Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 28.12.2016 15:46:58
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Tady jak je ta čára za motorkou, tak právě měl motorku několikrát vzhůru nohama, protože mi zadní kolo podhráblo doleva. To jsem k ní vylezl a držel se motorky, abych nesjel zase dolů. No a zvedej to.
A tady jsem to zkoušel jinudma, než vyjetou drážkou, protože mě ta drážka několikrát shodila a pak jsem jel po čtyřech až dolů. No a takle jsem to na těch novejch gumách zahrabal.
A tohle je z dneška, kdy jsem vyrazil s tatou a kámošem provětrat tatovu stařičkou Hondu XL 125, no jistě, že si půjčil i yamahu
Tady jede:
Naposledy editováno 28.12.2016 17:38:01
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
jaký je rozdíl mezi wr 250 r a wr 450 f v motoru? Zajímá mě, když přiškrtím na výkonu 450 zda by mohla mít stejné intervaly jako 250 R. Jako životnost motoru a stejné servisní intervaly jako 250?
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Jinak co se týče WR450F,..tak tu motorku dobře znám. Má ji kámoš a nemůže si ji vynachválit, každopádně na začátky s těžším endurem bych ji nedoporučoval. Staví se to na 1, 2, 3 bez použití spojky a je to hodně živý stroj. Ale se servisními intervali se nepohneš, jestli s ní plánuješ nějaké výlety stylem jak na WR X, tak na ni rovnou zapomeň. Jak píše Petr, je to sice držák ale intervali dodržovat musíš, a přiškrcení postrádá smysl pořízení této motorky. Každopádně 450 je má dost výkonu, ale je taky dost těžkopádná. Svezení na ostré 250/350 působí mnohem lehčím dojmem a na vrchu to taky jede. Ta 450 je strašně přímočará a má rychlý a prudký nástup výkonu.
A 2T 300 to je uplně jiný svět. Dole vyhlazená jak samet a nahoře ostrá jak břitva. Lehučká jak kolo, do těžkého terénu asi nejlepší nářadí.
Taky přemýšlím že bych WR250X/R vyměnil ale mět kompromis co ti umožní jezdit výlety po silnicích a zároveň v terénu držet tempo s ostrýma endurama je momentálně pro mě k nezaplacení. Nejlepší by bylo pořídit k WRku do garáže nějakou kámošku , hlavně lehčí stroj,..tahat WRko vícekrát z výjezdu je celkem náročná zábava,...a ono je fakt rozdíl tahat 130kg a nebo 110, či 100kg v připadě toho 2T,..
Naposledy editováno 26.01.2017 12:25:35
V nízkejch otáčkách naprosto srovnatelná s našema WR a když se tomu přidá, tak to jede. Nepřišlo mi však, že by to bylo něco co bych nezvládl. Ale ta váha! To je prostě paráda. Snadno se to ovládalo, jezdit na tom byla hrozná zábava.
Ty ostatní motorky, EXC500-nuda, freerider, taky a 690 hodně srovnatelná s WR (dokonce má stejnej levej ovladač světel). Akorát mě překvapilo ABSko
Naposledy editováno 27.01.2017 19:14:29
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
takže při mém stylu ježdění radši 4T protože pokaždé musím přejet nějakých 10-20 km po silnicích, polňačkách atd, než se dostanu do terénu,..až budu třeba jezdit pouze enduro tratě a nějaké hard enduro pasáže po lesích, tak 2T300 zatím pro mě nemá smysl,...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: a v neposlední řadě sem se celkem dlouho sžíval s tím že 2T nebrzdí motorem,..jinými slovy nemožeš brzdit motorem,..takže bud máš moto pod plynem nebo musíš držet spojku,...třeba když jsem jel jen po rovince tak jsem úplně zapomněl že při ubrání plynu musíš zmáčknout spojku a zpomalení si korigovat pouze brzdou,...2T které nemají dělené mazání ale máš jen smíchaný benzín s olejem, tak při brždění motorem jede píst naprázdno bez paliva,..tudíž nemá žádné mazaní a může se přidřít,..
Nesmíš to zas tak prožívat : ) Jasně, sjíždět GG a brzdit jen motorem není u 2T značka ideál, ale v normálním provozu to vůbec řešit nemusíš a už vůbec ne, když pojedeš na ostrým enduru 10 km. A pokud by ti vadilo míchání oleje a benzínu, doporučuji Beta Xtrainer, ta to má řízené elektronicky. Navíc je to ideální kompromis mezi ostrým a tupým endurem za hodně zajímavou cenu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Ta 300 dobrej podvozek, ale motor zněl nějak divně, sedadlo nedrželo. Ta 250 naopak motor dobrej, ale podvozek, minimálně jedno ložisko v přepáčku na kaši. Takže jsem ani jednu nevybral. Dokonce když jsem se bavil s tím borcem od 250, tak říkal, že tu 300 zná, že ji viděl na všech závodech co se byl dívat, takže se není čemu až tak divit u té 300.
Co mě ale u obou motorek překvapilo, tak oproti tomu EXC bylo o dost tvdrší páčka spojky. Myslel jsem, že to půjde jako na tom EXC jedním prstem, ale musel jsem dvěma, jako na WRR
Rischwon> zbytečně 4T 350. Rovnou 2T 300 Zkušenosti už máš z WRR
Naposledy editováno 30.01.2017 15:59:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Xtrainer se mi taky líbí, ale když už tak už,....navíc Xtrainer má škaredé koleno míchání benzinu mě nevadí,..ale spíš mě jen příjde že by to tříkilo nebylo vhodně na celodenní traily,...
klubko> jak se říká u crossky či endura,..tak nejdůležitější je motor a podvozek,...nic neuspěchat,..pak se to může prodražit,...jinak s tou motorkou ještě uvidím,..zatím to kupovat nechci,..minimálně jaro bude na WR,...všechno si musím ještě vyzkoušet jak na trati tak v lese,..nejlépe na lesní trati jakože z toho co jsem zkoušel tak to 300 2T mi vyhovovalo nejvíc,...ale jak člověk zatahal za plyn tak sem si připadal jak hadrový panák co vlaje za řidítky prostě ještě to rozhodnutí ve mě nedozrálo,...chce to vyzkoušet i jiné 2T300, které budou nebudou mět přívěru otevřenou na max, tak jak to má berg mého kámoše,...hlavně bych chtěl vyzkoušet ještě nějakou ostrou 4T250 a to především WR250F s tím obráceným motorem,...rád držím motorku v otáčkách a když to vezmu kolem a kolem, tak v extrému je větší výkon spíš na škodu a navíc tě dřív unaví,... mluvil jsem kdysy s jedním enduro závodníkem,..je tu na motorkářích jako RSWR a ladí WRFka,...má tu novou WR250F a po dlouhých letech přešel zpět do třídy E1 a nemůže si to vynachválit,...lehčí motorka,..obratnější a prej to jede jak hovado,..podle potřeby si nahraje vhodnou mapu ECU,...a jak říká mistr oboru Graham Jarvis,...na závody 300 2T a pro celodenní vyjíždky s přáteli jedině 4T 250,...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Naposledy editováno 31.01.2017 10:29:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
PetrS> no, ono je asi potřeba zabrousit do jiné cenové hladiny. Teď jsem hledal 90-110 a narazil jsem na to, na co jsem narazil, ale s tou horní hranicí budu asi muset jít ještě o 20 víš.
I když to 250 se dalo. Opravit přepáčko a dát novej olej do tlumičů, to už považuju za snesitelny náklady po koupi. Kurňa teď sem sám sebe zvyklal, jestli pro ni ještě nezajet ale asi ne. těch 50ccm znát bylo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Slabší mašina tě ale zase víc naučí : )
jinak říká se že čím lepší jezdec,..tím líp si vystačí se slabším strojem,..s tou cenovou hladinou se nepohneš,..dá se třeba sehnat 2010 - 2012 za 80-90tis ale tam se dá očekávat podvozek a možná i komplet motor,..každopádně u 2T bych měnil píst na prvním místě,...nebo aspon na něj nakouk,.....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 277, 278] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8316 | 28.5.2024 v 08:56 Deadman |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |