globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!
Zduřte draci! Potřeboval bych pomoc (radu) mám problém se svojí ČZ 180 /487. 4
Neustále mi odchází svíčky N15C i (N14C). Projevuje se to tak, že po cca 50 km mi motor nechce jít už tak ochotně do vysokých otáček a nakonec chce jezdit jen v nižších a nesnese rychlé přidání na plno, to pak začne cukavě přidávat. Když pak potřebuji předjet auto tzn. Rychle podřadím a dám plnej plyn tak motor se jakoby zahltí prostě zdechne a musím úplně ubrat plyn a motor se zase chytne a pak musím přidávat jen pomalu a pomalu akcelerovat přičemž již neudrží plynule nejvyšší otáčky a jde do nich jen pomalu(někdy trhaně), takže kopce jsou pak velký problém. Svíčka není ulitá ani černá, spíše cihlová, motorka s ní ale chytá bezchybně. Vyměním ji a po cca 50 až cca 100 km a opět to samé odchází postupně, svíčka ale neodejde úplně dalo by se na ni najet asi i 500km ale s těmi problémy to nejde.Ještě co mě napadá je že má horší studené rozjezdy(i když nechám motor před jízdou chvíli zahřát) abych se odlepil z křižovatky musím dát plnej plyn, ale nedosáhnu s rychlostí plný plyn(dusí se) ale to je asi normální, jestli při tom ta svíčka neodchází. Opatření co jsem udělal:Nová 8V indučka, nový kondík, nový palivový filt +vzduchový filtr, nový vn kabel, nová fajfka, nová baterka. Nespočetněkrát vyčištěn a profoukán čistý karburátor, nová jehla, nové šoupátko. Předstih seřízen několikrát hodinkama na setiny výfuk i koleno několikrát vyčištěn po zajetí hlava i píst očištěn od karbonu. Karburátor je tam origo 2836, trysky v karburátoru původní, podle dokumentace správné. Napadá mne už jen vadný karburátor (ale opticky je jako nový, nevychozený). Hned po té co jsem ji koupil se dělalo GO je 6500km po GO a dělá to stále. Prosím o radu už nevím co s tím, klidně dojedu k vám na kontrolu. Svíčky kupuju v balení po deseti a vozím je v kufru. Prosím tedy o pomoc. Finanční odměna samozřejmostí(ať už bude aktivní, či pasivní). Zatím díky za přečtení. 
Rossi 


Naposledy editováno 12.03.2017 21:30:13

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

14.3.2017 v 21:40 | Nahoru | #31
Svíčky N14C (i N15C) jsou obyčejné svíčky - ta základní levná řada. Zkusil bych něco lepšího.
Brisk také dělá řádu PREMIUM a ta má lepší parametry. Známého mladý to používá v KTM65 a fungují lépe než NGK.

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 05:15 | Nahoru | #32
ROSSI01> To není tím,že by byl šišatej rotor dynama, ale máš špatnej čep v klikovce či křivě nalisovanej a to by odpovídalo i té chudé směsi, neboť zřejmě i špatně těsní gufero a jde tam falešnej vzduch.

2 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 07:52 | Nahoru | #33
To FJRPEPA : Už mne to také napadlo a nyní už se to podezření stupňuje. Ale jak zjistit, že hází? Jedině sestrojit nějaký bazmek s tužkou a prošlápnout párkrát motor, pak by to mohlo ukázat kde to háže a okouknou poté na kterou stranu rotor dřel a bylo by jasno. Nevíte někdo jak to zjistit, či udělat? Předem děkuji za typy.

2 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 12:30 | Nahoru | #34
Ta 15tková svíce není špatná volba.Podle toho jak se to chová,a co jsi všechno vyměnil,to vypadá na 99% gufero na klice.Jak se malinko ohřeje,tak se roztáhne a začne přisávat.Tím Ti vzniká bohatá směs - větší podíl benzinu oproti vzduchu,jelikož z karburace už ho tam nejde tolik,kolik má.Protože ho přisává odjinud.Na základě toho se upaluje svíce. Vyměň gufero,jehla na druhý zářez od shora,šroubek bohatosti na 3/4 otáčky a musí to šlapat.

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 12:54 | Nahoru | #35
Finíto> poprosil bych tě o vysvětlení a to : v karburaci vzniká směs, odkut od jinud by to mohlo přisávat další benzín na vytvoření moc bohaté směsi ? A pokud s karburace ho nejde tolik (asi směs) odkud od jinud by měl brát další benzín ?

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 13:23 | Nahoru | #36

Finíto píše: Ta 15tková svíce není špatná volba.Podle toho jak se to chová,a co jsi všechno vyměnil,to vypadá na 99% gufero na klice.Jak se malinko ohřeje,tak se roztáhne a začne přisávat.Tím Ti vzniká bohatá směs - větší podíl benzinu oproti vzduchu,jelikož z karburace už ho tam nejde tolik,kolik má.Protože ho přisává odjinud.Na základě toho se upaluje svíce. Vyměň gufero,jehla na druhý zářez od shora,šroubek bohatosti na 3/4 otáčky a musí to šlapat.



Co to tu meleš za nesmysl. Chudá směs má více vzduchu a méně benzínu a opačně bohatá směs má více benzínu a málo vzduchu. Takže chudá směs vzniká přisáváním falešného vzduchu.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 16:59 | Nahoru | #37
Mimo původní téma: Pokud Tě čeká rozborka motoru, tak si pak rovnou pořiď to VAPE. Co jsem to namontoval (mám 12V), tak elektriku neřeším. Zvládnul to dát na motorku i takovej nešika jako já, takže to zmákne každej.

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 19:10 | Nahoru | #38
ROSSI01> co třeba lauf, nemáš ho totál zadrbaný ještě v tom naprané zakarbonované drátěnky???

zkus laff odšroubovat a pojezdi jen na koleno co bude

Naposledy editováno 15.03.2017 19:42:38

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 20:44 | Nahoru | #39
ROSSI01>

Ale jak zjistit, že hází?

Vezmeš úchylkoměr a přiděláš ho pomocí vhodně ,,ohnutého" plošáku do díry pro šroub v karteru a měříš.. ideálně bys měl naměřit házivost do 0,02mm.

Naposledy editováno 15.03.2017 20:46:00

2 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 21:17 | Nahoru | #40
Úchylkoměr mám. Musím vymyslet pro něj nějaké to uchycení abych to mohl změřit. Samozřejmě dám vědět jak pokračuji. Lauf mám samozřejmě čistý.12 V Vape opravdu vážně zvažuji,ale motorka by měla být cestovní i za hranice a nevím jak je na tom Vape se spolehlivostí.Na Vape si za čárou už nic nespravím.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 21:25 | Nahoru | #41
Jak ti to začne haprovat, sáhni na indučku, jestli bude topit je problém v ní vyměň indučku a frčíme

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 21:26 | Nahoru | #42
ROSSI01> Vape je právě super jednou nasadíš a nemusíš nic řešit ani baterku nepotřebuješ. Neznám moc 487 ta už je asi 12V ale u kývačky je super, že konečně svítí a žárovky koupíš všude

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

15.3.2017 v 22:06 | Nahoru | #43
ROSSI01> a co třeba utažení svíčky, dá se zničit při montáži velmi silným utažením, zničiš pak tepelné mosty,

pokud tomu dobře rozumím tak dáš novou svíčku a cca 100 km ti to jede vcelku ok

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

16.3.2017 v 07:52 | Nahoru | #44
To Ferro69:Moje 487.4 je právě 6V. 12V by se hodilo na dobíjení GPS a mobilu na cestování.
To felixxx: Zkusím svíčku méně utahovat.To johny82: Indučka je nová 8V, ale zkusím sehnat radši tu co tam má být tj. 6V

Naposledy editováno 16.03.2017 07:53:38

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

16.3.2017 v 08:35 | Nahoru | #45
Pokud je prošlehaná indučka tak když je studená tak hází krásnou jiskru, jízdou se zahřeje a jiskra slábne, až třeba úplně zmizí, samozřejmě slezeš vyndáš vercajk, vyndáš svíčku, dáš novou a ta najednou hází, protože to za tu chvíli zchladlo a tak dokola. Cívka má být 6V , 8V je na babetu, ale myslím si že i ta by fungovala normálně. Jinak zapalování a dobíjení 487 i 488 je spolehlivé

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

16.3.2017 v 10:54 | Nahoru | #46
Čao dělalo mi to stejné po výbrusu, pomohlo až 50ka možná 60ka tryska už si to nepamatuju pak už to chodilo jak hodinky a to bylo v několika servisech a nikdo stím nehnul

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

16.3.2017 v 21:54 | Nahoru | #47
Bredy400> a to jsi měl svíčku hezky cihlově vypálenou jo?

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

17.3.2017 v 18:30 | Nahoru | #48
Rozhozená klika, možná i přidřené na kroužkách díky chudé směsi z přisávaného vzduchu... Změř tu házivost a pak řeš elektriku.

Naposledy editováno 17.03.2017 18:33:54

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

17.3.2017 v 21:18 | Nahoru | #49
Vidím to podobně na přisávání falešného vzduchu a nebo ucpaný odvzdušňovací otvor v nádrži, to dělá docela brikule. Bandit mi dělal to samé a byla to chudá směs po vyndání dynojetu a špatném nastavení směsi. Aby se klika rozvibrovala tak, že roseká rotor magneta, to už musí být vidět i očima, jak tam cestuje na ložisku. Brisky za 30kč nám šlapou v traktoru s motorem z kývačky, věčně uhřátý, přetáčený na M2T a vyměnil jsem dohromady 3-4ks za 15 let, tady problém nebude.
Z elektriky bych šel hlavně po cívce. Ohledně dobíjení se dá na nabitou baterku 6Ah bez světel ujet víc jak 100km, tak to můžeš vyzkoušet, jestli ti to nešlusuje náhodně něco z dobíjecího okruhu, jak jsi psal.
Můžeš taky zkusit přidat na bohatosti, jestli to bude dělat dál. Asi to motoru uškodí míň než chudá směs, maximálně to namažeš a zadehtuješ.

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

17.3.2017 v 23:27 | Nahoru | #50
Bože to jsou rady....
Jako 8V indučka má slabou jiskru, ta je jenom na fichtla (magneto). Pokud ti neháže ta klika (a nepřisaje si to guferem vzduch), tak bys taky mohl napsat, co tam leješ za olej a jak ho ředíš, to že ti odejde svíca může být tím, že ti to můstkuje od špatnýho oleja... a nebo je studená, olej se na ní blbě vypaluje, a karbon ti udělá svod po keramice středové elektrody. Zatracovat brisky je blbost, tyhle svíce maj v těchhle strojích odslouženo roky a roky... spíš tepelná hodnota. NGK nebrat, špatně snáší ulití (a to je u tohohle stroje hned) - jednou ji uleješ a můžeš ju zahodit.

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

18.3.2017 v 10:45 | Nahoru | #51

crowack píše: Bože to jsou rady....
NGK nebrat, špatně snáší ulití (a to je u tohohle stroje hned) - jednou ji uleješ a můžeš ju zahodit.



si děláš kozy ne? nesmysl holý věta rozvitá

Naposledy editováno 18.03.2017 10:45:37

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

18.3.2017 v 13:56 | Nahoru | #52
Indučku sem zkoušel z Pionýra měla 6V a dělalo to samé, zkoušel sem i Indučku z jiného pionýra co jezdí roky spolehlivě, měla 8V a taky to dělalo to samé. Proto jsem poté koupil úplně novou 8V indučku a ta tam nyní je. Ovšem plánuji koupit origo 6V. Oleje sem zkoušel mogul 2T,mogul TS a skončil jsem u M2T od Cinolu ten je specifikací pro mou mašinu nejlepší a také na něj jede nejlépe, ředím správně 1:40. Nasadil sem nyní poslední funkční rotor co se trošku při poslední zkoušce zhobloval a dal na něj stator se kterým odešel poslední rotor, méně to hobluje(asi proto že je už dobře vyhoblovanej za těch 6500km).Motorka jede jak z praku. Ovšem po 50 km odchází svíčka. Napřed když chcu akcelerovat se trošku při plném plynu asi v půlce zakucká ale pak nahoru letí. Později už zacuká. Později zatarokuje drží to chvilku a pak jako by do ní někdo zezadu kopl jde zas nahoru. A nakonec rychle podřadím dám plný plyn a trošku díry a pak jde do otáček cukaně(trhaně). Pak vyměním svíčku a jede zase jako z praku cca 50 km. Stará svíčka vykazuje i nadruhý den tu samou závadu i když je čistá,dám plný plyn a motor zdechne musím ubrat, motor se chytí a přidávat jen velmi pomalu. Do plnejch ji už ovšem nedostanu a když tak vynechává dusí se a otáčky padaj(zdechání) a zase cukavě stoupají.
P. S. Vyměnil sem včera i regulátor dobíjení za nový.

Naposledy editováno 18.03.2017 14:06:09

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

18.3.2017 v 16:24 | Nahoru | #53
Tak i já přijdu se svojí troškou do mlýna. Dostala se mi pod ruku kolegova MZ 150 ETZ. Že prej žere svíčky a netáhne a vůbec katastrofa. Sral jsem se s tou sviní snad měsíc než mě to trklo. Ten kluk ji samo-domo generálkoval a učil se na ní kuchat motor. Všechno se mu povedlo ale víme jak to u prvního kuchání bývá. Nakonec jsem to po něm rozhodil a on ten vůl natrhl gufero od spojky montáží na klikovku a touhle dírou to sálo olejovou mlhu do prostoru pod píst. Přišli jsme na to tím, že jsme sundali válec a dole loužička oleje. Výplach klikové dutiny benzínem, dolití oleje do motoru na ponku a za pár dní kontrola. Zas louže. Takže rozborka, nová gufera, šedý tmel místo červeného (prase) a TADÁ! jede jak blbá. Tak jen téma na zamyšlení.

Ať ti to dopadne dobře.

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

23.3.2017 v 20:04 | Nahoru | #54
Tipuju cívku na statoru. Změř odpor.

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

28.3.2017 v 23:21 | Nahoru | #55
Omlouvám se, že jsem nepodal dlouho raport,ale došli mi morální síly.
Motor je nyní úspěšně přidřen, stalo se mi to s manželkou na dálnici když jsem se snažil dosáhnout kosmické cestovní rychlosti 80km/h. Doma sem jen omrkl válec a píst a bylo jasno. Horší bylo, že po té motka měla poloviční kompresi a nešla tudíž nastartovat a to i když tam zůstaly všechny tři kroužky a nebyly zaseklý. Směs na karbecu jsem měl na stavenou na půl otáčky(pro zajíždění). No shodil sem i stator a v něm nascané benzín směrem od domku ložiska. Buďto sem předtím špatně zatmelil domek, nebo je v p.. i gufero a saje to falešné vzduch(proto možná přidření). Směsi bylo v prostoru pro dynamo nablemtáno celkem dost. Nyní budu vyrábět bazmek na přichycení ke karteru do kterýho strčím hodinky abych zjistil jestli hází čep kliky na kterým drží rotor. Bo rotor je dost ohrabanej a ve statoru jsou vidět i ohrabaný magnety a pilynky všude okolo. Dokonce to ve statoru hoblovalo i přechodový drát cívek který to zbavilo izolační "bužírky" a probrousilo až na měd. Takže to zatím vypadá na GO po 6500km.plných útrap. Jakmile se mi to podaří změřit dám vědět. Zatím všem moc děkuji za rady. Ozvu se co nejdříve.

Naposledy editováno 28.03.2017 23:38:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

29.3.2017 v 07:17 | Nahoru | #56

ROSSI01 píše: Omlouvám se, že jsem nepodal dlouho raport,ale došli mi morální síly.
Motor je nyní úspěšně přidřen, stalo se mi to s manželkou na dálnici když jsem se snažil dosáhnout kosmické cestovní rychlosti 80km/h. Doma sem jen omrkl válec a píst a bylo jasno. Horší bylo, že po té motka měla poloviční kompresi a nešla tudíž nastartovat a to i když tam zůstaly všechny tři kroužky a nebyly zaseklý. Směs na karbecu jsem měl na stavenou na půl otáčky(pro zajíždění). No shodil sem i stator a v něm nascané benzín směrem od domku ložiska. Buďto sem předtím špatně zatmelil domek, nebo je v p.. i gufero a saje to falešné vzduch(proto možná přidření). Směsi bylo v prostoru pro dynamo nablemtáno celkem dost. Nyní budu vyrábět bazmek na přichycení ke karteru do kterýho strčím hodinky abych zjistil jestli hází čep kliky na kterým drží rotor. Bo rotor je dost ohrabanej a ve statoru jsou vidět i ohrabaný magnety a pilynky všude okolo. Dokonce to ve statoru hoblovalo i přechodový drát cívek který to zbavilo izolační "bužírky" a probrousilo až na měd. Takže to zatím vypadá na GO po 6500km.plných útrap. Jakmile se mi to podaří změřit dám vědět. Zatím všem moc děkuji za rady. Ozvu se co nejdříve.


Kdybys nebyl kokot, a nevrtal do toho stylem pokus-omyl za podpory x debilních rad na netu, a dal to prohlídnout někomu, kdo tomu rozumí, měl bys to v cajku a teď, kdy se dělá hezky, bys jezdil.

(reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

5.4.2017 v 18:35 | Nahoru | #57

prackarr píše: Kdybys nebyl kokot, a nevrtal do toho stylem pokus-omyl za podpory x debilních rad na netu, a dal to prohlídnout někomu, kdo tomu rozumí, měl bys to v cajku a teď, kdy se dělá hezky, bys jezdil.

Nech ho. Kdoví, co vyslechnul od manželky

Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

7.4.2017 v 19:51 | Nahoru | #58
Mno manželka tím bohužel žije samozřejmě se mnou. Máme oba jen ty motorky, nic jiného nás nezajímá.
K tématu: Vyrobil sem si bazmek a změřil házivost čepu klikovky na který se dává rotor. No naměřil sem 30 setin, někde sem četl, že by měla být ideálně +- 0,02 tedy jen dvě setiny. U mne je to 30 setin=0,3 mm. =3 desetiny. Jelikož rotor hodně přesahuje čep a na konci je ještě vačka tak mne napadá, že to bude ve výsledku na konci ještě více. Otázka zní jestli by mohlo být toto příčinou odcházejících dynam (tedy rotorů). Jen nevím jestli to může způsobovat i ty odcházející svíčky.
Co vy na to? Je to už moc?
Měřily ste si někdy házivost čepu a měly podobnou odchylku? Musím ještě dodat, že jsem to měřil bez komprese(svíčky) a na kónice (skosení) čepu asi cca 5mm. před jeho koncem. Přemýšlím jestli to v kompresi není ještě víc a neodsírá to i ložisko, ale nevím









Naposledy editováno 07.04.2017 19:59:41

1 reakcí na tento příspěvek Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

Skvělá odpověď, děkuji! 7.4.2017 v 21:21 | Nahoru | #59
vycukni motor a odvez ho na GO k někomu kdo tomu rozumí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odchází svíčky! Pomoc= fin. Odměna!!

8.4.2017 v 08:52 | Nahoru | #60

johny82 píše: vycukni motor a odvez ho na GO k někomu kdo tomu rozumí

to udělá, až to celý dojebe. Pak se tam dá cedulka "NAPADENO KUTILEM"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 MindaMour 4 31.3.2024 v 20:23 MindaMour
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 Jackun 39 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov
ČZ 180 ČZ 180/487 fek77 12 12.7.2022 v 19:10 fek77
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 kolmis1 3 12.1.2021 v 00:20 re500
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 wolferein 3 16.10.2020 v 22:44 stompik


TOPlist