Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 21.03.2017 19:57:15
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Nemá smysl to řešit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Ono to stejnak ničemu nevadí. Protože se pořád zavzdušňuje... nebo jaký s ni máš problém?
Nemá smysl to řešit
Uz tri roky nezavzdusnuje... Staci uprava za 10kc
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Ono to stejnak ničemu nevadí. Protože se pořád zavzdušňuje... nebo jaký s ni máš problém?
Nemá smysl to řešit
Naposledy editováno 22.03.2017 07:12:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Nebo to má někdo jinak?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: CB600> Mno já nevim. Když jezdím tužku, nepotřebuju brzdit silně. Když nejezdím tužku, tak na zadní brzdu nešahám, zvlášť u dvouválu a u RSV speciálně
Nebo to má někdo jinak?
No, já to mám teda asi jinak. Mám rád, když věci fungují, tak jak mají a mohu se na ně spolehnout. A využití zadní brzdy je především v pohodlném rozjezdu do kopce a pojistka při wheelie ala Biaggio. Dále je s tím i sranda, protože občas mě baví i zablokování zadního kola před zastavením nebo do zatáčky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
CB600 píše: Mně se to nezavdušňuje. Problém je jen ten, že to nebrzdí dostatečně silně.
Tak lépe odvzdušnit. Musíš sundat třmen a otočit ho vzhůru nohama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Fizzer, co se týká síly, ta mě stačí na úrovni schopnosti blokace zadního kola.
Zkusím prohodit destičky (mezi sebou, jedna je víc), a nabarvím něčím styčnou plochu a tím ověřím, zda se nešprajcuje a nebrzdí jen hranou...
Naposledy editováno 22.03.2017 09:36:05
Staci dat nekovovou podlozku mezi pumpu a ten drzak. Ja jeste omotal i srouby trochu teflonovou paskou a zadek pumpy polepil hlinikovou folii.. Poradne odvzdusnit a uz treti rok mam stejny brzdny ucinek.
Sice taky kolo bloknu az vetsi silou, ale good.
Ja zadkem pribrzduju casto, moto se mi zda stabilnejsi
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Dablicek200Mph píše: assassin> S tím si dokážeš poradit i předek, jen musíš být dostatečně něžný. Ale je pravda, že zadek je v těhle situacích větší jistota.
hele nevim, kdyz prilitnes ke krizovatce s tim, ze tam budes brzdit - a zjistis tam sterk, tak s neznym brzdenim predkem vjedes nekomu pod kola :) neznej predek + normalni brzdeni vzadu = ze to mozna ubrzdis.
znam dost lidi co brzdi jen predni a uz se v podobnych podminkach zvaleli :) ja bych na motorku bez zadni brzdy nesedl :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
(Jinak brzdim oběma, na tu zadní šlapu jak na rejč - slova instruktora ze sosny - akorát na RSV když jsem jezdíval /na moje poměry/ svižně, tak jakejkoli dotek zadní brzdy před zatáčkou znamenal bez varování seklý kolo a tradá rovně, protože duševní blok a prostě jsem tam tu motorku nesložil).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |