Tak se mi honí hlavou myšlenka přidávat aditivum do benzínu? Pokud ano je vhodný jak do stříkačky tak do karburátoru?
Nikdy som nemal problem, ze by to nejak neslo. Najazdil som zatial 15 000km a pridal som 2x polovicu tohto balenia cisticu (zvysok do druhej moto). Teraz mi znamy menil rozvodak a motorje po rozobrati (vratane ventilov) je cisty a bez usadenin. Pouzivam obyc olej, ziadne zazraky. Na jar vymenim po 50 000km palivovy filter u XJ a po 45 000km u F650CS. To je asi tak vsetko k udrzbe palivoveho systemu
Jedina vynimka su 2 nadrze Vervy pred planovanym zazimovanim - kvoli lepsim startom na jar a minimalizaci zasierania karbecov usadenim biozloziek
Naposledy editováno 08.12.2016 09:48:29
1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?
ten v tom odkazu, to je on. Dávám ho i do benzínových aut a u jednoho od nova. Mám i naftové auto a do něj leju v létě letní, v zimě zimní a o jeho účincích nemám pochybnost.
Vif do benzínu jsem jen tak na zkoušku přidal i do dvoutaktní Babety. Po čase jsem ji rozebral hlavu a válec a byl jsem příjemně překvapený, jak se začal motor čistit od karbonu.
On je ve Vifu i nějaký olej a ten maže všechna palivová čerpadla a také vstřiky, jelikož jsou ve styku s lihem a emulgovanou vodou a chrání je proti korozi.
Kdysi se v zimě do nádrže s benzínem lil Velfobin, což byl také líh a měl zabránit zamrzání palivových hadiček vysráženou vodou z nádrže, protože vodu zemulgoval a bránil vytvoření loužičky vody na dně v nádrži. Ale dával se jen v případě potřeby a jednorázově. Dnes je ten líh v benzínu trvale. Bohužel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditivum do benzínu?
Hlavně tedy co chci ochránit membrány a mít čistou celou soustavu.
2 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?
Proto moc nechápu když se někdo stará o 10 % lihu v normálním benzínu. To že je to prasárna za které může jen loby protože s ekologií to nemá nic společného, je věc druhá. Taky si nejsem jistý zda prémiová paliva líh neobsahují protože mám pocit že od minulého roku platí že se to musí přidávat naprosto do všech paliv a rovným dílem (coz dříve nebylo)
Kamarád lil E 85 do auta bez úpravy a prý musel měnit hadičky.
Někdo může říct že řešim hlouposti, ale od toho snad forum je aby se člověk mohl ptát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditivum do benzínu?
Vif opravdu doporučuji. Ale pozor, při prvním použití se může snadno uvolnit nějaký šlem, nebo kal v palivové soustavě starého stroje a můžeš někde zůstat viset. Tak první kilometry jen kolem komína.
petrprochazka píše: k těm bio sračkám - před lety jsem vzal staré deawoo matiz co mělo nalítáno 230 tis a lil jsem bez úprav jenom E85 zhruba rok ( v té době byl benzín za 40 kč pomalu e85 za 25 ) s motorem to nic neudělalo, nicméně chápu že to byl průkazný experiment protože za rok auto najelo 10 tis. a odešla spojka tak už jsem ho nechal odejít..
Proto moc nechápu když se někdo stará o 10 % lihu v normálním benzínu. To že je to prasárna za které může jen loby protože s ekologií to nemá nic společného, je věc druhá. Taky si nejsem jistý zda prémiová paliva líh neobsahují protože mám pocit že od minulého roku platí že se to musí přidávat naprosto do všech paliv a rovným dílem (coz dříve nebylo)
On ten ethanol vliv na motor urcite mel, jen se to treba neprojevilo ve zminovanym casovym horizontu a nebo jsi to nepozoroval.
Ten lih v n95 je vlastne "bio" protoze pochazi z kvaseni biomasy.
Prisady se davaji jak do n95 tak do premiovych paliv tam vsak maji jine slozeni.
1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?
systemphoenix píše: Takze za mna kombinacia 100 oktanoveho benzinu plus vif....
bez vif ani metrže v česku ani na slovensku benzín nekoupíš, možná u slovnaftu, nebo nějaký premíový se ví dávno, v rakousku benzín i naftu prodávají
tady to máš jednoduché počty když klesne cena, načem chceš dělat tržby, protože by museli klesat i výplaty, tak se prodáva sajrajt
1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?
Tankovat benzin 98 nebo 100 oktanů ( pokud je EU později nezakáže) BUDE PAK NUTNOSTÍ
Nevím jak na benzin E10 pojedou stará auta, nebo XRV Africa, ale bude to zajímavé, už dnes je slyšet názory že s tím budou mít starší motory problém
Díky, Evropská unie, jen tak dál
mzxy píše:
Nevím jak na benzin E10 pojedou stará auta, nebo XRV Africa, ale bude to zajímavé, už dnes je slyšet názory že s tím budou mít starší motory problém
Citát z 2 dny starého článku na Novinky.cz:
U starších vozů si budou muset řidiči dát pozor a dbát doporučení výrobce. Například Škoda informovala, že benzín E10, který se prodává jako alternativa E5 v Německu, není vhodné tankovat do modelů Favorit a Felicie, protože může poškodit plastové a gumové součásti v motoru. Při testech německého autoklubu ADAC u Opelu Signum při používání E10 rychle odešlo benzínové čerpadlo.
Vidím to poněkud jinak.
-Problémy budou mít "nové" motory se vstřikováním benzínu řízeným elektronicky. Proč? Protože ŘJ je naprogramovaná pro vstřikování čistého benzínu a ne jeho směsi s lihem (ještě jsem neviděl, že by u těchto aut byla volba palivové mapy s pomocí nějakého tlačítka pro volbu směsi s 5ti, 10ti, či 85ti procenty lihu). A protože líh obsahuje ve své molekule kyslík (ten v benzínu není), bude se spalovat chudá směs. Lambda regulace to sice zjistí a bude mít snahu směs paliva a vzduchu obohatit přidáním více paliva, ale to bude opět směs benzínu s lihem a zase bude směs chudá. A lambda regulace bude obohacovat až do zblbnutí, poroste spotřeba, tím pádem vznikne více CO2. Vysokou teplotou spalování chudé směsi se ubližuje motoru a katalyzátoru.
-"Staré" motory, mám tím na mysli karburátorové a bez katalyzátoru, po seřízení karburátoru na bohatší směs, nebo po přetryskování, budou spalovat ve správném stechiometrickém poměru a problémy s přehříváním mít nebudou. Jedině hrozí, že se budou muset vyměnit gumičky a hadice v palivovém vedení. A samozřejmě - vzroste i tady spotřeba a vznikne více CO2.
-Líh do benzínu se původně zavedl, aby se snížila spotřeba ropy, dnes se k tomu přidává i ekologické hledisko, že se vyprodukuje méně CO2. Zní to divně, když se použitím lihu zvyšuje spotřeba paliva, ale rozumím tomu tak, že ten CO2 z lihu má v současné době přirozený koloběh. Rostlinka, ze které je vyroben ten líh, toto množství CO2 letos spotřebovala ze vzduchu pro svůj růst a my ho tam spálením lihu zase vrátíme. Ale CO2 z ropy, to je ten z pravěku, kterým si ten vzduch dnes zasíráme.
-Lihové palivo je agresivní ke kovovým součástem motorů. Způsobuje korozi ve vnitřních prostorách motoru, se kterými dojde do styku. A není to vidět. A to vadí jak starým, tak novým motorům.
-Vysílat poplašnou zprávu, že staré motory s novými palivy to nevydrží a nové ano, je podle mě hloupost na entou a zbytečně přesvědčuje lidi kupovat nová auta. Více, než objektivní zprávu, mi to připomíná skrytou reklamu na zvýšení prodeje nových vozů.
Naposledy editováno 09.12.2016 14:46:29
1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?
Kdo tomu nevěří, může po ujetí 20 tisíc km zkontrolvat ventily své motorky, uvidíte jak jsou čisté
pa5man píše: Mirekdoda> Když jsem založil tuto diskuzi tak jsem si řikal tohle: ano kupuju starej stroj, ale je to karbec s membránama a právě když ošetřim benzín tak teoreticky bych mohl prodloužit jejich životnost. Kamarad co má TA tak měl rozebraný karbec a řikal že jsou velice tenké a pěkně drahé. No drahé hlavně tady v Čr. Třeba v Německu jsou výrazně levnější.
Hlavně tedy co chci ochránit membrány a mít čistou celou soustavu.
Membranam karbecu aditivum opravdu nepomuze, nejsou v kontaktu. Nicmene jestli jim chces prospet, nastrikej je pred slozenim silikonovym olejem, stejne jako hadicky a dalsi gumovy casti.
mzxy píše: Samozřejmě že VIF funguje, ale chce to přidávat do každé nádrže přřed tankováním a dlouhodobě
Kdo tomu nevěří, může po ujetí 20 tisíc km zkontrolvat ventily své motorky, uvidíte jak jsou čisté
Ja som vif nepridaval a po 15000km mam ventily tiez ciste. A tych 35 000km u predosleho majitela to vif tiez nepoznalo
1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditivum do benzínu?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |