globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zásadní pokles ŘO A v roce 2016
 
5.3.2017 v 08:05
Poslal jsem dotaz na ministerstvo dopravy ohledně srovnání nových řidičských oprávnění na A a napotřetí dostal odpověď :

Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2015: 10 312

Počet nově udělených ŘO skupiny A byl v roce 2016: 7 684

Tj. Pokles o 25%.

Již se těším na statistiky od policie jak nám díky novým zkouškám klesla nehodovost začátečníků 😂

Ale asi nic moc pro prodejce a celý trh....

1 reakcí na tento příspěvek Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

5.3.2017 v 12:01 | Nahoru | #1
Zdravím, nerad bych se dostal do nějaké neplodné diskuze, ale chtěl jsem se zeptat seikose zda dělal papíry v době kdy si o něj každý řekl a jedním z nich, nebo dle nového zákona(cvičiště), , vyzkoušet si slalom aj.se svou motorkou na kterou jste zvyklí nebo v aš. kde sedíte na moto které vám nesedí, je malá nebo velká je propastný rozdíl...,no nicméně každý z nás jednou začínal a je na každém jak se k tomu postaví..v ČB cena cca 8t, a taky záleží co ti instruktor dokáže předat.., a pokud ti to za 13 hodin nejde, tak si prostě můžeš přikoupit hodiny..

(reakce na) Zásadní pokles ŘO A v roce 2016

5.3.2017 v 13:39 | Nahoru | #2

Navrcc píše: Zdravím, nerad bych se dostal do nějaké neplodné diskuze, ale chtěl jsem se zeptat seikose zda dělal papíry v době kdy si o něj každý řekl a jedním z nich, nebo dle nového zákona(cvičiště), , vyzkoušet si slalom aj.se svou motorkou na kterou jste zvyklí nebo v aš. kde sedíte na moto které vám nesedí, je malá nebo velká je propastný rozdíl...,no nicméně každý z nás jednou začínal a je na každém jak se k tomu postaví..v ČB cena cca 8t, a taky záleží co ti instruktor dokáže předat.., a pokud ti to za 13 hodin nejde, tak si prostě můžeš přikoupit hodiny..



Nemám čas hledat ve statistikách, ale tipujiu, že ještě před 20- 30 lety byl naprosto přirozený postup fichtl -> stopětasedma nebo dvěpade -> třipade -> a pro fajnšmerky nějaký olítaný Japonec. Takže tehdy splnit slalom v 17 letech pro velké A by nebyl takový problém, drtivá vetšina žáků byla minimálně roky 2 vyježděná z fichtlů. Tehdy bylo vcelku běžné, že se jezdilo bez ŘP po loukách někde za městem a teprve v 15 nebo pokud benga už moc prudili, tak se šlo do autoškoly. Nyní ale ten postup 50 -> 175/250 -> 350 -> letadlo není tak samozřejmý a plynulý, spíš výjimečný. Přibyla spousta začátečníků na A1 nebo dokonce A - tedy motorkách, jejichž dymanika je úplně nějkde jinde. Také vyjezdit se někde na polňačce je díky všímavým a nepřejícným pejskařům, ekopošukům a kolařům problém, takže se člověk učí v ostrém provozu.

Ohledně množství hodin je vidět, jak jsme si zvykli na všebjímací stát. Stát vydá zákon o autoškolách a napíše, že za 13 hodin se má jít ke zkouškám. A lidé prskají, že zkoušky jsou moc složité, aby se to dalo za 13 hodin zvládnout. Jenže stát pouze řekl, že je potřeba odjezdit minimálně 13 hodin. Každý (a řidič obzvlášť) má mít soudnost = odhadnout své schopnosti = ke zkouškám jít, až když si věří, že umí na motorce natolik,,že zkoušky složí. Takže pokud někdo, kdo sedí na motrce poprvé v životě a chce po 2 hodinách jízdy zkusit dát losi test v 50 km/h nebo jít natrvdo na brdy na hranici smyku, tak je prostě nezodpovědný pitomec a zlomená klíční kost je pro něj milosrdným varováním, že ovládá zbraň (nikoliv Playstation), ještě nic nemumí a měl by na sobě víc pracovat. Jeslti se vyjezdí na dvorku, v autoškole, motoškole nebo 3D trenažéru je totiž státu úplně jedno, to ať si každý vybere podle sebe.

Já se třeba na jízdy učil od 13 let dva roky na zahradě, kde jsem drandil na fichtlu. Pak mi stačila jedno kolečko před instruktorem, aby poznal, že na tom nesedím poporvé a šlo se na testy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist