Ne, v takto krátkém horizontu jsem fakt nic razatního neupravil. Pořád jezdím s cesťákem relativně výletní tempo.
Ale to byl jen jeden příklad. V jeden den, na jednom místě, pořád jedna a ta samá guma. Po několika úpravách nastavení se zvýšená hrana vzorku změnší nebo ztratí úplně, stejně jako zmizne ta hladká plocha před vzorkem.
Na cestovní gumě se to takto masivní poškození projeví po delší době, ale pořád je na vině tlumič. Resp. kolik lidí ho pravidelně servisuje a nechává si ho upravit na svůj jízdní styl?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
DrDNA01 píše: Mam to na vsech gumach. Je to umerne sile motorky a agresivite jizdy. Podle me je to dusledek elasticke deformace gumy pri zaberu/brzdeni. A vubec to nesouvisi s nastavenim tlumicu. Nastaveni tlumicu se projevi uplne jinym oskakanim. A protoze jeden obrazek zvici tisice slov, tak..
Moc hezky napad s grafickym znazornenim.
Nicmene provedeni je lehce diletantske. Jsem malicko od fochu, nebo spis byl, studoval jsem aplikovanou mechaniku, a nemuzu se smirit s tim, ze mas pravdepodobne smysl momentu od brzdeni i akcelerace ve stejnem smyslu. Ten znazorneny smer je z akcelerace a dostava do tela hrana vpravo, cili pri pohledu na gumu shora ta zadni. Od brzdeni zejmena motorem je na zadni pneu odrbana ta shora predni, na obrazku leva, to je kdyz moment pusobi v opacnem smyslu. Je to tedy s prominutim znazorneno uplne spatne. Ale napad hezky.
Vetsine lidem, co jsem tu vypozoroval, se delaji schody tak, ze zadni hrana je vyssi. Takze to neni od toho jak v zatackach topi, ale jak do zatacek uberou spis a pridavaji, kdyz uz maji dost srovnano.
Jarda89 píše: Moc hezky napad s grafickym znazornenim.
Nicmene provedeni je lehce diletantske. Jsem malicko od fochu, nebo spis byl, studoval jsem aplikovanou mechaniku, a nemuzu se smirit s tim, ze mas pravdepodobne smysl momentu od brzdeni i akcelerace ve stejnem smyslu. Ten znazorneny smer je z akcelerace a dostava do tela hrana vpravo, cili pri pohledu na gumu shora ta zadni. Od brzdeni zejmena motorem je na zadni pneu odrbana ta shora predni, na obrazku leva, to je kdyz moment pusobi v opacnem smyslu. Je to tedy s prominutim znazorneno uplne spatne. Ale napad hezky.
Vetsine lidem, co jsem tu vypozoroval, se delaji schody tak, ze zadni hrana je vyssi. Takze to neni od toho jak v zatackach topi, ale jak do zatacek uberou spis a pridavaji, kdyz uz maji dost srovnano.
Takže když ta šipka ukazuje směr jízdy, tak to má nakreslené dobře
...a s tímhle vysvětlením souhlasím i já.
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Spravna poznamka od Jardy89 a ramlika. Zelena sipka neznazornuje rotaci, ale aplikaci momentu. Tedy pohyb motorky pri brzdeni, nebo rotaci kola pri akceleraci (jen zadni kolo).
Krejza: ja si stale myslim, ze nemluvime o stejne veci. Ty mluvis o "ploskach" (to co tu bylo na videu) a ja jen o tech hranach vzorku. Plosky samozrejme dusledek blbe nastavenyho tlumeni jsou. Ale hrana vzorku nee. A jen tak mimochodem i behem jednoho odpoledniho blbnuti. Pokud Ti kolo odskakuje, tak Ti dovoli pocitove vyrazne mene brzdit a akcelerovat. A nemusis na prvni pohled nic poznat.
Jinak kdyby ty schody byly od brždění v zátáčce podle tvý teorie, no, řekněme si nedovedu vůbec představit, jak bys jako tu zatáčku bez plynu chtěl projet. Navíc moje motorka zrovna motorem nebrzdí skoro vůbec. Je to právě tím plynem na výjezdu a pneu PR2 jsou na to díky tvaru těch drážek citlivý. Jestli to mám ale podle někoho přetlumený (level 3 ze 4), rád podle něčí rady vyzkouším jiný nastavení....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Krejza píše: DrDNA01> ...A když je úplně v prdeli, tvoří se ještě na okraji gumy takové "pohoří". Taková nepravidelná linka, která vypadá jako hory.
no tyvole, , jsem si vzpomněl, že takhle vypadala většina hlavně předních gum kývaček a panelek, na kterých jsme před ...adoprdele třiceti lety s kámošema začínali!
ramlik píše: no tyvole, , jsem si vzpomněl, že takhle vypadala většina hlavně předních gum kývaček a panelek, na kterých jsme před ...adoprdele třiceti lety s kámošema začínali!
To je divný, když jawa má jen ty nejkvalitnější komponenty
2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
DrDNA01 píše: Mam to na vsech gumach. Je to umerne sile motorky a agresivite jizdy. Podle me je to dusledek elasticke deformace gumy pri zaberu/brzdeni. A vubec to nesouvisi s nastavenim tlumicu. Nastaveni tlumicu se projevi uplne jinym oskakanim. A protoze jeden obrazek zvici tisice slov, tak..
zvlastni je, ze to mam jen na hranach a pritom v naklonu ani nebrzdim ani netopim... smerem doprostred nic - to se trosku pere s tou teorii o obrusovani hran namahanim od prenosu momentu....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
prochi20 píše: Rumunsko na VFR? Tak to tě lituju. Kvůli transalpině a fagaraši bych se tam na véeferu nevydával. Ostatně uvidíš sám jak ti poděkují záda :)
Nejsem žádná slečinka Dal jsem Triglav, tak dám i Rumunsko...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
assassin píše: zvlastni je, ze to mam jen na hranach a pritom v naklonu ani nebrzdim ani netopim... smerem doprostred nic - to se trosku pere s tou teorii o obrusovani hran namahanim od prenosu momentu....
Co teprve, když na kraji gumy je zvedlá zadní hrana, sjetá přední, ploška byť může a nemusí, a na středu gumy je to obráceně, zvedlá přední a sjetá zadní.
Docela bych chtěl vědět, jaké vysvětlení nám tu nabídnou.
Mé je následující. Vnitřní nastavení tlumiče ohledně rychlého a pomalého odskoku je nastaveno tak, že v tomto případě je trochu mimo na obou stranách. Zatím nevím o tlumiči, který by umožnil nastavil rychlý a pomalý odskok, pouze kompresi. Řešením je tedy upravit planžety dle aktuálních potřeb pilota.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Mike70 píše: Nejsem žádná slečinka Dal jsem Triglav, tak dám i Rumunsko...
A jak jsi na ten Triglav vyjel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
Zadní guma zase odskok krapet, ale málo, takže jezdíš v souladu s nastavením.
DrDNA01 píše: Assassine a videl jsi to nekdy u drazek kolmych k podelne rovine kola? Rekl bych, ze nee. Ja by hadal, ze to bude tim, ze v naklonu mas velkou odstredivou silu a drazky se pak "zuzlaji" do boku smerem ven ze zatacky.
To je pomerne logicke vysvetleni - ja ty drazky uplne kolmy nemam, takze by to sedet mohlo. Ale prijde mi tam to opotrebeni neumerne velike.
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
Mám Samsung Galaxy A5 upevněný v držáku pro navi.Chvíle ježdění sem tam a telefon ukazuje 52° a 53°.
Na "okruhový" náklon a stupačku nedošlo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: Takže dneska trochu RR s apkou Pirelli Super Biker.
Mám Samsung Galaxy A5 upevněný v držáku pro navi.Chvíle ježdění sem tam a telefon ukazuje 52° a 53°.
Na "okruhový" náklon a stupačku nedošlo.
a ses si jisty, ze je to naklon vuci silnici?
e: resp. spise uhel ke svisle ose, kdyz se bavime o naklonu.
Naposledy editováno 30.07.2017 15:50:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
ramlik píše: Veverčák> myslíš, že tu aplikaci vyvíjel nějaký diletant? Samozřejmě že to měří od svislé osy!
jak myslis . A ta guma je z tech naklonu jen par stupnu pod max. naklonem GP motorky?
1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu
K
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |