychlosti? serete mně, jak furt něco čtete mezi řádky a jinde úplně zazdíte řečené! Prostě jak se vám to hodí do krámu. Očekávat nějakou objektivitu je o de mne dost naivní.
No nic, kolama dolů!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 23:38 | Nahoru | #250
ramlik> Čteme mezi řádky?

Schody na pneu. Nejdříve tvrdíš a snažíš se nás přesvědčit, že víš, jak to vzniká. Potom, že ti vznik zůstává utajen.
Od pneumatiky očekáváš, že bude přebírat funkci tlumiče.
Ve vláčku motoškoly srovnáváš rozdílné motorky s rozdílnými pneumatikami a na základě jedné se nás snažíš přesvědčit, že rozpočtová motorka dá náklon podobný WSBK. Asi do tohoto seriálu pumpují prachy zbytečně, když se to dá jezdit na Versysu.
O SV jsem ti psal o kousek výše. Ale stejně ho uvedu. Dej si tu práci, zkus u něj nekolik možných variant rozměrů a typů pneu a pak ukaž výsledek.
Hovna o rychlosti? Vážně myslíš, že budou v jakékoliv motoškole jezdit natolik na hraně tvých schopností, aby to bylo vypovídající? ˇučelem je naučit. Že se to tobě zdá na hraně je už věc jiná.
Dalo by se pokračovat do aleluja. Jen řeknu, že je škoda, že nejedeš do Netolic. Celkem rád bych tě chtěl vidět jezdit.

2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 00:00 | Nahoru | #251
Tazatel neměl s gumou problémy do té doby, než ji váhově naložil na dovolený.
Nejprve se několik stran řešilo nastavení podvozku, pak přešla debata mimo mísu, kdo má větší kule. Již jsem to psal na první stránce, přetížená guma dělá pilovitý vzorek. Když ji přetížíš, můžeš se se seřizováním podvozku í posrat, pořád tu pilku to dělat bude.

Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 00:39 | Nahoru | #252
Nemyslim, ze motorku pretezuju. Jezdim 90% ve dvou, ja cca 80 kg a zena 60 kg, mysleno v plne polni a jak to vypada.

Otazka zni, jake jezdim naklony a jakym stylem?

(reakce na) Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 08:56 | Nahoru | #253
BrumlaRT>
Diskuze je neskutečně o hovně.
Takže já si snad budu muset koupit druhou identickou motorku, na obě dát nový centrál a tovární nastavení. S jednou budu jezdit sám, s druhou naložený a ve dvou. Po pár tisících dám vědět, na který jsou větší schody. Jinak se to tu nerozsekne...

(reakce na) Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 10:48 | Nahoru | #254

Krejza píše: ramlik> Čteme mezi řádky?

Schody na pneu. Nejdříve tvrdíš a snažíš se nás přesvědčit, že víš, jak to vzniká. Potom, že ti vznik zůstává utajen.
Od pneumatiky očekáváš, že bude přebírat funkci tlumiče.
Ve vláčku motoškoly srovnáváš rozdílné motorky s rozdílnými pneumatikami a na základě jedné se nás snažíš přesvědčit, že rozpočtová motorka dá náklon podobný WSBK. Asi do tohoto seriálu pumpují prachy zbytečně, když se to dá jezdit na Versysu.
O SV jsem ti psal o kousek výše. Ale stejně ho uvedu. Dej si tu práci, zkus u něj nekolik možných variant rozměrů a typů pneu a pak ukaž výsledek.
Hovna o rychlosti? Vážně myslíš, že budou v jakékoliv motoškole jezdit natolik na hraně tvých schopností, aby to bylo vypovídající? ˇučelem je naučit. Že se to tobě zdá na hraně je už věc jiná.
Dalo by se pokračovat do aleluja. Jen řeknu, že je škoda, že nejedeš do Netolic. Celkem rád bych tě chtěl vidět jezdit.


1. Nikdy jsem netvrdil, že vím, jak to vzniká! Pouze jsem si dovolil zpochybnit Váš výklad, a to z důvodu nedostatečnosti - viz. děje se to pro to, že to tak je a něco si o tom nastuduj! Uznávám, jsem asi trochu "natvrdlý", když jsem se nespokojil s Vaším vysvětlením.
2.Po druhé, tohle jsem nikde nenapsal! Pouze jsem konstatoval, že pneumatika má tyto vlastnosti!
3. O té motoškole se nemá cenu bavit. Nikde jsem nenapsal, že to bylo na hraně mých schopností. Na tu jsem se dostal až při volných jízdách veřejnosti. Náklon 50° + není problém, velký rozdíl ale je, v jaké rychlosti ho jsi schopen dosáhnou! A to je ten nejpodstatnější rozdíl mezi námi a WSBK a MotoGP!
... o účelu něco naučit v motoškole toho sám víš nejvíc. Proto jsi si založil svoji,ne?
4. O tom SV jsi mohl " kápnout božskou" hned, a ne ze mě dělat blba. Právě proto, že s tím nemám osobní zkušenost, se přece ptám!
5. Do Netolic bych stejně jel autem, s rodinou. Ale kdysi tady byla snaha domluvit sraz v Mýtě, tam bych určitě jel.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 13:08 | Nahoru | #255
V jaké APP měříte ty náklony ?
Já zkoušel Diablo Super Biker od Pirelli. Ale ty hodnoty se mi moc nezdají.



V aplikaci jsem nikde nenašel možnost kalibrace, nebo něco podobného.

(reakce na) Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 14:16 | Nahoru | #256
Pe3k> Taky jsem použil DSB Pirelli. Jaký používáš telefon? Hodně asi taky záleží na kolmém uchycení.
...je to celé engliš takže vím hovno co tam o tom píšou.

Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 15:54 | Nahoru | #257
Tak ze to by jsme asi meli k tem stupnum naklonu ze.
Ted jeste rozsifrovat ty schody na pneu a muzem to tu zavrit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 15:56 | Nahoru | #258
ramlik> no nevim jak tuono, ale mě na SBK 1098 neomezuje nic jako výfuk, celkem ani stupky... a jako nedovedu si představit hodit tu pilu 60° v zatáčce na okresce..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 16:25 | Nahoru | #259
BrumlaRT> Brumlo pokud jinak zatížíš bajk, tak i podvoze = musíš upravit nastavení.......

Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 16:44 | Nahoru | #260
Nechci se tady do toho míchat, ale pouze chci podotknout, že SV650 jsem měl 6 let , jel jsem na ní tři různé druhy pneu a na žádné z nich jsem neměl v předu menší poserpruh než v zadu. Jezdil jsem předepsané rozměry. Tady je foto kde je to vidět.

(reakce na) Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 21:55 | Nahoru | #261

crestik píše: já mám podobný problém na předku. Ty špice od středu jsou výš, než protikusy směrem od kraje. Všiml jsem si toho včera, před 2-3tis km jsem dával hustější olej, protože tlumiče lítaly rychle nahoru i dolů. Ale nedovedu říct, jestli to bylo i před tím. Pneu Micheli Pilot Activ, jezdím hodně na pohodu.



proběhla třetí výměna Měl by tam být 10W, při něm se vůbec nic nezměnilo, byla to stále žvýkačka. Tak jsem nalil 20W, jestli poznám rozdíl, nebo je něco s vidlicí. Ztuhlo to dramaticky více, a proto pravděpodobně ty schody. Ani jízda s tím nebylo kdovíco, zvláště pomalejší. Takže zpátky na stromy, všechno vylejt a zkusil jsem 15W. Vidle se uklidnila, necítm každý vajgl, ale nebyla gumová a po najetých 500km můžu potvrdit, že se vzorek srovnává, schody mezi dílcema vzorku se smazávají...už nejsou skoro znatelné.

(reakce na) Schody na zadní pneu

4.8.2017 v 22:44 | Nahoru | #262
Dolph-cz> ne, ale za to pneu nemůže, za to právě může podvozek

(reakce na) Schody na zadní pneu

6.8.2017 v 00:09 | Nahoru | #263

kulik píše: BrumlaRT> Brumlo pokud jinak zatížíš bajk, tak i podvoze = musíš upravit nastavení.......


Ano, aby se na gumě nedělaly plošky přidáváš dle váhy tuhost pružení, která má vliv na odskakování pneu v zatáčkách na nerovnostech, když málo jdou na doraz a guma odskočí přes doraz. Hodně, guma odskočí, jako by šla taky na doraz. Ale pila na gumě, tam je nastavení podvozku mimo. Tam jde opravdu o přetížení gumy nad rámec indexu zatížení gumy.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

6.8.2017 v 08:14 | Nahoru | #264
Pila na gumě vzniká i vzorkem dezénu při odvalování, deceleraci a akceleraci, samozřejmě mají i vliv tlumiče. Pokud použijí pneu co má drážky vzorku až do kraje tak skoro vždy budu mít větší či menší cirkulárku. Když použiji slick nebo pneu bez vzorku na kraji běhounu, cirkule tam vůbec nebude, pokud tam budou plošky tak může být špatně nastavený tlumič, špatný tlak pneu nebo tolik nerovností na vozovce, že to tlumič nedokáže odfiltrovat, což na našich cestách ani nastavit nelze, aby tlumič fungoval na všech druzích povrchu a výkyvech teplot optimálně. Cirkule se dělá i uprostřed pneu, ale tam se stráví nejvíce času jízdy tudíž při plynulé jízdě se schody zase obrousí a na středu tu cirkuli nevidíme. Tady je třeba video jak dochází k deformaci lamel vzorku, sice u autopneu, ale leccos to vysvětluje, čas 3:40

(reakce na) Schody na zadní pneu

6.8.2017 v 13:53 | Nahoru | #265
dewwil>

Schody na zadní pneu

7.8.2017 v 07:15 | Nahoru | #266
Přesně tak jako na videu. Ke všem vectorům síly působící na pneu, připočtěte rozdílnou váhu zatížení, to znamená naložení mašiny. Když se přetíží, tak se přetíží i vectory, náklon, brzdy a akcelerace. Když tato síla bude větší, než je nosnost gumy, dochází ke sjíždění různých patvarů vzorků, dle způsobu jízdy která síla převažuje. Více akceleruje, více jde na brzdy.......

(reakce na) Schody na zadní pneu

7.8.2017 v 18:00 | Nahoru | #267

ramlik píše: Krejza> Tak to asi ne, ale to zatížení gumy v náklonu by na to mohlo mít vliv.
...hlavně mu neříkej, že je to tím NC !



Právě, že na NC můžeš pod plným plynem vyjíždět ze zatáčky i v náklonu

Schody na zadní pneu

7.8.2017 v 19:19 | Nahoru | #268
U GW1800 ktera ma zatezove gumy nejcasteji Bridgestone G704 a 709 vyrobce uvadi jen 1 udaj husteni pneu. 2,5+2,8 lhostejno zda solo spolujezdec ci i naklad v kufrech. Predek se i u novych tlumicu pri pouhem podhusteni na 2,3 ojizdi uprostred na " hadek " na krajich vznikaji drobne schudky Zadek se pri husteni na 2,8 a plnem zatizeni ojizdi na placku na bocich vznikaji schody. Pri husteni vzadu na 3,0-3,1 a dobrem tlumici schody nevznikaji Zaver : tlumice ok tlaky 2,5 a 3,0 nejsou zuby ( prezouval sem jich mraky v ruznych stavech ) Jakmile zadni nestavitelna Showa dosahne 80 tkm zacne delat schody ze zacatku jemne. Kriticky je stav po 120-130 tkm kdy tlumic jez je blizko katalyzatoru tak v lete a za tepla jiz netlumi vubec a schody jsou cim dal vetsi. Nejmarkantnejsi je to kdyz se na zemrely tlumic da nova tvrda pruzina tak na bocich je pila jak u cirkularky lhostejno jaky je foukany tlak. Takze zaver z me strany uGL 1800: jsou li podvozkove komponenty ok u vidle se casto meni olej a zadni tlumic je jeste funkcni tak rozhodujici pro zuby jsou tlaky v pneu. 0,2-0,3 i u tak tezkeho stroje hraje velkou roli. Jak se odporouci ci je ke konci zivotnosti zadni tlumic tak zuby vznikaji i za spravneho husteni. Cim novejsi tvrda pruzina a ko tlumic tim se nuzky rozviraji a zuby jsou pak i uprostred pneu a jizdni styl nehraje roli. Podstatne je v jakem stavu jsou pruziny zejmena zadek to ma vliv na geometrii rozlozeni vahy presunu teziste vice dozadu a pretizeni zadni gumy. ( pro presnost a z empirie: pro dalkove presuny prelozeneho stroje DO 140Km plati tlaky 3.0-3,1. Pri cestovnim tempu 160-170 a pretizeni se uzky pruh pneu gumy po kterem se jede a ma mirny staly prokluz uz prehriva guma ma vysoke tlaky a muze dojit az k sebaraci kordu takze tam pri 160-170kmh opet nizssi tlak 2,8 to jen pro poradek) Prezul sem jich fakt dost a na svym mam 110tkm a zuby nikdy ale sleduji tlaky casto delam teleskopy a zadni tlumic sel novej pri 70tkm. Takto to funguje u GL1800. 1/ tlaky 2/ jak se unavi zadni tlumic zuby uz jsou porad a jen se s jeho dalsi degradaci zvetsuji. Mozna to podobne funguje i u jinych stroju.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

29.8.2017 v 12:54 | Nahoru | #269
kulik>
Mě to tady vychází zhruba 50°+, stupačkou neškrtnu. To se mě podařilo jen na okruhu a tam jsem došel k číslu 54°, takže nevím o jaké 60ce je řeč!
...tak to by bylo asi z mé strany vše, co se velikosti náklonu týče.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

29.8.2017 v 18:06 | Nahoru | #270

ramlik píše: kulik>
Mě to tady vychází zhruba 50°+, stupačkou neškrtnu. To se mě podařilo jen na okruhu a tam jsem došel k číslu 54°, takže nevím o jaké 60ce je řeč!
...tak to by bylo asi z mé strany vše, co se velikosti náklonu týče.


Hrozne se ti vlni zadni kolo, to bude asi tema schodama na pneu

Naposledy editováno 29.08.2017 18:07:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist