Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2015: 10 312
Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2016: 7 684
Tj. Pokles o 25%.
Již se těším na statistiky od policie jak nám díky novým zkouškám klesla nehodovost začátečníků 😂
Ale asi nic moc pro prodejce a celý trh....
1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Naposledy editováno 09.07.2018 19:21:26
2 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
A že v Pze stojí řidičák 14 tis? V Liberci běžně kolem osmi. Prostě jsou v Praze zloději a hovno "větší náklady, které musí promítnout do...."
Naposledy editováno 05.03.2017 09:36:09
1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
http://zpravy.idnes....03_102017_domaci_mav
Naposledy editováno 17.03.2017 12:25:15
pražská aš za 15tkč má v reklamě 10hodin navíc atd, protože tvrdí, že málokdo to za 13h dá.
V krátkých aš jdou manévry s kužely na úkor reálného provozu!
Naposledy editováno 05.03.2017 10:57:21
1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Naposledy editováno 09.07.2018 19:21:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Učit je potřeba absolutně jinak, jezdit v provozu umí každej jarda po hodině na motorce, ale úkol autoškoly by mělo být hlavně to, aby se naučili jezdit dle značek, předností atp (na to se dbá), ale hlavně také předcházet a zvládat krizové situace situace a o něčem takovém se absolutně nedá v souvislosti s autoškolama bavit
Proto také existuje tolik soukromých motoškol..
Jinak papíry v Chebu u Milana v pohodě kolem osmičky (holt to kluci pražský uměj namazat) a super přístup, byla docela prdel
Edit: překlepy
Naposledy editováno 07.03.2017 10:11:28
1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Navrcc píše: Zdravím, nerad bych se dostal do nějaké neplodné diskuze, ale chtěl jsem se zeptat seikose zda dělal papíry v době kdy si o něj každý řekl a jedním z nich, nebo dle nového zákona(cvičiště), , vyzkoušet si slalom aj.se svou motorkou na kterou jste zvyklí nebo v aš. kde sedíte na moto které vám nesedí, je malá nebo velká je propastný rozdíl...,no nicméně každý z nás jednou začínal a je na každém jak se k tomu postaví..v ČB cena cca 8t, a taky záleží co ti instruktor dokáže předat.., a pokud ti to za 13 hodin nejde, tak si prostě můžeš přikoupit hodiny..
Nemám čas hledat ve statistikách, ale tipujiu, že ještě před 20- 30 lety byl naprosto přirozený postup fichtl -> stopětasedma nebo dvěpade -> třipade -> a pro fajnšmerky nějaký olítaný Japonec. Takže tehdy splnit slalom v 17 letech pro velké A by nebyl takový problém, drtivá vetšina žáků byla minimálně roky 2 vyježděná z fichtlů. Tehdy bylo vcelku běžné, že se jezdilo bez ŘP po loukách někde za městem a teprve v 15 nebo pokud benga už moc prudili, tak se šlo do autoškoly. Nyní ale ten postup 50 -> 175/250 -> 350 -> letadlo není tak samozřejmý a plynulý, spíš výjimečný. Přibyla spousta začátečníků na A1 nebo dokonce A - tedy motorkách, jejichž dymanika je úplně nějkde jinde. Také vyjezdit se někde na polňačce je díky všímavým a nepřejícným pejskařům, ekopošukům a kolařům problém, takže se člověk učí v ostrém provozu.
Ohledně množství hodin je vidět, jak jsme si zvykli na všebjímací stát. Stát vydá zákon o autoškolách a napíše, že za 13 hodin se má jít ke zkouškám. A lidé prskají, že zkoušky jsou moc složité, aby se to dalo za 13 hodin zvládnout. Jenže stát pouze řekl, že je potřeba odjezdit minimálně 13 hodin. Každý (a řidič obzvlášť) má mít soudnost = odhadnout své schopnosti = ke zkouškám jít, až když si věří, že umí na motorce natolik,,že zkoušky složí. Takže pokud někdo, kdo sedí na motrce poprvé v životě a chce po 2 hodinách jízdy zkusit dát losi test v 50 km/h nebo jít natrvdo na brdy na hranici smyku, tak je prostě nezodpovědný pitomec a zlomená klíční kost je pro něj milosrdným varováním, že ovládá zbraň (nikoliv Playstation), ještě nic nemumí a měl by na sobě víc pracovat. Jeslti se vyjezdí na dvorku, v autoškole, motoškole nebo 3D trenažéru je totiž státu úplně jedno, to ať si každý vybere podle sebe.
Já se třeba na jízdy učil od 13 let dva roky na zahradě, kde jsem drandil na fichtlu. Pak mi stačila jedno kolečko před instruktorem, aby poznal, že na tom nesedím poporvé a šlo se na testy.
1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Naposledy editováno 09.07.2018 19:21:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Zajímavé.....prodeje zatím rostou.Tak snad aspon ten chleba
jetam píše: seikos> v praze je větší problém s tím, že ty autoškoly nemaj treningový placi tak si je pujčujou (pronajimaj)
Ony mely mit plac uz predtim, nez zacla platit tahle vymozenost, ale mely ho pouze papirove aby mohly jako AS fungovat tzn 10 autoskol na jeden malej placek. Realne to nemuze fungovat => nyni problem. Komicky je ze i ti zkusebni komisari vedi co je a co neni smelo (nejen kolem placu ale AS obecne) a nikdo s tim nic nedela.
1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
petrprochazka píše: No, když jsme u těch placů, v Prahe je to vyslovený výsměch bezpečnosti, konkrétně zde https://goo.gl/maps/D26jUMNy5b92 jezdit slalom vedle ocelových tyčí nabodaných v zemi, betonů a těsně vedle plotu je fakt na přes džku.
To jo.. Ono se to teda jede vzadu na druhé straně, ale zase je tam libově popraskaný a vyboulený asfalt, propadlý kanál uprostřed slalomu ve 40km/h, atd. Ale i tak je to zvládnutelné.
A abych trochu přispěj do diskuse ohledně ceny pražských AŠ. Loni jsem dělal za 8.000,- Kč (základní 13 hodinový kurz) - komu nestačilo, mohl si připlatit za další hodiny výcviku. Většina AŠ natvrdo řekla, že za 13h to nikdo nezvládne, proto zvedli časovou dotaci a s ní i samozřejmě cenu za výcvik. K tomu se promítlo ještě častější uplatňování havarijního pojištění, atd. Rozhodně tu nejsem, abych někoho z nich obhajoval Sám jsem to zvládl za těch minimálních 13h a to jsem na motorce předtím v podstatě neseděl. Nicméně mít zkušenost v provozu v podobě ŘP sk. B je nespornou výhodou, protože z toho pak člověk není tolik vyplesklej
Naposledy editováno 06.03.2017 09:32:43
2 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
1. nové zkoušky jsou opravdu těžké pokud nemá komisař zavřené obě oči, osobně mám najeto na různých motorkách desítky tisíc km a velkou část z toho v Praze v provozu přesto jsem nedal všechny předepsané úkony na první pokus.(vše bylo pečlivě vyměřené s kužely atd. na papíře to vypadá opravdu snáze než je to v reálu)
2. V největší autoškole v Praze dělali ročně cca 300-350 motorek za rok, minulý rok udělalo 60 žáků
3. 15 je naprosto základní cena která není jen v Praze(samozřejmě nevylučuji, že je mimo Prahu levněji), častokrát jen nemají aktualizované stránky, doplňková 90 minutovka na dvou motorkách 1500kč, polygon kam Vás povinně pošlou před zkouškou 3500-5000
4. dovolím si tvrdit, že pokud nemá komisař při zkoušce zavřené oči a nebo pokud člověk neuměl už alespoň trochu jezdit před autoškolou tak se to za těch 13 hodin nemá šanci naučit
5. V Praze je naprosto tragický nedostatek termínů, spoustu z nich zruší protože prší nebo je zima a komisařům se nechce jezdit poserete jeden pokus na konci sezony další tři Vám zruší a jste v prdeli protože do půl roku kdy to musíte ze zákona zvládnout Vám další termín nedají
6. na neomezený řidíčák musíte dělat jízdy na motorce která má minimálně 599cm a minimálně 50kw a asi 175kg, na omezený řidičák, ale můžete řídit maximálně 35kw motorku, takže třeba na Monstra +-600 musíte už mít řidičák na velkou motorku byť je to podobnější té menší.
7. Pokud byste náhodou chtěli dělat řidičák na své motorce, tak to teoreticky možné je, náklady jsou zhruba 7-10 tisíc + mraky lítání kolem
8. V Praze je tragický nedostatek míst k trénování, takže autoškoly po různu trénují v zastrčených slepých uličkách atd. kde ale není nulový provoz, samozřejmě pak nemají postavené kužely ale max něco namalováno na zemi. Úkony na polygonu jednak nemají pořádně kde moc testovat a jednak se jim příliš nevěnují.
9. Dle rozhovoru s majiteli autoškol dal minulý rok ve většině případů pouze ten kdo už uměl jezdit na moto před autoškolou a nebo ten u koho měl komisař přivřené oči.
10. už před měsícem bylo ve spoustě autoškol tak natřískáno z minulého roku že už nebrali nové žáky
11. legálně nemůžete sami (s někým kdo to umí(kromě autoškoly samozřejmě) nikde rozumě trénovat, i kdyby to byl jen rozjezd a zastavení nebo slalom v rychlosti chůze (téměř nikde nejsou nevěřené uzavřené plochy)
12. náklady jsou do určité míry ospravedlnitelné díky změnám toho na čem se teď musí dělat zkoušky muselo spoustu autoškol nakoupit nové motorky a navíc teď jezdí žák i instruktor na své motorce.
13. ta plocha u výstaviště mě přijde dost tragická, už tam pár lidí vlítlo do toho plotu a jela pro ně sanitka, jsou tam různé boule a nerovnosti na asfaltu + se jeden z těch slalomů musí jezdit jen z jedné strany protože je tam kanál(respektive díra na jejímž dne je kryt kanálu)
Naposledy editováno 07.03.2017 07:49:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Firecracker píše: Vzhledem k tomu že se těma sračkama kolem nových zkoušek probírám díky přítelkyni déle než rok bych přidal pár postřehů.
11. legálně nemůžete sami (s někým kdo to umí(kromě autoškoly samozřejmě) nikde rozumě trénovat, i kdyby to byl jen rozjezd a zastavení nebo slalom v rychlosti chůze (téměř nikde nejsou nevěřené uzavřené plochy)
Mel jsem stejnej problem a napodruhe jsme to trefili - zakladem vseho bylo vybrat autoskolu / motoskolu a ne chlapka (bez urazky), kterej to dela po praci jako privydelek. Pristup uplne jinde, jezdila stridave na 5ti motorkach, kdyz ji zahodila nikdo ji hlavu neutrhl.
Nevis, neumis, necitis se - prijde poradi, ukaze ti... Takhle bych si autoskolu / motoskolu predstavoval, pak ti neni lito onech 15-20tis.
Co se tyce tech treningovych ploch pro "volnocasove trenovani" mimo AS tak v praze jich moc neni to je fakt. Pokud chces aby tam opravdu nikdo nebyl, tak nemas sanci, ale takova ta prace se spojkou rozjezdy... Omezene se to da trenovat u velkych nakupaku pred otvirackou v odlehlejsich castech parkoviste - Tesco v Letnanech ma krasnou treningovou plochu
Na slalom a brzdeni jsme meli uzavreny parkoviste kousek za prahou 20x200m - nikdo tam neprudi dokud tam nepalis gumy atp... Kdyby jsi mel zajem o adresu napisu SZ.
Tomas
Naposledy editováno 07.03.2017 09:31:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Firecracker píše: Vzhledem k tomu že se těma sračkama kolem nových zkoušek probírám díky přítelkyni déle než rok bych přidal pár postřehů.
1. nové zkoušky jsou opravdu těžké pokud nemá komisař zavřené obě oči, osobně mám najeto na různých motorkách desítky tisíc km a velkou část z toho v Praze v provozu přesto jsem nedal všechny předepsané úkony na první pokus.(vše bylo pečlivě vyměřené s kužely atd. na papíře to vypadá opravdu snáze než je to v reálu)
vzdut se zkousi naprosto zakladni veci z ovladani motorky a stability. Kdo nezvladne slalom nebo vyhybani ci brzdeni nema v provozu fakt co delat...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
Kupříkladu bych doporučil:
slalom v 50km/h, ve 40 sranda v 50 těžší
úhybný manévr přesně podle toho jak je tam popsaný
a třešničku nakonec osmičku
Jasně že to zkušený motorkář dá ale pochybuji že vše na jedničku na poprvé, konec konců na idnesu dělali test pozvali si instruktora v autoškole, moto policajta a motocyklového závodníka, nedal to na poprvé nikdo
Jinými slovy můžeš umět jezdit na motorce dobře a přesto to nemusíš na poprvé dát, je potřeba zkoušet přesně to co po tobě budou chtít, ale problém, je že nemáš kde
Naposledy editováno 07.03.2017 12:40:41