Některé motorky mají elektronický tlakový senzor, s ním ŘJ předpokládám zapíná/vypíná čerpadlo podle potřeby., nicméně konkrétně V-Strom, alespoň ty starší ročníky, tlakový senzor nemá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
a kde jsi přešel na to že u karbeu naženeš víc vduchu a tím i víc benálu, viš třeba co to je emulzni trubice?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
ohledne turba - nebudem rozebirat detaily ale obecne 1/3 vykonu odebiras v podobe mech. prace prevodovkou atd.. 1/3 jde ven stenou (at uz vodou nebo vzduchem) a 1/3 jde ven vyfukem.. to je u 100kW motoru porad treba 100kW, turbinka turba samozrejme nevyexpanduje ten sapd celej, ale i kdyby mela ucinost jen 20% furt je to treba 20kw kompresor ! ....a to uz je kurva nejakej tlak ...nebo treba jinak formulovano - takovej tlak abys jim zatlacil pist dolu, naporem ani v rychlostech kolem 300 proste neudelas..
kouki na p-v atmosferickyho, a preplnovanyho motoru.. a ten s naporovym sanim bude nekde "mezi" (spis trosku bliz atmosferickymu..)
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
pokud chceš motoru něco ulehčit musíš mu rozumět, rozumět znamená váha vzduchu, teplota motoru, teplota vzduchu, tlak, otáčky, kyslíková sonda, tlak v sání,
nevím jak chceš ulehčovst motoru když o těchto vličinách nic nevíš je bezhlsavě něco nasávat nebo něco někam tlačit absolutní blbost
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Jde snad o zvyseni ucinnosti plneni, coz se vzhledem k narustu tlaku(poklesu podtlaku na strane sani) dari.
Karbec je na tohle vic blbuvzdorny, strikacka se s tim pere asi hure. Co jsem tak slysel drive, nic moc svetoborneho. Zadna cidla tlaku, maf... To je jen u aut.. Tak kdo mate prehled.
Mame rok 2017 a co mame? MAP v nizkych polohach plynu, TPS v otevreni. Druhou klapku, nekdo tomu rika palivove mapy, coz je blbost. Cidlo prevodovky, pozna se, ze moto jede rychle a trchu se obohati. Skokovka je mimo provoz v openloop.
Tod vse? Nebo se za 20 let ve vyvoji motorek neco pohnulo krok vpred? Krom eura4 a praskajicich ramu ze skorapek.
Naposledy editováno 29.04.2017 00:26:15
a co se typu motoru tyka:
- takze ta prvne jmenovana smycka (jeji plocha) je vzdy kladna, protoze shorenim paliva vznikne energire, a zavisi na kompr. pomeru, predstihu bla bla atd..
- a ta druha smycka, ta nudle dole - vyfuk ted neresime,OK ? A tedy zminene sani:
1/ u ciste atm. motoru jde krivka z leva do prava (ustupuje z horni uvrati ke spodni) s tlakem mirne dolu, tj. pod osu okolniho tlaku, protoze motor si smes nasava sam = utraci vlastni energii - takze plocha druhe jmenovane krivky je u atm motoru zaporna
2/ u preplnovanyho motoru jde tlak naopak mirne nahoru, protoze turbo doslova tlaci pist dolu (samozrejme tlaci velmi mirne, i kdyz je tam tlak fakt solidni tak to furt neni pidi motor na syfonovy bombicky ale docela velkej, tezkej stroj, nicmene tlaci o dolu turbo) - tudiz plocha te druhe jmenovane smycky je taky kladna = krivka sani je v omto pripade na diagramu vejs nez vyfuk - jasny ?
3/ no a u tveho naporem krmeneho motoru, bude krivka sani nekde mezi tema predchozima pripadama, bude pravdepodobne blizko te ose okolniho tlaku (ne proto ze by tam ten pretlak nebyl, on tam njakej bude, ale vzhledem k prurezum a objemovym tokum to nebude stacit, predstav si to tak ze ze ten pist bude proste furt ustupovat jeste o kousek rychleji nez nasavana smes.. ) Tim samotnym naporem v techto rychlostech fakt nevytvoris dostatecne velkej pretlak abys pist skutecne "zatlacil" tak jako to umi turbo (a pokud neveris, schvalne se fakt koukni v jakych rychlostech teprve zacinaji "fungovat" naporove motory - prip. do google RAM jet) ALE zaroven to motoru vyrazne uehcis tim, ze mu tam ten vzduch pred ustupujici pist doslova nahanis, tj. zmensis tak vyrazne plochu te "zaporne krivky" z atm. motoru = nastane prirustek vykonu
jdu spat...
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
A ty mi tady tvoris elaborat. Tebe bavi psat. Fakt tohle mam projity dobre vcetne 2T.
Bohuzel svuj nazor nezmenim.
Nejde o odlehceni zaporne prace pistu, ale o zvyseni mnozstvi nasate smesy. Coz nepovazuji za to same.
A ano, napor nemuze vytvorit kladny tlak ve spalovacim prostoru. To by ventil musel mit prumer alespon jako vrtani a otacky kolem volnobehu.
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
tak něco dělej vymysli a dej to sem, můj názor na karbec znáš všechno je vymyšlené, a v dnešní době než se s něčím jebat de koupit motorka tak silná která tě uspokojí nebo dovede do hrobu,
co ke mě jezdí silné stříkačky tak ty s výkonem nemají problém, spíš s gumama a teplou silnicí, slušnou gumu umí vydrátovat za jedno dopoledne, jediný problém co jsem se stříkačkou řrešil tak se sekalo čerpadlo v nádrži, hodil jsem ho do kofole nechal ho tam běžet hodinu a problém se už neopakoval,
a pokud to beres takhle, tak si to prdstav spis obracene, v ciste atm motoru mas proste vzdycky po nasati podtlak, s naporem bude ten podtlak mensi, tedy v tomhle ohledu ano, bude tam vic smesi resp. bude tam smesi akorat zatimco v bez naporu ji bude o neco mene nez by se do daneho objemu veslo.. on ten rozdil nebude tak velikej vzhledem, ke ko,presnimu tlaku (v tom by prosty zvyseni kompresniho pomeru jinym pistem/hlavou udelalo vetsi sluzbu) ale prakticky mluvime rekl bych o tom samem jen z jineho uhlu pohledu ve smyslu kyzeneho prirustku vykonu
oni to "ulehceni prace pistu" fakt nepodcenuj.. je to stejny jev jako naladeni vyfukoveho systemu (zlepsenim pruchodnosti) na spickovy vykon v max otackach.. nasat nebo vytlacit ten obem plynu pomerne velkymi rychlostmi nejakej ten kW stoji, vsak zatoc si klikou (s vymacknutou spojkou) a to s tim tocis sakra pomalejs nez motor v napr. deseti tisicich
jinak v poho, urcite to neber jako rozepri.. ber to spis tak ze je dobry obcas pokecat.. na AV je sice spousta sedovlasych stariku co vedi a zduvodni tremer vsechno, ale asi nikdo z nich se zas vlastnima rukama v motorech nehrabe
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Zlesa píše: Sorry ale zase si protirecis. Atmosfericky tlak je jen jeden. Nemuzes ho zmenit tim ze nastartujes...
to vis to je tak kdyz ma nekdo IQ 80, ale snazi se pouzivat ty termity co se mu pak vratej jak buzerant. Ale jak jsem onehda slysel pekne prislovi.
Nema cenu se hadat s blbcem, protoze nakonec te stahne na svoji uroven a tam te porazi.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
gugo píše: to vis to je tak kdyz ma nekdo IQ 80, ale snazi se pouzivat ty termity co se mu pak vratej jak buzerant. Ale jak jsem onehda slysel pekne prislovi.
Nema cenu se hadat s blbcem, protoze nakonec te stahne na svoji uroven a tam te porazi.
Tak ja asi vim co myslel ale slo mi o ten termin no
Jeste by me zajimalo k cemu je teda naporovy sani u strikacky kdyz to ma dorovnavat podtlak v karbcich?
E: a jeste jeden dotaz. Da se v pripade motoru s napirovym sanim mluvit jeste o klasickym atmosferickym motoru?
Naposledy editováno 30.04.2017 10:05:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
ad1 - ale no tak, vtipny to neni, spis smutny.. (predpokldam ze ty vis v cem je rozdil, dyn. podtlak v kanalu karb. viz jurovo video s venturiho trubici vs celkovy podtlak v plnicim se valci.. a pokud ne, rozdil viz bernouliho rce, atm. strikacka ma ve valci taky podtlak, akorat nepotrebuje dyn. podtlak v kanale karb. protoze si nemusi srkat palivo z trysky/jehly) ..jinak me treba i sere ze obcas zareaguju viz #155 (ovsem prislo mi to v tu chvili nejjednodussi a asi "nejslusnejsi" reakce) nebo i viz #158.. ..neprislo mi moc seriozni kdyz byl na me arogantni kdejakej plesatej tezce oitulovanej pseudopablb, a rozhodne tak nechci dopadnout sam.. hmmm..
ad2 - no je otazka cemu rikas atm. motor, ona konstrukce sani muze byt vselijaka, taktez geometrie motoru, pocet valcu, otacky prumer saciho ventilu, pomer pruchodnosti ventilu k objemu valce... ale rekl bych ze je za amosferickej motor povazovan takovej motor, kterej ma plochu sani (ta nudle dole) "nejak" zapornou, a za preplnovanej ten kterej ji ma naopak "nejak" kladnou.. ten s naporem ji mit zapornou nejspis bude, protoze to tlakujes jen pohybem motorky a to neni zdaleka takova hitparada jako komprsor turba.. jinac vysvetleni proste v p-v diagramu viz vise
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Vzduch proudící kolem nezakrytého vstupu do airboxu vytváří tak velký podtlak, že nad kilo se motorka začne dusit.
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
oni jsou dva motory atmosferický a přeplnovaný,
žádný nápor vzduchu neudělá přeplnovaný motor, stačí si vzít budíky napojit do filtrboxu nebo do sání a zkusit, nebo si dát na škodovku deflektor jak kráva, zapneš vag tlak v sacím potrubí, můžeš na plný kotel ale tlak v sacím potrubí +1nebude
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
gugo píše: to vis to je tak kdyz ma nekdo IQ 80, ale snazi se pouzivat ty termity co se mu pak vratej jak buzerant. Ale jak jsem onehda slysel pekne prislovi.
Nema cenu se hadat s blbcem, protoze nakonec te stahne na svoji uroven a tam te porazi.
gugo napsal Chlapci stale se bavime o palivovem systemu a vy si bezte hodnit pindiky jinam
zaplat pánbůh za 80, gugo to tvoje IQ je nezměřitelné je tožné s IQ houpacího koně, nemám tě kam stáhnout nula je nula a co znám blboměr ten do mínusu nejde
gugo napsal ta hlava
s tou tvojí hlavou máš gugo velkou výhodu když tam nic nemáš tak se ti tam nic neposere
Naposledy editováno 30.04.2017 16:59:53
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
jinak abych tomu naporu tak nekrivdil, ono to vylozene v pretlaku fungovat samozrejme taky muze, ale to je fakt spis otazka letadel a rychlosti (ted docela hadam, ale fakt tak nejak radove) >500km/h ..a to i motory tech opravdu rychlejch vrtuli pohanenejch stroju (tj napr. stihacky z WW2) uz meli vetsinou radialni kompresory..
proudovy RAM jety zacinaji smysluplne fungovat = vytvaret dostatek tahu aby se sami udrzeli v pohybu (podotykam ze papirove/ucebnicove, zadnej naporovej motor jsem na vlastni voko myslim ani nevidel, natoz v codu ) kolem tech 0,5M, takze tak...
jinak pridam dva odkazy, ten prvni je spis odstrasujici pripad (uz jsem to hazel i do jineho vlakna)
-moto s maximalkou lehce nad 200, aerodynamickej navrh typu vezmu krivitko a ono z toho neco vyjde
http://www.400greybi....php?f=23&t=1788
-a oproti tomu skutecne fungujici, mnohem ucinejsi konstrukce, ..bez vyuziti naporu vzduchu (tak bodejt by ne, kdyz to vymysleli v HRC )
http://www.akhara.co...30hrccarb/index.html
jinak napr v tehle kubaure melo v serii "pokus o naporove sani" RVF400 (NC35) http://www.vsource....RVF400-JP1996-4a.jpg
...a co se doctete na webu tak prakticky naprosta vetsina techto stroju jezdi bez chobotu, predelana se sanim jako VFR400
(jedno RVF400, taky bez "chobotu" je i tady v CR v motokatalogu.. RVF750 tu bohuzel, lec docela neprekvapive asi nikdo nema.. )
vilemx > ANO, PRESNE , to je prsne to o cem pisu ze s velkou pravdepodobnosti nastane kdyz se bude "foukat do airboxu" ! airbox se zahlti vysoce turbulentnim proudenim, to se zacne trhat a airbox naprosto prestane plnit svou puvodni funkci protoze difuzor naporoveho sani musi byt k tomuto ucelu patricne navrzen a odladen..
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Jurawood píše: strikacka se s tim pere asi hure. Co jsem tak slysel drive, nic moc svetoborneho. Zadna cidla tlaku, maf... To je jen u aut.. Tak kdo mate prehled.
Mame rok 2017 a co mame? MAP v nizkych polohach plynu, TPS v otevreni. Druhou klapku, nekdo tomu rika palivove mapy, coz je blbost. Cidlo prevodovky, pozna se, ze moto jede rychle a trchu se obohati. Skokovka je mimo provoz v openloop.
Tod vse? Nebo se za 20 let ve vyvoji motorek neco pohnulo krok vpred? Krom eura4 a praskajicich ramu ze skorapek.
a podle čeho srříkačka dá´vá palivo, nemá žádné udaje stříká jen podle mapy?? řeknu ti jsem trotl nikdy jsem neměl napí chlou žádnou motostříkačku, rozumím autům, známý dělá čtyřkolky střákačky a tam co vím je to jak u aut,je tam snímač teploty, i tlaku v sacím potrubí tak žiju v tom že to je jak u aut,
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
Jinak ja jsem polozil otazku.
Ano funguje to stejne jako u aut od roku 1995.
Motorky od 97 az 2000 a moje otazka je co za tech 20 let slo dopredu.
nic?
Naposledy editováno 02.05.2017 10:52:57
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
..navic i ta sirokopasmovka umi (logicky, z principu) zmerit jen prebytek kysliku, tj bohatou smes pozna, ale od urcity urovne uz nepozna dost dobre "jak moc",..
E: teda bohatou samozrejme..ne chudou.. to je tak kdyz clovek dela tri veci naraz..
E2: konkretni krivka "bezne" lambdy napr. zde:
http://automatizace....ik_Funktion_2_04.gif
Naposledy editováno 02.05.2017 13:29:46
(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
prostě je nějaký opomíjený zákon že na přestupek nestačí jen provinění ale společenská nebezpečnost v podobě materiální stránky, třeba jedeš po polnačce ožralý, nemáš papíry ve čtyři ráno ale nikdo tam nejede nemáš koho ohrozit tak to není ani přestupek, neohrižuješ tím společnost,
zákon je o tom že chrání chování které je pro společnost nebezpečné, a není o tonm aby gíul měl výslednost vybral polkuta a jeho šerif mohl vykládak jak pracuje jak dře https://www.google....bRyCtzxyV5B6NrFo4I6g
Naposledy editováno 02.05.2017 21:15:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...
kyslíková sonda není vžádním případě spinač na aktuální průser, kyslíková sonda měří každé dvě vteřiny stav kyslíku ve výfukovím potrubí a přímo ovlivnuje stav vstřikonavaného množství paliva, širokopásmová není pokud to de mimo pásmo hodí OOO a to je průser, neumí hodnotu změřit,
na řízení motoru máš ještě hodně svérázný názor i co se týče ačnich členů a map, nazývat akční členy spínačema to nejde
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 116 | 12.6.2024 v 23:20 standicz |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
KLV 1000 - dostupnost dílů Suzuki DL 1000 V-Strom, Kawasaki KLV 1000 | Kadlina | 4 | 30.5.2024 v 11:16 milor |