Téma: elektro nadšenec
7.7.2017 v 18:57
zdravím, je tu nějaký elektro nadšenec ? :)
Přidal jsem si do moto kufru ledky, 20mA, červené a oranžové. přemostil jsem stávajcíí konektory a "rozdvojil" napájení. brzda, světlo a blinkry. Blinkry mají svůj okruh napojený až na koncové blikače.
Problém je v tom, že samotné blinkry blikají (2páry plus ledky), samotná brzdovka svítí i s blikajícími blinkry, samotná obryska svítí i s brzdou.Jakmile však zapnu obrysku a blinkry, blinkry pouze svítí a neblikají. Bude nejspíš problém někde v přerušovači...poradí mi někdo?
Díky moc!
Naposledy editováno 15.04.2018 09:48:19
Přidal jsem si do moto kufru ledky, 20mA, červené a oranžové. přemostil jsem stávajcíí konektory a "rozdvojil" napájení. brzda, světlo a blinkry. Blinkry mají svůj okruh napojený až na koncové blikače.
Problém je v tom, že samotné blinkry blikají (2páry plus ledky), samotná brzdovka svítí i s blikajícími blinkry, samotná obryska svítí i s brzdou.Jakmile však zapnu obrysku a blinkry, blinkry pouze svítí a neblikají. Bude nejspíš problém někde v přerušovači...poradí mi někdo?
Díky moc!
Naposledy editováno 15.04.2018 09:48:19
1 reakcí na tento příspěvek elektro nadšenec
Já si nejsem úplně jist, zda jsem přesně pochopil problém z vuedeného verbálního popisu, ale protože jsem se s podobnými problémy často setkal v praxi, tak upozorním na jednu záležitost, která se v zapojení blikačů často vyskytuje.
Pokud mají motorky klasické blikače se žárovkami a jednu (pouze jednu) společnou kontrolku blikačů, často bývá problém právě v uvedené kontrolce. Kontrolka blikačů v tomto zapojení je zapojena mezi obě větve blikačů (pravou a levou) a funguje to tak, že když se zapne např pravý blikač, jde proud od baterky přes přerušovač a spínač do žárovek pravých blikačů a přes ně zpět do baterky přes kostru. Ovšem ještě je za spínačem připojena odbočka ve formě žárovky kontrolky, kde proud teče od baterky, přerušovač, spínač, kontrolka, dále přes žárovky levých blikačů (!!!) a zpět do baterky. Svým způsobem tedy zároveň blikají levé blikače při zapnutých pravých, ovšem kontrolka má tak velký odpor, že přes ní teče tak malý proud, že to žárovky v levých nedokáže rozsvítit... ovšem u ledek je tomu jinak.
U ledek totiž kontrolkou teče takový proud, který je schopen rozsvítit i levé blikače (tj. vypadá to jako varovky) a proto není možné tímto způsobem zapojit kontrolku do obvodu ledkových blikačů. Možností změny zapojení je vícero, ale to sem asi nepatří.
Ověření tohoto problému se provede velice snadno, neboť stačí buď vyjmout kontrolku blikačů (tím budou okruhy separované), nebo demontáží obou žárovek na opačné straně.
Nevím, zda je to odpověď na daný dotaz, ale snad toto někomu v budoucnu pomůže, najít zapeklitý problém se zapojením blikačů.
Pokud mají motorky klasické blikače se žárovkami a jednu (pouze jednu) společnou kontrolku blikačů, často bývá problém právě v uvedené kontrolce. Kontrolka blikačů v tomto zapojení je zapojena mezi obě větve blikačů (pravou a levou) a funguje to tak, že když se zapne např pravý blikač, jde proud od baterky přes přerušovač a spínač do žárovek pravých blikačů a přes ně zpět do baterky přes kostru. Ovšem ještě je za spínačem připojena odbočka ve formě žárovky kontrolky, kde proud teče od baterky, přerušovač, spínač, kontrolka, dále přes žárovky levých blikačů (!!!) a zpět do baterky. Svým způsobem tedy zároveň blikají levé blikače při zapnutých pravých, ovšem kontrolka má tak velký odpor, že přes ní teče tak malý proud, že to žárovky v levých nedokáže rozsvítit... ovšem u ledek je tomu jinak.
U ledek totiž kontrolkou teče takový proud, který je schopen rozsvítit i levé blikače (tj. vypadá to jako varovky) a proto není možné tímto způsobem zapojit kontrolku do obvodu ledkových blikačů. Možností změny zapojení je vícero, ale to sem asi nepatří.
Ověření tohoto problému se provede velice snadno, neboť stačí buď vyjmout kontrolku blikačů (tím budou okruhy separované), nebo demontáží obou žárovek na opačné straně.
Nevím, zda je to odpověď na daný dotaz, ale snad toto někomu v budoucnu pomůže, najít zapeklitý problém se zapojením blikačů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro nadšenec
Sofía> máš to špatně, žárovka v kontrolce nemá odpor bo by se nerozsvítila, odpor maj žárovky v blinkrech přes které se kostří.
Případně se používá třípinovej přerušovač kde jeden výstup je na kontrolku a ta je zakostřená na rám.
Případně se používá třípinovej přerušovač kde jeden výstup je na kontrolku a ta je zakostřená na rám.
Aliass píše: Sofía> máš to špatně, žárovka v kontrolce nemá odpor bo by se nerozsvítila, odpor maj žárovky v blinkrech přes které se kostří.
Případně se používá třípinovej přerušovač kde jeden výstup je na kontrolku a ta je zakostřená na rám.
A že jsem tak smělej... co že to tedy má, když né elektrický odpor? Proč, že se v žárovce žhaví žhavené vlákno, obdobně jako žhavené vlákno například ve fénu? A co určije výkon/elektrický proud tekoucí žárovkou, vynecháme-li Ohmův zákon? A jaký je tedy rozdíl mezi žárovkou s vlastním elektrickým odporem v bliknrech a žárovkou bez elektrického odporu jako kontrolkou? Proč tedy teče ten elektrický proud majoritně přes žárovky blikačů a minoritně přes kontrolku... to již neplatí Kirchoffovy zákony?
1 reakcí na tento příspěvek elektro nadšenec
kterej spotřebič má větší odpor 10Watovej x2 nebo 5Watovej? Nebo že bych byl ještě rozespalej a psal blbosti?
Naposledy editováno 08.07.2017 09:03:16
Naposledy editováno 08.07.2017 09:03:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektro nadšenec
Aliass píše: kterej spotřebič má větší odpor 10Watovej x2 nebo 5Watovej? Nebo že bych byl ještě rozespalej a psal blbosti?
Platí-li Ohmův zákon U=R.I pro SS proud a platí-li pro něj výpočet výkonu jako P=U.I, pak pokud chceme mít malý výkon při stejném svorkovém napětí, musíme mít i malý proud, který danou součástkou prochází. Elektrický proud, který je prochází danou součástkou je tím menší, čím větší je elektrický odpor dané součástky (I=U/R ... tedy nepřímá úměra a tedy čím větší R, tím menší protékající proud...). Zajisté to funguje i opačně.
Blbost to musí být už z povahy věci, protože čím větší proud, tím "silnější" kabel (s větším průřezem), aby byla dodržená hodnota proudové hustoty. Takže když si třeba představím, že chci z běžné 230 V zásuvky napájet 40 W žárovku, stačí mi k tomu tenoučký kablík (viz různé lampičky), protože tam poteče proud cca 40/230=0,17 A, ovšem pokud do stejné zásudky zapojím zátěž např. 2 kW (žehlička, pračka, větší 1f kompresor), pak je k tomu potřeba pořádný kabel (což z praxe víme), protože tam lítají proudy cca 10 A. Nakonec když budeme chtít měřit vnitřní odpor elektrárny, strčíme do té zásuvky kus měděného drátu s minimálním odporem a pak se budeme divit, kolik kA tím drátem proteče, než se úplně rozteče, jako tavná pojistka
Taková je memotechnická pomůcka.
Tady pro jistotu přikládám schema zapojení tohoto systému (který lze udělat i s dvoupinovým přerušovačem):
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pegaso cube 1999 volnoběh Aprilia Pegaso 650 | Jarda_pegaso | 12 | 30.9.2024 v 06:05 Jarda_pegaso |
Aprilia pegaso 650 rotax 1997 - ole... Aprilia Pegaso 650 | Lancikjirka | 18 | 3.9.2024 v 18:43 Kohlstein |
Aprilia pegaso 650 cube Aprilia Pegaso 650 | Jarda_pegaso | 0 | 3.9.2024 v 05:55 Jarda_pegaso |
Jak vyřešit pomalý únik oleje okolo... Aprilia Pegaso 650 | arky | 13 | 28.8.2024 v 21:13 hagrid.hagrid |
Hlava Aprilia Pegaso 650 | Milad | 10 | 11.8.2024 v 21:09 Milad |