globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aditivum do benzínu?
7.12.2016 v 14:49
V dnešní době kdy se může legálně míchat biosložka do paliv a kvalita je někde pod bodem mrazu hlavně tedy u naturalu 95 který prý je schopen u některých motocyklů např u staré Africatwin zniči palivové čerpadlo. Dokonce jsem slyšel že některí lidé tankují místo nat 95 nat 98.
Tak se mi honí hlavou myšlenka přidávat aditivum do benzínu? Pokud ano je vhodný jak do stříkačky tak do karburátoru?
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 08:06 | Nahoru | #31

SuperSic58 píše: Borci se škrtěj dát 2 stovky za plechovku aditiva, co vydrží několik let, ale prolejvat si krk lihovinou, za to jim neni líto vyhazovat


Souhlas a ještě jsi zapomněl ty cigára!

Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 09:44 | Nahoru | #32
moc sa nestotoznujem s nazormi: tankuj tam a tam. Toto mozno plati pre ludi, co s moto jazdia do prace alebo okolo komina. Ja proste tanujem tam, kde to vyzera ze maju ciste zachody a dobre kafe (a vacsinou som uz mosel prepnut na rezervu), ak s motorkou cestujes - co asi s TA bude ten pripad, nevyhnes sa tankovaniu u roznych pump.

Nikdy som nemal problem, ze by to nejak neslo. Najazdil som zatial 15 000km a pridal som 2x polovicu tohto balenia cisticu (zvysok do druhej moto). Teraz mi znamy menil rozvodak a motorje po rozobrati (vratane ventilov) je cisty a bez usadenin. Pouzivam obyc olej, ziadne zazraky. Na jar vymenim po 50 000km palivovy filter u XJ a po 45 000km u F650CS. To je asi tak vsetko k udrzbe palivoveho systemu

Jedina vynimka su 2 nadrze Vervy pred planovanym zazimovanim - kvoli lepsim startom na jar a minimalizaci zasierania karbecov usadenim biozloziek

Naposledy editováno 08.12.2016 09:48:29

1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 11:57 | Nahoru | #33
pa5man:
ten v tom odkazu, to je on. Dávám ho i do benzínových aut a u jednoho od nova. Mám i naftové auto a do něj leju v létě letní, v zimě zimní a o jeho účincích nemám pochybnost.
Vif do benzínu jsem jen tak na zkoušku přidal i do dvoutaktní Babety. Po čase jsem ji rozebral hlavu a válec a byl jsem příjemně překvapený, jak se začal motor čistit od karbonu.
On je ve Vifu i nějaký olej a ten maže všechna palivová čerpadla a také vstřiky, jelikož jsou ve styku s lihem a emulgovanou vodou a chrání je proti korozi.
Kdysi se v zimě do nádrže s benzínem lil Velfobin, což byl také líh a měl zabránit zamrzání palivových hadiček vysráženou vodou z nádrže, protože vodu zemulgoval a bránil vytvoření loužičky vody na dně v nádrži. Ale dával se jen v případě potřeby a jednorázově. Dnes je ten líh v benzínu trvale. Bohužel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 12:35 | Nahoru | #34
Mirekdoda> Když jsem založil tuto diskuzi tak jsem si řikal tohle: ano kupuju starej stroj, ale je to karbec s membránama a právě když ošetřim benzín tak teoreticky bych mohl prodloužit jejich životnost. Kamarad co má TA tak měl rozebraný karbec a řikal že jsou velice tenké a pěkně drahé. No drahé hlavně tady v Čr. Třeba v Německu jsou výrazně levnější.
Hlavně tedy co chci ochránit membrány a mít čistou celou soustavu.

2 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 12:58 | Nahoru | #35
k těm bio sračkám - před lety jsem vzal staré deawoo matiz co mělo nalítáno 230 tis a lil jsem bez úprav jenom E85 zhruba rok ( v té době byl benzín za 40 kč pomalu e85 za 25 ) s motorem to nic neudělalo, nicméně chápu že to byl průkazný experiment protože za rok auto najelo 10 tis. a odešla spojka tak už jsem ho nechal odejít..

Proto moc nechápu když se někdo stará o 10 % lihu v normálním benzínu. To že je to prasárna za které může jen loby protože s ekologií to nemá nic společného, je věc druhá. Taky si nejsem jistý zda prémiová paliva líh neobsahují protože mám pocit že od minulého roku platí že se to musí přidávat naprosto do všech paliv a rovným dílem (coz dříve nebylo)

(reakce na) Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 13:23 | Nahoru | #36
petrprochazka> No právě to deawo to třeba zvládlo, ale co když (teoreticky) u jinech strojů bude problém i s 10 procenty? Nebo třeba při dlouhodobém působení bude kratší životnost membrán v karburátoru?
Kamarád lil E 85 do auta bez úpravy a prý musel měnit hadičky.
Někdo může říct že řešim hlouposti, ale od toho snad forum je aby se člověk mohl ptát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 13:30 | Nahoru | #37
pa5man>
Vif opravdu doporučuji. Ale pozor, při prvním použití se může snadno uvolnit nějaký šlem, nebo kal v palivové soustavě starého stroje a můžeš někde zůstat viset. Tak první kilometry jen kolem komína.

(reakce na) Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 13:47 | Nahoru | #38
Mirekdoda> No pravda pravda to by se také mohlo stát. Dám to na plnou nádrž a ze začátku radši míň než víc.

(reakce na) Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 14:07 | Nahoru | #39

petrprochazka píše: k těm bio sračkám - před lety jsem vzal staré deawoo matiz co mělo nalítáno 230 tis a lil jsem bez úprav jenom E85 zhruba rok ( v té době byl benzín za 40 kč pomalu e85 za 25 ) s motorem to nic neudělalo, nicméně chápu že to byl průkazný experiment protože za rok auto najelo 10 tis. a odešla spojka tak už jsem ho nechal odejít..

Proto moc nechápu když se někdo stará o 10 % lihu v normálním benzínu. To že je to prasárna za které může jen loby protože s ekologií to nemá nic společného, je věc druhá. Taky si nejsem jistý zda prémiová paliva líh neobsahují protože mám pocit že od minulého roku platí že se to musí přidávat naprosto do všech paliv a rovným dílem (coz dříve nebylo)



On ten ethanol vliv na motor urcite mel, jen se to treba neprojevilo ve zminovanym casovym horizontu a nebo jsi to nepozoroval.
Ten lih v n95 je vlastne "bio" protoze pochazi z kvaseni biomasy.
Prisady se davaji jak do n95 tak do premiovych paliv tam vsak maji jine slozeni.

Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 14:18 | Nahoru | #40
sečteno podtrženo budu lejt http://www.kmoch.cz...-Super-benzin-aditiv

1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 17:52 | Nahoru | #41
Tak tiez sa vlozim do tejto diskusie mojou skusenostou. Mam Versysa so vstrekovanim a len prvu sezonu za sebou. Ked som ho kupoval mal v sebe benzin z Talianska a siel krasne. Po par nadrziach klasickeho N95 u nas na Slovensku mi pri starte zacal vyhadzovat chybu vstrekovania a pri studenom motore poriadne lietali otacky. Nevedel som co s tym tak som cistil cerpadlo pal. filter atd... az som nakoniec siel do Rakuska a po prvej nadrzi v Rakusku mi motor startoval akosi krajsie, kludnejsie a bez kolisania... vratil som sa domov tankoval na starej znamej benzinke a zas ten sami problem... Tak som zacal brat 100vku od omw a bolo po probleme. Do poslednych dvoch nadrzi som dal aj vifko podla predpisaneho pomeru, kedze ho davam aj do auta, a starty sa este zlepsili. A ked som po cca 2 mesiacoch prestartoval sla krasne. Takze za mna kombinacia 100 oktanoveho benzinu plus vif....

(reakce na) Aditivum do benzínu?

8.12.2016 v 20:08 | Nahoru | #42

systemphoenix píše: Takze za mna kombinacia 100 oktanoveho benzinu plus vif....

bez vif ani metr

že v česku ani na slovensku benzín nekoupíš, možná u slovnaftu, nebo nějaký premíový se ví dávno, v rakousku benzín i naftu prodávají

tady to máš jednoduché počty když klesne cena, načem chceš dělat tržby, protože by museli klesat i výplaty, tak se prodáva sajrajt

1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?

9.12.2016 v 10:52 | Nahoru | #43
BA 95 obsahuje 5 procent etanolu a počínaje 1.1. 2020 se nebude vyrábět ani prodávat, koupíte už jen E10 (10 procent etanolu z kukuřičného či jiného škrobu), tedy o 5 procent biosraček víc

Tankovat benzin 98 nebo 100 oktanů ( pokud je EU později nezakáže) BUDE PAK NUTNOSTÍ

Nevím jak na benzin E10 pojedou stará auta, nebo XRV Africa, ale bude to zajímavé, už dnes je slyšet názory že s tím budou mít starší motory problém

Díky, Evropská unie, jen tak dál

(reakce na) Aditivum do benzínu?

9.12.2016 v 12:43 | Nahoru | #44

mzxy píše:
Nevím jak na benzin E10 pojedou stará auta, nebo XRV Africa, ale bude to zajímavé, už dnes je slyšet názory že s tím budou mít starší motory problém


Citát z 2 dny starého článku na Novinky.cz:
U starších vozů si budou muset řidiči dát pozor a dbát doporučení výrobce. Například Škoda informovala, že benzín E10, který se prodává jako alternativa E5 v Německu, není vhodné tankovat do modelů Favorit a Felicie, protože může poškodit plastové a gumové součásti v motoru. Při testech německého autoklubu ADAC u Opelu Signum při používání E10 rychle odešlo benzínové čerpadlo.

Aditivum do benzínu?

9.12.2016 v 14:25 | Nahoru | #45
Více lihu v benzínu a staré motory:
Vidím to poněkud jinak.
-Problémy budou mít "nové" motory se vstřikováním benzínu řízeným elektronicky. Proč? Protože ŘJ je naprogramovaná pro vstřikování čistého benzínu a ne jeho směsi s lihem (ještě jsem neviděl, že by u těchto aut byla volba palivové mapy s pomocí nějakého tlačítka pro volbu směsi s 5ti, 10ti, či 85ti procenty lihu). A protože líh obsahuje ve své molekule kyslík (ten v benzínu není), bude se spalovat chudá směs. Lambda regulace to sice zjistí a bude mít snahu směs paliva a vzduchu obohatit přidáním více paliva, ale to bude opět směs benzínu s lihem a zase bude směs chudá. A lambda regulace bude obohacovat až do zblbnutí, poroste spotřeba, tím pádem vznikne více CO2. Vysokou teplotou spalování chudé směsi se ubližuje motoru a katalyzátoru.
-"Staré" motory, mám tím na mysli karburátorové a bez katalyzátoru, po seřízení karburátoru na bohatší směs, nebo po přetryskování, budou spalovat ve správném stechiometrickém poměru a problémy s přehříváním mít nebudou. Jedině hrozí, že se budou muset vyměnit gumičky a hadice v palivovém vedení. A samozřejmě - vzroste i tady spotřeba a vznikne více CO2.
-Líh do benzínu se původně zavedl, aby se snížila spotřeba ropy, dnes se k tomu přidává i ekologické hledisko, že se vyprodukuje méně CO2. Zní to divně, když se použitím lihu zvyšuje spotřeba paliva, ale rozumím tomu tak, že ten CO2 z lihu má v současné době přirozený koloběh. Rostlinka, ze které je vyroben ten líh, toto množství CO2 letos spotřebovala ze vzduchu pro svůj růst a my ho tam spálením lihu zase vrátíme. Ale CO2 z ropy, to je ten z pravěku, kterým si ten vzduch dnes zasíráme.
-Lihové palivo je agresivní ke kovovým součástem motorů. Způsobuje korozi ve vnitřních prostorách motoru, se kterými dojde do styku. A není to vidět. A to vadí jak starým, tak novým motorům.
-Vysílat poplašnou zprávu, že staré motory s novými palivy to nevydrží a nové ano, je podle mě hloupost na entou a zbytečně přesvědčuje lidi kupovat nová auta. Více, než objektivní zprávu, mi to připomíná skrytou reklamu na zvýšení prodeje nových vozů.

Naposledy editováno 09.12.2016 14:46:29

Aditivum do benzínu?

9.12.2016 v 15:28 | Nahoru | #46
Lambda sonda to v tomto malém rozsahu většinou obohatí až na správnou hodnotu a ta směs už nebude chudá - bude lambda 1 (obohacuje dokud nedosáhne jedničky- pokud jí na to stačí rozsah regulace). Majitel bude bez starostí! Ale kdo u starých motorů přetryskuje karburátory? Asi nikdo a ty budou na chudou směs kuckat .

Aditivum do benzínu?

10.12.2016 v 11:05 | Nahoru | #47
Benzina, Eurooil a VIF

Aditivum do benzínu?

10.12.2016 v 12:46 | Nahoru | #48
Buď bez obav, VIF funguje. Nevím jak to chodí dnes, ale cca 23 let zpět se přidávala aditiva přímo u výrobce ( Paramo, Litvínov ) při čerpání nafty. Pro Aral dávali 5l a pro Shell 20l na cisternu. Páč se s aditivama dost kšeftovalo a kradlo se ve velkém ( řidič tam nenalil vše ) tak to tam lila obsluha plničky. Nevím jak to je ošetřený dnes, ale asi žádná sláva. Rozdíl na Shell ( samozřejmě i jinde ) mezi natural 95 a 95 power je jen v aditivech. V časopisu Dissel vyšel článek cca 3-4 roky zpět, kdy nakoupily naftu u různých značkových pump, pár neznačkových a jeli do D na stejné značkové pumpy kde taky vzali vzorky a dali to do laborky. Světe div se, ale rozdíl v kvalitě mezi CZ Shell, OMV, Agip byl oproti D velikej. Samozřejmě podle našich norem prošli a byl tam jen jeden vzorek z nou-nejm pumpy co neprošel na oxidaci. Po přidání VIFu se dostal do OK i on. Dokonce byly testy i na aditiva a VIF to vyhrál, což neznamená, že jiná aditiva jsou špatný. Jak píšou kolegové, litím nic nezkazíš a eliminuješ vliv biosraček v palivu.

1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?

10.12.2016 v 14:02 | Nahoru | #49
Samozřejmě že VIF funguje, ale chce to přidávat do každé nádrže přřed tankováním a dlouhodobě
Kdo tomu nevěří, může po ujetí 20 tisíc km zkontrolvat ventily své motorky, uvidíte jak jsou čisté

(reakce na) Aditivum do benzínu?

10.12.2016 v 14:55 | Nahoru | #50

pa5man píše: Mirekdoda> Když jsem založil tuto diskuzi tak jsem si řikal tohle: ano kupuju starej stroj, ale je to karbec s membránama a právě když ošetřim benzín tak teoreticky bych mohl prodloužit jejich životnost. Kamarad co má TA tak měl rozebraný karbec a řikal že jsou velice tenké a pěkně drahé. No drahé hlavně tady v Čr. Třeba v Německu jsou výrazně levnější.
Hlavně tedy co chci ochránit membrány a mít čistou celou soustavu.



Membranam karbecu aditivum opravdu nepomuze, nejsou v kontaktu. Nicmene jestli jim chces prospet, nastrikej je pred slozenim silikonovym olejem, stejne jako hadicky a dalsi gumovy casti.

(reakce na) Aditivum do benzínu?

10.12.2016 v 22:36 | Nahoru | #51

mzxy píše: Samozřejmě že VIF funguje, ale chce to přidávat do každé nádrže přřed tankováním a dlouhodobě
Kdo tomu nevěří, může po ujetí 20 tisíc km zkontrolvat ventily své motorky, uvidíte jak jsou čisté



Ja som vif nepridaval a po 15000km mam ventily tiez ciste. A tych 35 000km u predosleho majitela to vif tiez nepoznalo

1 reakcí na tento příspěvek Aditivum do benzínu?

12.12.2016 v 19:03 | Nahoru | #52
Do aut dávám VIF diesel i bezín aditivum dlouhodobě, subjektivně má motor takovej hladší chod, dlouhodobě sledována spotřeba o 0.3-0.5 l/100 km nižší. Vzhledem k tomu, že se jedná a tatáž aditiva co používa Benzina ve svých Verva palivech tak z toho nemám žádný obavy. Akorát když si to namíchám sám tak to stojí 0.4 Kč /litr. Do motorky to dávám jen občas a to jen když mám plnou nádrž v garáži, např teď na zimu. Na cesty je ta pixla poněkud nepraktická.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditivum do benzínu?

13.12.2016 v 05:34 | Nahoru | #53
petrvtr_new> a proto do motorky pouzivam millers oil, a do prazdny flasky pak muzu nalejt vif :)

(reakce na) Aditivum do benzínu?

13.12.2016 v 13:35 | Nahoru | #54
Stev>
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp gryzli 12 19.1.2024 v 18:51 Pedl


TOPlist