globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
 
5.3.2017 v 08:05
Poslal jsem dotaz na ministerstvo dopravy ohledně srovnání nových řidičských oprávnění na A a napotřetí dostal odpověď :

Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2015: 10 312

Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2016: 7 684

Tj. Pokles o 25%.

Již se těším na statistiky od policie jak nám díky novým zkouškám klesla nehodovost začátečníků 😂

Ale asi nic moc pro prodejce a celý trh....

2 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

6.3.2017 v 23:37 | Nahoru | #1
Vzhledem k tomu že se těma sračkama kolem nových zkoušek probírám díky přítelkyni déle než rok bych přidal pár postřehů.

1. nové zkoušky jsou opravdu těžké pokud nemá komisař zavřené obě oči, osobně mám najeto na různých motorkách desítky tisíc km a velkou část z toho v Praze v provozu přesto jsem nedal všechny předepsané úkony na první pokus.(vše bylo pečlivě vyměřené s kužely atd. na papíře to vypadá opravdu snáze než je to v reálu)
2. V největší autoškole v Praze dělali ročně cca 300-350 motorek za rok, minulý rok udělalo 60 žáků
3. 15 je naprosto základní cena která není jen v Praze(samozřejmě nevylučuji, že je mimo Prahu levněji), častokrát jen nemají aktualizované stránky, doplňková 90 minutovka na dvou motorkách 1500kč, polygon kam Vás povinně pošlou před zkouškou 3500-5000
4. dovolím si tvrdit, že pokud nemá komisař při zkoušce zavřené oči a nebo pokud člověk neuměl už alespoň trochu jezdit před autoškolou tak se to za těch 13 hodin nemá šanci naučit
5. V Praze je naprosto tragický nedostatek termínů, spoustu z nich zruší protože prší nebo je zima a komisařům se nechce jezdit poserete jeden pokus na konci sezony další tři Vám zruší a jste v prdeli protože do půl roku kdy to musíte ze zákona zvládnout Vám další termín nedají
6. na neomezený řidíčák musíte dělat jízdy na motorce která má minimálně 599cm a minimálně 50kw a asi 175kg, na omezený řidičák, ale můžete řídit maximálně 35kw motorku, takže třeba na Monstra +-600 musíte už mít řidičák na velkou motorku byť je to podobnější té menší.
7. Pokud byste náhodou chtěli dělat řidičák na své motorce, tak to teoreticky možné je, náklady jsou zhruba 7-10 tisíc + mraky lítání kolem
8. V Praze je tragický nedostatek míst k trénování, takže autoškoly po různu trénují v zastrčených slepých uličkách atd. kde ale není nulový provoz, samozřejmě pak nemají postavené kužely ale max něco namalováno na zemi. Úkony na polygonu jednak nemají pořádně kde moc testovat a jednak se jim příliš nevěnují.
9. Dle rozhovoru s majiteli autoškol dal minulý rok ve většině případů pouze ten kdo už uměl jezdit na moto před autoškolou a nebo ten u koho měl komisař přivřené oči.
10. už před měsícem bylo ve spoustě autoškol tak natřískáno z minulého roku že už nebrali nové žáky
11. legálně nemůžete sami (s někým kdo to umí(kromě autoškoly samozřejmě) nikde rozumě trénovat, i kdyby to byl jen rozjezd a zastavení nebo slalom v rychlosti chůze (téměř nikde nejsou nevěřené uzavřené plochy)
12. náklady jsou do určité míry ospravedlnitelné díky změnám toho na čem se teď musí dělat zkoušky muselo spoustu autoškol nakoupit nové motorky a navíc teď jezdí žák i instruktor na své motorce.
13. ta plocha u výstaviště mě přijde dost tragická, už tam pár lidí vlítlo do toho plotu a jela pro ně sanitka, jsou tam různé boule a nerovnosti na asfaltu + se jeden z těch slalomů musí jezdit jen z jedné strany protože je tam kanál(respektive díra na jejímž dne je kryt kanálu)

Naposledy editováno 07.03.2017 07:49:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 07:56 | Nahoru | #2

Firecracker píše: Vzhledem k tomu že se těma sračkama kolem nových zkoušek probírám díky přítelkyni déle než rok bych přidal pár postřehů.
11. legálně nemůžete sami (s někým kdo to umí(kromě autoškoly samozřejmě) nikde rozumě trénovat, i kdyby to byl jen rozjezd a zastavení nebo slalom v rychlosti chůze (téměř nikde nejsou nevěřené uzavřené plochy)



Mel jsem stejnej problem a napodruhe jsme to trefili - zakladem vseho bylo vybrat autoskolu / motoskolu a ne chlapka (bez urazky), kterej to dela po praci jako privydelek. Pristup uplne jinde, jezdila stridave na 5ti motorkach, kdyz ji zahodila nikdo ji hlavu neutrhl.
Nevis, neumis, necitis se - prijde poradi, ukaze ti... Takhle bych si autoskolu / motoskolu predstavoval, pak ti neni lito onech 15-20tis.

Co se tyce tech treningovych ploch pro "volnocasove trenovani" mimo AS tak v praze jich moc neni to je fakt. Pokud chces aby tam opravdu nikdo nebyl, tak nemas sanci, ale takova ta prace se spojkou rozjezdy... Omezene se to da trenovat u velkych nakupaku pred otvirackou v odlehlejsich castech parkoviste - Tesco v Letnanech ma krasnou treningovou plochu
Na slalom a brzdeni jsme meli uzavreny parkoviste kousek za prahou 20x200m - nikdo tam neprudi dokud tam nepalis gumy atp... Kdyby jsi mel zajem o adresu napisu SZ.

Tomas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

7.3.2017 v 09:43 | Nahoru | #3

Firecracker píše: Vzhledem k tomu že se těma sračkama kolem nových zkoušek probírám díky přítelkyni déle než rok bych přidal pár postřehů.

1. nové zkoušky jsou opravdu těžké pokud nemá komisař zavřené obě oči, osobně mám najeto na různých motorkách desítky tisíc km a velkou část z toho v Praze v provozu přesto jsem nedal všechny předepsané úkony na první pokus.(vše bylo pečlivě vyměřené s kužely atd. na papíře to vypadá opravdu snáze než je to v reálu)


vzdut se zkousi naprosto zakladni veci z ovladani motorky a stability. Kdo nezvladne slalom nebo vyhybani ci brzdeni nema v provozu fakt co delat...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist